výměna setrváku bez vyvážení

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od fakie vw »

Ahoj chci se zeptat jestli jste už někdo přehazovali setrvák z motoru na motor bez vyvážení a jak vám to fungovalo. Konkretně na VW motorech.
VW golf II GT 1.8Turbo

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od máca »

jde to v pohode, zadnej problem 8)
cabrio bukvice

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od fakie vw »

OK dik za radu
VW golf II GT 1.8Turbo

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od Idaho »

pokud jde o seriové setrváky z totožných motoru nebývá problém, navíc díry v setrváku jsou vetsinou delané tak že setrvák nejde pootočit - jde namontovat v jediné poloze, takže pokud jde o seriový setrvák ( bez zasahu ) z totožného motoru, asi bych se ničeho nebál.
8)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od fakie vw »

Jo je to z sice jineho motoru z VW ale má ty diry jak jsi řikal tudiž nejde pootočit. Tak to rád slyšim aspon něco jsem ušetřil :)
VW golf II GT 1.8Turbo

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od Idaho »

fakie vw píše:Jo je to z sice jineho motoru z VW ale má ty diry jak jsi řikal tudiž nejde pootočit. Tak to rád slyšim aspon něco jsem ušetřil :)
pozor pokud je to z jiného typu motoru tak bych to nedelal - nemáš jistotu, muže tam být jinak vyvážená řemenice a klika.
proto sem psal "ze stejného motoru"...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Kulisek
Příspěvky: 366
Registrován: 29 bře 2008 22:29
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od Kulisek »

V pohodě pokud je to originál setrvačník tak všechny jsou vyváženy do nějakého rozdílu a přehození na jaký koliv typ motoru není problém.jedná se o dynamické vyvážení tudíš není problém.Problém by byl jen tehdy kdyby ho někdo upravil na soustruhu nebo jak koliv třískově upravil (frézoval,vrtal,soustružil)No tobě jde jne o to zaměnit 2hmotu za 1hmotu z jiného motoru na koncernovém motoru že jo!! :D Nopoužij nějaký z 1Z nebo ABF G60 atd.Jen musíš dodržet perfektní čistotu mezi spojem klikou a setrvákem.Toš se měj Ahoj
Zakázková výroba na CNC strojích výroba různých držáků adaptérů podložek a provádím různé úpravy dílů mrkněte na foto

http://petjess.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od fakie vw »

No já mám setrvák z AKL z 1.6 74KW. Už ho tam mám a vše je OK zatím. Jezdi to auto suprově. Nijak do něj nebudu ani vrtat u toho turbáče je to podle mě zbytečná věc. Dvojhmota je celkem o ničem takže to chtělo něco jineho :D Dík za radu. Mě nenapadlo se poptat tebe když jsi vlastně měl postavene to samé :)
VW golf II GT 1.8Turbo

Kulisek
Příspěvky: 366
Registrován: 29 bře 2008 22:29
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od Kulisek »

fakie vw píše:No já mám setrvák z AKL z 1.6 74KW. Už ho tam mám a vše je OK zatím. Jezdi to auto suprově. Nijak do něj nebudu ani vrtat u toho turbáče je to podle mě zbytečná věc. Dvojhmota je celkem o ničem takže to chtělo něco jineho :D Dík za radu. Mě nenapadlo se poptat tebe když jsi vlastně měl postavene to samé :)
Jo v poho sice já to na té svoji GII neřešil,ale teď to řeším a uvažuji už o tady tom : http://www.highperformanceparts.cz/spoj ... s-18t.2841" onclick="window.open(this.href);return false; To už bude jiné kafé 8) popřípadě setrvák 1Z upravit odlehčit a znovu převážit kavalitnější lamelu a lepší přítlačák,zatím ale řešim něcoj jiného vední v hadicích Samco zatím spojka drží taktéž dvojhmota a série spojka 330Nm tak zatím neřeším,ale brzo budu.Ahoj
Zakázková výroba na CNC strojích výroba různých držáků adaptérů podložek a provádím různé úpravy dílů mrkněte na foto

http://petjess.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od fakie vw »

Já o tomlhe taky přemýšlel přesně o otm samem cos poslal. ALe zatím mám serii motor a budu řešit ještě spoustu jiných uprav mimo motor. Ale časem jak pujde výkon nahoru budu muset asi taky šáhnout po lěpší spojce. Já jsem uvažoval konkretně o tady tomhle http://www.highperformanceparts.cz/spoj ... s-18t.2840" onclick="window.open(this.href);return false; . Uvažoval jsem i o keramice ale problém je v tom že se s ni blbě jezdi v provozu. Ale tohle podle mě nebude špatne vzhledem k tomu že už ta lamela nemá to torzní tlumení a je na tvrdo.
VW golf II GT 1.8Turbo

Kulisek
Příspěvky: 366
Registrován: 29 bře 2008 22:29
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od Kulisek »

fakie: no jako dobrá,ale je to jen do 406Nm což je nic moc já to plánuji kolem 450Nm a nebude problém se dostat na 500Nm tudíš musim koukat po něčem ještě lepším,ale určitě do keramiky né jezdil jsem ji na závodech a do provozu si to nedovedu představit.Ahoj
Zakázková výroba na CNC strojích výroba různých držáků adaptérů podložek a provádím různé úpravy dílů mrkněte na foto

http://petjess.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od fakie vw »

Co ted vlastně stavíš za auto? :wink:
VW golf II GT 1.8Turbo

Kulisek
Příspěvky: 366
Registrován: 29 bře 2008 22:29
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od Kulisek »

fakie vw píše:Co ted vlastně stavíš za auto? :wink:
No zatím je to sériovka,ale je to TDi a bude to doufám dobrý stroj na denní ježdění a hobby kopce.Váha do 1000kg se sedačkama tak na kopce počítám pod 900kg a výkon bych chtěl cca 200-240PS a krouťák kolem 380-420Nm,ale chtěl bych ho posunout do vyšších otáček vše se bude ladit na brzdě individuálně.Pomalu vše sháním.Motivace je jen chybí čas.Uvidíme.A ty co pořád děláš tu GII 1,8T??Jak jsi daleko? Ahoj ať se daří
Zakázková výroba na CNC strojích výroba různých držáků adaptérů podložek a provádím různé úpravy dílů mrkněte na foto

http://petjess.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od fakie vw »

máš sz
VW golf II GT 1.8Turbo

Uživatelský avatar
misokgb
Příspěvky: 286
Registrován: 28 srp 2007 04:05
Bydliště: Nitra, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od misokgb »

K tomu zotrvaku... Neviem ci sa mne auto triaslo kvoli kardanu, alebo kvoli zotrvaku... Problem je, ze neviem zistit, ci som mal seriovy zotrvak internally balanced, alebo externaly - teda dynamicky vyvazeny samostatne, alebo spolu s klukou motora... Viem, ze baworaky maju napr. externally balanced zotrvak. Ja ked som ho dal stiahnut moj povody zotrvak, tak predtym nez ho siel stahovat ho dal na vyvazovacku a povedal, ze to bolo dost NEVYVAZENE od serie, ze ci mi netriaslo autom sa pytal... Tak ma potom napadlo - ze mohlo to byt preto, lebo to bolo od vyroby vyvazene spolu s klukou a samostatne to "hadzalo" ? On to vyvazil na nulu v podstate, po namontovani mi pri otackach vibruje cele auto (JE TU ALE SANCA ZE TO ROBI KVOLI KARDANU - nestihol som ho dat vyvazit). Pytam sa len informacne, auto je uz na diely, len kvoli buducim upravam sa pytam. Vdaka :)
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...

Kulisek
Příspěvky: 366
Registrován: 29 bře 2008 22:29
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna setrváku bez vyvážení

Příspěvek od Kulisek »

misokgb píše:K tomu zotrvaku... Neviem ci sa mne auto triaslo kvoli kardanu, alebo kvoli zotrvaku... Problem je, ze neviem zistit, ci som mal seriovy zotrvak internally balanced, alebo externaly - teda dynamicky vyvazeny samostatne, alebo spolu s klukou motora... Viem, ze baworaky maju napr. externally balanced zotrvak. Ja ked som ho dal stiahnut moj povody zotrvak, tak predtym nez ho siel stahovat ho dal na vyvazovacku a povedal, ze to bolo dost NEVYVAZENE od serie, ze ci mi netriaslo autom sa pytal... Tak ma potom napadlo - ze mohlo to byt preto, lebo to bolo od vyroby vyvazene spolu s klukou a samostatne to "hadzalo" ? On to vyvazil na nulu v podstate, po namontovani mi pri otackach vibruje cele auto (JE TU ALE SANCA ZE TO ROBI KVOLI KARDANU - nestihol som ho dat vyvazit). Pytam sa len informacne, auto je uz na diely, len kvoli buducim upravam sa pytam. Vdaka :)
Ahoj tak jak jsem to pročetl tak si myslím že je to kardanem,ale jen za předpokladů že ti to dělá za jízdy a čím rychleji jedeš tím víc se třepe.Nevyvážený setrvačník má negativa a to motor může jít hůř do otáček,nebezpečí prasknutí klikové hřídele,roztržení setrvačníku,teoreticky bys to neměl nějak poznat co se týče motoru jen ten motor se asi bude trochu třást,ale spíš to ovlivní chod motoru.No z vlastní zušenosti stačí vyvážit jen setrvák a důkladně očistit styčné plochy.Pro závodní účely jsem nechával kdysi vyvažovat komplet jako je klika s řemenicí,setrvákem a přítlačákem,a lamelu vzlášť samo keramiku.No ale je to už 10let zpátky.Tvůj problém zjistíš tak jak jsem pasl jestli se vibrace stupňují v závislosti na otáčkách tak hledej problém na motoru,ale pokud v závislosti na rychlosti tak kardan poloosy atd.No snad ti to pomůže.Ahoj Petr
Zakázková výroba na CNC strojích výroba různých držáků adaptérů podložek a provádím různé úpravy dílů mrkněte na foto

http://petjess.rajce.idnes.cz/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“