zatvrdlé hydroštely?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
zatvrdlé hydroštely?
Ahoj zjistil jsem že některé hydroštely které jsem teď sundal z hlavy prostě nějdou vypustit. Jelikož se dělali sedla i ventily jsou trochu více zapadlé a mohli by mi díky těm hydrostylům nedovírat ventily. konkrétně jsem to nezkoušel, ale jak je vypustit popřípadě rozhýbat. Díky
Nebo je to na popelnici?
Nebo je to na popelnici?
Re: zatvrdlé hydroštely?
A jak jsi je zkoušel vypouštět?
já je dal do svěráku, dírkou vždycky dolů a pomalu stlačoval třeba 5 min. jeden.. mezitím jsem ho několikrát vyjmul, rukou promačkal to co už šlo, nechal vykapat olej a zase o trochu zmáčkl. nakonec šly všechny.. dal jsem je prázdné do motoru, po startu si poslechl 24hlasý orchestr a po pár minutách ve vyšších otáčkách to stichlo a teď o nich už 2 měsíce nevím
už se to tu řešilo, radil mi to Taboo, čímžto mu děkuju
..
já je dal do svěráku, dírkou vždycky dolů a pomalu stlačoval třeba 5 min. jeden.. mezitím jsem ho několikrát vyjmul, rukou promačkal to co už šlo, nechal vykapat olej a zase o trochu zmáčkl. nakonec šly všechny.. dal jsem je prázdné do motoru, po startu si poslechl 24hlasý orchestr a po pár minutách ve vyšších otáčkách to stichlo a teď o nich už 2 měsíce nevím

už se to tu řešilo, radil mi to Taboo, čímžto mu děkuju

323F GTV6
Re: zatvrdlé hydroštely?
Ano nějaké rady jsem tu také vyčetl, ale zarazilo mě že asi polovina je bez oleje a jde stlačit rukou. Zbylé se ani nehnou. Do svěráku jsem to tedy nezkoušel. Žadní kulička nebo něco jiného ve vstupu do něho není. Zdá se že je to čistě průchozí, a samotný pístek se poměrně lehce protáčí. Ale stlačit se mi to nepodařilo. Zkusím s jedním ten svěrák.
Re: zatvrdlé hydroštely?
Tak jsem to zkusil a světe div se a jde to! Netušil jsem, že se tomu oleji tak nechce. Díky za tip
Re: zatvrdlé hydroštely?
olej by se měl dát vyfoukat..ale jak u kterého hydroštelu resp. motoru
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: zatvrdlé hydroštely?
ja som teraz cistil 7apol kusa na 8V Nexiu...
a kua 5 znich neslo ani pohnut, sotva rozobrat..
neto este vytlacit z nich ten "mazut" vo zveraku...
kedze vo vnutry moze yt kopec bordelu, doporucil by som ich vykupat
v nejakom riedidle, pripadne supnut do ultrazvukovej cisticky..
a kua 5 znich neslo ani pohnut, sotva rozobrat..
neto este vytlacit z nich ten "mazut" vo zveraku...
kedze vo vnutry moze yt kopec bordelu, doporucil by som ich vykupat
v nejakom riedidle, pripadne supnut do ultrazvukovej cisticky..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: zatvrdlé hydroštely?
Ahoj, rad by som sa pridal k tejto teme, mam motor fiat 1.8 16V, a strasen mi klepe ako traktor, co som sa pytal tak vraj su to vraj tie hydrostely, kedze ich je tak vela tak ich malo kto riesi nakolko vymena vsetkych je draha. Ked som sa vypytoval tak ty co ich menily mi neodporucaju ich cistit ze to vraj nepomoze, a su uz samo o sebe vybehane, a tiez ze pri kupe novych je v nich daky specialny olej (aj ked to sa mi nevidi, nakolko ten olej musi hnet vytiect, a pride tam iny). Kedze sa do toho velmi nerozumiem, aky je vas nazor nato?
Popripade ako ste prisly nato ze ich mate zatvrdle.. klepaly, pomohlo vycistenie, alebo podla coho zistim ze je treba kupit novy a neoplati sa cistit ten stary?
dik
Popripade ako ste prisly nato ze ich mate zatvrdle.. klepaly, pomohlo vycistenie, alebo podla coho zistim ze je treba kupit novy a neoplati sa cistit ten stary?
dik
Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: zatvrdlé hydroštely?
u barchety to nebudou hydroštely, ale variátor sacího vačkového hřídele..což je nemoc 1.8miček..
Re: zatvrdlé hydroštely?
o tom viem, uz mam objednanu opravnu sadu, ale vraj su to aj tie hydrostely.
Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
- ladis.biker
- Příspěvky: 119
- Registrován: 23 bře 2007 22:11
- Bydliště: Nový Bydžov
- Kontaktovat uživatele:
Re: zatvrdlé hydroštely?
kámošovi na Bravu 1,8 GT občas pocvakávalo jedno zdvihátko, po propláchnutí výplachákem Liqui Moly a nalití Selenie motor se to ztratilo ...
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: zatvrdlé hydroštely?
co do brachety lejež za olej? občas pomůže výměna za lepší (u HGT mi rachtaly hydroštely fest -najeto 220tkm, olej castrol GTX3...pak jsme u všech vozů přešel na Mobil1 5W50, motor se po 2 výměnách se zkráceným intervalem vyčistil a rachtání hydroštelů na prostředním válci ustalo..)
Re: zatvrdlé hydroštely?
olej neviem aky tam je, kedze predosli majitel ho nechal vymenit tesne pred predajom a servis mu tam nedal nalepku co mu tam nalialy. Planujem tam buducy mesiac dat Selenia 20K- 10W40, je to original ktory tam dava a odporuca vyrobca.
Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Re: zatvrdlé hydroštely?
osobně a zásadně vyplachuju při každý druhý výměně oleje motor výplachovim olejem od parama a jezdim na olej 5W50 a u všech motorů jsem zaznamenal zklidnění chodu a i olej je mezi výměnami čistčí-není tolik zasviněnej....jj u tý 1.8 to bude dělat variátor....nikdy sem ještě neslyšel cvakat hydra.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: zatvrdlé hydroštely?
- ja som to myslel tak ze su mozno zaseknute a tak klepu ze sa nevymedzy ta vola.
- a zase som myslel ze ak to uz budem mat rozobrate, tak ich vyberiem a rozchodim. Mozem im tym dako uskodit ?
- a zase som myslel ze ak to uz budem mat rozobrate, tak ich vyberiem a rozchodim. Mozem im tym dako uskodit ?
Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: zatvrdlé hydroštely?
este sa da pred vymenou oleja pouzit "Engine Flush"...
nehash to cca 20 min. po naliati do oleja bezat, potom vypustish stary..
nalejesh novy...
obcas to zabere...obcas nie, ..zalezi motor od motoru..
mne to zabralo na dvoch motoroch po sebe...
taq som si myslel jaka fasa vec..
a potom v 3och motoroch to nepomohlo..
treba skusit....
nehash to cca 20 min. po naliati do oleja bezat, potom vypustish stary..
nalejesh novy...
obcas to zabere...obcas nie, ..zalezi motor od motoru..
mne to zabralo na dvoch motoroch po sebe...
taq som si myslel jaka fasa vec..
a potom v 3och motoroch to nepomohlo..
treba skusit....
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: zatvrdlé hydroštely?
Takze repasujem ten variator, a hnet som skuknul aj hydrostely, tak 4 z nich idu stlacit palcom ostatne nie. Sudim ze su zaseknute/zanesene bordelom.
Namocil som ich do nafty nech par dni postoja. Otazkou je co s tym teraz?
- mozem ich dat do zveraku a stlacit kym nepovolia, resp, tie 2-3mm kolko je tam zdvih, alebo tlakom mozem poskodit ventil ?
- ak to mam v tom zveraku, mam ich stlacat postupne s prestavkamy, alebo mozem jemne suvisle ho stlacit ?
- popripade poprosim o inu radu. Vdaka.
Namocil som ich do nafty nech par dni postoja. Otazkou je co s tym teraz?
- mozem ich dat do zveraku a stlacit kym nepovolia, resp, tie 2-3mm kolko je tam zdvih, alebo tlakom mozem poskodit ventil ?
- ak to mam v tom zveraku, mam ich stlacat postupne s prestavkamy, alebo mozem jemne suvisle ho stlacit ?
- popripade poprosim o inu radu. Vdaka.
Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Re: zatvrdlé hydroštely?
http://www.youtube.com/watch?v=q7LQLyN8IsI" onclick="window.open(this.href);return false;
taky sem takhle vyndaval z novych olej, ktery tam byl

taky sem takhle vyndaval z novych olej, ktery tam byl
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: zatvrdlé hydroštely?
No len ne vsetky idu takto "vybachnut" von..
tie novsie uz maju vo vnutry zavlacku...
BTW: tie co idu v kludovom stave zamacknut, nedrzia olej..
a tie co ostali tvrde, olej drzia..
a vo vnutry bude taky sajrajt...
ze tomu nejake "namacanie" moc nepomoze...
Ultrazvukova cisticka by vsak pomoct mohla...
tie novsie uz maju vo vnutry zavlacku...
BTW: tie co idu v kludovom stave zamacknut, nedrzia olej..
a tie co ostali tvrde, olej drzia..
a vo vnutry bude taky sajrajt...
ze tomu nejake "namacanie" moc nepomoze...
Ultrazvukova cisticka by vsak pomoct mohla...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: zatvrdlé hydroštely?
cisticku nemamJRD McLAREN píše: BTW: tie co idu v kludovom stave zamacknut, nedrzia olej..
a tie co ostali tvrde, olej drzia..
...

Ak to dobre chapem tak tie co su tvrde a nejdu zmaknut tak su OK ? Z predchadzajuceho pokecu som pochopil ze tie co idu zmacknut tak su naopak dobre a tie co nejdu zmacknut tak su zle (zatvrdnute). Kedze ich tuna kolegovia zmackaly vo zveraku a potom rukou. Dako som z toho mimo.
Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: zatvrdlé hydroštely?
Takto...
ked kupish nove, pripadne si mal na motore vyhodene vacky a robene ventily,
skladash to nas5, tak dvihatka mash vacsinou naplnene olejom.
Nove byvaju natlacene "naplno", pouzite bud nedash na povodne ventily,
pripadne novo zabrusovany ventil je hlbsie v sedle = vysie hore = blizsie k vacke,
co v konecnom dosledku sposobi, ze po montazi ostanu pootvorene ventily.
Teda nenastarujesh, pripadne to z pociatku ide ako traktor, alebo to striela.
Preto sa nove dvihatka zvyknu "stlacat vo zveraku"..nech je racej vacsia vola,
a nech to racej "chvilu klepe", nez by to nemalo vobec nastartovat, ci strielat..
ALE..
Pri rozoberani, a pripadnej diagnostike, a potrebe zistenia, "ze ktore klepe",
nasledne po vypnuti motora, zhodeni vika ventilou, platii...(na mierne zahriatom motore)
..ze to dvihatko ktore ti ide (aj z namontovanou vackou) zatlacit, je to ktore klepe...
..pretoze ventilcek vo vnutry neudrzi tlak oleja...
Na studenom motore pojdu pravdepodobne trosku zatlacit vsetky, cca do 0.25mm,
co sa da odmerat sparovou mierkou. Pokial by islo niektore dvihatko zatlacit viac,
uz by som ho podozrieval.
---------------------------------------------------
mne napriklad jedno poklepava na volnobehu, od cca 2000ot uz je ticho..
a to mam vsetky nove, len toto jedno je proste nepodarok od vyroby..
ked kupish nove, pripadne si mal na motore vyhodene vacky a robene ventily,
skladash to nas5, tak dvihatka mash vacsinou naplnene olejom.
Nove byvaju natlacene "naplno", pouzite bud nedash na povodne ventily,
pripadne novo zabrusovany ventil je hlbsie v sedle = vysie hore = blizsie k vacke,
co v konecnom dosledku sposobi, ze po montazi ostanu pootvorene ventily.
Teda nenastarujesh, pripadne to z pociatku ide ako traktor, alebo to striela.
Preto sa nove dvihatka zvyknu "stlacat vo zveraku"..nech je racej vacsia vola,
a nech to racej "chvilu klepe", nez by to nemalo vobec nastartovat, ci strielat..
ALE..
Pri rozoberani, a pripadnej diagnostike, a potrebe zistenia, "ze ktore klepe",
nasledne po vypnuti motora, zhodeni vika ventilou, platii...(na mierne zahriatom motore)
..ze to dvihatko ktore ti ide (aj z namontovanou vackou) zatlacit, je to ktore klepe...
..pretoze ventilcek vo vnutry neudrzi tlak oleja...
Na studenom motore pojdu pravdepodobne trosku zatlacit vsetky, cca do 0.25mm,
co sa da odmerat sparovou mierkou. Pokial by islo niektore dvihatko zatlacit viac,
uz by som ho podozrieval.
---------------------------------------------------
mne napriklad jedno poklepava na volnobehu, od cca 2000ot uz je ticho..
a to mam vsetky nove, len toto jedno je proste nepodarok od vyroby..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: zatvrdlé hydroštely?
Jo este k "pouzitym tvrdym dvihatkam"..
ked ti tieto nepojdu stlacit vo zveraku, tak su tiez vadne - zatvrdnute
Co som ja rozobral asi 2 co klepali, tak to "vnutorne srdiecko" chodilo cca 1.5-2.0 mm
a stare "funkcne" co som cistil, (take ktore islo vyklepnut von) tak to chodilo asi 0.3mm
dalo sa to vidiet na ryhach na kove...
ked ti tieto nepojdu stlacit vo zveraku, tak su tiez vadne - zatvrdnute
Co som ja rozobral asi 2 co klepali, tak to "vnutorne srdiecko" chodilo cca 1.5-2.0 mm
a stare "funkcne" co som cistil, (take ktore islo vyklepnut von) tak to chodilo asi 0.3mm
dalo sa to vidiet na ryhach na kove...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: zatvrdlé hydroštely?
Tak uz mi je to trosku jasnejsie. Skoda ze som to nevedel skor, ja trdlo mohol som to skusit este zatepla na motore. Teraz ich mam uz vsetky vonku
.
Ale beriem to tak ze ak vecsina nejde stlacit vobec, takze by nesla stlacit ani na motore. A tie co idu stlacit (teraz na sucho) tak idu stlacit viac ako tych 0.3mm, idu stlacit viac ako1 mm. Sice som to nemeral ale ak ich stlacam prstamy tak citim ze sa zatlacaju a to pri 3mm by nebolo az tak cititelne.
Takze ak to zhrniem:
4 chodia volne, viac ako 1mm = su urcite vadne
12 nechodia vobec = takze su zanesene, ak ich rozchodim tak budu bud dobre alebo zle, podla toho ako hllboko budu chodit. Inac to "nasucho" nezistim
O vykende pojdem zase do dielne, tak ich skusim rozchodit vo zveraku alebo vyklepnut.
Este snat k tomu otazka ak tie dobre maju pohyb tych 0.3mm, tak to znamena ze ak to zatvrdnute stlacim viac ako 1.5mm tak ho poskodim - zdeformujem pruzinu a pod. ? Pripadne ako inac ho skusti vycistit rozchodit ak sa nebude dat vyklepnut?
Achch, mal som sa nanich racej
.

Ale beriem to tak ze ak vecsina nejde stlacit vobec, takze by nesla stlacit ani na motore. A tie co idu stlacit (teraz na sucho) tak idu stlacit viac ako tych 0.3mm, idu stlacit viac ako1 mm. Sice som to nemeral ale ak ich stlacam prstamy tak citim ze sa zatlacaju a to pri 3mm by nebolo az tak cititelne.
Takze ak to zhrniem:
4 chodia volne, viac ako 1mm = su urcite vadne
12 nechodia vobec = takze su zanesene, ak ich rozchodim tak budu bud dobre alebo zle, podla toho ako hllboko budu chodit. Inac to "nasucho" nezistim
O vykende pojdem zase do dielne, tak ich skusim rozchodit vo zveraku alebo vyklepnut.
Este snat k tomu otazka ak tie dobre maju pohyb tych 0.3mm, tak to znamena ze ak to zatvrdnute stlacim viac ako 1.5mm tak ho poskodim - zdeformujem pruzinu a pod. ? Pripadne ako inac ho skusti vycistit rozchodit ak sa nebude dat vyklepnut?
Achch, mal som sa nanich racej

Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: zatvrdlé hydroštely?
ak to vo sveraku budesh moc stlacat, tak ho mozesh poskodit..
..ale stlacit ich tak o 1mm, by mohlo byt v pohode..
skusim ti nafotit tie rozobrate co mam v garazi, aby si mal predstavu co tam je..
..ale stlacit ich tak o 1mm, by mohlo byt v pohode..
skusim ti nafotit tie rozobrate co mam v garazi, aby si mal predstavu co tam je..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: zatvrdlé hydroštely?
a nechceš je vymněnit za nové?Není to sice nejlevnější ale máš jistotu.....jeden mám za 350.-
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: zatvrdlé hydroštely?
aj nadtym som uvazoval, ale davat vise 5tisic za vsetky nove sa mi nechce 

Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: zatvrdlé hydroštely?
Obrazky...



Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: zatvrdlé hydroštely?
jeee.. dikes JRD McLAREN, uz som v obraze. Ked vidim tu malu pruzinku tak to nieje nic moc. Kazdopadne v sobotu skusim poklepat ci sa tie moje nahodou nerozpadnu ako tie tvoje, ak pojdu tak ich vycistim a supnem dovnutra, ak nie tak ich skusim rozchodit vo zveraku a potom prstamy (myslim tie co nejdu ani pohnut). A tie co maju taky velky pohyb...? hmm, asi budem musiet kupit, kedze asi je blbost ich tam davat.
Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Re: zatvrdlé hydroštely?
nevím,asi bych je koupil všechny nový , přeci jen kvůli pár tisícovkám odrovnat více věcí....Pár podobně "ušetřenejch" peněz se mi hodně nevyplatilo,od tý doby si na to dávám pozor a než něco jen tak složit s nejistou funkcí tak to radši nedělám vůbec....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: zatvrdlé hydroštely?
Tak som kupil nakoniec vsetky nove, zrepasoval variator, a vsetko funguje. Motor neklepe ako diesel
Prezmenu nieco v nom potichucky huci ako elektromotorcek. Takze v blizkej dobe sa zameram nato
Dakujem vsetkym za rady a hlavne za fotocky. (Tie moje hydra sli na 4x vyklepnut).
PS: Tie prazdne hydrostely klepaly ako dive, az som mal strach, ale po chvilke to prestalo.

Prezmenu nieco v nom potichucky huci ako elektromotorcek. Takze v blizkej dobe sa zameram nato

Dakujem vsetkym za rady a hlavne za fotocky. (Tie moje hydra sli na 4x vyklepnut).
PS: Tie prazdne hydrostely klepaly ako dive, az som mal strach, ale po chvilke to prestalo.
Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa