
..:Oplí pokec:..
- FubuTomas
- Příspěvky: 2092
- Registrován: 09 led 2009 12:15
- Bydliště: Jihlava - Staré hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..:Oplí pokec:..
ee.... jak koupim auto,tak se s nim nechci srat,ale jezdit... a casem poridit nejakou hracku 

ex:Opel Calibra 2.0i 4x4
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
Re: ..:Oplí pokec:..
a teď si protiřečíš
tak kup tu VeBe a jedi no a pak si časem postav nějakou hračku
jelikož čím náročnejší auto si koupíš tm víc se tam toho muže vysypat......



tak kup tu VeBe a jedi no a pak si časem postav nějakou hračku


jelikož čím náročnejší auto si koupíš tm víc se tam toho muže vysypat......
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
Re: ..:Oplí pokec:..
Rozhodně bych se o to postaral líp než ty pornoasistenteBIGPAPA píše:tobě knihovníku bych toto do ruky nesvěřilkubi píše:Já bych poslal pár kousků do Opavy, ať si má Kubík s čím hrát a co najít pod stromečkem![]()
![]()

Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
Re: ..:Oplí pokec:..
budem se hadat????



Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
- FubuTomas
- Příspěvky: 2092
- Registrován: 09 led 2009 12:15
- Bydliště: Jihlava - Staré hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..:Oplí pokec:..
Proc si protirecim? Ja si chci koupit auto co semi libi,abych do nej nemusel zasahovat nejak moc
a aby to pekne jelo
a 85Kw je strasne malo... i tech 110kw je malo,jede to sice pekne,ale ve velkym tezkym aute je to o nicem... a proto chci nejaky turbo 



ex:Opel Calibra 2.0i 4x4
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
Re: ..:Oplí pokec:..
Malámáma: Jen do toho 

Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
- Chosse
- Příspěvky: 3622
- Registrován: 19 led 2006 07:17
- Bydliště: u Prostějova...
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..:Oplí pokec:..
Malámáma,Škubánek,Fantomas,Berranidlo,Martty - včera jsem jej viděl,je krásnej,sice v základovce zatím ale ty tvary
Dneska ho dovezu a je to jen na mě - v pondělí stk a pak hurá do práce to dát do kupy trocha, tak držte palce 


Není třeba...
Re: ..:Oplí pokec:..
Nechť tě provází síla mladý padawane



Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
- Chosse
- Příspěvky: 3622
- Registrován: 19 led 2006 07:17
- Bydliště: u Prostějova...
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..:Oplí pokec:..
Začíná mě deptat počasí... Chtěl jsem to jet po ose a nějak začalo sněžit tak snad to přejde, nerad bych to hned namočil 

Není třeba...
Re: ..:Oplí pokec:..
here we go
no já už týden stojím v garáži, taky se půjde na vyvářku, protože tehda jsem byl blbej a nechal na to sáhnout NEkarosáře.... poučení no



Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..:Oplí pokec:..
Chosse: až ho dovezeš domů, tak ho hned vyfoť. Ať můžeme závidět.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
- Chosse
- Příspěvky: 3622
- Registrován: 19 led 2006 07:17
- Bydliště: u Prostějova...
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..:Oplí pokec:..
Neboj,nafotím to,povedlo se mu to, jsem spokojen.Bude tam nějaký to kitováníčko ale minimum takže dobrý
Kubi - nezávidím 


Není třeba...
Re: ..:Oplí pokec:..
No jo, ale to se zmákne myslím, karosář je šikula, viz. mé lemy 

Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
Re: ..:Oplí pokec:..
Tož jsem se dopo trochu nudil, tak jsem zabrouzdal do historie Hot Rodů, NASCAR a podobných taškařic. Na jednom fóru o tom máme topic, tak svůj příspěvek k tamnějšímu tématu házím i sem 
Mr. Horsepower - USA
>>Clay Smith Engeneering, Inc<<
Celý příběh začíná, když byl člověk jménem Clay Smith někdy ve 20. letech ve spojených státech jako mladíček najat slavným závodníkem, mechanikem a nadšencem přes motory Pierrem "Pete" Bertrandem.
Už tehdy Bertrand poznal, jak je Clay učenlivý, šikovný a také workoholik. V průběhu 30.let začal vyrábět, tehdy ještě ručně, v amatérských podmínkách, avšak velice kvalitně, upravené vačky do tehdejších motorů. Jeho zručnost a schopnosti mu vysloužily přezdívku Mr. Horsepower, a svého času o něm jiný slavný automobilový nadšenec, úpravce, designér a v neposlední řadě také závodník např. v NASCAR, Smokey Yunick řekl, že v něm vidí (volně přeloženo) "nejchytřejšího mechanika světa". Jiný kompliment přišel od jeho dalších závodnických kolegů kteří ho prohlásili za "America's Genius Mechanic".
Co se týče loga firmy, které se podobá postavičce z animovaného seriálu Woody Woodpecker (Datel Woody), tak logo bylo patentováno v roce 1931 Clayem Smithem. Od té doby se "rozzuřený zrzavý datel s doutníkem" zapsal do historie jako maskot upravených amerických hot rodů, závodních vozů série NASCAR, muscle cars...
Šlo vlastně o karikaturu Claye - jeho zrzavé vlasy a doutník, který obvykle trčel z jeho pusy to jednoznačně potvrzují.
V roce 1940 si vyžádal jistý Walter Lantz, tvůrce Woodyho Woodpeckera svolení, aby mohl postavičku použít jakožto hlavního hrdinu v kreslených seriálech.
Clay na to přistoupil s tím, že jeho postavička zůstane v oblasti motorsportu a Lantzova upravená karikatura Woodyho bude bavit děti.
Postupem času stále více a více závodníků objevovalo v Clayovi a jeho produktech cestu k úspěchu. Jeho popularita rostla.
Počátkem 40. let založil v Los Angeles obchod, kde prodával své produkty a začal stavět motory, které lámaly rekordy.
Smith však nebyl "géniem" jen v oblasti výkonostních úprav, dokázal také pod křídly Fordu, který ho najal na speciální projekt postavit motor, který upravil tak, aby měl co nejmenší spotřebu ale srovnatelné parametry s ostatními motory. Opět úspěšně. Ještě ten rok vyhráli soutěž tématicky spojenou s tímto projektem s názvem Mobile Gas Economy Run.
Dále upravoval Lincolny pro závody v Mexiku, nebo vozy závodící v Indianapolis 500. Z tuctů vozidel, pro závody na Indianapolis na nichž se podílel, můžeme vypíchnout např. vítězný vůz Troye Ruttmana, který na tomto okruhu roku 1952 zvítězil, a jehož šéfmechanikem byl právě Clay.
Clay Smith tragicky zahynul roku 1954, kdy byl smrtelně zraněn při havárii vozidla řízeného jeho kamarádem Rodgerem Wardem.
Po smrti Claye převzal firmu "Red" Wilson a po něm, v 70. letech George "Honker" Striegel.
Striegel byl v té době velmi známý závodník nejen v automobilových soutěžích ale také v závodech lodí a byl držitelem mnoha rekordů a vítězem množství nejen motoristických klání.
V 80 a 90. letech založil jako vzpomínku na Claye tzv. Clay Smith team.
V současnoti je firma Clay Smith Engeneering vyrábějící široký sortiment performance dílů především na americké vozy jednou z nejznámějších a dodává své produkty do mnoha odvětví motorsportu.
Jejich motto zní : "We build the best and fix the rest" (Volně přeloženo - Stavíme to nejlepší a ten zbytek opravíme (upravíme) )
Zdroje:
- http://claysmithcams.com/about-us.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.hemmings.com/mus/stories/200 ... ure12.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.mr-horsepower.com/" onclick="window.open(this.href);return false; >Information >Mr. Horsepower
Videjka
http://www.youtube.com/watch?v=yERdAkur7mk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=lp126Mlz ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázky




Mr. Horsepower - USA
>>Clay Smith Engeneering, Inc<<
Celý příběh začíná, když byl člověk jménem Clay Smith někdy ve 20. letech ve spojených státech jako mladíček najat slavným závodníkem, mechanikem a nadšencem přes motory Pierrem "Pete" Bertrandem.
Už tehdy Bertrand poznal, jak je Clay učenlivý, šikovný a také workoholik. V průběhu 30.let začal vyrábět, tehdy ještě ručně, v amatérských podmínkách, avšak velice kvalitně, upravené vačky do tehdejších motorů. Jeho zručnost a schopnosti mu vysloužily přezdívku Mr. Horsepower, a svého času o něm jiný slavný automobilový nadšenec, úpravce, designér a v neposlední řadě také závodník např. v NASCAR, Smokey Yunick řekl, že v něm vidí (volně přeloženo) "nejchytřejšího mechanika světa". Jiný kompliment přišel od jeho dalších závodnických kolegů kteří ho prohlásili za "America's Genius Mechanic".
Co se týče loga firmy, které se podobá postavičce z animovaného seriálu Woody Woodpecker (Datel Woody), tak logo bylo patentováno v roce 1931 Clayem Smithem. Od té doby se "rozzuřený zrzavý datel s doutníkem" zapsal do historie jako maskot upravených amerických hot rodů, závodních vozů série NASCAR, muscle cars...
Šlo vlastně o karikaturu Claye - jeho zrzavé vlasy a doutník, který obvykle trčel z jeho pusy to jednoznačně potvrzují.
V roce 1940 si vyžádal jistý Walter Lantz, tvůrce Woodyho Woodpeckera svolení, aby mohl postavičku použít jakožto hlavního hrdinu v kreslených seriálech.
Clay na to přistoupil s tím, že jeho postavička zůstane v oblasti motorsportu a Lantzova upravená karikatura Woodyho bude bavit děti.
Postupem času stále více a více závodníků objevovalo v Clayovi a jeho produktech cestu k úspěchu. Jeho popularita rostla.
Počátkem 40. let založil v Los Angeles obchod, kde prodával své produkty a začal stavět motory, které lámaly rekordy.
Smith však nebyl "géniem" jen v oblasti výkonostních úprav, dokázal také pod křídly Fordu, který ho najal na speciální projekt postavit motor, který upravil tak, aby měl co nejmenší spotřebu ale srovnatelné parametry s ostatními motory. Opět úspěšně. Ještě ten rok vyhráli soutěž tématicky spojenou s tímto projektem s názvem Mobile Gas Economy Run.
Dále upravoval Lincolny pro závody v Mexiku, nebo vozy závodící v Indianapolis 500. Z tuctů vozidel, pro závody na Indianapolis na nichž se podílel, můžeme vypíchnout např. vítězný vůz Troye Ruttmana, který na tomto okruhu roku 1952 zvítězil, a jehož šéfmechanikem byl právě Clay.
Clay Smith tragicky zahynul roku 1954, kdy byl smrtelně zraněn při havárii vozidla řízeného jeho kamarádem Rodgerem Wardem.
Po smrti Claye převzal firmu "Red" Wilson a po něm, v 70. letech George "Honker" Striegel.
Striegel byl v té době velmi známý závodník nejen v automobilových soutěžích ale také v závodech lodí a byl držitelem mnoha rekordů a vítězem množství nejen motoristických klání.
V 80 a 90. letech založil jako vzpomínku na Claye tzv. Clay Smith team.
V současnoti je firma Clay Smith Engeneering vyrábějící široký sortiment performance dílů především na americké vozy jednou z nejznámějších a dodává své produkty do mnoha odvětví motorsportu.
Jejich motto zní : "We build the best and fix the rest" (Volně přeloženo - Stavíme to nejlepší a ten zbytek opravíme (upravíme) )
Zdroje:
- http://claysmithcams.com/about-us.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.hemmings.com/mus/stories/200 ... ure12.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.mr-horsepower.com/" onclick="window.open(this.href);return false; >Information >Mr. Horsepower
Videjka
http://www.youtube.com/watch?v=yERdAkur7mk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=lp126Mlz ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázky



Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
- FubuTomas
- Příspěvky: 2092
- Registrován: 09 led 2009 12:15
- Bydliště: Jihlava - Staré hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..:Oplí pokec:..
Zensky drzim palce at to s tou korozi nak vyhrajete
Kua do ty Vectry B se snad nedaval zadnej poradnej motor
C20XE jsem v tom nikde nevidel,jenom posranej ECOTEC
A co tam chybi nejvic je C20LET... nevi nekdo o nejaky pekny na prodej??? Nebo Vectru A nejradeji LETadlo 

Kua do ty Vectry B se snad nedaval zadnej poradnej motor



ex:Opel Calibra 2.0i 4x4
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
- FubuTomas
- Příspěvky: 2092
- Registrován: 09 led 2009 12:15
- Bydliště: Jihlava - Staré hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..:Oplí pokec:..
Ma nekdo s timto motorem skusenosti??? Opravdu to ma 150KW?Spotreba?Spolehlivost? http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... ra/7739608" onclick="window.open(this.href);return false; 

ex:Opel Calibra 2.0i 4x4
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..:Oplí pokec:..
To nebude mít 150 KW, ale 150 koní.... v Omeze má motor 2,2i 16V 106 Kw a pochybuju, že by Opel vyráběl v jednom období více motorů 2,2i 16V.....
http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... a/7741726K" onclick="window.open(this.href);return false; Kup si něco takového a nevymýšlej pořád turba
stejně u starýho tubroauto můžeš čekat jen, že se to tubro vysere 
http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... a/7741726K" onclick="window.open(this.href);return false; Kup si něco takového a nevymýšlej pořád turba


Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: ..:Oplí pokec:..
2.2 co se blizil 150kw byl Z20LER ale bylo to R4 147 / 5400, 262nm / 4200 a daval se do Astra H, Zafira B
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: ..:Oplí pokec:..
tahle 2,2 ve VB je náhrada za 2,0 a má výkon 108kW
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
- FubuTomas
- Příspěvky: 2092
- Registrován: 09 led 2009 12:15
- Bydliště: Jihlava - Staré hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..:Oplí pokec:..
njn... tak to tam ma asi spatne napsany
a co naka omega po faceliftu??? nevi nekdo o nejaky??? koukal jsem a sem tam se nejaka najde,ale nic co by me srazilo na kolena 


ex:Opel Calibra 2.0i 4x4
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
akt:BMW 525TDS E39
((( NÁHRADNÍ DÍLY OPEL CALIBRA )))
Re: ..:Oplí pokec:..
Nevím jestli to tu někoho zajímá, ale jebal jsem se s tím půl dne tak to sem dávám 
Tak jsem zde s dalším článkem - je trochu obsáhlejší, ale o to zajímavější. Omlouvám se především za možné technické a stylistické chyby v překladu, ale beru to mj. i jako trénink na zkoušku z Gramatiky
EDELBROCK

Příběh jedné z nejznámějších amerických firem zaměřených na performance díly pro jedno a dvoustopé vozidla začal jednoho dne roku 1913 na malé farmě v Kansasu. To se narodil rodině Edelbrockových malý Vic. Jeho otec vedl menší obchůdek a Vic navštěvoval místní školu. Když obchod vyhořel, musel Vic pomoct otci starat se a živit rodinu. Osudovou se mu stala jeho první pracovní zkušenost, což byla práce automechanika.
Osud ve Vicovi okamžitě odhalil zručného mechanika se slibnou budoucností. Do všeho ale zasáhla hospodářská krize a Vic se rozhodl přestěhovat na západ.
V roce 1934 si na Wilshire Boulevard v Beverly Hills / CA otevřel se svým bratrem a švagrem první autodílnu, později také obchod a konečně roku 1938 si pořídíl své první "project car". Stal se jím 1932 Ford Roadster.
Vic byl okamžitě zklamán výkonem jeho vozu a rozhodl se jej trochu upravit. Tím nevědomky položil základ jedné z největších ikon amerického automobilového průmyslu.

Vic si s pomocí Tommyho Thickstuna (který si později založil vlastní firmu produkující performance díly) na Roadstera vyrobil sací potrubí vlastní konstrukce a pojmenoval jej "Slingshot" (v překladu prak).
Sání bylo určeno pro motory Ford Flathead, osazené karburátory Stromberg 97.

Mnoho závodníků i fanoušků motorismu bylo nadšeno Vicovým umem a ještě před začátkem druhé světové války prodal Vic přes 100 ks sání jeho vlastní konstrukce. Nutno podotknout, že firem zabývajících se výkonostnímu úpravami motorů tehdy v USA nebylo mnoho a obrovské množství lidí si upravovalo motory doma na koleni.
Jeho upravený Ford Roadster byl testován na Rosamond dry lakes, kde se jeho auto stalo držitelem národního rekordu, když s ním Vic akceleroval z 0 na 121.45 mph (195.45km/h) za neuvěřitelných 7.41 vteřin.
Zajímavostí je, že Vic přijel na závod Roadsterem po vlastní ose, sundal blatníky, čelní sklo, odjel závod, vyhrál, nasadil díly nazpět a odjel zase domů.

Druhá světová válka byla pro Vica, resp. pro jeho podnikání poměrně těžkým soupeřem, ne že by narukoval, ale během ní byly v USA pozastaveny všechny oficiální automobilové závody, aby se země mohla soustředit na válečné úsilí spojenců.
Během druhé světové války pak pracoval v loděnici Long Beach, kde se podílel na konstrukci dílů pro letecký průmysl.
Vic však nezahálel a potají dále vymýšlel a realizoval nové a nové vychytávky pro motory, které byly jeho životem.
Jak se nakonec ukázalo, jeho osudem nebyla práce automechanika ale spíše konstruktéra performance dílů a tak se z opraváře stal úpravce. A ne ledajaký. Na jeho kontě je např.vlastní konstrukce závodní hliníkové hlavy pro motory Ford.
S růstem sortimentu přišel i první katalog s názvem "Edelbrock power and speed equipment" (obr. níže), který vyšel v roce 1946 a zahrnoval širokou škálu dílů od sání, přes svody, sání, písty, klikové hřídele, hlavy motorů až po volanty.

Midget car byl dalším důležitým mezníkem v Edelbrockově životě. Prvního Midgeta (z ang.= trpaslík, či také malý závodní vůz s vysokým výkonem - viz. dole) si Vic koupil ještě před válkou a bezprostředně po ní začal sestavovat svůj tým. Nutno podotknout že v této disciplíně velmi úspěšný tým. Objížděli mnoho kalifornských okruhů a někdy zvládli i 6 závodů v týdnu.
Do jejich týmu patřili mj. Perry Grimm, Walt Faulkner, Billy Vukovich a Rodger Ward (viz. článek o Clayi Smithovi - Mr. Horsepower).
Obrovským úspěchem bylo vítězství Midgeta řízeného R. Wardem když v konkurenci mnohem silnějších vozů poprvé použili nitrometan jako součást paliva. Říká se, že ostatní jezdci byli silně zmateni barvou a podivným zápachem kouře z Wardenova výfuku.


Roku 1948 koupil Vic svou první motorovou brzdu, což mu umožnilo měřit skutečné výkonové změny na jeho dílech.
Od této doby se Edelbrockovy díly nacházely pod kapotou (pokud ty vozy kapotu měly) snad všech závoďáků jezdících závody na solných jezerech či v útrobách midget cars.
V průběhu 50. let upevnil Vic své aktivity, jeho sortiment se dále rozšiřoval a stejně tak i jeho popularita. Krom již zmíněných dílů jej proslavily např. ostré vačky, stavitelná zdvihátka, nebo např. upravené setrvačníky.
Ve firmě také zakotvil Don Waite, který za pomoci Vica a Bobbyho Meekse upravoval svého Forda T roadster z roku 1927. U něj se neřešil pouze motor ale také aerodynamika karoserie. Vůz vybavený 304 cui motorem Ford s konstrukcí Flathead (motor měl ventily místo v hlavě motoru přímo v bloku vedle válce), sáním se vstupem pro 4 karburátory a písty Edelbrock.
S použitím nitrometanu v palivu se dokázalo stařičké Téčko rozhýbat až na 192 mph!

Mezi další úspěchy z následujících let patří např. 6ti karburátorové Ram Log sání. Poté se mu zase podařilo s použitím modifikovaného sání na motoru 283 cui Chevy Small Block vykřesat 1 HP / 1cui (cubic inch)! Tento úspěch vedl v další postup kdy Edelbrock zkonstruoval sání pro Pontiacy a Chryslery.
Jednoho smutného dne roku 1962 si však pro život tohoto nadaného konstruktéra přišla smrt v podobě rakoviny a Vic tak odešel ve věku 49 let.
Příběh však nekončí, jeho syn Vic jr. se obrnil největšími otcovými přáteli, z nichž mnozí s ním byli už od počátku a věděli jak se věci mají, a byznys šel dál.
Krom nových konstrukcí v oblasti sání motorů ve zlatých 60. a 70. letech se také Vic jr. postavil do čela sdružení Specialty Equipment Marketing Association (SEMA), které si vzalo za cíl uvést do povědomí občanů i veřejných orgánů výhody legální výroby performance dílů.
Během 80' a 90' se firma dále rozrůstala a do jejího sortimentu pronikaly další a další komponenty jako karburátory, sady vaček, komponenty související s ventilovou technikou, výfukové a palivové systémy, hlavy válců a další motorové díly.
Dnes má Edelbrockova firma celkem 6 center, 4 jsou v Torrance a 2 v San Jancito, California. Celkem čítají 600,000 čtverečních stop a vyrábějí ty nejkvalitnější performance díly pro motocykly i automobily.
Stejně jako minulost i budoucnost firmy Edelbrock se zdá být velice pestrou a tradice, kterou roku 1938 založil Vic Edelbrock bude nepochybně pokračovat, jelikož síla tohoto amerického know-how je stejně velká, jako je touha každého automobilového nadšence po vyšším a vyšším výkonu.
_______________________________________________
Vic Edelbrock sr.



http://www.edelbrock.com/automotive_new ... hotos3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Videjko z Muzea Edelbrock a pár slov s Vicem jr. http://www.youtube.com/watch?v=aTQMGRc4GEk" onclick="window.open(this.href);return false;
zdroje: oficiální website Edelbrock corporation
Edelbrock. Http://www.edelbrock.com/automotive_new ... tory.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; [online]. 2009. Torrance, California : Edelbrock corp., 2009 [cit. 2009-12-17]. Dostupný z WWW: <http://www.edelbrock.com/automotive_new ... tory.shtml>.

Tak jsem zde s dalším článkem - je trochu obsáhlejší, ale o to zajímavější. Omlouvám se především za možné technické a stylistické chyby v překladu, ale beru to mj. i jako trénink na zkoušku z Gramatiky

EDELBROCK

Příběh jedné z nejznámějších amerických firem zaměřených na performance díly pro jedno a dvoustopé vozidla začal jednoho dne roku 1913 na malé farmě v Kansasu. To se narodil rodině Edelbrockových malý Vic. Jeho otec vedl menší obchůdek a Vic navštěvoval místní školu. Když obchod vyhořel, musel Vic pomoct otci starat se a živit rodinu. Osudovou se mu stala jeho první pracovní zkušenost, což byla práce automechanika.
Osud ve Vicovi okamžitě odhalil zručného mechanika se slibnou budoucností. Do všeho ale zasáhla hospodářská krize a Vic se rozhodl přestěhovat na západ.
V roce 1934 si na Wilshire Boulevard v Beverly Hills / CA otevřel se svým bratrem a švagrem první autodílnu, později také obchod a konečně roku 1938 si pořídíl své první "project car". Stal se jím 1932 Ford Roadster.
Vic byl okamžitě zklamán výkonem jeho vozu a rozhodl se jej trochu upravit. Tím nevědomky položil základ jedné z největších ikon amerického automobilového průmyslu.

Vic si s pomocí Tommyho Thickstuna (který si později založil vlastní firmu produkující performance díly) na Roadstera vyrobil sací potrubí vlastní konstrukce a pojmenoval jej "Slingshot" (v překladu prak).
Sání bylo určeno pro motory Ford Flathead, osazené karburátory Stromberg 97.

Mnoho závodníků i fanoušků motorismu bylo nadšeno Vicovým umem a ještě před začátkem druhé světové války prodal Vic přes 100 ks sání jeho vlastní konstrukce. Nutno podotknout, že firem zabývajících se výkonostnímu úpravami motorů tehdy v USA nebylo mnoho a obrovské množství lidí si upravovalo motory doma na koleni.
Jeho upravený Ford Roadster byl testován na Rosamond dry lakes, kde se jeho auto stalo držitelem národního rekordu, když s ním Vic akceleroval z 0 na 121.45 mph (195.45km/h) za neuvěřitelných 7.41 vteřin.
Zajímavostí je, že Vic přijel na závod Roadsterem po vlastní ose, sundal blatníky, čelní sklo, odjel závod, vyhrál, nasadil díly nazpět a odjel zase domů.

Druhá světová válka byla pro Vica, resp. pro jeho podnikání poměrně těžkým soupeřem, ne že by narukoval, ale během ní byly v USA pozastaveny všechny oficiální automobilové závody, aby se země mohla soustředit na válečné úsilí spojenců.
Během druhé světové války pak pracoval v loděnici Long Beach, kde se podílel na konstrukci dílů pro letecký průmysl.
Vic však nezahálel a potají dále vymýšlel a realizoval nové a nové vychytávky pro motory, které byly jeho životem.
Jak se nakonec ukázalo, jeho osudem nebyla práce automechanika ale spíše konstruktéra performance dílů a tak se z opraváře stal úpravce. A ne ledajaký. Na jeho kontě je např.vlastní konstrukce závodní hliníkové hlavy pro motory Ford.
S růstem sortimentu přišel i první katalog s názvem "Edelbrock power and speed equipment" (obr. níže), který vyšel v roce 1946 a zahrnoval širokou škálu dílů od sání, přes svody, sání, písty, klikové hřídele, hlavy motorů až po volanty.

Midget car byl dalším důležitým mezníkem v Edelbrockově životě. Prvního Midgeta (z ang.= trpaslík, či také malý závodní vůz s vysokým výkonem - viz. dole) si Vic koupil ještě před válkou a bezprostředně po ní začal sestavovat svůj tým. Nutno podotknout že v této disciplíně velmi úspěšný tým. Objížděli mnoho kalifornských okruhů a někdy zvládli i 6 závodů v týdnu.
Do jejich týmu patřili mj. Perry Grimm, Walt Faulkner, Billy Vukovich a Rodger Ward (viz. článek o Clayi Smithovi - Mr. Horsepower).
Obrovským úspěchem bylo vítězství Midgeta řízeného R. Wardem když v konkurenci mnohem silnějších vozů poprvé použili nitrometan jako součást paliva. Říká se, že ostatní jezdci byli silně zmateni barvou a podivným zápachem kouře z Wardenova výfuku.


Roku 1948 koupil Vic svou první motorovou brzdu, což mu umožnilo měřit skutečné výkonové změny na jeho dílech.
Od této doby se Edelbrockovy díly nacházely pod kapotou (pokud ty vozy kapotu měly) snad všech závoďáků jezdících závody na solných jezerech či v útrobách midget cars.
V průběhu 50. let upevnil Vic své aktivity, jeho sortiment se dále rozšiřoval a stejně tak i jeho popularita. Krom již zmíněných dílů jej proslavily např. ostré vačky, stavitelná zdvihátka, nebo např. upravené setrvačníky.
Ve firmě také zakotvil Don Waite, který za pomoci Vica a Bobbyho Meekse upravoval svého Forda T roadster z roku 1927. U něj se neřešil pouze motor ale také aerodynamika karoserie. Vůz vybavený 304 cui motorem Ford s konstrukcí Flathead (motor měl ventily místo v hlavě motoru přímo v bloku vedle válce), sáním se vstupem pro 4 karburátory a písty Edelbrock.
S použitím nitrometanu v palivu se dokázalo stařičké Téčko rozhýbat až na 192 mph!

Mezi další úspěchy z následujících let patří např. 6ti karburátorové Ram Log sání. Poté se mu zase podařilo s použitím modifikovaného sání na motoru 283 cui Chevy Small Block vykřesat 1 HP / 1cui (cubic inch)! Tento úspěch vedl v další postup kdy Edelbrock zkonstruoval sání pro Pontiacy a Chryslery.
Jednoho smutného dne roku 1962 si však pro život tohoto nadaného konstruktéra přišla smrt v podobě rakoviny a Vic tak odešel ve věku 49 let.
Příběh však nekončí, jeho syn Vic jr. se obrnil největšími otcovými přáteli, z nichž mnozí s ním byli už od počátku a věděli jak se věci mají, a byznys šel dál.
Krom nových konstrukcí v oblasti sání motorů ve zlatých 60. a 70. letech se také Vic jr. postavil do čela sdružení Specialty Equipment Marketing Association (SEMA), které si vzalo za cíl uvést do povědomí občanů i veřejných orgánů výhody legální výroby performance dílů.
Během 80' a 90' se firma dále rozrůstala a do jejího sortimentu pronikaly další a další komponenty jako karburátory, sady vaček, komponenty související s ventilovou technikou, výfukové a palivové systémy, hlavy válců a další motorové díly.
Dnes má Edelbrockova firma celkem 6 center, 4 jsou v Torrance a 2 v San Jancito, California. Celkem čítají 600,000 čtverečních stop a vyrábějí ty nejkvalitnější performance díly pro motocykly i automobily.
Stejně jako minulost i budoucnost firmy Edelbrock se zdá být velice pestrou a tradice, kterou roku 1938 založil Vic Edelbrock bude nepochybně pokračovat, jelikož síla tohoto amerického know-how je stejně velká, jako je touha každého automobilového nadšence po vyšším a vyšším výkonu.
_______________________________________________
Vic Edelbrock sr.



http://www.edelbrock.com/automotive_new ... hotos3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Videjko z Muzea Edelbrock a pár slov s Vicem jr. http://www.youtube.com/watch?v=aTQMGRc4GEk" onclick="window.open(this.href);return false;
zdroje: oficiální website Edelbrock corporation
Edelbrock. Http://www.edelbrock.com/automotive_new ... tory.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; [online]. 2009. Torrance, California : Edelbrock corp., 2009 [cit. 2009-12-17]. Dostupný z WWW: <http://www.edelbrock.com/automotive_new ... tory.shtml>.
Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
- Chosse
- Příspěvky: 3622
- Registrován: 19 led 2006 07:17
- Bydliště: u Prostějova...
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..:Oplí pokec:..
Kluci potřebuju zachránit.Včera jsem mluvil s technikem z STK a řekl mi že mě s tím odpojeným ABS přes STK nepustí.Kua už tam mám i poloosy bez kroužků... Jakej je tam hlavní brzdovej válec pro ABS a bez ABS ? je stejnej ? Mrkl jsem na netu a válec má jen dva výstupy a já potřebuju 4,jak to tam je ?Nemá u sebe ani to auto abych na to mrknul.Zítra budem vyrábět trubky tak pokud je stejnej válec a poradíte jak je to rozdvojený tak bych to ABS vyhodil a až pak budou časem všechny díly tak bych to tam hodil ať to funguje... Pomozte 

Není třeba...
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: ..:Oplí pokec:..
Brzdovej válec stejnej není... Kadetti bez ABS mají z válce 4 výstupy....
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: ..:Oplí pokec:..
buď rád, ej bí es je dobrá věcička 

Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
Re: ..:Oplí pokec:..
jo to je fajn, několikrat mi zachranila zadek



Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
Re: ..:Oplí pokec:..
Zdravím,kucí Vy tomu rozumíte více než já(nejsem na opel)
..Ale prodávám stavající vozidlo tak chci dočasně něco velkého a za rozumnou cenu..Koukal jsem a velmi mě zaujala Omega v kombajnu ale vubec nevím ja na tom jsou motory a tak. http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... ga/7763494" onclick="window.open(this.href);return false; tady je nějakej nástřel realně o tom uvažuji http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... ga/7267869" onclick="window.open(this.href);return false; To auto se mi velmi líbí..Prosím řekněte..Omlouvám se jestli vám to tu zasírám....





Re: ..:Oplí pokec:..
No rozhodně bych nebral 2,5 TD (bývaly v B Omegách, BMW motory, dost se sraly hlavy) ale těch DTi bych se asi nebál, kluci od Omeg ti tady napíšou víc 

Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ