Především otázka ohledně kabeláže

Vše o muzice v autě - rady, postupy jak na to, možnost přidávat i fotky instalací.

Moderátoři: Bohuš, Kane13, Dacan

Odpovědět
Uživatelský avatar
maartyy
Příspěvky: 8
Registrován: 15 lis 2010 20:05

Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od maartyy »

Zdravím, Chci si v autě trochu oživit muziku. Nemám na to těžké tisíce, takže co mám, to mám, potřebuju to nějak splácat dohromady.

Mám:
http://aukro.cz/item1312913902_zesilova ... vneji.html
http://aukro.cz/item1289356093_tripasmo ... 1000w.html
http://aukro.cz/item1295003778_prodam_r ... s_200.html

O té tubě bohužel nic nevím a ani minulý majitel nevěděl jaký má výkon, impedanci atp....Ale zvuk má pěkný i bez subwooferové výhybky nebo zesilovače, napojil jsem ji dočasně místo jednoho zadního reproduktoru na autorádio.

Přední repro chci nechat na zesilovači od autorádia.Pouze ho ztlumit aby při vyšších výkonech nechrčelo. Na zesilovači chci mít 2 původní reproduktory napojené na front, 2 reproduktory planter napojené na rear a subwoofer. Front(původní zadní repro) reproduktory na zesilovači ztlumím aby držely krok s výkonnějšími plantery a vše případně začalo chrčet naráz.

Takže postupně, kabel od auto baterky k zesilovači. Otec je elektrikář a když sem se ho zeptal jestli nemá kabel 10mm2 nebo tlustší, tak se mě zeptal jestli chci svařovat, nebo startovat lokomotivu přes kabely. V elektru mi borec oznámil že ve svém autě mu jde od baterky 2,5mm2 a bohatě to stačí. Sehnal jsem kabel 8mm2, myslíte že bude dostatečný pro zesilovač? I mně to připadá předimenzované, ale podle netu co vidím tak čím tlustší a dražší tím lepší?

Pojistka by se měla rovnat součtu pojistek na zesilovači, tedy 75A?

Kabely k reproduktorům od zesilovače, všude se píše 2x2,5mm2; v elektru jsem sehnal pouze 2 x1,5mm2 a už tohle mi připadá jako slušná tloušťka. Kabel k subwooferu 4mm2 podle návodů na netu?? Dyť takovýho macka už ani nezacvaknu do těch pacek co na něm sou....

V zadu na rádiu, mám 6 výstupů určených pro zesilovač/ekvalizér:
FR,FL
RR,RL
12v
ground

FR,FL napojit na stíněnou dvoulinku (jakou tloušťku doporučujete pls??) zakončenou cinchem. Na každém tomto cinchi bude cinch rozdvojka-pro obsazení FR,FL a + - Subwoofer na zesilovači.

RR,RL napojím stejným způsobem na zesilovač (bez rozdvojek)

12V napojím na Remote na zesilovači? Nebo mám táhnout remote kabel z patice pro handsfree kde je přímo výstup remote?

Ground...tam asi nic napojovat nebudu ne?

Jinak minus z zesilovace pripojim na kostru auta.

Tam kde konstatuju chybně mě opravte, tam kde je otazník prosím o odpověď.
A teď do mě :) :? :? spek
Přílohy
V zakroužkovaném jsou výstupy z rádia pro zesilovač, znáte někdo tu patici??? Nebo víte jak tam ty kabely nějak spolehlivě nacvakat? Rádio Blaupunkt Modena CD52
V zakroužkovaném jsou výstupy z rádia pro zesilovač, znáte někdo tu patici??? Nebo víte jak tam ty kabely nějak spolehlivě nacvakat? Rádio Blaupunkt Modena CD52
images.jpg (9.29 KiB) Zobrazeno 2735 x
Ex:Rover 200 1.4i r.v.2000 /75kW/
Now: Mazda 626 GE 1.8i /78kW/
Love: BMW S1000RR /142kW/

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs284.snc4/40556_1332727448371_1536589737_30716592_6243184_n.jpg

All
Příspěvky: 878
Registrován: 24 lis 2005 13:02
Bydliště: Střední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od All »

Co je to za rádio??? V těch jeho pinech se nějak blbě orientuju. 12 V ale nepatří na Remote zesíku. Tady se napětí (spínací) běžně pohybuje tuším cca 0,7 až 1,5 V. Ground je kostra. Jestli ono to není spíš napájení toho rádia. Ty ostatní 4 by mohly být signálové výstupy ale takhle nevím. Každopádně pokud nezjistíš spolehlivě detaily nepřipojuj to. Asi by nebylo optimální připojit vysokoúrovňový reproduktorový výstup na nízkoúrovňový vstup zesíku. Předpokládám, že výstupy pro repráky z rádia jsou ten druhý konektor. Přesto bych byl při zapojování signálu pro zesík maximálně opatrný. Nerad dělám něco naslepo.
Máš pětikanál tak ho jako pětikanál zapoj a nedávej žádné repráky z rádia. Je to zbytečné. Napiš nějaká solidní data o tom zesíku. Manuál ze shopu kde ho nabízí (auto-audio.cz/files/LX-4150.pdf) je, s odpuštěním, sračka, která nemá s manuálem nic společného.
Táty elektrikáře se zeptej jak je to s bezpečným přenosem proudu při velmi nízkém napětí. Když se zeptáš někoho kdo autohifi opravdu rozumí tak pravděpodobně zjistíš, že pro přenos 75 A při palubním napětí do cca 13,5 V potřebuješ kabel o průřezu min. 18 mm2 a i ten je na bezpečnostní hraně takže raději silnější. Pro stanovení velikosti pojistky tvůj údaj součet pojistek orientačně dostačuje. Měl bys ale podle RMS výkonu zesilovače udělat výpočet maximálního proudového odběru a teprve podle něj stanovit průřez napájecí kabeláže a velikost pojistky na ní. Podívej se ke mně do poradny (http://autoaudio.wsc.cz/Poradna/fr0.html" onclick="window.open(this.href);return false;). Snad ti to trošku pomůže.
Reproduktorová dvojlinka 2x 1,5 mm2 je tak akorát pro repráky poháněné rádiem. Pro pohon zesíkem použij 2x 2,5 mm2 (mám ho plný sklad a nejen já), pro pohon subwooferu pak min. 2x 4 mm2 podle výkonu dodávaného zesíkem. U tohoto zesíku asi bude 2x 4 mm2 stačit.

Uživatelský avatar
maartyy
Příspěvky: 8
Registrován: 15 lis 2010 20:05

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od maartyy »

Radio je Blaupunkt Modena CD52. http://autoaudio.wsc.cz/Poradna/Schemata/ISO.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ta 21 pinová varianta dole odpovídá mému rádiu, akorát místo remote mám v manuálnu napsaných 12V...ještě pro jistotu napětí na tomto výstupu přeměřím. Spíš mě teda udivuje rozmístění pinů, že nejsou nějak popořadě, bohužel manuál mám tištěný nekvalitně a nepřečtu jednotlivé čísla.
Data o zesíku budou, až zesík dorazí. Zatím se snažím připravit si vše ještě než ho pošta doručí, ať mi zesilovač neleží měsíc doma než si dohledám vše potřebné. Napájecí kabel dám tedy silnější, ale vzniká tak konstruktérská otázka, jak tak tlustý kabel připojit na šroubeček zesilovače? Normálně na kabel napájet očko, i když to bude změna z průřezu kabelu na malý plíšek v podstatě?
Jinak RMS výkon zesilovače by měl být 980W při maximálním výkonu. V eshopu mi doporučili tuto sadu http://auto-audio.cz/?300,kabelova-sada-vk5-10mm2....ur" onclick="window.open(this.href);return false;čitě ji kupovat nebudu, cinche už mám hotové, dvoulinku mám doma ve všech potřebných tloušťkách, pojistku mám taky, napájecí kabel bude taky někde, možná i o větším průřezu jak 25mm2, startovaly se s ním lokomotivy v depu..

Do poradny k tobě určitě mrknu, tak zatím díky, pak napíšu jak zapojování dopadlo, pokud si pošta pohne bude to už tento víkned.
Ex:Rover 200 1.4i r.v.2000 /75kW/
Now: Mazda 626 GE 1.8i /78kW/
Love: BMW S1000RR /142kW/

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs284.snc4/40556_1332727448371_1536589737_30716592_6243184_n.jpg

All
Příspěvky: 878
Registrován: 24 lis 2005 13:02
Bydliště: Střední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od All »

Jo, napájíš očko. Jde tady o přenos relativně velkého proudu při malém napětí na dost velkou vzdálenost. Proto potřebuješ i silný kabel. Pokud je RMS výkon 980 W budeš potřebovat kabel ještě silnější. Pokud jde o to zeslabení napájení dojde k němu na délce cca 3 mm. Pak už je oko přitažené šroubem s přímým dotekem na terminál zesilovače. Tohle bude v pořádku.
Běžně mám na skladě napájecí kabel 35 mm2 s vhodným pojistkovým pouzdrem i pojistkami. Při uvedeném výkonu bude max. odebíraný proud cca 150 A. Na tohle potřebuješ kabel min. těch 35 mm2. AGU (trubičkové) pojistky jsou tady k ničemu. Použij ANL pojistku 140 A v ANL pouzdru.

Uživatelský avatar
maartyy
Příspěvky: 8
Registrován: 15 lis 2010 20:05

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od maartyy »

Takže zapojeno, doděláno. Akorát fotka je už neaktuální, zesilovač již visí na zadním platě a kabely sou už v rámci možností zkrocené.
Obrázek
Napájecí kabel: průřez asi 8mm2, délka 5 metrů, i když zesilovač jede co jen reproduktory zvládnou, kabel zůstává stále studený, zatímco chladiče zesilovače se celkem zahřívají, takže tímto shledávám kabel dostatečným...

Přední dveřní reproduktory zůstávají na zesilovači autorádia, je k nim velmi špatný přítup a když rádio živí jen tyto dva reproduktory je kvalita jejich zvuku pro mě dostatečná.

Na zesilovači je napojeno 5 reproduktorů-pár originálních dvoupásmových reproduktorů co byly v zadu v Mazdě, pár třípásmových planterů a ona záhadná tuba Axton CAS 200. Zapojení cinchů na výstup z rádia jsem udělal podle http://autoaudio.wsc.cz/Poradna/Schemata/ISO.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; blok C- varianta s 21 piny a dobře jsem udělal. Na cinche jsem použil nejtlustší stíněnou dvoulinku co sem sehnal, koupil rozdvojky a hromadu cinch samců a dal se do pájení.

K subwooferu jde dvoulinka 2x4mm2, délka 1m a k jednotlivým reproduktorům 2x1,5mm2 (2,5mm2 jsem nesehnal ani v GM elektro v brně, prý to hošíci lační po super audiu v autě vykoupili, vystačil jsem si s tenčím kabelem a bohatě dostačuje, na 4 reproduktory jsem spotřeboval asi 4m).

Při nastavování zesilovače (autorádio na 75% a pak točit čudlíkem GAIN na zesilovači dokud repro stíhá) vyběhl ven soused ob jeden barák co se děje a došel se podívat. (jedni sousedi byli pryč a druhý barák vedle nás je prázdný, jinak bych to neladil před barákem) Prý přes to neslyšel televizi, tak si myslím že instalace proběhla jak měla.

To je tak asi vše, na estetickou stránku audiosestavy se zaměřím na jaře. Garáž je leda plechová bez kamen takže pres zimu mají práce na autě stopku, už tak jsem montoval zesilovač navrstvený jak sněhulák :-(
Ex:Rover 200 1.4i r.v.2000 /75kW/
Now: Mazda 626 GE 1.8i /78kW/
Love: BMW S1000RR /142kW/

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs284.snc4/40556_1332727448371_1536589737_30716592_6243184_n.jpg

All
Příspěvky: 878
Registrován: 24 lis 2005 13:02
Bydliště: Střední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od All »

Trvám na tom, že 8 mm2 na napájení 980 W RMS je žalostně málo a že je to nebezpečné. Další věc je, že kvalitu zvuku podle hladiny kraválu nepoznáš stejně jako nedostatečnost kabelů. Zvlášť když nemáš s čím srovnat. Otázka je jak by to hrálo kdybys to udělal správně. Pod tohle bych se já nepodepsal a až ti začne auto hořet tak asi ani ty ne. Mám za sebou asi deset let praxe a stejně jako ostatní kolegová z branže jsem už leccos viděl. Třeba hořet Escorta kde nezafungovala pojistka na napájení. Nebo totéž ve fávu kde majitel napájel 150 W zesík dvojlinkou 2x 4 mm2. Ale proti gustu žádný dišputát. Hlavně že jsi spokojený. Ať slouží.

Uživatelský avatar
maartyy
Příspěvky: 8
Registrován: 15 lis 2010 20:05

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od maartyy »

Uvažuju že na přívodní kabel napojím ampérmetr a podle toho se zařídím. Kabel nejeví žádné známky že by to nezvládal, kdyby byl aspoň zahřátý tak neřeknu, jinak nevím co velice by mělo hořet, když hned u baterie je kabel připojen na 60A pojistku za kterou hned začíná husí krk který chrání kabel proti prodření od pojistky až po kufr.
Ex:Rover 200 1.4i r.v.2000 /75kW/
Now: Mazda 626 GE 1.8i /78kW/
Love: BMW S1000RR /142kW/

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs284.snc4/40556_1332727448371_1536589737_30716592_6243184_n.jpg

All
Příspěvky: 878
Registrován: 24 lis 2005 13:02
Bydliště: Střední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od All »

Tak podívej. Při výkonu zesilovače 980 W RMS, ke kterému jsme došli a předpokládáné účinnosti zesilovače 50% je maximální možný protékající proud 153,13 A. Z toho plyne jednak průřez kabeláže, druhak hodnota pojistky. Pojistka musí zdechnout dřív než nastane maximální průtok. Proto jsem doporučil ANL pojistku 140 A. Účinnost zesilovače nelze dohledat tak se pro účely výpočtu používá obecných 50%. Účinnost bude pravděpodobně vyšší takže celé je to s rezervou nicméně pro účely dimenzování kabeláže se používají mnou uvedené hodnoty případně tabulky, které bývají značně přísnější. Pokud se podíváš do tabulky v mé poradně (http://autoaudio.wsc.cz/Poradna/Prurez% ... prurez.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;) zjistíš, že při délce 5m a uvedené proudové zátěži potřebuješ kabel o průřezu 50 mm2. Tuhle tabulku jsem si z prstu rozhodně nevycucal. Vznikla na základě doporučení firmy Alfatec což je jeden z velmi seriózních výrobců instalačních materiálů. Když použiju tu trochu kostrbatou poučku, že 1 mm2 kabelu spolehlivě přenese proud 4 až 6 A vychází napájecí kabeláž na průřez 25 až 38 mm2. Jestliže to vezmu zpětně podle mnou doporučené pojistky, která odejde při 140 A je to 23 až 35 mm2, které jsem také doporučil a které jsou s rezervou vzniklou tím, že účinnost zesíku je pravděpodobně vyšší než počítaných 50% a tím, že nikdy nezesiluješ (už kvůli zkreslení) úplně nadoraz. Jestliže ti to celé v pohodě drží pojistka 60 A znamená to, že ani zdaleka nedosahuješ možného uvedeného RMS výkonu a příčina je v tuto chvíli lhostejná. Třeba si výrobce data vycucal z prstu. Jsem ovšem toho názoru, že na maximum možného musím být připraven dřív než nastane a až do osmičky kabelu nasypeš těch maximálně možných 150 ampér teprve pak poznáš "co velice by mělo hořet" a husí krk ti auto neuhasí. Jen doufej, že nebude pozdě. Celé je to o to smutnější, žes ušetřil pouhých několik stokorun a může ti shořet auto. Přeju hodně štěstí a málo požárů.
P.S. Chodí sem víc profesionálů z oboru. Počkej si až okomentují moje závěry.

Uživatelský avatar
maartyy
Příspěvky: 8
Registrován: 15 lis 2010 20:05

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od maartyy »

Psal jsem si s prodejcem zesilovače. Hodnota 980w rms je při 100% účinnosti podle něj a že proud by měl dosahovat při maximálním výkonu kolem 70A což odpovídá podle mě vztahu I=P/U a také pojistkám na zesilovači. (výkon 980W podělíme napětím na autobaterii-cca 13-14V).
Takže 70A tam poteče opravdu jen při vysokém vytížení zesilovače. Celé to drží 60A pojistka, jinak stálý proud by se měl pohybovat někde kolem 42A, ne-li míň. Sám prodejce mi při koupi nabízel kabelovou sadu s kabelem 10mm2 jako dostatečným.
Ex:Rover 200 1.4i r.v.2000 /75kW/
Now: Mazda 626 GE 1.8i /78kW/
Love: BMW S1000RR /142kW/

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs284.snc4/40556_1332727448371_1536589737_30716592_6243184_n.jpg

All
Příspěvky: 878
Registrován: 24 lis 2005 13:02
Bydliště: Střední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od All »

No promiň ale ten prodejce je buď špatně informován nebo je blbec případně podvodník ... nebo ať ti vyvětlí jaký zesilovač dosahuje účinnosti 100%. Tohle neumí ani supravodiče. Navíc se jedná zřejmě o analogový 4kanál s pátým digitální stupněm. Nevěřím, že za cenu pod 2,5 litru má analogová část větší účinnost než nějakých 65% a digitální nějakých možná 80-85%. Tebou předvedený výpočet by platil právě při účinnosti 100% (nebudu nic přepočítávat). Jediné co to celé může vysvětlit je to, že výkon 980 W, doposud vydávaný za RMS je výkon maximální, tedy nijak definovaný, tedy z prstu vycucaný prodejcem spíše však výrobcem. To ale také neplatí, protože na tvém odkazu je uvedený max. výkon 3400 W a to je další neidentifikovatelný podfuck. Tentokrát jsem ochoten připustit, že obchodník je v tom nevinně a jen opsal parametry vybásněné výrobcem. Ať je to jak chce tak tvůj zesilovač podle použité pojistky prostě nemá víc výkonu jak nějakých 500 W. Pokud tam skutečně poteče jen 42 A pak si výkon raději sám přepočítej. Uvěřím-li poučce o přenosu proudu ve vztahu mm2 vs. A znamená to, že i na napájení spotřebiče s pojistkou (tedy max. proudovým průtokem) 60 A potřebuješ při palubním napětí auta (běžně těsně okolo 12,8 V) minimální průřez 15 mm2. Tvoje osmička je tragédie nebo se v tragédii může změnit.
Mezi námi, potkal jsem obchodníka, který mi tvrdil, že na laboratorně naměřených 1024 W RMS (můj monoblok pro subwoofer) při palubním napětí auta stačí kabel 6,0 mm2. Je to už nějaký čas a byl to obchodník z firemní prodejny Dexon v centru Ostravy. Co tvrdí obchodník ještě nemusí být pravda. Tahle debata nemá smysl. Jak už jsem řekl, mám deset let praxe v oboru. Ve tvém případě nejsem nijak finančně zainteresován takže nemám důvod věšet ti na nos jakékoliv bulíky a koneckonců jsem už doporučil abys počkal na ostatní profíky, kteří se tady debat občas zúčastní. Já mám jen pocit, že ses prostě za každou cenu rozhodl, že tvoje instalace je správně. Já ti to už vymlouvat nebudu. Je mi v podstatě šuma fuk jestli ti shoří auto. Já pod tímhle projektem podepsaný nejsem a jestli ti někdo s čistým svědomím doporučí k takto deklarovanému zesíku napájaní 10 mm2 pak nejspíš ví, co je to za zesík. SKONČIL JSEM.

Uživatelský avatar
maartyy
Příspěvky: 8
Registrován: 15 lis 2010 20:05

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od maartyy »

No objevil jsem doma kabely 20mm2, uvažuju že je znárodním, byl jsem se přeptat na prodejně ahifi.cz v Brně na napájecí kabeláž, řekli že kabel podle pojistek na zesilovači, na můj 8mm2 kablík mi neřekli nic, že kolikrát je to dostačující pro neznačkové zesilovače, ale že pro jistotu je lepší dát silnější, tak jsem se rozhodlpro výměnu, koupil jsem rovnou pouzro i s pojistkou 70A, očka, vidličky pro 20mm2 a o víkendu to přehodím. Tak dík za rady.

Jinak, dá se nějak zjistit výkon subwooferu když ani strejda google o něm nic neví? Jedná se o ten AXTON CAS 200
Ex:Rover 200 1.4i r.v.2000 /75kW/
Now: Mazda 626 GE 1.8i /78kW/
Love: BMW S1000RR /142kW/

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs284.snc4/40556_1332727448371_1536589737_30716592_6243184_n.jpg

All
Příspěvky: 878
Registrován: 24 lis 2005 13:02
Bydliště: Střední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od All »

Jsem autorizovaným prodejcem, mimo jiné, i Axtonu po celou dobu praxe, tedy asi tak těch deset let. Za celou dobu si nepamatuju žádnou tubu, kterou by Axton dělal. Jistě si nepamatuju všechny modely všech značek, které nabízím tak jsem se pro jistotu podíval do katalogů, které mám. V případě Axtonu je to asi šest let zpátky a nikde jsem tu tubu nenašel. Mohlo se taky stát, že nemám schované všechny katalogy. V každém případě se ale jedná o několik let starý výrobek. Zatížitelnost (pravděpodobně max.) by mohla být napsaná zezadu na magnetu. Musel bys reprák vyndat z tuby.

all4sound
Příspěvky: 159
Registrován: 13 črc 2010 00:40

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od all4sound »

no nechtelo se mi to procitat cele a podrobne jen letmo me postrehy. tento zesilovac o vykonu ktery je u nje uvaden slysel jen z vypraveni. to ze je tata elektrikar je pekna vec ale chlap kterej celej zivot dela s 220V nebude mit v hlave vzorecky pro prenos proudu na nizkem napeti a jeste k tomu stejnosmernem je to uplne neco jineho jako u stridaveho proudu. druha vec co sem tu cetl ze predek ponechas na radiu a zadsek bude honit pres zes je taktez blbost ale to jen tak naokraj. napajeci kabely a jejich prurezy jsou celkem casto diskutovane tema jsouz zastanci ze neni potreba silnejsi prurez a pak jsou ti co toho zastanci jsou. rikas ze pripojis ampermetr schvaluji udelej to ale pak udelej i to ze pri max zatizeni zmer napeti na baterii a na vstupu do zesilovace at vis jaky napetovy ubytek na vedeni mas
http://www.all4sound.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Vše pro vašeho miláčka.

Uživatelský avatar
maartyy
Příspěvky: 8
Registrován: 15 lis 2010 20:05

Re: Především otázka ohledně kabeláže

Příspěvek od maartyy »

Začínám teď řešit jiný problém, který jsem spozoroval už dříve, ještě před instalací zesilovače. Autorádio se samo ztišuje. nastavená hlasitost se na displayi nemění, ale zvuk z reproduktorů je zřetelně tišší. Včera, asi po půl hodině jízdy se dokonce zvuk ztratil uplně, přestože hlasitost na autoradiu byla nastavena na 24/66. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Napadá mě přehřívání rádia.
Ex:Rover 200 1.4i r.v.2000 /75kW/
Now: Mazda 626 GE 1.8i /78kW/
Love: BMW S1000RR /142kW/

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs284.snc4/40556_1332727448371_1536589737_30716592_6243184_n.jpg

Odpovědět

Zpět na „Autohifi“