4g63 - upravovat?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
4g63 - upravovat?
poradil by někdo co se dá provést za úpravy tohodle auta? - MITSUBISCHI Galant 2000 GTI, rok 1988
tedy výkon motoru a vše co s tím souvisí (po mém předchozím autě mi výkon v tomto nějak schází (původně jsem myslel že mi scházet nebude...to byl omyl, ale pokud mě utvrdíte v tom že to nemá u tohoto motoru smysl tak holt budu jezdit v tom jak to je:/ )
motor je tam starý 4G63 co má dle tp 106kW...139tis najeto, a 21 let, ale motorově se mi zdá v dobrém stavu (subjektivní - jízdním projevem, původními neobouchanými díly na autě...)
jde mi ale také o to zdali má smysl se do nečeho takového pouštět aby to nebylo kontraproduktivní, jestli nebude lepší nějaké ty roky počkat a pak teprv si pořídit to co je už v serii (snad) dostatečné...a nebo se tenhle motor dá lehce za málo peněz snadno s malou námahou, citelně upravit...?
Nechci to hnát uplně do extrémů (a nebo jo, pokud to bude za pár peněz), spíš chci za co nejméně to upravit co nejvíce...
tedy výkon motoru a vše co s tím souvisí (po mém předchozím autě mi výkon v tomto nějak schází (původně jsem myslel že mi scházet nebude...to byl omyl, ale pokud mě utvrdíte v tom že to nemá u tohoto motoru smysl tak holt budu jezdit v tom jak to je:/ )
motor je tam starý 4G63 co má dle tp 106kW...139tis najeto, a 21 let, ale motorově se mi zdá v dobrém stavu (subjektivní - jízdním projevem, původními neobouchanými díly na autě...)
jde mi ale také o to zdali má smysl se do nečeho takového pouštět aby to nebylo kontraproduktivní, jestli nebude lepší nějaké ty roky počkat a pak teprv si pořídit to co je už v serii (snad) dostatečné...a nebo se tenhle motor dá lehce za málo peněz snadno s malou námahou, citelně upravit...?
Nechci to hnát uplně do extrémů (a nebo jo, pokud to bude za pár peněz), spíš chci za co nejméně to upravit co nejvíce...
kdysi <PEUGEOT> es9j4 - uspokojivých 190 hp
nedavno <MITSUBISHI> 4g63 - líných 144 hp
prozatím <ALFA ROMEO> busso - stále málo
příště <už nějaký rychlý osobní vůz>
nedavno <MITSUBISHI> 4g63 - líných 144 hp
prozatím <ALFA ROMEO> busso - stále málo
příště <už nějaký rychlý osobní vůz>
Re: 4g63 - upravovat?
pouzi hladanie, o 4g63 to toho tu padlo vcelku dost.
Re: 4g63 - upravovat?
v dochovaných tematech jsou už odbornější popisy...
ale stejně o takhle starém motoru toho moc napsáno není (většinou se tu řeší nějaké druhé a třetí generace, já se v tom nevyznám ale tuším že mám první...)
A mě jde spíše o obecné rozhodnutí zdali upouštět do takového motoru (a nápadu) peníze (když nechci plánovat závratně velké investice (pokud by se tolik nevyplatily)).
Ale nebráním se případnému popsání úprav, jak tento motor na nějaké základní či trochu pokročilé úpravy reaguje.
ale stejně o takhle starém motoru toho moc napsáno není (většinou se tu řeší nějaké druhé a třetí generace, já se v tom nevyznám ale tuším že mám první...)
A mě jde spíše o obecné rozhodnutí zdali upouštět do takového motoru (a nápadu) peníze (když nechci plánovat závratně velké investice (pokud by se tolik nevyplatily)).
Ale nebráním se případnému popsání úprav, jak tento motor na nějaké základní či trochu pokročilé úpravy reaguje.
kdysi <PEUGEOT> es9j4 - uspokojivých 190 hp
nedavno <MITSUBISHI> 4g63 - líných 144 hp
prozatím <ALFA ROMEO> busso - stále málo
příště <už nějaký rychlý osobní vůz>
nedavno <MITSUBISHI> 4g63 - líných 144 hp
prozatím <ALFA ROMEO> busso - stále málo
příště <už nějaký rychlý osobní vůz>
Re: 4g63 - upravovat?
prodat a koupit tam 4G63T
Re: 4g63 - upravovat?
jsem postnul prispevek co reagoval trochu na neco jinyho dle roku
, takovyhleho dedecka slechti a za par let prodej nekam do muzea...
ale muzes zkusit alika na mitsubishiclubu.cz

ale muzes zkusit alika na mitsubishiclubu.cz
Re: 4g63 - upravovat?
ART : ak sa 4g63 menil olej, napinak rozvodov / rozvody, a niekto motor nepretocil / necipoval / netunil, tak by mal byt uplne v poriadku.
motor by mal dobre zvladnut preplnanie. a ked dojde taboo tak s dozvies vsetko co by si len mohol chciet vediet
motor by mal dobre zvladnut preplnanie. a ked dojde taboo tak s dozvies vsetko co by si len mohol chciet vediet
Re: 4g63 - upravovat?
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:21, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: 4g63 - upravovat?
a jak se na takové výkony tváří tovární převodovka
Re: 4g63 - upravovat?
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:21, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: 4g63 - upravovat?
aha.. no zeptám se trošku konkrétně,vzhledem k tomu,že jsi někde psal,že si skládáš 500hp eclise pro nějaký obyčejný provoz.. co všecko se dá na takovém autě ponechat.. taky by mě zajímalo vhodné turbo pro 500hp 4g63T
Re: 4g63 - upravovat?
Taboo děkuji, i ta 1.stage co jsi napsal na těch 360HP je víc než jsem čekal...
jestli jsem to dobře zběžne spočítal, tak je to asi za 1000 dolarů (?) dost slušné:)
To asi začnu schánět komponenty a někoho šikovnýho
jestli jsem to dobře zběžne spočítal, tak je to asi za 1000 dolarů (?) dost slušné:)
To asi začnu schánět komponenty a někoho šikovnýho

kdysi <PEUGEOT> es9j4 - uspokojivých 190 hp
nedavno <MITSUBISHI> 4g63 - líných 144 hp
prozatím <ALFA ROMEO> busso - stále málo
příště <už nějaký rychlý osobní vůz>
nedavno <MITSUBISHI> 4g63 - líných 144 hp
prozatím <ALFA ROMEO> busso - stále málo
příště <už nějaký rychlý osobní vůz>
Re: 4g63 - upravovat?
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:22, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: 4g63 - upravovat?
...z te 4G63 rady ten nejvyssi potencial a je jednim z nejlepsich motoru, ktere Japonsko kdy vyrobilo.
Trochu OT: Patří i mezi tyto výborné motory z Japonska Nissan SR20DET???
Trochu OT: Patří i mezi tyto výborné motory z Japonska Nissan SR20DET???
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší
100-0 km/h....ještě lepší
Re: 4g63 - upravovat?
SR20DET dosahuje taky obrovských výkonů a co jsem viděl videa tak pod 8s .. přímo na s14 200Sx.. je to celohliník tak pravděpodobně neunese to co litina na 4g63t ...pokud to je litina (předpokládám,že ano)
devlsh SR20DET sem viděl na 400 8,.. přesně nevím
devlsh SR20DET sem viděl na 400 8,.. přesně nevím
Re: 4g63 - upravovat?
Myslim ze sr se nidky neosvedcil jako 4g63t ale v nasich podminkach je to celkem jedno... myslim ze se nedokazes dostat na hranice vydrze bloku SRka... zarazi te jine problemy na jinych casti... nechapu proc co mate vsichn is tim srkem to jako ze jste priznivci nissanu tak musi bejt sr jako super... jako bez urazky proti sr nic nema ale nestaci vam popularnost motoru RB.... na kazdem druhem foru musi nekdo napsat podobnou poznamku o SR... kurna... zejtra mazu tenhle topik a topik na kterej reaguju... to do tematu nepatri...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: 4g63 - upravovat?
Omlouvám se, jen uvažuju o změně vozu, tak jsem byl jen zvědavý, zda i tento motor má dobrý potenciál, když tu Taboo začal mluvit te 4G63 jako jednom z nej z JPN. Sehnat u nás GSX je asi oříšek a po přečtení zkušeností člena Anděla jaký s tím má problémy (nic ve zlém), tak mě to trošku odradilo, samozřejmě to může být vyjímka. Tak jsem tento motor volil jako alternativu, nikdy jsem japonský vůz neměl, takže fanoušek nejsem v pravém slova smyslu
. Takže omluva a topic muže být smazán.

0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší
100-0 km/h....ještě lepší
Re: 4g63 - upravovat?
Já žádný problém nemám.Chyronex píše:Omlouvám se, jen uvažuju o změně vozu, tak jsem byl jen zvědavý, zda i tento motor má dobrý potenciál, když tu Taboo začal mluvit te 4G63 jako jednom z nej z JPN. Sehnat u nás GSX je asi oříšek a po přečtení zkušeností člena Anděla jaký s tím má problémy (nic ve zlém), tak mě to trošku odradilo, samozřejmě to může být vyjímka. Tak jsem tento motor volil jako alternativu, nikdy jsem japonský vůz neměl, takže fanoušek nejsem v pravém slova smyslu. Takže omluva a topic muže být smazán.


Pokuď koupíš GSX v dobrém stavu, tak žádný problém. Jenže to je právě ten základní problém. Další možnost je koupit FWD v turbu. To už není tak nemožné. Sám mám jedno ve skoro 100% stavu. (Talon). Další možnost je koupit NA a předělat.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Re: 4g63 - upravovat?
JJ jak rika andel... kdyz koupis vrak tak ho pak musis dat dohromady... jinak myslim ze ani s 4g63 ani s sr neudelas chybu... sehnat GSX je kuevskej vorisek...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: 4g63 - upravovat?
ono s SR20DET je taky občas hromada problémů,sype se mu vrch
ale podstatný rozdíl je hlavně v tom,že eclipse je AWD a 200Sx RWD..a tam se asi třeba dívat na to co chceš.. myslím,že oba motory jsou schopny takového výkonu,ke kterému se nepřiblížíš ani z poloviny.
RB už je jiná liga hlavně finanční..

RB už je jiná liga hlavně finanční..
Re: 4g63 - upravovat?
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:23, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: 4g63 - upravovat?
Musim priznat ze sem byl velmi prekvapen kdyz sem muj motor z gsx rozebral a jeho vnitrnosti i po udajnych kilometrech na tachometru je 173000mil cca nejevi znamky temer zadneho opotrebeni!Zato ted mame na dilne jeden motor 1zzfe z celicy a nebo mr2 a to je des,ale toyota o nem vi a resi se to vymenou polomotoru...Nemam zatim zadne zkusenosti s sr20det ale uz sme tady meli a mame par 7mgte ze supry a to je panecku detailu ktery musi clovek pro jejich spolehlivost vyresit nemluve ze hranice seriovych strev nedosahuje hranice 4g63t...Zase na druhou stramu 2jzgte je zas nekde taky jinde.K tematu,mam tady celej 4g63t rozebranej,muzem neco vymyslet.Domluvime se az dorazis o vikendu.
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: 4g63 - upravovat?
seriová SR20DET zmákne taky 500koní.. CA18DET 400.. mobnes měnil střeva až po te, co při 649HP upálil píst..
Re: 4g63 - upravovat?
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:23, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: 4g63 - upravovat?
co se týče mého motoru tak by měl mít najeto jen těch 139.000 km. Ale jak na tom doopravdy je uvnitř, poznáme časem až na to kouknem, jsem na to dost zvědavý...
kdysi <PEUGEOT> es9j4 - uspokojivých 190 hp
nedavno <MITSUBISHI> 4g63 - líných 144 hp
prozatím <ALFA ROMEO> busso - stále málo
příště <už nějaký rychlý osobní vůz>
nedavno <MITSUBISHI> 4g63 - líných 144 hp
prozatím <ALFA ROMEO> busso - stále málo
příště <už nějaký rychlý osobní vůz>
Re: 4g63 - upravovat?
Ja ti nechci kazit radost, ale nekteri lide uspesne jezdi na seriovem spodku 7M s vykonem 500 koni. Co se tyka spolehlivosti, tak je tam znama bolest s patricnym mazanim, nicmene 4G63 ti udela to skoro to samy diky tem hridelim (viz co psal Taboo). Kazdej motor ma necoKrosmen píše:...ale uz sme tady meli a mame par 7mgte ze supry a to je panecku detailu ktery musi clovek pro jejich spolehlivost vyresit nemluve ze hranice seriovych strev nedosahuje hranice 4g63t...Zase na druhou stramu 2jzgte je zas nekde taky jinde...


Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: 4g63 - upravovat?
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:23, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 05 dub 2009 16:54
- Bydliště: Otrokovice (zlínský kraj)
Re: 4g63 - upravovat?
trošku se přidám ačkoliv nejsem znalec 
vlastnil jsem (bohužel bez turba, ale to v evropě na těchto autech nebylo...) také 4g63 (a byl na tomhle parádním kousku http://www.mitsubishiclub.cz/car_detail.php?id=1342 galant 4wd 4ws 4abs..lahůdka
)
toť k tomu v čem sem ho měl...
ten motor je velmi dobrý, svědčí to i jeho použití až do serie evo 9
nikdy mě nezklamal, jen jeden maník co ho měl předemnou si chtěl ,,hrát" a udělal špatně časování a auto jelo cca do 145kmh a pak konec...přitom v seriovém stavu se s tímto autem a motorem dá dosahovat cca 200-240km/h a to bez úprav, jen serie 
ještě ti poradím (ikdyž jako automaniaci to určitě víte ale aspoň se zmíním
) zaslepit EGR ventil, EGR ventil slouží ke snížení emisí. Jako většina těchto "vylepšení" motoru znamená snížení výkonu. Jeho funkcí je přepouštět výfukové plyny zpět do sání motoru. Tím dochází za prvé ke snížení teploty hoření ve válci a snížení emisí. Za druhé zanášení motoru a za třetí již zmiňovaný úbytek výkonu. EGR ventil je ovládaný elektronikou motoru, obvykle se otevírá pomocí podtlaku (je to membránový ventil)
úprava popsána zde: http://www.galantweb.com/index.php?acti ... article=10 dále vykastrovat katalyzátor
....
shrnu to, ano do 4g63 bych znovu šel a neváhal bych naopak, byl bych hrdý že ho mám, je mi líto prodeje toho galanta, fakt to bylo parádní auto (takový můj autobůh je galant vr4 =>4g63T
)
edit: dávám zde nějaké linky:
micu klub, najděte si pak člena ,,alík" měl /má žlutého galanta (kdysi jsme spolu debatovali o výměně mojeho 4wd za jeho otuněného s tím že já si nechám svůj motor 4g63 a on si nechá 4g63T!!!!, ano, on dělal swap motorů...fuj drbačka..
)
http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_p ... 9&lang=cze
no a tady nějaký článek v ENG....
http://www.turbomagazine.com/tech/0206t ... index.html

vlastnil jsem (bohužel bez turba, ale to v evropě na těchto autech nebylo...) také 4g63 (a byl na tomhle parádním kousku http://www.mitsubishiclub.cz/car_detail.php?id=1342 galant 4wd 4ws 4abs..lahůdka

toť k tomu v čem sem ho měl...
ten motor je velmi dobrý, svědčí to i jeho použití až do serie evo 9


ještě ti poradím (ikdyž jako automaniaci to určitě víte ale aspoň se zmíním

úprava popsána zde: http://www.galantweb.com/index.php?acti ... article=10 dále vykastrovat katalyzátor

shrnu to, ano do 4g63 bych znovu šel a neváhal bych naopak, byl bych hrdý že ho mám, je mi líto prodeje toho galanta, fakt to bylo parádní auto (takový můj autobůh je galant vr4 =>4g63T

edit: dávám zde nějaké linky:
micu klub, najděte si pak člena ,,alík" měl /má žlutého galanta (kdysi jsme spolu debatovali o výměně mojeho 4wd za jeho otuněného s tím že já si nechám svůj motor 4g63 a on si nechá 4g63T!!!!, ano, on dělal swap motorů...fuj drbačka..

http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_p ... 9&lang=cze
no a tady nějaký článek v ENG....
http://www.turbomagazine.com/tech/0206t ... index.html
co udělá dežo po dokončení fylozofické fakulty??
----------------------------------------------
sbalí lešení a přesune se na právnickou
----------------------------------------------
sbalí lešení a přesune se na právnickou

Re: 4g63 - upravovat?
spravne fungujuci egr v seriovom motore vykon neznizuje. on je totiz pri plnom otvoreni klapky zavrety.
naopak moze znizovat spotrebu...
ale samozrejme, podmienka je ze musi bezchybne fungovat.
naopak moze znizovat spotrebu...
ale samozrejme, podmienka je ze musi bezchybne fungovat.
Re: 4g63 - upravovat?
Možná je při WOT zavřený, ale celý zbytek doby pouští do sání bordel a snaží se tak zasvinit úplně celej intake manifold, vstřiky, atd.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: 4g63 - upravovat?
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:24, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.