ventil vs píst ve střihu

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

ventil vs píst ve střihu

Příspěvek od tom28 »

Ahoj mám dotaz ohledně toho kolik by měla být u rozvodu rezerva mezi pístem a ventilem, aby zaručeně nedošlo ke kolizi?
Pro zvýšení komprese se bude vyrábět nižší těsnění. A hlava tak spadne o 1mm níž než je u serie. Nedoběh pístu je cca 1,2 mm "pod hranu bloku a tesnění bude 0,7 mm místo původního 1,7 mm.
Člověk co mi s tím pomáha "místně uznávaný" motorář tvrdí že kolizi vetšinou muže nastat tak kolem 10st. před nebo za Hú. To má podle mě logiku " když sací se začíná otvírat nebo naopak výfuk zavírat. Také tvrdí že je potřeba např 1,5 až 2 mm rezerva ve zdvihu ventilu v tomto úseku zdvihu pístu. " Myšleno rezerva zdvihu ventilu do kontaktu s pístem.
Myslím že nejblíže bude sací při natočeném vanosu. Pokud to chápu z grafu správně.
Máte někdo z tímto zkušenosti?
Díky za rady
Zdvihy ventilů jsou viz diagram.
Přílohy
vanos(3).jpg
vanos(3).jpg (42.25 KiB) Zobrazeno 1106 x

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: ventil vs píst ve střihu

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ventil vs píst ve střihu

Příspěvek od JRD McLAREN »

..niet co dodat..

aj vyrobcovia "ostrejsich vaciek" udavaju hodnotu vole "valve clearence at TDC" okolo 1,5 az 2,0mm
(ono aj nejaky ten karbon sa vie "napiect" na plochy)

Obrázek
tu je to robene pomocou dvojzlozkoveho karosarskeho tmelu...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: ventil vs píst ve střihu

Příspěvek od tom28 »

Díky za odpovědi.
Tak jednoduché, ale asi by mě to nenapadlo. Zkusím to z klasickou modelínou až budu mít vše doma.

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: ventil vs píst ve střihu

Příspěvek od tom28 »

Mám v tom trochu guláš. Hlavu jsem složil, ale jelikož to má "hydroštyly" , tak když jsem si nastavil třeba sací vačku tak že první válec byl v kompresi a šestý ve střihu, tak jeden ze sacích ventilů na pvním válci nebyl uplně dolehlý. Postupným natáčením vačky a ponecháním v určité poloze jsem docílil povypuštění "hydroštylů" a ventily se mi srovnali. To je vše ok, ale jak se mám něčeho s plastelínou doměřit, když jsou teď ty hydroštyly vypuštěné.
Udělám test s plastelínou, bude to ok a pak to složím na čisto - nastartuju hydroštyly se natlakují natočí se vanos a bude z toho kafemlejnek.
Jakým postupem bych se něčeho dopočítal?
Díky

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ventil vs píst ve střihu

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ..treba mat napustene dvihatka....
alebo az ich uz mash vypustene, tak treba vymedzit volu...
docasne nejakou podlozkou..

alebo druha moznost, na ventil sa nepouzije povodna pruzina..
ale len nejaka tak slaba "hrackarska", co bude akurat tak vladat dvihnut ventil hore do sedla.
v kazdom pripade vo dvihatkach musi byt olej..

EDITED:
este ze je youtube
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: ventil vs píst ve střihu

Příspěvek od tom28 »

V tom je právě ten zakopaný pes. Když vymezím vůli mezi vačkou a hydroštylem, a ponatočím vačkou hydroštyl se dostane do úrovně přítoku olejového kanálku a třeba se ještě poupustí. Musel bych je tedy uplně vypustit a vypodložit na ten test nějakou měrkou? Nebo jak to dělají motoráři já už fakt nevím.
Díky

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ventil vs píst ve střihu

Příspěvek od JRD McLAREN »

no dava sa na ventil ta tensia/slabsia pruzina...
potom neposobi na dvihatko taka velka sila...
aby vytlacala von olej z dvihatka..

ja som mal pri stavbe mojho motoru dvihatka napustene,
a vackou som pootocil raz, aby dosadli ventily,
druhy krat som uz potom isiel merat....

este sa to da aj "spocitat"..
zmerash kolko sa ti zatlaca dvihatko,
a tu hodnotu odratas od hrubky plasteliny,
a budesh vediet kolko je skutocna vola...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“