Doladění A/F u NA motoru

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Doladění A/F u NA motoru

Příspěvek od tom28 »

Ahoj, tuším že kdysi tu už někdo měl podobný dotaz, ale nějak jsem tomu nevěnoval pozornost a tak vás žádám o radu. Mám motor který prodělal více zásahu a bez doladění předstihu a bohatosti směsi, by to zkrátka asi nebylo ono. Na seriové čipy "fuck" protože nějaký usmudlaný program který nějak funguje na seriový filtr, výfuk saní, apod mi vůbec nepomůže. Zakoupil jsem od AEM FIC Regulace předstihu a vstřikování. Jak to zprovoznit, to teď ještě řešit nebudu. Jde mi o to, že k tomu potřebuji Wide band jenže mám laděné svody 6 2. Dvě větve po třech svodech "svody z M3". Když použiji 1 wide sondu mohu to napojit na jednu větev, a tak mít info je ze 3 válců. Výfuk bude spojen do jedné trubky, ale myslím si že už to bude daleko od hlavy na nějaké přesnější měření.
Stačí monitorovat 3 válce, nebo musím zakoupit i druhou. Také jak daleko umístit od hlavy apod. Nechci ty svody zbytečně rozvrtávat. Myslel jsem ze bych wideband sondy použil pouze na vyladění a pak dal jen záslepky pro lepší fci svodů. Ještě jsem to nějak nestudoval, ale myslím že regulace doby vstřiku lze upravit na každý válec zvlášt "jen moje doměnka" please help......

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Doladění A/F u NA motoru

Příspěvek od Libor12 »

Plx doporučuje umístění wb 24" cca 61cm a dále od bloku motoru nebo turbo. Rozhodně bych ji umístil až tam kde jsou všechny válce dohromady. Složení plynu se nezmění a teplota není důležitá,sonda má vlastní výhřev a provozuschopná je do 20s. Naopak zkreslené měření způsobuje vysoká teplota nad 850'C v případě plx,navíc analogový výstup můžeš použít i pro to aem a sériovou ecu. A určitě použij AFPR k regulaci paliva.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Doladění A/F u NA motoru

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:52, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Doladění A/F u NA motoru

Příspěvek od Libor12 »

Jenom bych doplnil jeden svůj poznatek,kdy mne monitoring afr jinak sériového motoru zachránil před go nebo propaleneho pistu. Začal mi špatně fungovat vstřik 2válce. Sériová lambda na to zpočátku nereagovala vůbec a v open loop režimu ecu stejně nefunguje a pak se jen jednotka asi snažila dohnat chudou směs prodloužením vstřiku. Přimělo mě to ovšem ke kontrole kdy jsem pak na druhém válci objevil svíčku zbarvenou jak křídu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Doladění A/F u NA motoru

Příspěvek od tom28 »

dekuji za odpovedi. Jelikoz pisu z polske klavesnice, tak se omlouvam za chybejici carky a hacky.
Mam jeste dotaz. Jelikoz ty primarni svody jsou dlouhe asi 60 cm pocitam, ze dal to povedu jeste tak 50 cm ve dvou trubkach a teprve to spojim do jednoho. I kdyz bude tedy wide asi 110 cm od hlavy je to porad ok? Nebo jak by jste navrhovali udelat ten vyfuk. Jelikoz me ceka natahnout cely vyfuk necham si poradit. Vim ze na vyfuku se toho da pomerne dost zkazit, a take vim ze vyfuk se lisi motor od motoru. Jen abych neudelal nejakou zasadni botu. Nekde jsem cetl ze sekundarni svod by mel byt jest delsi nez primarni.
Ptam se proto, ze chci usadit spravne wide a zaroven mit funkcni vyfuk. Dekuji za odpovedi.

2 libor: co je to presne AFPR?

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Doladění A/F u NA motoru

Příspěvek od blázen »

WB a její umístění tu taboo zminoval
AFPR...Adjustable - laditelný,stavitelný... FPR :wink:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Doladění A/F u NA motoru

Příspěvek od Libor12 »

AFPR- stavitelny regulátor tlaku paliva. No já bych s tím výfukem u n/a nijak moc neexperimentoval. Spíš než získat můžeš ztratit. Držel bych se sériového,maximálně přidal na průměru potrubí cca 2mm na primáru a 5mm sekundár a zbytek.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Re: Doladění A/F u NA motoru

Příspěvek od máca »

on s tim vyfukem ale laborovat m,usi, nacpal totiz motor z e 36 bmw do asi o tricet let starsi e 21 a ta je uplne jina, zespoda a zespda se tam ten vyfuk proste nevejde, je to jak kratsi, tak i uplne jinak poskladany, jde spis o laborovani a zkouseni, jinak by ti asi trosku s tim naladenim pomohl clen andilek, tadu ma prezdivku tusim fiat 124 pr, nebo tak nak, on se prave zastavbama takovyhleho rozsahu zabyva :?:
cabrio bukvice

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Doladění A/F u NA motoru

Příspěvek od Libor12 »

Znám osobně. ;) takže to stejně opět skončí u mne. :D už se mne na ten výfuk ptal,nevěděl jsem že to je tento. Je to stejné jako se sanim. 1. Délka výfuku nesmí být kratší než zvuková vlna která při výbuchu vznikne nebyla od konce(výstupu) výfuku zpět dříve než zavře výfukový ventil. Samozřejmě musí odpovídat zvolenému spektru otáček. 2. Protivětve musí být spárovane aby průtok plynu odcházející z jednoho válce pomohl při plnění jeho protějšku. 3. V obchodu s věcmi pro klimatizaci kup tzv. harmoniku odpovídající průměrem budoucího výfuku kterou můžeš zkracovat a nastavovat podle potřeby a výfuk tak doladit tvým potřebám.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“