tip na chlazení
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
tip na chlazení
Ahoj
Mám problém s uchlazením motoru. Jelikož je motor nyní rozebraný, tak to řeším trochu dopředu. Motor je instalovaný v jiném autě. Respektive v bmw e21 mám motor 2.8 vanos z E36.
Jako první mě napadl termostat, tak jsem ho vyměnil. Bez úspěchu, Následovala kontrola vodní pumpy - taky ok. Všechny hadice průchozí a chladič nezarostlý. Pak jsem původní chladič vyhodil a nainstaloval chladič s velkou chladící plochou a externí expanzní nádobu, která je vyše položená. Okruh dokonale odvzdušněn, a při plném plynu do kopce je to zaležitost tak 2 min. Teplota stále šplhá, když následuje jízda z kopce, motor se začne chladit a klesá to k 90 st.
Jinak bezně provoz kolem 100 st. Takže jezdit s s tím dá, ale jen s klidnou nohou na plynu. Hlavu jsem také původně sundával z podezření praskliny. Byla na tlakování - byl jsem přítomen a při tlaku 20-ti atm. ok. Kanály v hlavě ok. Při ohřátí na vstupu do chladiče voda vařící a na výstupu podstatně chladnější. Jen mi přijde průtok přes termostat, tak malý že to nestíhá uchladit- můj názor. jakoby se od nastartování motor neustále více a více přihříval. jezdit se s tím dá, ale třeba sprint je asi takový. Na startu 90st. zaplá sahara "manuálně ovládaná" a v cíli kritická teplota. Při jizdě zpět ke startu to začne padat, ale zádný zázrak.
Navíc nechápu že termostat má otvírat až na 92 st. a když jsem zkoušel termostat doma, otvíraní na 92 stupních na asi jen 3-4 mm průtokový profil a do varu se to prostě víc neotevře.
Jen dodám, že motor má své orig. teplotní čidlo které je pro počítač, a do bloku jsem nainstaloval čidlo z původního motoru, jen tak jsem totiž mohl mít nějaký rozumný údaj v budíkách "budíky původní". Takže o zprávnosti ukazetele by se dalo polemizovat, ale i při vytažení hodnot z počítače jsou hlášeny vysoké teploty.
Uvažoval jsem o odstranění termostatu ale problém je ten že termostat je dvoučinný otvírá velký okruh a zároveň zavírá malý okruh.
Má někdo nějaký spec. nápad jak tot vyřešit? Z jsem z toho fakt už bezradný.
Díky
Mám problém s uchlazením motoru. Jelikož je motor nyní rozebraný, tak to řeším trochu dopředu. Motor je instalovaný v jiném autě. Respektive v bmw e21 mám motor 2.8 vanos z E36.
Jako první mě napadl termostat, tak jsem ho vyměnil. Bez úspěchu, Následovala kontrola vodní pumpy - taky ok. Všechny hadice průchozí a chladič nezarostlý. Pak jsem původní chladič vyhodil a nainstaloval chladič s velkou chladící plochou a externí expanzní nádobu, která je vyše položená. Okruh dokonale odvzdušněn, a při plném plynu do kopce je to zaležitost tak 2 min. Teplota stále šplhá, když následuje jízda z kopce, motor se začne chladit a klesá to k 90 st.
Jinak bezně provoz kolem 100 st. Takže jezdit s s tím dá, ale jen s klidnou nohou na plynu. Hlavu jsem také původně sundával z podezření praskliny. Byla na tlakování - byl jsem přítomen a při tlaku 20-ti atm. ok. Kanály v hlavě ok. Při ohřátí na vstupu do chladiče voda vařící a na výstupu podstatně chladnější. Jen mi přijde průtok přes termostat, tak malý že to nestíhá uchladit- můj názor. jakoby se od nastartování motor neustále více a více přihříval. jezdit se s tím dá, ale třeba sprint je asi takový. Na startu 90st. zaplá sahara "manuálně ovládaná" a v cíli kritická teplota. Při jizdě zpět ke startu to začne padat, ale zádný zázrak.
Navíc nechápu že termostat má otvírat až na 92 st. a když jsem zkoušel termostat doma, otvíraní na 92 stupních na asi jen 3-4 mm průtokový profil a do varu se to prostě víc neotevře.
Jen dodám, že motor má své orig. teplotní čidlo které je pro počítač, a do bloku jsem nainstaloval čidlo z původního motoru, jen tak jsem totiž mohl mít nějaký rozumný údaj v budíkách "budíky původní". Takže o zprávnosti ukazetele by se dalo polemizovat, ale i při vytažení hodnot z počítače jsou hlášeny vysoké teploty.
Uvažoval jsem o odstranění termostatu ale problém je ten že termostat je dvoučinný otvírá velký okruh a zároveň zavírá malý okruh.
Má někdo nějaký spec. nápad jak tot vyřešit? Z jsem z toho fakt už bezradný.
Díky
Re: tip na chlazení
ja tohle resil na svym m 20 b25 mesic zpet, a uz je to v pohode, ale taky nikdo nevi cim to bylo, delal sem termostat, hlavu a jeji tesneni, vodni pumpu...a nenasel sem nic, v cem by mohl bejt problem, ale ted to proste nedela, asi sem ti moc nepomohl co? ale co sem resil s klukama, tak byl docela oser v poradnym odvzdusneni, ja ma nadobku taky mimo chlůadic a odvzdusnoval sem to asi dve a pul hodiny aby to bylo poradne, pak mi pasta e 30 poradil, ze musis postavit auto na kopec tak, aby ta nadobka bylo o dost vis jak chladici system a jeste jakoby pri odvzdusnovani pustit zilou na vystupu z chladice tak, aby z nej zacala tec tepla voda, jinak zkus jeste udelat "CO test" to se na vicko nadobky pridela pripravek takova skelnicka se secialni kapalinou a jak se to zahreje, tak se podle barvy kapaliny da urcit jestli v chladici kapaline jsou nejake splodiny-jestli ne, je to ok, jestli jo, tak je nekde nejaka prasklinka a jde tam prave nejakje sajrajt, nemusi bejt rupla hlava, ale treba i blok
jo a ted me jeste napada, nemuze bejt problem ve vicku nadobky s tim sem se jednou setkal na x5, taky nesla poradne odvzdusnit a litala v okruhu furt naka bublina a i kdyz se odvzdusnilo, tak po jizde tam zas byla, na vicku byli dva o krouzku a jeden byl v hajzlu, jeste zkoukni topeni, jestli neni zarostly, pripadne ho vyrad z okruhu na zkousku

cabrio bukvice
Re: tip na chlazení
Zdar, slyšel jsem o podobném případu kdy se nakonec ukázalo že problém byl ve vodní pumpě. Myslím že tyto motory mají plastovou vrtuli nalisovanou na ocelové hřídeli. Když vyndali pumpu z auta tak se na provní pohled zdála OK ale v autě když se to ohřálo, plastová vrtule se roztáhla a začala na hřídeli prokluzovat a tím i špatně chladit. Zkusil bych testnout věci jak radil máca od jednoduchejch a tohle si nechal na konec, vopruz vyndavat pumpu. hodně štěstí při diagnostice. V.
Re: tip na chlazení
No na to topení se chystám. Půjde asi pryč. Stejne s mazlikem jezdím jen léto. Ale nerozumím tomu odvzdušnění. To je snad nejhorší motor co se týče vody.
Taky vím že novějsí motory měli prý u termostatu na tom plastovým víku nějaký odvzdušnovák. A někdo mi ještě radil udělat do termostatu dirku.
V tom víčku to asi nebude chovalo se to stejně i na ten orig. chladič
Taky vím že novějsí motory měli prý u termostatu na tom plastovým víku nějaký odvzdušnovák. A někdo mi ještě radil udělat do termostatu dirku.
V tom víčku to asi nebude chovalo se to stejně i na ten orig. chladič

Re: tip na chlazení
o vrtuli jsem slyšel, a měl jsem ji venku. Zdála se ok. Jen jsem ji nezkoušel ohřát.
Re: tip na chlazení
jo a jeste y ceho ze tam mas tu nadobku? a chladic? setkal sem se s tim, ze se ucpala taykova ta hubena hadicka na vrcholu chladice co vede do nadobkz a pak to delalo brajgl, jinak odvzdusneni jak sem psal, je klasicky odvzdusneni, ale dadobku musis mit co nejvejs, idealna naklonit bud auto a nebo vyndat nadobku z drzaku a vyzdvihnout ji vzhuru, a az se castecne ohreje chladic, tak na jeho vystupu trosku povol motexpasku, abz oddesel vzduch y chladice, az pujde z toho povolenyho spoje tepla voda tak to dotahni a pokracuj v klasickem odvzdusnovani
jo a jeste odvzdusnujes s otevrenou a nebo se zavrenou nadobkou? ja bzch asi zacal otevrenou a az pujde tepla voda z vyvodu na chladici, tak dolejt a zavrit

cabrio bukvice
Re: tip na chlazení
No chladič z tds a nádobka klasická z M20 a hadička byla ok. To snad jedině že bych to špatně odvzdušnil, ale to se mi nezdá. No uvidím až to složím dohromady.
Re: tip na chlazení
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: tip na chlazení
hele zkus to odvzdusnit co to pujde, nech to pak vychladnout a pak jen dopln chlad kapalinu, dneska sem se mordoval v praci s e 39 a taky se nedarilo a nakonec pomohlo tohle 

cabrio bukvice
Re: tip na chlazení
No tak jsem se tomu dneska trochu věnoval. Asi 3 hodiny jsem koukal na ten rozebranej motoj jako husa do flašky, než jsem vykoukal, kudy a kam ta voda teče. Myslel jsem že když termostat otevře na velky okruh, voda z termostatu proudí do chladiče, tam ho čerpadlo rozhání na do bloku, a když se vrací k termostatu, vysledná teplota rozhodne jestli se bude termostat zavírat, nebo bude nadále otevřen. To co jsem vykoukal, tak termostat, je jakoby na zpátečce z chladiče to znamená, že termostat otevře, a tím hned na něj začne proudit chladna voda z chladiče, a je podle mě ihned ochlazovan a zavírá se!
Pak ale tedy nemá možnost se chladná voda dostat do motoru, a motor se opět přihřívá.
Vysvětlí mi to nědko?
Jinak jsem teď zkoušel ohřát čerpadlo v hrnci, a hřídel je na pevno. Jen je ten plast teda velmi hodně popraskaný. Ale lopatky jsou neporušené. to popraskání je jako když treba popraská laminát. Je to po celé ploše a do hloubky. Koukal jsem taky na nové pumpy, a SKF a FEBI podle foto vyrábí pumpu s menším množstvím lopatek po obvodě než třeba Starline apod. atrapy. Já ale tedy vyndal plastovou ale se stejným počtem jako ten starline. Ta vyndaná pumpa je to ještě orig pumpa?
Ty světlá místa jaou praskliny, jinak tahle má 10 lopatek dokola a od skf má tak asi 6.
Co je tedy lepší? Víc nebo míň lopatek?
Díky
Pak ale tedy nemá možnost se chladná voda dostat do motoru, a motor se opět přihřívá.
Vysvětlí mi to nědko?
Jinak jsem teď zkoušel ohřát čerpadlo v hrnci, a hřídel je na pevno. Jen je ten plast teda velmi hodně popraskaný. Ale lopatky jsou neporušené. to popraskání je jako když treba popraská laminát. Je to po celé ploše a do hloubky. Koukal jsem taky na nové pumpy, a SKF a FEBI podle foto vyrábí pumpu s menším množstvím lopatek po obvodě než třeba Starline apod. atrapy. Já ale tedy vyndal plastovou ale se stejným počtem jako ten starline. Ta vyndaná pumpa je to ještě orig pumpa?
Ty světlá místa jaou praskliny, jinak tahle má 10 lopatek dokola a od skf má tak asi 6.
Co je tedy lepší? Víc nebo míň lopatek?
Díky
- Přílohy
-
- skf.gif (807 bajtů) Zobrazeno 1344 x
-
- sony ericsson 004(1).jpg (70.85 KiB) Zobrazeno 1336 x
-
- sony ericsson 006(1).jpg (71.11 KiB) Zobrazeno 1336 x
Re: tip na chlazení
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: tip na chlazení
Děkuji za vysvětlení.
Ale fakt jsem tomu dnes věnoval poměrně dost času a tak jak je ten systém navržen mi nedává smysl. Souhlasím s tím co jsi psal, ale tak jak to je zapojený, to musí fungovat obráceně, což je prostě holý nesmysl. Nebo mám ojedinělý zmetek z fabriky, což pochybuji. Ale termostat je na čele motoru na výstupu do spodní příruby chladiče. Horní vývod z chladiče je přivedem přímo do hlavy bez jakýchkoliv vedlejších kanálků.
Čerpadlo je v kanálu pod termostatem, a točí se po směru hod. ručiček, a to znamená, že čerpá vodu od termostatu do bloku motoru. Musí tedy tahat vodu přez otevřený termostat hned z chladiče. A to je prostě nesmysl?!
Tu zkoušku tlaku budu moc udělat až to seskládám, ale nevím jakým způsobem se dá měrit tlak v uzavřeném systému? Něco jako zapojit do okruhu t kus s tlakoměrem?
Díky
Ale fakt jsem tomu dnes věnoval poměrně dost času a tak jak je ten systém navržen mi nedává smysl. Souhlasím s tím co jsi psal, ale tak jak to je zapojený, to musí fungovat obráceně, což je prostě holý nesmysl. Nebo mám ojedinělý zmetek z fabriky, což pochybuji. Ale termostat je na čele motoru na výstupu do spodní příruby chladiče. Horní vývod z chladiče je přivedem přímo do hlavy bez jakýchkoliv vedlejších kanálků.
Čerpadlo je v kanálu pod termostatem, a točí se po směru hod. ručiček, a to znamená, že čerpá vodu od termostatu do bloku motoru. Musí tedy tahat vodu přez otevřený termostat hned z chladiče. A to je prostě nesmysl?!
Tu zkoušku tlaku budu moc udělat až to seskládám, ale nevím jakým způsobem se dá měrit tlak v uzavřeném systému? Něco jako zapojit do okruhu t kus s tlakoměrem?
Díky
Re: tip na chlazení
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: tip na chlazení
Ten temostat je dvoučinný,a v momentě kdy se ohřeje ten dřík termostatu s parafínem,se otevře ten velký talířek(malý se zavře) a vodní čerpadlo začne sát vodu spodní hadicí z chladiče a už né z hlavy válce(což zavře ten malý spodní talířek).To,že se pak nezavře jak na něj začne jít chladná voda si já vysvětluji tím,že voda jde jen na ten velký talířek a né na ten dřík toho termostatu(který ho ovládá) tam se ta chladná voda nedostane.Ta se tam dostane až když projde blokem do hlavy a i k tomu malýmu talířku ,který to zavřel k vodnímu čerpadlu.Aby termostat reagoval,musí se zahřívat odspodu tedy od toho malého talířku a ta chladná voda nebude vadit ,že půjde na ten velký talířek zepředu.
Jinak za svojí éru na motorech BMW,co se vodní pumpy týče,je nejdůležitější mít vrtulku čerpadla kovovou a né z plastu.Ta plastová se pak opravdu protáčí.
Jinak za svojí éru na motorech BMW,co se vodní pumpy týče,je nejdůležitější mít vrtulku čerpadla kovovou a né z plastu.Ta plastová se pak opravdu protáčí.
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: tip na chlazení
Stejny system chlazeni,ktery jsi popisoval predtim funguje u Vr6. Na otevreny termostat proudi ochlazena voda z chladice. Mel jsem vzdycky problem s prehrivanim motoru pri vypusteni, vymene chladici kapaliny. Strasne dlouho trvalo nez se system ovzdusnil. Nekdy pomahalo ,kdyz jsem mackal hadice a timto zpusobem jsem "vyhnal" vzduch ze systemu. Ale na tomle motoru se pouziva pridavna el. vodni pumpa,ktera mela opotrebovane lopatky a tim padem se mi prehrivala hlava ve ktere se pak tvorily vzduchove kapsy. Otazkou ale je jestli tenhle typ motoru co mas ty pridavnou pumpu pouziva.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
Re: tip na chlazení
Děkuji za odpovědi. Začínám pomalu věřit tomu, že se mi to prostě nepodařilo dobře odvzdušnit. Na tu dirku do termostatu se chystám, ale jaký to je průměr vrtáku, když mluvíme o rozměru 1/16 co tu padlo?
Kouknu na tu pumpu, tahle je asi nejspíš ko. Nechci už nic nechat náhodě
Kouknu na tu pumpu, tahle je asi nejspíš ko. Nechci už nic nechat náhodě

Re: tip na chlazení
pouhým přepočtem asi 1,58mm
nemohl si ten termostat namontovat obráceně ?
pak by ho studená voda opravdu ochlazovala

nemohl si ten termostat namontovat obráceně ?
pak by ho studená voda opravdu ochlazovala
vzdělání není zárukou inteligence
Re: tip na chlazení
To ani nelze 
