chudá směs při nízké záteži?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od tom28 »

Ahoj tak jsem rozchodil motor, který prošel několika upravami. větší sání, větší výfuk, uprava hlavy, sedel i ventilů. Na motoru mám Wide band AEM. Zjistil jsem že motor pri plné zátěži maká jak má, "podle budíku začíná kolem 14,8 a jede postupně asi na 13,6. S rostoucí bohatostí, jede lepe, ale na tomhle čísle se někde ustálí. Když ale uberu, padá motor někde k hodnotám 14,8 - 15,5. Po následovném "plynulém" přidání už motor nechce akcelerovat a je cím dál chudší. Když ale sešlápnu motor jako v meziplynu a zařadím nizší stupeň - motor se vytočí a při plném plynu zase jede good. Co si o tom myslíte? díky za postřehy.
Prostě ten motor se neumí z volnobežných otáček plynule rozjet. Jednotka serie bez úprav a serivý tlak na palivové rampě ........

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od honza 2.0 16v »

systém řízení? pokud je to ten nesmysl od VW tak je dobrý zachovat pátej (či u Audi 5V 6tej) vstřik.. protože ten má při plným sešlápnutí plynu a tím i sepnutí kontaktů na klapce funkci jako akcelerační pumpička u karburátoru..či u normálních elektronik prodloužená doba vstřiku známá jako akcelerační obohacení.. :wink:

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od tom28 »

O to se nejedná. Vše je na motoru orig. co se týče systému řízení Ms 41.0 od siemens. System má Maf, 2 konck senzory, sekvenční střikování a 2 orig lambdasondy " jedna na 3 válce ".
Moje hypotéza je taková, že jelikož došlo ke "zvětšení" spíše k zprúchodnění jak v sací tak výfukové části, dojde při přechodu režimu volnoběhu do střední zátěže, k rychlejšímu naplnění traktu vzduchem a jednotka tak nedokáze rychle reagovat na absenci paliva, respective ihed patřičně obohatit směs. Může to být klidně všechno jinak, ale motor při částečném, nebo i plném sešlápnutí plynu ve spodním spectru otáček prostě nechce sebrat, a zní to, jak kdyby byl v rezimu nějakých "detonací" Jako když u auta s manuálním rozdělovacem nastavíte příliš velký předstih, a plne sešlápnete plyn ve spodních otáčkách. A motor pak jako kope zpátky. Nebo jako když u fichtla "jawa 50" sundáte filtr, a rychle přidáte plyn. motor z pocátku nechce jít do otáček protože se nevytváří žádný podtlak v karburátoru a směs je hodně chudá.
Jestli máte někdo konstruktivní rešení jak postupovat moc rád to uvítám.
Otázkou je jak vlastně korekce paliva pracuje. Co je pro jednotku podstatné. Jestli se především řídí předepsanou mapou a úprava paliva na základě lambda sondy je v tomto režimu nepodstatná zbývá mi tedy jen zkusit zvednout tlak paliva. Nějakou korekci paliva budu schopen zajistit "Aem fic" Ale zatím nemám zpojeno "pořád ty cvičený opice "jak říká libor12 " jsou asi chytřejsí než Já :?
Teď bych chtěl auto rozjezdit tak nějak a pak to dopilovat tou piggyback. Řesím vlastně jestli je pro mě nákup stavitelného regulátoru nutností, nebo tohle dokáže ta jednotka pomocí prodloužení doby vstřiku pořešit. V danou chcíli to ukazuje asi A/F 15-16.....
Díky za rady ...

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od máca »

hele mozna blbost, ale nam se takhle projevovalo v praci ML od mercedesu, proste takovy polochciply, a delali to blbe ofrezovany a zabrouseny ventily, delalo se to asi pred pul rokem ty hlavy a v pohode, pak to zaclo blbout, kuckat a kdyz se odpojila vaha a motor skocil do nouzaku, tak se to zlepsilo, merenim tlaku ve valcich se na nic neprislo,byli normalni, vymena lambd nemela zadnej smysla pak se ty hlavy teda znova skopli a proste bylo videt, ze dva ventili sou divne ocazeny a proste se to prebrouslo a je klid, proste jak se tomu poradne nenalozilo, tak sel tlak pres ty ventily zpet do sani a vlastne byla pak rozhozena bohatost smesi, treba to je blbost, ale ja tohle zazil....a treba ti to helfne
cabrio bukvice

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od tom28 »

zajímavej poznatek, ale to bude určo ok... kazdopádně dík

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od Libor12 »

já bych řekl že bude asi spatně sladene sani a vyfuk a timbude dochazet k spatnemu vyplachu valce
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od fakie vw »

Pokud jsi ten motor takhle překopal tak je to jasné. Při seriovém motoru jde přes určitý pruměr kanálu určitě množství vzduchu a podle něj je nastavena i mapa v jednotce. Když to vše zvětšíš dochází k tomu,že si ten motor nasaje toho vzduchu více než v seriovém stavu,ale tím že jednotka je seriová tak pere palivo v seriovém množství. Takže ti zbývá sehnat někoho kdo upraví mapu tak aby při akceleraci tam šlo množství paliva co tam má být. Tohle jsem řešil na jednom motoru co jsem dělal pro závody,ale jednodušší bylo to že to mělo 2 Webry karbece a ty máš elektroniku takže jiný soft no.Máš i ostřejší vačky nebo máš serii?
VW golf II GT 1.8Turbo

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od tom28 »

vačky jsou orig. a systém vanos. Bude to jak píšeš. Podle wideband je to chudé. Motor jsem záměrně dělal tak aby byl schopen pracovat ve vyšším spectru. Ze serie je posaven více na střední otáčky. Včera jsem tam nainstaloval reg. tlaku paliva, tak to trochu zvednu a uvidíme co se bude dít.
Bude to stejně ale jen zkouška, jen to trochu přikrmím, jestli se to zlepší. Jak už jsem psal, měl bych to doladit "aem fic".
Naopak jsem za ty problémy rád, protože je videt, že v motoru došlo k nějaké změně. Kdyby seriové nastavení makalo bez problému, měl bych pocit, že ty téměr "stovky hodin na motoru" byli bez odezvy :wink:

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od fakie vw »

Zkus to,ale s tím zvyšováním tlaku paliva neuděláš nic. Jde o to že stejně to řídí jednotka delku vstřiku. Takže něco málo tam možná kapne víc ale nevím no. My jsem přidávali na brzdě tlak paliva od 3 bar po 7 bar a nabrali jsme jednoho koně :wink: Ale vstříky chudáci byli k prasknutí pomalu. Což nemá cenu to tak přetěžovat. Ale až to poladíš tu jednotku tak to povalí jako prase. Chtělo by to ale ted ještě ty vačky,aby si to mohl pořádně naplnit a rychle vypráznit to by ted mělo svuj učel jak si zvětšoval kanály atd. Pouvažuj o tom a uvidiš :wink:
VW golf II GT 1.8Turbo

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od Libor12 »

zkus vzít potenciometr,kolem 50k a dej ho na signál čidla teploty vzduchu a teploty motoru. . Změnou napětí ecu dostane informaci o chladném vzduchu a směs obohatí sama a na základě teploty motoru upraví předstih. Tím můžeš vyzkoušet jestli jsi na správné cestě. Vanos taky ovládá ecu od určitých otáček,ten bych asi vyřadil z činnosti.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od fakie vw »

Jo to máš pravdu to mě nenapadlo 8)
VW golf II GT 1.8Turbo

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od tom28 »

Vím že zvednutý tlak nebude mít takový učinek. Jde mi jen o to zjistit, jestli je to správná cesta. O učinosti regulátoru tlaku by jsme mohli spekulovat. Určo ho každý neporučuje na všechny ty překopané "Na turbo" jen proto, že to je další budík v autě :wink:
O tom vyřazení vanos jsem něco slyšel. Ale mohl by mi někdo vysvětlit, jaký přínos by to mělo. Fci vanosu znám a nějak mi jeho vyřazení postrádá smysl. Každý přece ví, že, motor v každém spetru ot. potřebuje něco jiného, zrovna tak jak délka sacího a výfukového potrubí........ k čemu teda v autech vanos, dable vanos, vtec, vvti apod?
Upřímně bych to uvítal, protože od doby co ten motor mám, jdou z něj přibližně ve 3 tis ot. vrnivé zvuky "hlavně při deceleraci"a dal bych za to ruku do ohně ze to je ten vanos. Jeho natočení totiž probíhá kolem 3 tis......Kupoval jsem opravnou sadu "gumoteflonový kroužek, ale bez efektu..... to je ale bokem.
proč je lepší ho teda vyřadit......

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od Libor12 »

zvednout tlak paliva u atmo bez změny VE motoru nepřinese žádný užitek,naopak. To není turbo. Ty dodás sice více paliva ale množství vzduchu je dané tím kolik je schopen motor nasat. Všechny systémy změny časování vacek mají za úkol jediné a to naplnit motor efektivně v každém spektru otáček,respektive většinou těch nejpoužívanějších tedy střed. Podíváš li se na jejich funkci tak časování i otevření ventilu je stejné v minimu a maximu. V době kdy motor ma zhoršené plnění,fungují tyto systémy,a dochází k pootočení sací vačky nebo i výfukové tak aby dřív otevřela. To je jen základní funkce,dalsi je změna zdvihu ventilu,u některých motorů i každého zvlášť. Je to pro to ze ve válci pak dochází k jinému víření směsi,může být chudší atd. Vše je podřízeno ekologii,co nejvíce výkonu za nejméně spáleného paliva. Nevím pro jaky účel jsi motor stavěl,ale vyřazením vanos by ten motor měl dole být "mrtvý" a pojede az v 3/4 - max. Ale je spousta závislosti,chce to prostě doladit. Můj motor třeba měl proměnou délku sani,tu jsem vyřadil aby zůstalo jen krátké,již tak velké kanály jsem naopak zúžil v oblasti vstřiku. Nyní je motor do 5500 v podstatě nepoužitelný,zato od 5500 do 9000 nastává to pravé. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od tom28 »

Ano s tím co by nastalo v případě vyřazení souhlasím. Proto to dělat nebudu. Vačky, které by makali lépe na vrchu stoji 30. To sám usoudíš že je trochu nesmysl. A né každý a ve všech podmínkách umí jezdit např. 6-8 tis. Naopak vidím jak dnes mn ve středních otáčkách poráží vozy s max. výkonem jen těsně pod vrchem. Nechci stavět motor na max. výkon za cenu že spodek bude mrtvola. Chci motor který bude obstojný na spodu a jeho průběh směrem nahoru bude nabírat grády :D.
Ohledně reg. tlaku práve změna Ve u turbo motoru ukazuje na to, jakou fci regulator zastává. Reaguje na změnu potřeby motoru. Ja asi očividně změnil Ve motoru na spodu a proto možná reg. tlaku mi to poví. Vím že jestli zvednu tlak tak to obohatím i na vrchu a bude to už možná kontraproduktivní, ale jak už jsem psal jde mi jen o potvrzení nebo vyvrácení domněnky......

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: chudá směs při nízké záteži?

Příspěvek od JRD McLAREN »

No ja sa sice na odbornika necitim..
ale u takehoto motoru by mohlo by AFR vo "Full Load" niekde okolo 13-12,7 .....

sam mam motor s vackami 272, a teda v strednych otackach viac menej mrtvo..
hoci cca od 2000ot/min. je motor "pouzitelny" .... ale pri prudkom zoslapnuti plynu ..nic moc...
...priblizne od cca 3700 s da povedat ze vie potiahnut...od 5000 zacnu akosi "fungovat vacky"...
...skoncim na omezovaci pri cca 6800-7000, aj ked by este vedel chvilu potiahnut...

nastastie C20XE ma taky system riadenia aky ma, takze chudobna zmesh sa dala "doladit" potenciometrom
na vahe vzduchu...co samozrejme tiez nieje idealne....

ale najlepsia by bola programovatelna ECU ....a nova mapa v nej....
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“