Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

fafejta
Příspěvky: 45
Registrován: 27 dub 2009 17:50

Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.

Příspěvek od fafejta »

Manuál ani motor nemám a jdemi o porovnání kompresního tlaku(statického) tohoto turbomotoru s kompresním poměrem 9:1 ,při klasickém změření při vyndaných zapalovacích svíčkách a zastartováním motorem.
Napadlo mě ještě,prosím Vás nevíte někdo jak je to s přeprogramováním té tovární ecu,jestli se musí vyndavat ten chip(šváb) z jednotky nebo se to přeprogramovává přes diagnostickou zásuvku.
Předem děkuji za odpověď.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.

Příspěvek od Libor12 »

Pokud má jednotka vstup(diagnostický konektor) OBD2 půjde z 99% provést úprava sw flashovaním přes kabel. Pokud ho nemá,mění se celý čip.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

fafejta
Příspěvky: 45
Registrován: 27 dub 2009 17:50

Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.

Příspěvek od fafejta »

Ahoj Taboo.
Sice jsem Ti tento dotaz původně psal na "SZ",ale asi z určitých důvodů tuto složku neotevíráš,což chápu, tak Ti to píšu tedy sem.
Vím,že už jsem psal,že tě nechci už dále obtěžovat mými dotazy,ale když čtu tvoje precizní odpovědi na různá témata,tak mi to opravdu nedá,se tě nezeptat opět na "pár" otázek.Mám k tobě velký respekt coby k serioznímu odborníkovi s řadou let praxe a hodnému a zároveň obětavému člověku ochotnému odborně a správně poradit.Tu úctu s kterou k tobě přistupuji si zkrátka opravdu zasloužíš,protože těch hodin co jsi tomuto foru obětoval svými precizními a rozsáhlými odpověďmi je opravdu hodně.Vím,že někteří se tu k tobě tady nechovali hezky a i přesto ti to nevzalo chuť těm ostatním poradit.Jseš pro mě velký člověk,který toho hodně zná a nic ze sebe nedělá,fakt respekt k tobě 8) .

Tak tedy k mým dotazům ohledně problematiky Evo 8.

1.Lze u tovární ECU,doprogramovat(dopsat) třeba bezpečnostní funkce typu-porucha mazání motor se sám vypne,popř. další jako třeba startovací režim s podržením určitých stanovených otáček s plným plynem,ALS,vstřik vody do sacího potrubí nebo toto vše jde jen u standalone ECU?
2.U standalone ECU se používají vlastně jaký vstřiky a zapalovací cívky nízko či vysokoimpendační,nebo se ta ECU sama "nějak" dokáže přizpůsobit oboum?
3.Co jsem u konkurence koukal,tak na turbomotorech vesměs používají dva vstřiky(injektory) na válec,tudíž bych se tě chtěl zeptat,vím,že jsi mi doporučoval 650ccm,a v případě při aplikaci dvou na válec by jejich kapacita byla vlastně kolik + jestli je ještě u nich potřeba ten progresivní regulátor tlaku benzínu na liště(railu) či už pak ne?A jaký je pro představu tlak benzínu v railu při maximálním turbotlaku(boostu) u jednoho a dvouvstřikových aplikací na válec?
4.Jaký je vlastně maximální kompresní tlak při klasickým testu,při měření zastartováním s demontovanou svíčkou nahrazenou kompresmetrem?Někde jsem našel,že až 160PSI(11bar) což mi na turbomotor přišlo docela dost.
5.Zajímalo by mne co je nazýváno "celou" při tvorbě řídícího software motoru.


Mám zas těch dotazů,když se rozepíšu ,až mi je z toho hanba.Moc se ti za to omlouvám,že tě zas takhle obtěžuji a otravuji,ale nemám ve svém okolí takhle zkušeného a ochotného odborníka,který by mi to zodpověděl či měl na to vůbec chuť a čas.Tak ti Taboo předem moc děkuji za tvé seriozní odpovědi a přeji Ti hodně zdraví a pracovních úspěchů v Tvé práci,měj se fajn kamaráde.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.

Příspěvek od honza 2.0 16v »

5) "cela" , nebo taky "cell" je buňka/políčko v mapě v určitém bodu zatížení a otáček

4) 11bar při měření kompresních tlaků motor může mít - přihlídnu li k seriovým až těžce upraveným NA motorům tak tam s etlaky pohybovali od 11,5 po 16.5bar

3) otázka proč 2 lišty používají - u NA se 2 řady lišt používají pro lepší rozprášení paliva ve vysokých/nízkých otáčkách..tj jedna řada blíž k hlavě pro nízké otáčky, druhá ,často umístěná za škrtícími klapkami pro otáčky vysoké (jako na obrázku: Obrázek)... jestli to je u přeplňovanejch motorů ze stejného důvodu nevím..

1) co vím tak třeba na určitý "rodiny" seriových jednotek MPI IAW od Magnetti Marreli jeden nadšenec nabízí úpravy kde je tebou dotazované funkce zapnout/vypnout , nebo zvolit zda budeš motor řídit způsobem Alpha-N, S-D, nebo Hybrid Alpha-N.... jak to je u mitsu jendotek nevím, třeba by se něco našlo..

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.

Příspěvek od Libor12 »

Není to jen o dopsaní map. Ty jsou jen pro palivo/předstih. Šel by als ostatní musí mít ecu d/a výstup. Čili úprava hw. Většina jednotek standalone je schopna ovládat oboje vysoko i nízko impedancní vstřiky. Pokud se používají nízko jde to doladit rezistorem odpovídající hodnoty. Příklad vstřik na 2-6ohm doplnís o rezistor 4R7 ale pozor musí mít alespoň 50w. Nejsou zas až tak běžně k sehnání. Co zapalování se týká tak jednotka umí většinou ovládat třeba pencil coil. Záleží také na tom jaký typ zapalování si zvolís. Zda klasické tci nebo cdi. Pro turbo je vhodnější cdi. Dva vstřiky na válec se používají hlavně kvůli reakci vstřiku samotného a také kvůli tomu že v nízkých a středních otáčkách ještě není třeba tolik paliva a tak jde jen jedna řada vstřiku. Standartní tlak v jistě je 3bar. K tomuto tlaku bývá uvedená ve většině případů i jejich kapacita. Tlak v liště je také 3bar a pomocí regulátoru tlaku paliva nebo pomocí změny napětí na palivovém čerpadle se mění tlak v liště k tlaku turbo 1:1. Příklad při tlaku turbo 1.5bar bude v liště 4.5bar
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.

Příspěvek od Fifi »

Libor12 píše:Pokud se používají nízko jde to doladit rezistorem odpovídající hodnoty. Příklad vstřik na 2-6ohm doplnís o rezistor 4R7 ale pozor musí mít alespoň 50w. Nejsou zas až tak běžně k sehnání.
S tou zatížitelností by nemusel být problém 2-4ks paralelně zapojených keramických rezistorů se zatížitelností 20w (běžně k dostání) by to mohlo zvládnout, jen je třeba spočítat hodnoty které budeme potřebovat ( např.: 2ks 8ohm paralelně = 4ohm atd...), případně je ještě umístit a al. pasivní chladič, ale to by bylo pod kapotou spíše placebo efekt... :wink:
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.

Příspěvek od Libor12 »

Používám tyto http://img6.imageshack.us/img6/5909/0017871626.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; mají hliníkový chladič a vč poštovného z Anglie vychází cca 250kč/ks a dávám je na výstupy k ecu a ta je většinou uvnitř interiéru. Ale nijak moc se nezahřívají. Cca 50-55st.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.

Příspěvek od Fifi »

"Šikovné", ale konkrétně já mám ecu přímo na bloku, takže se montáži pod kapotu nevyhnu (tahat k vůli tomu kabely od vstřiků do interiéru je dle mě blbost)... Vzhledem k tomu, že jsem "kdysi" postavil pár NF zesilovačů a audio výhybek, tak mi tu pár alu chladičů a bižuterie leží a kdyby se vhodně umístili třeba za masku, tak, aby žebry procházel náporový vzduch, tak by to mohlo být i ve spojení s běžnými rezistory celkem funkční a hlavně levné, tipuju 1/4 cenu (o to mi jde hlavně). Teď už ale dost OT, tohle není to hlavní o čem by se mělo v tomhle tématu psát...

Edit: Tak jsem koukl na ezk a našel jsem rezistory podobné těm tvým jen bez žlutého eloxu. Za celkem přijatelnou cenu a hlavně v ČR, jinak se tam píše, že těch 50w snesou jen na externím chladiči, tak jak jsou vydrží cca polovinu... http://www.ezk.cz/e-shop/select.php?sku ... 7&rozsah=1" onclick="window.open(this.href);return false; a 100w mají na objednávku, takže je asi taky tahají ze zahraničí... http://www.ezk.cz/e-shop/select.php?sku ... 6&rozsah=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Nejoptimálnější 2l turbomotor pro autocross.

Příspěvek od Taboo »

Smazano
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“