lukasfa píše:ahoj potrebuju radu a jednoduchej navod jak laminovat potrebuju udelat neco maleho v kufru a radej se zeptam dekuju vsem za radu bud sem a nebo na muj email lukasfa@seznam.cz
jak ti muze nekdo poradit kdyz ani nenaznacis co chces udelat
dakaros píše:Ahoj, potřeboval bych poradit, chtěl bych se konečně pustit do lehčíh úprav svého vozu a nevimi si s pár věcma rady. Mam 3dveřovýho peugeota 309 a bohužel na tohle auto snad žádná firma nedělá stylingový věci. Chtěl bych trochu poupravit přední a zadní nárazník a mam takovou vizi. Mam doma nárazník z 309 GTI v relativně nic moc stavu...je poškrábanej a majiteli asi nedržel na autě, tak má na pár místech díry po šroubech. Chtěl jsem ho dát do původního stavu, ale kit nedržel. Napadlo mě celej nárazník přetáhnout několika vrstvama lamina...tim zahladit lišty a díry po šroubech a pak ho komplet celej zkitovat a zbrousit.
Bude lamino na plastu držet? A v případě, že ano, kolik vrstev a co použít za materiály???
Dělat kopito a komplet nárazník novej...na to nemam zkušenosti a ani výbavu a úpravy nějakého uni se taky dost bojim.
je zvlastni ze ti na tom ten kit nedrzi..bud si udelal nekde chybu nebo ten plast je proste mastnej, nejde odmastit a v tom pripade ti na tom lamino drzet taky nebude....ty diry bych nechal radci nekde zavarit
Opel Astra f 1.4 - prodano
BMW e46 Touring 320d - rozbito
Honda Accord 3.0 V6 - prodano
BMW e46 Touring 330d - aktual
Krosmen píše:jjj víceméně potvrdil si mi postup s tím že kopyto pro následné inování mi bylo doporučeno udělat z montážní pěny a poté celý jeho povrch na který budu nanášet zatmelit a vybrousit-poté by vyrobení díl podle takového kopyta měl být co nejhladší povrch-nejvyšší kvalita .-) takže mám přes zimu co dělat...
btw ten bok auta se dá z auta odříznout a poté nahradit lehčím ....
začnu tím co je tvarově nejjednodušší a to sou přední blatníky a potom přední nárazník...asi nejsložitější budou dveře....mnio bude to sranda....zkusim nějak o postupech informovat přez fotky...
díky za radu !!!!
jak psal maris, když budeš kopírovat origo tvar je lepší kopito dělat laminátový, vyhneš se tak kitování a broušení protože když na separátor napatláš rovnou pryskyřici a pak začneš vrstvit tkaninu tak dosáhneš daleko hladšího povrchu než s porézní montážní pěnou...
dělám tři vrstvy tkaniny, po vytvrdnutí montážní pěnu, ořezat do požadovaného tvaru vnějšku kopita a oblaminovat vnějšek, aby se kopito po sundání nekroutilo... teprve pak ho odloupnu z původního dílu
Krosmen píše:jjj víceméně potvrdil si mi postup s tím že kopyto pro následné inování mi bylo doporučeno udělat z montážní pěny a poté celý jeho povrch na který budu nanášet zatmelit a vybrousit-poté by vyrobení díl podle takového kopyta měl být co nejhladší povrch-nejvyšší kvalita .-) takže mám přes zimu co dělat...
btw ten bok auta se dá z auta odříznout a poté nahradit lehčím ....
začnu tím co je tvarově nejjednodušší a to sou přední blatníky a potom přední nárazník...asi nejsložitější budou dveře....mnio bude to sranda....zkusim nějak o postupech informovat přez fotky...
díky za radu !!!!
jak psal maris, když budeš kopírovat origo tvar je lepší kopito dělat laminátový, vyhneš se tak kitování a broušení protože když na separátor napatláš rovnou pryskyřici a pak začneš vrstvit tkaninu tak dosáhneš daleko hladšího povrchu než s porézní montážní pěnou...
dělám tři vrstvy tkaniny, po vytvrdnutí montážní pěnu, ořezat do požadovaného tvaru vnějšku kopita a oblaminovat vnějšek, aby se kopito po sundání nekroutilo... teprve pak ho odloupnu z původního dílu
jj presne tak...este doplnim ze pri sundavani kopita od blatniku se muze pouzit voda ktera se dostane mezi tyhle dva kusy a je to potom trosku lehci oddelit
Opel Astra f 1.4 - prodano
BMW e46 Touring 320d - rozbito
Honda Accord 3.0 V6 - prodano
BMW e46 Touring 330d - aktual
hrnec09 píše:
jj presne tak...este doplnim ze pri sundavani kopita od blatniku se muze pouzit voda ktera se dostane mezi tyhle dva kusy a je to potom trosku lehci oddelit
Japonci na konci Nissan Pathfinder - jen tak na práci Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
planuju udelat dvere, haupnu a strechu z lamina na zavodnim aute..
kolik by bylo dobre dat vrstev te tkaniny aby to alespon trochu drzelo tvar, planuju urcite vystuzeni zeleznou paskovinou ci kevlarem (jestli by to melo smysl)- tak aby pri pripadnem narazu nelitali strepy z lamina dovnitr auta..
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
tsin píše:planuju udelat dvere, haupnu a strechu z lamina na zavodnim aute..
kolik by bylo dobre dat vrstev te tkaniny aby to alespon trochu drzelo tvar, planuju urcite vystuzeni zeleznou paskovinou ci kevlarem (jestli by to melo smysl)- tak aby pri pripadnem narazu nelitali strepy z lamina dovnitr auta..
to by me zajimalo co chces vyztuzovat kevlarem...tkaninou ktera je ze vsech nejmekci
pokud ti jde jen o to aby to drzelo tvar tak ti bdzue stacit 5 vrstev skelny tkaniny... pokud vsak chces aby byla vaha co nejmensi a taky to neco vydrzelo tak sis vybral spatnej typ tkaniny
Opel Astra f 1.4 - prodano
BMW e46 Touring 320d - rozbito
Honda Accord 3.0 V6 - prodano
BMW e46 Touring 330d - aktual
20m ctverecnich tkaniny uhlikovych vlaken ukrast v praci nemuzu, to by bylo napadny.. proto asi teda radsi koupit normlni skelne vlakno, pripadne teda prolozim uhlikem.. bohuzel o tehle oblasti toho moc nevim tkz sem nevedel ze je kevlar nejmekci, vim pouze ze je velice pevny v tahu, budiz dobra.. zrejme si nejak uzce spajt se spolecnosti kterou zde propagujes, jaky primo typ vlakna by si mi doporucil??
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
nejsem uzce spjal s jakoukoliv spolecnosti....jen mam praci kde s laminatem pracuju kazdej den tak jsem neco pochytil....uhlik je dobrej ale je krehkej...kdyby si to naboural tak se to zlomi jednodusejc nez sklo...doporucuje se pouziti hybridni tkaniny carbon-kevlar....kevlar ma vlastnost ze je dost pruznej...pouziva se na mista kde hrozi naraz...dokaze hodne utlumit energii...sam vsak neni tak odolnej takze by to bylo az moc meky...carbon vydrzi hodne a jakmile nastane zlom toho co vydrzi tak proste rupne a nazdar....ta hybridni tkanina vydrzi o neco min nez samotnej carbon ale zase pri narazu se prohne a vrati zpet...tkanina je hodne lehka takze opravdu idealni....bohuzel cenovka za 1m se oproti sklu pohybuje uplne nekde jinde http://www.havel-composites.com/shop/47 ... &showpic=1
Opel Astra f 1.4 - prodano
BMW e46 Touring 320d - rozbito
Honda Accord 3.0 V6 - prodano
BMW e46 Touring 330d - aktual
zdravím, chtěl bych se zeptat jak nejlíp a hlavně s čeho si připravit formu? Tu formu si ale nemám jak "obtisknout". Chci si udělat lízátko tak nevím jestli to rovnou nějak patlat na ten narázník. každopádně radši bych si udělal přesnou formu a potom to celý jenom k nárazníku přilepil.
tom96 píše:zdravím, chtěl bych se zeptat jak nejlíp a hlavně s čeho si připravit formu? Tu formu si ale nemám jak "obtisknout". Chci si udělat lízátko tak nevím jestli to rovnou nějak patlat na ten narázník. každopádně radši bych si udělal přesnou formu a potom to celý jenom k nárazníku přilepil.
nejlepsi forma je z laminatu...pokud mas plastovej naraznik tak ti stejne pryskyrice na tom plastu nebude skoro drzet...takze si nastrikej na rovnou plochu montazku a vyrezej si tvar toho lizatka...az to zhruba budes mit tak na to napatlej sadru a zbrus to....pak to naseparujes...nej je asi vosk na parkety nebo se osvecil taky bistrol na podlahy...kdyz to budes mit naseparovany tak si vezmes stetec a napatlas na to pryskyrici a zacnes pokladat tkaninu....nej pro formu aby nebyla moc draha by bylo pouziti skelny rohoze...ta stoji par korun....az polozis prvni vrstvu tak to znova cely napatlas pryskyrici aby se ta rohoz prosytila uplne vsude...takhle udelej treba 4 vrstvy a nech vytvrdnout...pak to opatrne sundas a muzes zacit s vyrobou lizatka...postup je stejnej...separace > pryskyrice > tkanina....u toho lizatka bych se nebal dat treba 15 prstev at to neco vydrzi..zase sundat > vybrousit a muzes to pripravit na lak
Opel Astra f 1.4 - prodano
BMW e46 Touring 320d - rozbito
Honda Accord 3.0 V6 - prodano
BMW e46 Touring 330d - aktual
jeste bych poprosil... budu delat blatniky, haupnu a strechu.. nejrdiv bych koupil asi tak 50m ctverecnich tkaniny, kolik a jakou pryskyrice bych mel koupit, diky Tom
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
jeste bych poprosil... budu delat blatniky, haupnu a strechu.. nejrdiv bych koupil asi tak 50m ctverecnich tkaniny, kolik a jakou pryskyrice bych mel koupit, diky Tom
osobne v praci pouzivam jiny pryskyrice takze presne nevim...to by ti poradil spis hanysx...ten ti muze rict presne co pouzil u sebe na aute...no a mnozstvi...odhadem na metr ctverecni spotrebujes tak 150 - 200 g pryskyrice
Opel Astra f 1.4 - prodano
BMW e46 Touring 320d - rozbito
Honda Accord 3.0 V6 - prodano
BMW e46 Touring 330d - aktual
epoxy pryskyřice? s tím jsem laminoval jen při opravách když chci aby to bylo pevný, ale je moc hustá ne? S tím se dost špatně pracuje, jedině to naředit acetonem...Vyrábím teď kopyta lemů na 205 a používám polyesterovou, myslíš že je vhodné pořídit epoxy a naředit? Přece jen epoxy ve 2 kg balení jde sehnat líp v každé drogérce než polyester..
polyester je po vytvrzení výrazně lehčí než epoxy, navíc jak už tu padlo je řidší a daleko lépe se s ním pracuje, ale je vhodnej pouze k pojení tkanin... jakmile chci spojit dva různý materiály používám epoxy... až začne mazda jezdit a pustim se do lamino kapoty a celejch blatníků budu používat polyester
btv: epoxy pryskyřice se pro lepší zpracování dá ředit, ale nejsem si jistej, že aceton je správně
jj, takže jsi mi to potvrdil...no modeláři to ředí acetonem...a já to kdysi taky ředil když jsem potíral trup - vznikl z toho prostě epoxydový lak a fungovalo to, aceton do epoxy mám tedy vyzkoušený...
Chtěl bych si udělat lízatko pod spoiler tvar bych udělal klasicky skelnů tkaninů a pak nakonec potahnůt karbonem. Jenže nevím jaku uhlíkovů tkaninu objednat z havelcomposites mají tam hodně druhů a podle obrazků nepoznám která to má byt aby vypadala jako na tomto obrazku. Mohl by někdo hodit odkaz ktérá to má byt na tem havelcomposites?
tak na tohle jsem taky zvědavej, taky jsem přemýšlel o carbonu, abych si vyzkoušel jak se s ním dělá, je poddajnej nebo se s ním dělá hůř jak se skelnou tkaninou?