komprese dilema

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

komprese dilema

Příspěvek od tom28 »

Ahoj

Tak jsem dneska naléval spalovací prostory a došel jsem k závěru za mírným přepracováním spalováku ventilových sedel apod jsem spalováky trochu zvětšil. Vychází mi tam komprese asi 9,8 z původní 10,2.
Jde mi o to jestli s tím něco dělat, nebo je to zanedbatelný rozdíl. Klidně bych šel s kompresí víš třeba na 11 nebo 11,5 ale problém je jak. Hlavu snižováním znehodnocovat nechci. Jelikož jsem na hlavě strávil asi 200 hodin chci to mít precizně.Na písty radši ani myslet nebudu. Jediná šance je na zakázku těsnění, ale otázkou je jak to budou zvládat ventily vs písty?
Motor m52 b28
díky

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: komprese dilema

Příspěvek od Anděl »

Záleží kam chceš s tím motorem jít. Snížení komprese oproti sérii určitě lepší nebude. Těsnění na zakázku ti taky moc nepřidá, jedině že by orig. bylo tlusté jako můj stejk, co mám teď před sebou. :lol:

Máš změřené ventily, jak daleko jdou od pístů. :?
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: komprese dilema

Příspěvek od tom28 »

No seriové těsnění má 1,75 mm a po přetáhnutí 1,7mm takže dedormace je zanedbatelná. Když bych použil těsnění 1 mm a tím snížil o 0,7mm měla by být komprese asi 10,8.
Myslím že by to mělo jít, jelikož se na motor aplikují vačky s větším zdvihem a větším překrytím než serie, tuším že to dělá až 2mm" zdvih ventilu".
Ale nevím jak moc jsou ventili otevřeny při překrytí, ale jelikož se jeden teprve nějakých 10 před HU otvírá "tj, sací a druhý tak 10 st. po HU zavírá jejich zdvih by měl být velmi malý.

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: komprese dilema

Příspěvek od tom28 »

Tak jsem trochu pohledal a vypadá to jestli mi to google správně přeložil tak na ten motor to asi půjde. Nabízí různé tloušťky těsnění a doporučují 0,7 mm " prý nejprodávanější?
Můžu poprosit někoho s dobrou AJ mluvou aby na to mrknul? Díky

http://store.nexternal.com/shared/Store ... 2=89423775" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak se mi nedaří dostat sem celou adresu. Je to v kategorii ENGINE COMPONENTS a pak CYLINDER HEAD GASKETS pro motory m52

Uživatelský avatar
fokr_jr
Příspěvky: 299
Registrován: 29 bře 2007 20:08
Bydliště: Přísečná
Kontaktovat uživatele:

Re: komprese dilema

Příspěvek od fokr_jr »

zhruba:

jedna se o tesneni, ktery je designovany aby se docililo vetsi komprese, nez u serioveho...

vyrobeno z nejlepsich materialu a pouzivano po celem svete v motorsportu a beznem provozu. 5ti vrstve, krajni vrstvy sou z nakyho spesl materialu aby to tesnilo. navrzeno, aby zabranilo unikum komprese a netesnostem pri vysokych vykonech a vysokem boostu.
tesneni v mnozstvich tloustek od .024" up to .140".
tohle tesneni je moznost pohnout s kompresi aniz bys musel zasahovat do pistu

prosim upresnete tlustku tesneni

budto vyberte ze seznamu, nebo napiste a my vam vyrobime tesneni na miru. 0.70 je nejbeznejsi pouzivany tloustka tesneni

dekuji dobrou noc
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: komprese dilema

Příspěvek od tom28 »

právě nalejvám spalováky na hlavě. Chci se zaptat, kolik je ještě rozumná mez v rozdílných oběmech jednotlivých spalováků.
Počítám čím vetší statická kompr, tím by měl být rozdíl menší. Komprese bude 10.5:1
Díky za odpovědi

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: komprese dilema

Příspěvek od tom28 »

Nikdo nic? :cry:
Potřeboval bych vedět, jaký rozdíl v objemech spal. prostorů je jestě přijatelný. Všechny jsem je nalil, a mají v průměru objem 36 ml. Ovšem rozdíl mezi nejmenším a největším mi dělá skoro 1ml. Nevím nakolik je to důležité, a jestli je to způsobeno už tak velkou tolerancí ze serie, ale když jsem ten nejmenší spal. snažil dorovnat, mírným probroušením po celé ploše se zvetšil pouze o 0.2 ml :?
Mám na té hlavě už tolik hodin, ze už mi z toho asi hrabe. Dřív bych se nad tím ani nepozastavil ale teď mi to přijde jako fatální nedostatek. Chci to mít top, a tak mě zajímá jakou to hraje roli.
Díky.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“