dotaz na Taboo
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: dotaz na Taboo
Opětovně děkuji za odpověd a osvětlení některých nejasností.Zítra sem hodím co přesně jsme použily za komponenty,ale zásadně má smysl něco vymýšlet s hlavami válců?Určitě budu po složení bloku před instalací hlav je rozebírat a kontrolovat jestli nebude potřeba nějakého zásahu do ventilového rozvodu.
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: dotaz na Taboo
Čau Taboo, mám takový malý dotaz, je trochu OT, ale odpovědi na SZ bych se asi nedočkal jak píšeš, tak snad tady 
Ne že bych potřeboval být indiskrétní, ale zajímalo by mě co a kde si studoval? Předpokládám teda, že nějakou školu s motorařinou máš, podle toho co tu předvádíš
Mě totiž čeká volba o případném pokračování a řekněme, že motorařinou docela žiju a nevím proč, ale tvoje příspěvky mě tady docela silně motivují
Takže bych s tebou rád hodil na chvíli řeč
Díky za odpověď
případně přes SZ

Ne že bych potřeboval být indiskrétní, ale zajímalo by mě co a kde si studoval? Předpokládám teda, že nějakou školu s motorařinou máš, podle toho co tu předvádíš



Díky za odpověď

Re: dotaz na Taboo
rekni rodicum at ti do batuzku zabalej buchty do vetsiho batuzku par dolaru a muzes vyrazit..Simmy píše:Čau Taboo, mám takový malý dotaz, je trochu OT, ale odpovědi na SZ bych se asi nedočkal jak píšeš, tak snad tady
Ne že bych potřeboval být indiskrétní, ale zajímalo by mě co a kde si studoval? Předpokládám teda, že nějakou školu s motorařinou máš, podle toho co tu předvádíšMě totiž čeká volba o případném pokračování a řekněme, že motorařinou docela žiju a nevím proč, ale tvoje příspěvky mě tady docela silně motivují
Takže bych s tebou rád hodil na chvíli řeč
![]()
Díky za odpověďpřípadně přes SZ
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
Re: dotaz na Taboo
já si myslím že s motorařinou nic společného ve škole neměl, ale že je to jeho brutální koníček, necháme se překvapit co z něj vyleze
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: dotaz na Taboo
to mě právě zajímá, jestli studoval za louží, nebo ještě tady
pokud to fakt studoval a není to jen "stodolový fachman"
(neber si to zle
vážně respekt)



Re: dotaz na Taboo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: dotaz na Taboo
Nemám slov
tolik studia, kdo by to byl řekl. No určitě mě tahle zpráva posunula taky o krůček dál
ale tím koncem, tím jsi mě uplně odrovnal
nikdy v ČR
pokud se teda můžu ještě zeptat ... jak ses k ČR vůbec dostal? a jak ses naučil češtinu? rodina? známí nebo tak?




Re: dotaz na Taboo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: dotaz na Taboo
Další dotázek....chtěl se na Pontiaca nasadit vačkovou hřídel a zjistili sme že nová vačková hřídel hází a hází přesno o 0,1mm ale až v posledním sektoru mezi čtvrtým a pátým uložením...je tahle házivost v normně a nebo je hřídel poškozená?Nikde sem se nic podstatnýho nedozvěděl....Díky 

krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: dotaz na Taboo
házivostna prostředním uložení 0,08mm nám "zničila" hlavu na VW ABF motor... hlava se teda opravila vyvařením a opětovným obrobením uložení vačky, vačka (litinová..) se sevřenejma půlkama "narovnala" - na házivost 0,02mm což už jde ale stále to není optimální.. do tý 0,01mm to jde a problém nemusí být.. 0,1mm už může bejt problém s tou vačkou vůbec otočit hladce rukou..
Re: dotaz na Taboo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: dotaz na Taboo
problém je že se nám nedaří sehnat nová uložení vačky taková aby se dala přebrousit podle přebroušení vačky...No nic,tak si objednáme novou vačku...byla hodně levná,možná i v tom bude problém.....
K tomu srovnání uložení kliky-on to tady nikdo neni schopen udělat na nějaké opravdu dobré úrovni-řešil sem to asi před rokem pro jednoho človíčka a nevim že by někde uspěl....
K tomu srovnání uložení kliky-on to tady nikdo neni schopen udělat na nějaké opravdu dobré úrovni-řešil sem to asi před rokem pro jednoho človíčka a nevim že by někde uspěl....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: dotaz na Taboo
Mám také jednu otázku. Jaký kroutící moment dokáže cca přenést nová sériová spojka Exedy na Eclipse GSX.
Budu kupovat tuto, ale předtím chci vědět, že tam nemám něco špatně.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ACT-2600 ... ccessories

Budu kupovat tuto, ale předtím chci vědět, že tam nemám něco špatně.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ACT-2600 ... ccessories
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Re: dotaz na Taboo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: dotaz na Taboo
Pokud si správně pamatuji tak Taboo používá setrvačník act v kombinaci s nejtvrdším minerálem na lamele a přítlakem od clutchnet. Proč tedy nepoužít tuto kombinaci?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: dotaz na Taboo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: dotaz na Taboo
Já nedávno na své 4age koupil setrvačník od TODA a protože jsi jejich lamely chválil objednal ji od nich a i přítlak 3st. Už je mám doma,zpracování super a v brzké době se snad dostanu k montáži.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: dotaz na Taboo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: dotaz na Taboo
Taboo dík za rady.
Udělám to tak, jak jsi psal.

Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Re: dotaz na Taboo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:47, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: dotaz na Taboo
A jsem tu s další otázkou.
řeším tu 4klapku na moje 4age. Jelikož hlava je tzv big port a kanály jsou hodně oválného průřezu 50x26mm s rádiusem r20 tak než řešit 4klapku kruhového průřezu tak udělat ten tvar kanálu a pozvolna přejít do kruhu ale u hlavy místo kruhové klapky udělat šoupě jestli rozumís co tím myslím. Ne klapku otočnou ale posuvnou. Určitě jsi něco takového řešil. Jak na tom bude proudění vzduchu? Bude se směs lépe míchat? Nevzniknou turbulence? Vzduch by měl jít kanálem asi laminarně a teprve turbulenci získat při vstupu do válce přes ventil? Jde mi o to co začít kreslit a výsledek pak můžu simulovat. Ale kdyby jsi mi řekl co je lepší neztrácel bych čas a mohl to dat do výroby. Díky za odpověď a hezké svátky!

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: dotaz na Taboo
Libore i ohledne te slide action 4klapky jsem chtel minule s tebou mluvit ale bohuzel kuli neocekavanym tech. problemum to musime nekdy dohnat. JInak me tohle ale napadlo hned jak sem o 4klapce zacal uvazovat, protoze bigport hlava ma ty kanaly fakt nestandartne tvarovany a napasovat tam vhodne karburatory bez nejako zahnuti sacich vetvi je snad nemozne. I TRD 4klapka ma hodne dlouhe kanaly ktere postupne prechazeji do kruhoveho prurezu a az tak maji klapky.
Taky by me ale zajimal taboouv nazor na slide action ITb. Vim ze pri plnem zatizeni bude mit jen same vyhody diky absenci prekazek v sacim portu ale cetl jsem o problemech s partial throttle kde soupatko ma problem s nelinearnim narustem otevrene plochy takze kdyz to delat tak s nejakym excentrem. Dalsi vec je napric v sacim portu ulozena planzeta s ostrou hranou a vytvareni onoho liborem spominaneho vzniku turbulenci. Ono i motorkovy FCR keihiny maji ty soupatka pod urcitym uhlem a otevirane ne vodorovne ale svisle asi kuli tomu.
Taky by me ale zajimal taboouv nazor na slide action ITb. Vim ze pri plnem zatizeni bude mit jen same vyhody diky absenci prekazek v sacim portu ale cetl jsem o problemech s partial throttle kde soupatko ma problem s nelinearnim narustem otevrene plochy takze kdyz to delat tak s nejakym excentrem. Dalsi vec je napric v sacim portu ulozena planzeta s ostrou hranou a vytvareni onoho liborem spominaneho vzniku turbulenci. Ono i motorkovy FCR keihiny maji ty soupatka pod urcitym uhlem a otevirane ne vodorovne ale svisle asi kuli tomu.
kdyz kecam ptakoviny tak mne jednoduse ignorujte
Re: dotaz na Taboo
podle me u toho slide action si muzes udelat libovolny prubeh te plochy pri otevirani, dulezity je jestl ise ty stavidla vejdou pod kapotu, co skrtici klapka ve forme duteho valce resp valce co neni duty a je v nem dira?
Re: dotaz na Taboo
Libovolny prubeh udelat lze jen s tim je potreba pocitat a vychytat to nejakym prepakovanim nebo excentrem, nezabyval sem se tim.
Duty valec myslis neco ve stylu rotacnich soupatek na starych motorech?
Duty valec myslis neco ve stylu rotacnich soupatek na starych motorech?
kdyz kecam ptakoviny tak mne jednoduse ignorujte
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: dotaz na Taboo
Původně jsem ten celý motor začal stavět ve stylu trd formula atlantic. Tomu odpovídal i nákup internals(toda klika,setrvačník,acl racing uložení,ojnice arrows precision 1000hp 9000rpm+ s arp2000 3/8,wiseco hc piston s keramickým povlakem,greddy extreme timing belt,hks stavitelna vačkova kola,zakázkové ventily z 4130oceli,magnesiova vodítka) motor prozatím provozuji na sériových internals s upravenou hlavou na vyšší kompresi dle Tabooova návodu s vackami hks 272/272 se upraveným tvis dle vlastního návrhu. Špičkový výkon se pohybuje cca 180hp při 9500rpm. A teď proč jsem začal řešit tu 4tb. Moje představa chování motoru(použití) je max km a max výkon mezi cca 6-11500rpm. Za tím účelem jsem začal vybírat vhodné vačky a 4 tb. Původně to mělo být trd. Jenže pak jsem narazil na zajímavou diskuzi kde je právě zmiňovano vznik nežádoucí turbulence ještě před ventilem a zhoršení plnění v celém pásmu až do úplného otevření klapky. Výkon s porovnání s vackami toda je sice vyšší 240hp při 12500 jenže použitelné jen od 10000 což toda řeší tím že jedna vacka sacího ventilu má úhel 315 a druhá 305 a ještě mají rozdílný zdvih. Tím vzniká při sani zpožděne otevření ventilu a zlepšení plnění. Max výkon je sice 230hp ale je použitelný už od 8000. Mě osobně by stačilo 210-220 ale v širším spektru. No a to soupe jsem chtěl řešit tak,že by to byly dvě po sobě se posunujíči plátky otevírající se od středu a umístil bych je přímo na hlavu tak aby kopírovaly tvar kanálu. Zase mi dělá starost rychlost proudění při menším otevření. No prostě jsem z toho zmatený a nevím kterou cestou jít.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: dotaz na Taboo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:47, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: dotaz na Taboo
Ok. Dík za odpověď,i když s tím sice nemáš zkušenosti vždy mě tvoje odpověď posune o krok dál. Takže vzhledem k tomu že máš zkušenost s designem intake manifoldu,navíc disponujes flow bench,což já ne,bych měl otázku. Všechny ty itb jsou poměrně podobného designu. Vychází tvůrci z nějakého pravidla? Já jsem na tomto motoru asi před rokem experimentoval s itb vlastní konstrukce,spíš jsem kopíroval trd. Výsledky nebyly špatné ale při umístění vstřiku tak jak jsi uvedl třeba twi se mi při nižších otáčkách vracela směs ven. Tak jsem trochu zaexperimentoval,vzal si k srdci tvoji radu a místo abych dále zvětšoval jsem port v hlavě naopak zúžil. To v místě kde originální umístění vstřiku vstupuje do kanálu. Vstřik jsem z původních 45st úhlu na osu portu předělal na 25 a ve směru vstupu vzduchu jsem před vstup vstřiku do kanálu navařil takový můstek. Něco podobného se dělá v komíně aby lépe táhl.
Na hlavu jsem pouze udělal přirubu s klapkami a k ním udělal teleskopické velocity stacks. Bez jakékoli simulace,jen tak od "oka" a výsledek byl rovných 200hp bez toho aniž by to směs plivalo ven. Proto řeším zda vyrobit něco podobného nebo koupit hotové. Jo a možná jsi to nečetl,ale psal jsem prodejci dotaz na ten nitrous kit. Nabízí mi k tomu ještě ten progresivní nitro conroller,mám ho vzít? Moje zkušenost je jen s jednoduchými wet kit,kde je jen zapnout při plně otevřené škrtici klapce. Má nějaký smysl pro mých 75-100hp+? Děkuji.

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: dotaz na Taboo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:48, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: dotaz na Taboo
Děkuji,moc jsi mi pomohl!! Do jara něco vykouzlím a udělám snad pár testů. Láhev s budíkem mám,takže topení je jasné. Když objednám ten super victor pro v8 200-500 z toho bych měl udělat 2x 4 že? A ještě těsnění pod hlavou jako "pojistku" nechat raději sériové než třeba ocelové cometic? A ještě jedna.
mají smysl ty kované podložky které se dávají na zámky kliky? "Crank cap ladders" Dělá je na 4age tomei. Ale viděl jsem je i pro 4g63,máš je v motoru nebo považujes za zbytečnost?

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: dotaz na Taboo
Já mám další dotázek.Řeším pořád neustále motor do Pontiaca 400cui mám problém s velikou vůlí jak sacích tak výfukových ventilů v jejich uložení.Jak to řešíte?"vodítka" ventilů nejsou výměnná,napadá mě objednat nové seriové ventily a a nechat udělat "vodítka" ,vyfrézovat stávající uložení a nahradit ho "vodítkama" vyrobenýma k ventilu.....Objednáváme veškeré díly od rockauto-dobré zkušenosti s doručením dílů
Co bys midoporučil???Nebo existuje celý set ventilu s jeho uložením?

krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......