
Neco musi bejt spatne. Ale co?

Moderátor: Idaho
EGR by vliv mít nemělo. Pokud vylezl volnoběh, napadá mě jestli není v nepořádku krokovej motor škrtící klapky.Paolo.n píše:Volnobeh 750 ot, coz je v toleranci, i kdyz jsem musel trochu vic prizavrit klapku nez je standardni nastaveni, jinak tocil moc vysoko i pri uplne zavrenym sroubu kterym se to nastavuje. Ale tady by snad problem bejt nemel.
Motor se chova normalne, az na to ze spatne startuje za studena, ale to uz je tou zminenou pumpou, dava malej tlak. Teda s nejvetsi pravdepodobnosti, jeste jsem to nemeril
Odpojeny EGR na to asi moc vliv mit nebude predpokladam...?
Nic mě nenapadá, normálně bych tipnul nějakej snímač, ale pokud jsou všechny v pořádku... leda by teda blbla samotná ECU. Komusi prej na Mazdě natekla do ECU voda a nějak se pomátla, takže držela vysokej volnoběh a nešlo to opravit. Prodal to auto tehdy s tím, že tam je sportovní úprava a proto to má vysoký volnoběžný otáčkyPaolo.n píše:Motorek jako takovej je OK. Vsechny kroky krokujou. Dneska jsem ho vyndaval a spekuloval nad tim. Tenhle motorek je ale z puvodniho motoru kterej mel 1.6 klapku a nevim jestli nahodou 1.8 nema vetsi prurez kanalku kterej ten motorek uzavira....
Druha vec ktera mi vrta hlavou je predstih. Zakladni predstih se nastavuje na 5° coz jsem zkontroloval a bylo to OK. Ale predstih pri volnobehu s korekcema ktery udela ridici jednotka ma bejt 8°. A ja nameril 15°. Divny. Ale nevim proc.
... má ta kára nějakou lambdu ? Není v tahu ? Ten EGR to opravdu dělat nemůže ? Nemyslím, že sám o sobě jeho odpojení zvedne spotřebu,ale aspoň u Fordu Probe začalo okamžitě ECU hlásit chybu, nastavilo se do nějakého "nouzového" režimu a to by se spotřebou mohlo pohnout, nebo ne ?Paolo.n píše:Nojo blba ECU, ale se starym motorem to bylo OK. I ta spotreba. Prece neni normalni ze stejnej motor s polovinou najetejch km bude zrat o tolik vic? 10 litru to neni normalni. Co muze delat tu spotrebu? To me fakt pali nejvic.
Zkusil jsem mezitim vymenit svicky, byly tam Zampiony, dal jsem tam NGK ktery do tohohle motoru jsou udajne nejvhodnejsi. Ty co jsem vyndal, byly cisty, slabej svetle sedej povlak, takze spalovani je v poradku.
Tak zkus začít odzaduPaolo.n píše:Lambda je kyslikovej senzor, ridi bohatost smesi podle obsahu kysliku ve vejfukovejch plynech, vystup je bud 0V nebo nejaky napeti, prepina temer skokove. Je mozny ze treba neni uplne v cudu tak aby to ECU vyhodnotilo jako chybu, ale dava zkresleny udaje. Neco na tom muze bejt.....
To byste neverili jakej je neprijemnej pocit, videt rucicku palivomeru padat k "E", ja fakt za jizdy vidim jak se pohybuje smesem doleva.![]()
Chytra prirucka ale uvadi lambdu az na poslednich mistech u vysoky spotreby....
Kdyz pominu zavady jako derava nadrz a podobne tak je pred tim v poradi EGR, svicky, komprese, pistni krouzky, predstih, trysky, snimac teploty chladici kapaliny, snimac polohy klapky, prutokomer vzduchu, a pak teprve lambda.
Já ten pocit znám a to mám přitom motor v relativním pořádkuPaolo.n píše: To byste neverili jakej je neprijemnej pocit, videt rucicku palivomeru padat k "E", ja fakt za jizdy vidim jak se pohybuje smesem doleva.![]()
Jenže u tebe s tím tak nějak počítá ...Beaver píše:Já ten pocit znám a to mám přitom motor v relativním pořádkuPaolo.n píše: To byste neverili jakej je neprijemnej pocit, videt rucicku palivomeru padat k "E", ja fakt za jizdy vidim jak se pohybuje smesem doleva.![]()