Kdo napasuje T25 místo T15?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Libor12 »

Ne,nejsme nikde jinde. Jiné turbo jiná teplota vzduchu stejný tlak rozdílný objem kyslíku. Ecu dostane údaj o teplotě vzduchu ale nebude mít pro to už hodnoty kolik dávkovat paliva k dané teplotě a tlaku. Příklad t15 tlačí 0.7 při teplotě 100st, t25 0.7 při 60st. Jednotka zna tlak a teplotu pro tu t15. Ty ji daš sice stejný tlak ale teplotu o 40st menší. Tak velké rozpětí nemá žádná sériová jednotka.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

Po. 4rech stránkách finále na obzoru :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

Libor12 píše:Ne,nejsme nikde jinde. Jiné turbo jiná teplota vzduchu stejný tlak rozdílný objem kyslíku. Ecu dostane údaj o teplotě vzduchu ale nebude mít pro to už hodnoty kolik dávkovat paliva k dané teplotě a tlaku. Příklad t15 tlačí 0.7 při teplotě 100st, t25 0.7 při 60st. Jednotka zna tlak a teplotu pro tu t15. Ty ji daš sice stejný tlak ale teplotu o 40st menší. Tak velké rozpětí nemá žádná sériová jednotka.
jak ktera jednotka... pokud ecu meri teplotu primo v sani tak si se studenejsim vzduchem 100% poradi protoze za mrazu tam ten vzduch i z te t15 muze mit klidne -5C ale tyhle rozpeti sou fakt strasne rozdilne u ruznych ecu a taky zalezi co vse ecu meri a co si dopocitava...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Libor12 »

tequilaman-4G63 píše: protoze za mrazu tam ten vzduch i z te t15 muze mit klidne -5C
tak na to zapomeň :D a většina sériových jednotek má tak malý rozsah pro různé korekce,že s něčím co se liší o víc jak 50% což je právě případ t15/25 že pracovat prostě nebude.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

Libor12 píše:
tequilaman-4G63 píše: protoze za mrazu tam ten vzduch i z te t15 muze mit klidne -5C
tak na to zapomeň :D a většina sériových jednotek má tak malý rozsah pro různé korekce,že s něčím co se liší o víc jak 50% což je právě případ t15/25 že pracovat prostě nebude.
tady je to fakt sporny nebudu se hadat ze bude v tom ci onom konkretnim pripade pracovat ci nebude ale cetl sem o lidech co pouzivali seriove ecu pro ruzne vetsi ci mensi upravy a jednotky to bud pobrali nebo ne...
kdyz to pobrali parada kdyz ne pouzili pigy nebo stand alone

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

otazka je jestli ecu neco pobere a auto jezdi nebo jestli z toho vzniknou nejake kone navic. vymena turba s ponechanim seriove ecu povede k nevyuziti potencialu turba otazkou tedy je, ne jestli to je mozne, ale jestli to nekdo bude delat kdyz kazdy se snazi dostat z lepsi veci kterou si koupil na motor to nejlepsi....

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Libor12 »

Výměna v tomto případě povede k zneprovoznení auta. Většina úprav na sériových turbomotorech se týká odstranění restrikcí a zvyšování tlaku do fuelcut. Většina jednotek to dovolí a to jen z toho důvodu že jednotka z důvodu toho aby se zabránilo detonacim zhruba od 3/4 do konce motor doslova "zalévá" palivem,to je jediný důvod že při zvýšení tlaku motor nezačne klepat. Některé jednotky nezvládnou ani to zvýšení tlaku o 0.1bar a už se jim musí pomáhat piggy back. A to pořád mluvíme o turbu které na ten motor dal výrobce,ne o něčem co je o 50%rozdílné.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

tequilaman-4G63 píše:otazka je jestli ecu neco pobere a auto jezdi nebo jestli z toho vzniknou nejake kone navic. vymena turba s ponechanim seriove ecu povede k nevyuziti potencialu turba otazkou tedy je, ne jestli to je mozne, ale jestli to nekdo bude delat kdyz kazdy se snazi dostat z lepsi veci kterou si koupil na motor to nejlepsi....

Ja nevím , co jsi v tom vašem závodním týmu dělal, jestli nosil svačiny, nebo vařil kafe, ale tobě těžce chybí zkušenost z nějaké realizace, protože bys tu nikdy nepsal to, co píšeš. Zkoušet to, s čím se dovede vypořádat seriově nastavená seriová řidící jednotka nějakým zvyšováním plnícího tlaku, nebo dokonce výměnou turba za větší, je velice riskantní a hloupá cesta. Jakýmkoliv zásahem tomu motoru tu AFR změníš.. A řekl bych že tato cesta má z 99% katastrofální dopad. Ale to pochopíš až se stím opravdu jednou setkáš. Já už písty měnil.. Takže vím, že to co tu píšeš je polemizace o ničem a navíc m´žeš svou hloupou úvahou akorát zavařit zakladateli této diskuse. A pokud se on rozhodne to turbo tak jak chtěl nesmyslně vyměnit , vymění... Nech si koupí wideband a podívá se na výsledek.
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od kentoya »

PhoB píše:Nedalo mi to, abych sem taky neco nenapsal.

V prvni rade bych se rad zeptal, jestli je tohle od taboo pravda:
"Jednoduse, i kdyby byly teplota vzduchu a tlak turba naprosto stejne, vetsi turbo pri tom samem tlaku dodava vetsi mnozstvi vzduchu."

Taboo posledni dobou casto v kazdem nasledujicim prispevku argumentuje trosku jinak nez v tom predeslem(nemyslim ted jen v tomhle tema). Treba v tom poslednim prispevku, bych z toho prostredniho(nejvetsiho odstavce) pochopil, ze vlastne nepotrebuju nijak upravovat vacky a podobny ptakoviny pro umozneni vstupu vetsiho mnozstvi vzduchu do motoru, staci jen nekonecne velke turbo.
V druhem odstavci myslim nespravne prirovnal turbo ke vstrikovaci. Ne, myslim ze turbo (v tomhle porovnani) bych priradil spise palivovemu cerpadlo (podobna situace jako kentoya nespravne prirovnal velikost turba ke slance).

Proto se priklanim k nazoru tequilamana, mozna je nespravne receny tlak 0.6bar - to uz muze byt v realu moc. Turbo neni jen saci cast, je to i vyfukova cast. Takze kdyz TEORETICKY zapomeneme na vyfukovou cast. Malinke turbo tlacit tlak na budiku ktery pro jeho kompresorovou cast bude stejne efektivni jako pro obrovske turbo, tzn i ta TEPLOTA vzduchu bude stejna, prurez potrubi stejny, i to NEJUZSI MISTO ktere je prave prirovnavano ke vstrikovacum = ventily-prumer doba otevreni atd stejna, tak i ten posrany vykon musi byt STEJNY.
Jakmile se samozrejme budeme dostavat do tlaku kde male turbo bude prilis zahrivat vzduch, pak se meni mnozstvi vzduchu a i kdyz tlak na budiku bude stejny, vykon stejny nebude.
To je to oc se tu vsichni hadate, tequilaman mam za to, ze mysli tu prvni variantu a vy mu vnucujete tu realnejsi druhou.

Kentoya je praktik, ale posledni dobou se chova jak mistr sveta, bere vsechny ostatni jako "laiky" a to myslim neni dobre.
slánkou jsem myslel ten otvor kterým prochází plyny v turbu, okolo výfukové turbínky, prostě to turbo přiškrtí celý motor a jeho volumetriku, nemyslím si, že by to bylo nesprávné přirovnání, ale hádat se o tom nebudu, myslím si že pro laiky (jak jsi označil druhé) je to dostatečné
(((pokud jsi to náhodou nepochopil, tak se podívej na výfukovou turbínku u T15 a u T35 (její průměr) a to je právě ten rozdíl mezi tvojí slámkou a taboovou hubou))) tohle jsem v prvním příspěvku, který tequila špatně pochopil, že škrtím sání, prostě to špatně přečetl, celou dobu tu plácám o výfuku, a ty jsi si to taky asi špatně přetečl, protože tu mou teorii pokládáš taky za špatnou, nebo jsi ji špatně pochopil, ale v podstatě můžeš tlačit kolik chceš ale když výfukové plyny nebudou dostatečně odcházet, tak je ti tlak turba k ničemu, a to píšu od začátku do konce a stále, a může to tu vysvětlovat kdokoli jakkoli

a k tomu druhému tučnému, je možné mě takto vidět, je pravda že jsem praktik, domnívám se že opravdu nejsem trouba, ale když napíšu blbost, nebo chybu, tak se omluvím a napíšu že jsem třeba debil, což mistři světa nedělají, a spíše bych napsal kentoya poslední dobou do diskuzí nepřispívá, protože většinu toho co ví a chtěl napsat už napsal a co ví a napsat nechce, tak to prostě nenapíše, a to kde si není jistý, raději vyzkouší, a je fakt že píše spíše o věcech ze své praxe než z papíru od druhých, ale občas i něco od druhých či z internetu

a k tomu že taboo argumentuje z jiného úhlu, no když to dotyčný nevidí z jedné strany, tak se ho taboo snaží přivézt na spásnou myšlenku ze strany druhé, alespon tak vidím já jeho příspěvky, ale třeba to myslí jinak

jinak nemám důvod se k tomuto tématu dále vyjadřovat, stačí si to znovu přečíst co jsem napsal a stačí si přečíst reakce na mé psaní, a je hned vidět rozdíl o voze a koze, proto jsem přestal dále psát
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od kentoya »

a úplně poslední věc, dejme tomu že výfuková vrtulka u t15 má díru 15mm a u t35 má díru 35mm, takže i kdybychom hned za vrtulku u t35 vložili mezikus s dírou 15mm, to znamená, že by byl stejný odvod výfukových plynů u té t35 jako u t15, tak už to sice jednotka přebere (při uváděném tlaku 0,6bar v sání), ale výkonová křivka bude jinak vypadat,

takže ta turba zaměnit jen tak bych si opravdu nedovolil, a o tom je tu celou dobu řeč a celou dobu je ta diskuze protistranou odváděna jinam, já jsem jen přišel pomoci hájit tuto stranu a za tím co jsem napsal si stojím
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
AR166
Příspěvky: 5538
Registrován: 01 bře 2009 19:36
Bydliště: Sokolov-Svatava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od AR166 »

.. kdybychom hned za vrtulku u t35 vložili mezikus s dírou 15mm, to znamená, že by byl stejný odvod výfukových plynů u té t35 jako u t15

odvod plynu by stejny nebyl, pri mensim prurezu se rychlkost toku plynu zvysi.
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) :D

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

AR166 píše:.. kdybychom hned za vrtulku u t35 vložili mezikus s dírou 15mm, to znamená, že by byl stejný odvod výfukových plynů u té t35 jako u t15

odvod plynu by stejny nebyl, pri mensim prurezu se rychlkost toku plynu zvysi.
klesne ti rychlost výplachu a pak taky VE..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:54, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Yurii »

Je to velice složitá problematika což nepopírám, holt se na to asi dívám moc jednoduše, každopádně už je to jedno... auto mi včera ukradli a veškerý moje plány s ním krachly :(
Jinak klobouk dolů před vašimi znalostmi...
Pětka f kombajnu

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:54, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od kentoya »

AR166 píše:.. kdybychom hned za vrtulku u t35 vložili mezikus s dírou 15mm, to znamená, že by byl stejný odvod výfukových plynů u té t35 jako u t15

odvod plynu by stejny nebyl, pri mensim prurezu se rychlkost toku plynu zvysi.
ty to myslíš na motor já na turbo
Naposledy upravil(a) kentoya dne 01 lis 2009 13:51, celkem upraveno 1 x.
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

PhoB
Příspěvky: 166
Registrován: 02 led 2006 23:11

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od PhoB »

Taboo píše:
PhoB píše:V prvni rade bych se rad zeptal, jestli je tohle od taboo pravda:
"Jednoduse, i kdyby byly teplota vzduchu a tlak turba naprosto stejne, vetsi turbo pri tom samem tlaku dodava vetsi mnozstvi vzduchu."
Jiste. Mas o tom pochyby :? ?
Tady jsem to tedy spatne pochopil. Bral jsem to tak, ze ty turba uz jsou namontovane na tom samem motoru. Tzn pripad ktery se tu resi.
Taboo píše:
PhoB píše:Taboo posledni dobou casto v kazdem nasledujicim prispevku argumentuje trosku jinak nez v tom predeslem(nemyslim ted jen v tomhle tema).
A jak by jsi po mne chtel abych argumentoval? Vzdyt se tady jen do nekonecna porad opakuji!
Taboo píše:
PhoB píše:Treba v tom poslednim prispevku, bych z toho prostredniho(nejvetsiho odstavce) pochopil, ze vlastne nepotrebuju nijak upravovat vacky a podobny ptakoviny pro umozneni vstupu vetsiho mnozstvi vzduchu do motoru, staci jen nekonecne velke turbo.
Tak to jsi pochopil velice spatne, protoze celou tu dobu se tady snazim vysvetlit, ze tlak vzduchu - at uz atmosfericky anebo turba - sam o sobe nic neznamena bez kombinace jeho mnozstvi. Co se stane, kdyz upravis vacky - a atmosfericky tlak anebo tlak turba se absolutne nezmeni? Podle tequilaman-4G63 se nemuze stat vubec nic, protoze udajne bez zvyseni tlaku vzduchu nemuze jit do motoru vetsi mnozstvi vzduchu. Co se stane kdyz pouzijes propustenejsi air filter, mene restriktivni vyfuk anebo upravis kanaly hlavy? Opet, tlak vzduchu se nezmenil...
Pokud ale chces srovnavat, jak efektivni je preplnovani v porovnani s upravami N/A motoru, tak ano, preplnovanim dosahnes vyssiho vykonu i s tovarnimi vackami (ktere i nadale treba nebudou pro ten motor optimalni), nez pri pouziti tech nejoptimalnejsich vacek v N/A motoru.
Ne, tady se bavime co se deje jen pouhou vymenou turba. A budu se opakovat to co jsem napsal, kdyz ten tlak 0.6bar(znovu opakuji ze v realne podminky nezname) bude schopno dodavat malinke T15 stejne efektivne jako GT35 tak vykon v ten okamzik musi byt stejny(zase trosku zanedbavam turbinovou cast).
Taboo píše:
PhoB píše:V druhem odstavci myslim nespravne prirovnal turbo ke vstrikovaci. Ne, myslim ze turbo (v tomhle porovnani) bych priradil spise palivovemu cerpadlo (podobna situace jako kentoya nespravne prirovnal velikost turba ke slance).
OK, moje priklady se ti nelibily, vezmeme si tvoje. Jedno palivove cerpadlo je schopno dodat 10 litru paliva za hodinu pri tlaku 45PSI, druhe cerpadlo 20 litru za hodinu pri tlaku 45PSI. Odber motoru je 15 litru za hodinu pri tlaku 45PSI. Tlak paliva se nezmenil, jedno cerpadlo zasobi motor dostatecnym mnozstvim paliva, druhe ne... Podle tequilaman-4G63 je ale cerpadlo jako cerpadlo a turbo jako turbo, protoze 45PSI je 45PSI, pri kterych kazde cerpadlo dodava to same mnozstvi paliva a 15PSI je 15PSI, pri kterych kazde turbo dodava to same mnozstvi vzduchu.
Viz. vyse, nevime zda to T15 umi pri tom tlaku dodavat, kdyz ano, tak v tom prikladu, muze odber motoru byt treba 9, tak uz bude jedno jake cerpadlo tam bude.

Ale uz se to tady cele komplikuje, nechci to tu spinit.

Kentoya: Mno a kam by jsi tedy do te teorie se slankou zaradil ventily atd. Tam preci vznika ten tlak v sani, tam je to uzke misto. A zase jak uz jsem psal, pokud kompresory pracuji ve stejne situaci(tlaku a odberu motoru) stejne efektivne(ja vim, zas potlacuju ten vyfuk) tak tam proste naleze stejne mnozstvi vzduchu, byť to mensi turbo muze pusobit malinkaty.
S tim mistrem, me to proste vyzniva z tech vet co pises. Cili muj subjektivni dojem a z psaneho textu se muzu plest, jen jsem mel potrebu to napsat :)
S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od kentoya »

kdybych tam měl zařadit všechny kraviny od začátku do konce, tak to nespočítám ani já, ani žádnej machr a předpokládám, že to nespočítá, ani žádnej komp, proože nezná uzle v trubkách, nezná povrch atd atd, prostě jsem jen napsal teorii pro pochopení ostatním, hádat se o tom nepotřebuji, ale aspektů je samozřejmě více,

v této debatě mi jde jen o to, že nelze jen tak vzít turbo T35 a strčit ho namísto t15

a nediv se že když někdo stále třepe dokola to samé, tak že se nasírám

podobné je to u tvé teorie ........Ne, tady se bavime co se deje jen pouhou vymenou turba. A budu se opakovat to co jsem napsal, kdyz ten tlak 0.6bar(znovu opakuji ze v realne podminky nezname) bude schopno dodavat malinke T15 stejne efektivne jako GT35 tak vykon v ten okamzik musi byt stejny(zase trosku zanedbavam turbinovou cast)., ale my je teoreticky známe a turbo T35 je jiné kafe jako T15

howgh
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

PhoB: ne ,ve skutečnosti nikdy nic zanedbat nejde a ten výkon stejný nikdy nebude,protože ty turba jsou jiné a efektivita každého turba je jiná. Vše je rozdílné tak i výsledek bude rozdílný... motor se bude chovat jinak a výkon bude taky jiný. Takže ne ne ne výkon nebude stejný. Ikdyž mi přijde , že zrovna 0,6bar a rozdíl mezi těmito turby (T15 a GT35) není zas tak dobrý příklad..trošku extrémní případ
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:55, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

PhoB
Příspěvky: 166
Registrován: 02 led 2006 23:11

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od PhoB »

Kentoya: Mno zname treba chrakteristiku tech dvou turbin, ale prutok do motoru nezname. Proto se tu muzeme zbytecne přít.

Jak pise blazen, 0.6bar uz je velice pravdepodobne moc. Na druhou stranu by se mohlo stat, ze ten novy obrovsky kompresor turba bude pri tomhle tlaku pracovat mimo svoje pasmo, nekde za surge linii(nevim jak to napsat) tak treba muze prcek T15 prekvapit :))

Nema cenu se tu hadat, za to to nestoji.
S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

suma sumarum uznavam svou chybu v podceneni protitlaku vyfukovych plynu, na druhou stranu si porad stojim za tim ze pokud bude zajisten stejny tlak v sani, otacky motoru , teplota v sani a slozeni vzduchu tak musi zustat stejny i vykon u jakehokoli foukatka jenze nezustane diky vlivu toho protitlaku na vyfukutakze tady uznavam chybu, dekuji kentoyovi ze me vyvedl z omylu.

taboo myslim ze vyjadruju sve myslenky naprosto konkretne , nepletu si tlak v sani s nastavenym tlakem turba, nebo s "deltaP"
uvadenym v kompresorovych mapach turb. a uz vubec si nepletu tlak s objemem a s prutokem

obhajoval jsem tu svou myslenku ktera byla teoreticky spravna prakticky sem opomenul jen ten protitlak vyfuku ale na to tu upozornil jen KENTOYA a vsichni ostatni argumentovali dost mimo... a to i taboo ktereho opravdu hodne respektuji protoze jeho prispevky maji hlavu a patu a je videt ze vi o cem mluvi jenze mi bohuzel nejspis zezacatku nerozumel a pak uz ani nechtel rozumet nebo nevim...

jinak ten protitlak vyfuku je moje velka chyba priznavam uznavam...

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

Jenomže Taboo neargumentuje zcestně a ani nikdojiný, jen Ty se pohybuješ mimo realitu a dokud Ti to praxe nevyvrátí, tak to bude nejspíš zbytečné. To co Ty tvrdíš se absolutně s realitou neslučuje, a to jsou Ty tvoje úvahy o blbostech. Zkus se nad tím zamyslet, určitě Ti to dojde....a hlavně si projdi celé téma, zejména sám sebe
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:55, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

jinak taboo precti si tu diskuzi tady uplne od zacatku. nejdriv sem vubec nemluvil o vymene t15 za gt 35r mluvil sem o tom ze pokud odregulujes turbo tak aby tlak v sani zustal zachovan (bylo mysleno pri naprklad 5000rpm a plne klapce, coz nebylo podotknuto a zde mozna vznikly nedorozumneni) zustane zachovan i vykon (opet mysleno pri tech 5000rpm a plne klapce) prvni chyba bylo opomenuti teploty vzduchu ale tam se myslim nijak extremni rozdil konat nebude rekneme +- 15% vykonu coz muzou zpusobit i extremni klimaticke podminky. pak se v ramci obhajovani nazoru zacali rozebirat extremni v praxi nepouzitelne priklady.

na druhou stranu opravdu jediny kentoya mi byl schpoen tuto puvodni myslenku vyvratit resp. najit jeji podstatnou slabinu

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

Taboo píše:
PhoB píše:Kentoya: Mno zname treba chrakteristiku tech dvou turbin, ale prutok do motoru nezname.
V tom mas pravdu. Pri volbe turba se vzdy zacina HP cilem. Bez ohledu na objem motoru, pri stejne BSFC (Brake Specific Fuel Consumption, ktera urcuje progresi dodavky paliva potrebneho k dosazeni kazde HP) a A/F pomeru kazdy motor potrebuje stejne mnozstvi vzduchu k dosazeni toho sameho vykonu - at je to N/A 10.0L anebo preplnovany 2.0L. Jiste, cim mensi objem motoru, tim musi byt tlak, pod kterym je to zadane mnozstvi vzduchu do nej tlaceno, vyssi. Ten vyzadovany tlak (= boost) se da jednoduse vypocitat a - samozrejme, krome statickeho objemu zalezi take na RPM motoru, jeho VE a teplote v sani. Takze ted zname, kolik vzduchu a za jakeho tlaku musi jit do daneho motoru k dosazeni pozadovaneho vykonu. Po prihlednuti k mirne ztrate tlaku pres intercooler a k atmosferickem tlaku je pote urcene vyzadovane "pressure ratio". Pote, jelikoz zname vyzadovane pressure ratio a mnozstvi vzduchu, muzeme umistit ten bod na mapu kompresoru, kde treba zjistime, ze v nizkych otackach motoru by bylo i nejake GT15 naprosto dostatecne - k dosazeni nejakeho 150HP vykonu, zatimco ve vyssich otackach motoru nebude dodavat potrebne mnozstvi vzduchu nutneho k dosazeni (treba 400HP) pozadovaneho vykonu. Proto je proste vyrok, ze jedine, na cem zalezi je tlak turba, proste nespravny. Jiste, da se donekonecna argumentovat, ze pokud nam jde jen o 150HP, tak k jeho dosazeni dojde pri pouziti jak GT15, tak i GT35R, ale pravdou zustava, ze vetsina tovarnich turbomotoru je zamerena na nizsi a stredni otacky, kde pote ve vysokych otackach nemiva tovarni turbo potrebnou kapacitu az k redline. Pote, co se na ten motor da propustnejsi air filtr, mene restriktivni vyfukovy system, pripadne vice efektivni vacky a upravena hlava dochazi ke zvyseni jeho volumetric efficiency (kdy je motor jednoduse schopen nasat vyssi procento jeho statickeho objemu) - a to tovarni turbo najednou pri tom samem tlaku prestane stacit. Jen tlak (boost) se neda zvysovat donekonecna, protoze zacne dochazet k zahrivani vzduchu, pretaceni turba a odpadu tlaku. Pote je jednoduse nutno sahnout po vetsim turbu, ktere treba pri tom samem tlaku doda potrebne mnozstvi vzduchu.

vse co tady pises se ale tak zasadne projevi na tlaku v sani ze nedodrzis moji uplne prvni podminku ktera zni pri stejnem tlaku v sani

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

Taboo píše:
tequilaman-4G63 píše:vsichni ostatni argumentovali dost mimo... a to i taboo ktereho opravdu hodne respektuji protoze jeho prispevky maji hlavu a patu a je videt ze vi o cem mluvi jenze mi bohuzel nejspis zezacatku nerozumel a pak uz ani nechtel rozumet nebo nevim...
Kde presne jsem byl ja - a ti vsichni ostatni - tak velice "mimo"? Od sameho zacatku se snazim opakovane jen neustale vysvetlit, ze tlak turba sam o sobe nic neznamena pokud to turbo soucasne nema potrebnou kapacitu zasobit motor potrebnym mnozstvim vzduchu - a ty tady mluvis o pouziti pumpicky k nafukovani lehatek. Rozdil je v tom, ze ja to lehatko svym turbem vzdy nafouknu - zatimco ty tou pumpickou nikdy nedosahnes dlouhodobeho vykonu, ktereho ja dosahnu s tim turbem - i presto, ze by se ti kratkodobe podarilo dosahnout stejneho tlaku v sani (treba pred spustenim motoru). Proc je to porad tak nesrozumitelne? :?
tady je videt ten problem ja se nebavim o tlaku turba ale o tlaku v sani a o udrzeni tlaku v sani a rikal sem ze v praxi to tou pumpickou nejde ale kdyby se to nekomu povedlo udrzet tlak v sani i za provozu motoru tak ten vykon stejny bude

este taky zkusime prubnout jazykovou barieru .. tlak v sani = manifold air presure

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tsin »

tequilaman-4G63 píše:tady je videt ten problem ja se nebavim o tlaku turba ale o tlaku v sani a o udrzeni tlaku v sani a rikal sem ze v praxi to tou pumpickou nejde ale kdyby se to nekomu povedlo udrzet tlak v sani i za provozu motoru tak ten vykon stejny bude

este taky zkusime prubnout jazykovou barieru .. tlak v sani = manifold air presure
kdyby se to teoreticky nekomu povedlo tak lituju jeho motoru
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“