duty cycle
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
duty cycle
Ahoj, mám dotaz ohledně duty cycle na vstřikovačích. Všude jsem se dočetl že maximální dopouručené hodnoty jsou 80-85%, ale kde pak nastane problém když doba otevření bude větší? Mechanicky vzdato dojde zřejmě k tomu že vstřikovač přestane stíhat otvírat a zavirat, ale když při vzrustájícím DC bude AFR stále v pořádku, je reálné riziko poškození motoru?
323 GTX BG
Re: duty cycle
Spíše prvně vstřikovače a pak asi i motoru...Vstřikovač zůstane trvale otevřený a je reálné riziko, že ho spálíš, protože cívečka v něm obsažená se nebude stíhat chladit (napětí, které do něj půjde bude připomínat spíše ss než pulzy při kterých má vždy chvíli času kdy se chladí) a čím bude teplejší, tím bude mít větší odpor až nakonec přestane reagovat... Pokud to je jinak, znalejší mě jistě opraví, doplní... 

Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: duty cycle


toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: duty cycle
Myslíš že hrozí riziko přehřátí? Vstřik je podle mne vcelku intenzivně chlazen protékajícím palivem, v podstatě tedy čím víc paliva vstřikem poteče tím i vetší odvot tepla bude. Můžu zkusit udělat i měření teploty povrchu vstřikovače, ale moc se mi to nezdá. Co jiný mechanický problém? Jedná se mi spíš o to, jestli tlačení vstřiků na 4-válci do vysokých hodnot DC může způsobit jejich rozdílné dávkování paliva, protože pokuď by byla stále hodnota AFR v pořádku, neviděl bych v tom problémFifi píše:Spíše prvně vstřikovače a pak asi i motoru...Vstřikovač zůstane trvale otevřený a je reálné riziko, že ho spálíš, protože cívečka v něm obsažená se nebude stíhat chladit (napětí, které do něj půjde bude připomínat spíše ss než pulzy při kterých má vždy chvíli času kdy se chladí) a čím bude teplejší, tím bude mít větší odpor až nakonec přestane reagovat... Pokud to je jinak, znalejší mě jistě opraví, doplní...

323 GTX BG
Re: duty cycle
Já hlavně nevidím racionální důvod, proč hnát vstřiky nadoraz... Když vím, že jsou mi "malé" a regulátor tlaku paliva mi dostatečně nepomůže, tak začnu šetřit na větší a né je hnát nadoraz a čekat kdy se co pos... Co se týče toho dávkování, tak i když to nemám nijak ověřeno, tak věřím, že rozdíly tam nejspíš budou a lambda je ani nemusí zachytit, protože než se k ní plyny dostanou budou smíchány z více válců a tak se může zdát vše ok, zatímco jeden ze čtyř jede na chudou...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: duty cycle
máš pravdu že vetší vstřiky je řešení, ale to už chce jednotku nebo alespoň piggy back... a vlastně o to mi ani nejde. Jde mi jen o jasný důvod proč je tomu tak je a co se děje když je to jinak. Zkoušel jsem duty cycle měřit na seriovém motoru se seriovým boostem a byl sem velmi překvapen když jsem viděl DC někde kolem 95% s AFR kolem 10. To už mi příjde moc když všude se uvádí max 85%
323 GTX BG
Re: duty cycle
Hmm, a nemůže jít o chybu měření? Přeci 95% je už hodně, na druhou stranu afr 10 je zbytečně moc bohaté, kdyby bylo někde mezi 12-13 tak by to motoru neublížilo (pokud se tím zalitím palivem neodvrací detonace) a dost by to ulevilo vstřikům...
"Jde mi jen o jasný důvod proč je tomu tak je a co se děje když je to jinak."
Bohužel, v tomhle směru jsem již řekl vše co jsem věděl/tušil, nijak dál jsem se o to nezajímal, jelikož mám v plánu se těch ověřených hodnot držet...
"Jde mi jen o jasný důvod proč je tomu tak je a co se děje když je to jinak."
Bohužel, v tomhle směru jsem již řekl vše co jsem věděl/tušil, nijak dál jsem se o to nezajímal, jelikož mám v plánu se těch ověřených hodnot držet...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: duty cycle
Vysloveně problém je s tím, že vstřik musí dobou otevření palivo nadávkovat dostatečně přesně na to, aby AFR bylo v pořádku. Když nebude stíhat a zůstane "viset", tak tím poteče palivo jen jako potrubím neustále a s nějakým dávkováním je konec.suskyin píše:máš pravdu že vetší vstřiky je řešení, ale to už chce jednotku nebo alespoň piggy back... a vlastně o to mi ani nejde. Jde mi jen o jasný důvod proč je tomu tak je a co se děje když je to jinak. Zkoušel jsem duty cycle měřit na seriovém motoru se seriovým boostem a byl sem velmi překvapen když jsem viděl DC někde kolem 95% s AFR kolem 10. To už mi příjde moc když všude se uvádí max 85%
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: duty cycle
jak dopadne píst byť jen z ukapávajího vstřiku mohu nafotit.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: duty cycle
Výsledek si dokáži představit, jak došlo k "ukapávání vstřiku" ?Krosmen píše:jak dopadne píst byť jen z ukapávajího vstřiku mohu nafotit.....
323 GTX BG
Re: duty cycle
s dírou jak vrata.. mám takový píst z dieslu..taky jen ukapávala tryska:-) 

- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: duty cycle
este je docela dolezita aj reakcna doba, teda kedy ECU "da povel" na otvorenie vstreku,
a kedy sa vstrek skutocne otvori, a to iste aj pri zatvarani vstreku.
Od toho ecu pouzivaju FlyBack, ktore su pomerne dost ucinne,
a verim tomu ze v seriovej jednotke aj dost premakane vo fabrike, pripadnne je doba otvarania/zatvarania
osetrena primo v software ECU. teda ECU priblizne vie kolko ms trva vstreku kym sa otvori/zavre.
z toho sa teda moze zdat ze DC na seriovej ECU je 90-95%......
(ale ja len teoretizujem ;;;
)
a kedy sa vstrek skutocne otvori, a to iste aj pri zatvarani vstreku.
Od toho ecu pouzivaju FlyBack, ktore su pomerne dost ucinne,
a verim tomu ze v seriovej jednotke aj dost premakane vo fabrike, pripadnne je doba otvarania/zatvarania
osetrena primo v software ECU. teda ECU priblizne vie kolko ms trva vstreku kym sa otvori/zavre.
z toho sa teda moze zdat ze DC na seriovej ECU je 90-95%......
(ale ja len teoretizujem ;;;

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: duty cycle
sem objednával-teda libor nakoupil
550ccm vstřiky a cena směšná jen nevím jestli to jsou bosh nebo siemensy.
jak se to stane že ukapává?no to je tak když holt vstřik odejde do věčných loviš't.....

jak se to stane že ukapává?no to je tak když holt vstřik odejde do věčných loviš't.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......