Vyroba pevnych zdvihatek
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Vyroba pevnych zdvihatek
Cau chtel bych se zeptat nevyrabi si taky nekdo pevne zdvihatka na ventyli material uz mam a vyrobit kde to neni problem ale potom ten postup dal uz jsem zapomel nejsem si jist jestli se to ma pak vyzihat na 120-130Kg a pak nitridovat nebo jak se to vlastne delalo nebo nezna tu nekdo kdo to dela dik
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
já si dělal vložky do hyder, aby navíc střed zůstal bez oleje a byly lehčí
použil jsem 19 stabil (asi 312 už nevím) a nechal komplet zakalit už nevím na kolik ale hodně a fungují dobře
použil jsem 19 stabil (asi 312 už nevím) a nechal komplet zakalit už nevím na kolik ale hodně a fungují dobře
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
Napis třídu oceli a já Ti řeknu jak se má tepelně zpracovat. 19312 je nástrojová ocel. Podle použití se dá buď kalit v soli,oleji nebo vodě. Teploty se pohybují od 850 do 1130st kaleni a 360 až 650st popouštění. Žihaní je tepelná úprava materiálu před zpracováním. Obyčejně se dělá kolem 600st a nechá vychladnout v peci nebo volně na vzduchu. Většinou se cementuji součástky které vykonávají nějaký pohyb. Nitridovaní je sice v řadu tvrdší,ale křehcí. Osobně bych na zdvihatka použil nějakou crMo ocel třídy 17
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
PRO Libor12 : Tak trida oceli je 15230.3 ktera me byla k tomu doporucena na vyrobu tech zdvihatek jeste se muze pouzit i 15241 vse by melo byt nitridacni material
Naposledy upravil(a) badbmw dne 17 pro 2008 09:53, celkem upraveno 1 x.
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
mno já osobně bych použil 19451 dá se vakuově zakalit na 63HRC a rozměry změní minimálně navíc při výrobě dodáhneš hladšího povrchu.. CrMo ocel by nebyla špatná ale hůře se opracovává a řekl bych že vzhledem k užití je zbytečná. tu 19ku nemusíš vůbec žíhat.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
takže 15230: normalizační žíhání:860-900st/C,žíhaní na mekko:700-740st/C,kalení 860st do vody,popouštení 620st/C do vody,nitridace 490-500st/Cbadbmw píše:PRO Libor12 : Tak trida oceli je 15230.3 ktera me byla k tomu doporucena na vyrobu tech zdvihatek jeste se muze pouzit i 15241 vse by melo byt nitridacni material
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
19451 obsahuje 2% uhliku a 12% cr ani to by nebyla spatna volba. 17 mužeš před obráběním vyžíhat a kvůli kalení nemusíš použít vakuovou pec. Osobně z 17024 a 16532 dělam skoro vše nějak namáhané v zavislosti na použiti dle prostředielviiis píše:mno já osobně bych použil 19451 dá se vakuově zakalit na 63HRC a rozměry změní minimálně navíc při výrobě dodáhneš hladšího povrchu.. CrMo ocel by nebyla špatná ale hůře se opracovává a řekl bych že vzhledem k užití je zbytečná. tu 19ku nemusíš vůbec žíhat.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
dekuji mockrat za informaceLibor12 píše:takže 15230: normalizační žíhání:860-900st/C,žíhaní na mekko:700-740st/C,kalení 860st do vody,popouštení 620st/C do vody,nitridace 490-500st/Cbadbmw píše:PRO Libor12 : Tak trida oceli je 15230.3 ktera me byla k tomu doporucena na vyrobu tech zdvihatek jeste se muze pouzit i 15241 vse by melo byt nitridacni material
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
Tak uz je mam hotove viz foto jenom ted mam otazku kdyz budu potrebovat vymezit vuli asi kolem 0,1mm myslite ze bych mohl pouzit material ze svinovaciho metru nebo je to moc mekke co vy nato protoze asi tri jsem ubrousil moc takze se jenom tak ptam nekde mi rikali ze to klidne muzu pouzit takze se jenom ujistuji
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
No člověče dopadlo to na výbornou. Ten metr v nouzi bych možná použil,ale nevím nevím. Třeba toyota takováto zdvihatka používá v sérii. Vůle na stopce se řeší podložkou a nejslabší má 1.5mm. Takže bych to radši ještě kousek zbrousil a použil třeba tu. V průměru má 9mm.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
jj daihastu to ma stejne... delaj mrdu ruznejch podlozek ale nejtensi bylu tusim i pod milimetr... podle mne nei taky problem sehnat nejake podlozky stejneho prumeru a na rovine brusce je zuzit...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
na zdvihatka použít 19 ocel je holej nesmysl. Potřebujete něco s velkou otěruschopností a malou houževnatostí, volil bych 15 235 apod.
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:27, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
asi nakonec to udelam tak jak rikal Libor12 udelam misky primo na ventil a ve zdvihatku to vic vybrousim ten stred a misky si udelam ruznych rozmeru a budeto nejlepsi
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
takhle vypadaji zdvihatka a podložky od toy. http://img34.imageshack.us/gal.php?g=0018214622.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; jinak Taboo ocel 4130 odpovída složením třidě 17 u nás. Jiné označení pro stejnou věc. Jinak tady na té podložce to není vidět ale co jsem vyndal z motoru po 120k tak v té byla zhruba 0.1mm vytlučena jamka od ventilu. Tvrdost té podložky je 67Hrc takže bych pochyboval že metr by tam udělal dobrou službu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
reproboy píše:na zdvihatka použít 19 ocel je holej nesmysl. Potřebujete něco s velkou otěruschopností a malou houževnatostí, volil bych 15 235 apod.
koukám že se pán vyzná, na co bych používal materiál s velkou otěruschopností, když ta část těch zdvihátek kterou jsem dělal se o nic neotírá
jinak nic proti 15 235, ale pro mé potřeby byla 19 312 dobrá volba
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
na vymezeni vuli bych použil ocelove planžety delaji se od 0,01mm do 1 mm možna se telaj i silnejši ale pišu jen o tech ktere použivame
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
tema je uz nejaky ten patek stare,ale snad se nekdo najde kdo poradi,delam na vlozkach do hyder,v podstate mam uz hotovo,ale ted se mi jedna o to jestli,valecek ktery jsem vlozil do hydra je potreba zakalit,ve vode ci oleji nebo nechat jak je? material je 19436. no a kdyz uz hydro neni hydro tak jakym zpusobem zamezit tomu aby se dostal olej do vnitr kdyz uz tam nemusi byt,cim bezpecne ucpat tu dirku kterou se tam olej dostava..?samo pokud to nepujde tak tlak oleje co do hydra jde resit nebudu,ale nemuze se potom natlakovat a roztahnout jakoby vic(asi hloupost)? za vase rady,nazory sem nebo sz predem diky 

- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
kalit v oleji a olej bych nezaspaval jen at je to pekne promaštene na škodu to neni a roztrhani opravdu nehrozi
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
no jeste,pokud je zakalim v oleji,zachova si material sve rozmery?soustruznik co mi to delal s timto zkusenost nema,mam je udelane na 0,20-0,25,je opravdu nutne kalit,material je dosti tvrdy,nejak se mi nezda ze by se vymackal casem,navic auto najede sezone velmi malo,kdyz moc tak 2000km.z roztrhnuti strach nemam,jde mi o roztahnuti,ten olej za studena tlaci 4bar takze kdyz to vali do toho zdihatka,pruzinu ventilu to jakoby nepretlaci? nejradeji bych tam ten olej nemel vubec,zdvihatko by bylo lehci.napada mne tekuty kov,nebo nejake festonvni chem.lepidlo,jde taky o to aby se samotnym zaslepeni,neposkodila zdvihatka..
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
pokud se jedna o čast po ktere klouže vačka určite kalit a pak opracovat při kaleni muže dojit k deformaci s tim zaslepovanim oleje jsem zřejme nepochopil zdvihatko musi bejt mazane jinak se zadře do hlavy
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
kalit potrebuji tu cast ktera se nedotyka ani vacky ani ventilu,proste je vlozen valecek do hydra misto toho mechanismu co byl v nem. pokud zaslepim dirku na zdvihatku tak olej se prestane dostavat pouze do nej,olej okolo bude stale,vacka by taktez mela byt mazana stale stejne,jedna se o motor bmw M52B28.jinak kalit urcite v peci,ze? rozmery se po teto uprave kalenim nezmeni? jeste by me zajimalo je potreba na vackach jiny pofil ''nabeh'' pokud pouziji pevne zdvihy oproti hydrum? delal uz tady nekdo neco podobneho,na stejnem bo srovnatelnem motoru,rad bych radu od nekoho kdo uz neco takoveho delal,popr.vi vocogou
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
aha už chapu omlouvam jsem špatne jsem si pročetl prvni odkaz v tomto připade kalit opravdu neni třeba tva ocel je dostatečne pevna a olej tam byt nemusi a dirku do hydra bych nechal spiše zavařit lepeni bych neveřil.
jen otazka použivat budeš origo vačky??pokud ano neni třeba davat pevna hydra to se dava při ostrych vačkach
jen otazka použivat budeš origo vačky??pokud ano neni třeba davat pevna hydra to se dava při ostrych vačkach
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
z vareni mam prave tak trochu obavy,nerad by jsem poskodil nejakym zpusobem zdvihatko....nebo povrchovku co je na nem dost mozna ze necham olej at tam jde,myslis ze zdvihatko se nemuze roztahnout? pruzina ventilu by to mela pretlacit?timto si nejsem moc jisty.. pevne zdvihi davam proto ze tyto hydra co jsem tam mel tak cvakaly a to tak ze dost,byl to takovy sici stroj.takze vacky chci nechat ty co tam jsou,nejsou nijak vydrene skratka jsou dobre... tlak oleje taky ok.takze kalit neni nutnost,u tohoto typu materialu..?
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
kalit neni nutne na tlak je to odolny dost samo osobe ale při oteru by byl problem.zavařit to neni takovej problem bud laserem nebo tigem pulsem zavařis a zdvihatko si ani nevšimne že je zase pana:-) a vule jsi vyřešil jak aby se to dalo štelovat?? jen tak od oka to určo nedaš a bude to zas cvakat
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
no vule jsem udelal pro kazdy jeden zdvih zvlast,na vuli tech 0,20-0,25 to by melo stacit aby ventil zavrel.stelovat to nepujde,leda ubrousenim a naslednym vlozeni planzet.myslis ze je nutne tu dirku zavarit?
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
mužeš nechat volne ale určo bych to nelepyl a s vulema uvidiš jak ti to vyjde
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Vyroba pevnych zdvihatek
tak mam hotovo,motor je pekne tichoucky
dirku jsem nechal jak byla,dik za konzultaci 


- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele: