Chtěl sem 328i v kupéčku, Mpaketu v nějaký rozumný výbavě a pokud možno černou a samosvor, během dvou měsíců co sem prolejzal všechny možný inzerce sem nikdy nenarazil na nic vhodnýho, budto špatnej motor, nebo socka výbava, nebo šílená barva, nebo vrak. Jednoho dne sem na BMW klubu narazil na auto který splňovalo všechny moje kritéria...až na to že to nebylo coupé což byla moje hlavní podmínka, ale sedan, ale nádherně zachovalej, dovoz z Itálie a až na pár maličkostí v plný výbavě, v mpaketu a podle fotek totální libovka....



bylo mi jasný že i když cena neni zrovna nejmenší, že todle auto bude hnedka pryč a tak sem slevil z nároků a jelo se do Havířova a já sem se modlil aby to nebyla nějaká past......dojeli sme na místo a bylo mi jasný že todle past nebude, auto snad eště hezčí než na fotkách, auto přímo vonělo tim že se o něj někdo pořádně staral, majitel mi ihned pučil klíčky a at se jedu klidně sám projet ( todle jednání sem nikdy nezažil ) auto jelo jak uplně přesně jak mělo, motor šel krásně čistě, nic necvakalo apod., po rozjezdu sem přišel na to že auto má samosvor



BMW E36 328i - 193k/280N.m, 1345kg
95 rok, provoz od roku 98, najeto 172tisíc, je to individual a něco z výbavy - 2x airbag, central, servo, ABS+ASC, el.šíbr, 4xel.okna, el.zrc., dvouzonová klima, kožené sedačky z M3 saloon s výhřevem, tempomat, mlhovky, telefon, velkej palubní počítač, mpaket podvozek, 17" kovaná kola z M3 a Mpaket přední nárazník, zrcátka, zadní světla, prahy, křídlo, volant samosvor
Pár fotek už jako novej majitel




Auto sem dovezl do Prahy, vyřídil dovozovou technickou, vyměnil olej, sundal mračítka, origo autorádio nahradil za Pionnera s USB a jezdil......v Řijnu sme auto vzali na vejlet do BMW Weltu do Mnichova, na Nordschleife kde sme si dali jedno kolečko symbolicky (absolutně nepopsatelnej zážitek a to sme se jenom courali a kolo měli cca za 10:50 ) a ukázali sme mu Eiffelovku. To všechno bez jedinýho problému se spotřebou cca 7,5l/100km




V zimě sme si užívali sněhu a já věděl že budu chtít jiný kola na léto, origo M3 sou sice krásný, ale chtěl sem nějakej závodnější styl a tak sem koupil celkem lehký, ale hlavně pevný ATS DTM Competition 8x18 (9,9kg )



Přední kotouče začli taky stát za prd, tak byli potřeba nový a když už tak už..




Na konci března sme se jeli projet na okruh do Brna, kde bylo uplně jasný že sériovej podvozek je celkem dost měkkej a už má asi svý za sebou, ale i tak sem v závodech do vrchu nechal za sebou i pár silnějších aut a čas na kolo jsem měl tušim 2:53
Auto bylo neskutečně nakoplý, jenom pružiny sem nechtěl, tak sem sáhnul po volbě KW podvozku variantě 1 se štelovatelnou vejškou. Přední světla byli omlácená od kamínků a chtěl sem i žlutý AE kroužky a tak sem objednal světla od Depo s čočkou a tmavšim vnitřkem a když už tmavší světla tak i tmavší mlhovky čirý, po těch hnusnejch dírách v zimě to chtělo udělat i menší repas přední nápravy, takže sem sehnal čepy, siláče a ložiska a začla pomalinku klouzat spojka a tak sem koupil novou sadu od Sachsu, přední nárazník byl omlácenej od kamínků, takže byl v plánu novej lak na něj a eště sem chtěl přední Facelift masku. Postupně sem schromaždoval díly a čekal až bude přihlášený kábro abych měl čim jezdit a začne se na 328 dělat...


Nic nejde podle plánu a tak přišla osudová rána kdy sem předjížděl více aut a člověk předemnou se nepodíval do zrcátka a poslal to přímo přede mě v podstatně menší rychlosti, díky Mbrzdám to dopadlo celkem dobře, jenom plechy, vevnitř se to naštěstí nikam nepohnulo, ale hezky sem se zastavil kousek od stromu......naštěstí se posrala většina dílů která byla stejně na výměnu a tak se mi to celkem i vyplatilo

Na autě se začlo ihned dělat, protože sem chtěl bejt hotovej do konce června na Mordsesion.






Oprava se stihla jentaktak a to eště dost narychlo, takže nebyl kompletně dopasovanej předek a seštelovaná vejška podvozku, ale myslim že tomu hlavně to snížení a nový světla a lízátko pod nárazníkem dost prospěli.
Dál sem si vymyslel že chci dopředu US značku a to bylo zatim asi všechno. Celou dobu si užívám luxusní KW podvozek kterej funguje naprosto dokonale, sem zvědavej jak se to bude chovat až dám dozadu polyuretany od power flexu

Auto sem v létě vzal k moři do Itálie, ukázal mu Ferrari muzeum, Alpy, okruh v Imole ( Monzu sme bohužel nestihli ) a projeli sme si Stelvio pass, Passo Gavia a okolí Lago di Garda a na podzim eště navštívili okruh v Mostě kde sem měl čas 2:12 což je si myslim slušný na to že byli na autě už zimáky a jel sem v Mostě poprvý, myslim že na 2:05 se dá v poho dostat.

V Lednu sme s autem zajeli na válcovou brzdu a naměřili na 210000km celkem slušný hodnoty, o 9koní víc oproti údaji udávaným výrobcem, krouták sice o 40Nm mín a nahovno průběh, ale to bylo utrženým spodkem pedálu, už je to spravený a je to hodně znát, tak až bude čas tak zajedu na měření znova. A eště se zjistila že na 225/40/18 tachometr ukazuje cca na kilometr přesně, takže maximálka reálná je 256km/h na 6750ot./min na 5ku v omezovači z kopce, po rovině 243km/h
0-180km/h http://www.youtube.com/watch?v=k7zqG7ViUAs" onclick="window.open(this.href);return false;


Dál s autem toho moc v plánu neni.
Kromě klasický údržby snad časem jiný kola ( snad nějaký BBS a rozhodně 17") a nějakej motorsport vejfuk a ted po zimě komplet vyčistit
interiér a dát semišovej volant Sparco, nebo OMP. V létě když to vyjde bych chtěl udělat opět trip po Evropě, tentokrát přes Nordschleife až na jih Španělska a zpátky přes francouzskou riviéru.
A pak časem náhrada bud E36 M3 ( 3.0, 3.2 ) nebo Audi S4
Jinak sem s autem najezdil už 41000km a bez jedinýho problému a že ho někdy moc nešetřim, spotřeba naprosto super, dá se jet za 7,5 litrů naloženej na dovolenou nebo v klidu na okresce, nebo za 14l kudlu, ale dlouhodobej průměr mam ustálenej na cca 10ti litrech 98ky. Řek bych že ideální alternativa pro někoho kdo si chce s autem zablbnout i dennodenně jezdit a neni zrovna milionář, i todle auto dokáže potrápit papírově silnější a novější auta, chce to mít jenom rozumný gumy a nebát se



























