Suchá kliková skřín

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

A jsem tu opět s dalším dotazem. :) Má to tu někdo,respektive prováděl předělání z klasické? Nějaký tip či doporučení? Velikost zásobní nádrže,parametry čerpadla atd.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od kentoya »

až to vyřešíš stavím se a pořešíme to na 200sx :D
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

kentoya píše:až to vyřešíš stavím se a pořešíme to na 200sx :D
tak jakousi představu mám,kdysi jsem to na pár motorech viděl. Jak to funguje také vím. Už jsem si načrtnul i nějaká ta schémata. Nicméně jsem čekal že už to třeba někdo řešil. Jaky typ čerpadla,průtoky objemy atd. Vím že to bude specifické motor od motoru,ale abych měl alespoň kde začít. Taky mě napadlo celou kliku zespodu celou uzavřít a zabránit tak rozstřiku oleje a jeho lepšímu sběru. Čerpadlo si určitě čas od času nasaje vzduch tak co se vzniklimi bublinkámi atd.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

Nikdo nic? :( Neříkejte že jste se tím nikdo nezabýval? Zvlášť když odstraněním této parazitní ztráty můžu získat až 10%výkonu motoru a je daleko efektivnější než se zabývat odlehčením setrvačníku,řemenic atd.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od raddy »

som myslel libor ze ked ti ide tuning forum, ide ti aj google :D
nie je problem najst vsetky potrebne informacie ako aj priamo konverzne kity...

vseobecne diely na zaciatok
http://store.summitracing.com/egnsearch ... &N=700+115" onclick="window.open(this.href);return false;

kompletne kity a vselico ine
http://www.paceproducts.co.uk/public_ht ... oducts.php" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.drysump.com/proto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

na 200sx je to davno poriesene, staci takisto tuknut do google, ked to dokazali inde, pre sikovne ceske rucicky to nemoze byt problem...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

Raddy dik moc! Neco jsem nasel,ale neni nad osobni zkusenost. Jaky mas nazor na zakryti kliky?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od raddy »

ja osobne s tym nemam absolutne ziadnu skusenost, ponevadz by pre mna bola uplne zbytocna, sucha vana je to posledne co potrebujem.
co sa tyka prekrytia vane, ucelnost zavisi od konkretneho dizajnu, ale vseobecne je to len prinos, snad na kazdy existujuci motor najdes obrazky umiestnenia sietky vo vani, urcite to podla obrazku zvladnes sam urobit...teda ak si pod zakrytim kluky myslel umiestnenie sietky do vane za ucelom zabranenia styku oleja s klukou...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:43, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

Taboo píše:
Libor12 píše:Zvlášť když odstraněním této parazitní ztráty můžu získat až 10%výkonu motoru
Mozna u stareho Chevy 350. U modernich 4-cylindru s vyse ulozenou klikovou hrideli, jejiz protizavazi se hladiny oleje ve vane ani nedotknou pocitej tak s 1-2% - a to je diky podtlaku, ktery ta pumpa vytvori.
:) 8) bylo myšleno obecně vzhledem k věku u nás upravovaných motorů. Suchá kliková skřín má svůj hlavní ůkol jnde. Tvůj názor na překrytí celé kliky a vytvořit tak jakýsi tunel kvůli sběru oleje?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

Systémy tlakového oběžného mazání olejem mají čerpadla která dodávají cca 250-300l oleje při tlaku 0.5-1.5Mpa. Při systému suchá klikova skříň má záměrně odsavaci čerpadlo vyšší objemovy sací výkon než tlakové kvůli shromažďování oleje ve vaně. Čerpadla se prodávají v různých provedeních a výkonech. Příliš výkonné bude většinu času podávat vzduch co by mohlo vést k jeho poškození naopak méně výkonné by mohlo vést k shromažďování oleje ve vaně(nežádoucí jev). Otázka zní jaký by měl být rozdíl hodnot čerpadel a jaké čerpadlo zvolit - mechanické nebo elektrické??
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
pepan
Příspěvky: 35
Registrován: 29 črc 2004 22:08
Bydliště: olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od pepan »

nejlepsi je odkoukat nejaky hotovy kit, protoze to muze byt aj beh na dlouhou trat, (v praci delame suchou vanu na hayabusu dodelavame 3 vanu, a mame druhou nadobu a druhy cerpadlo)
porad to penilo, a ztraci se hladina, no ale jestli to budes delat tak good luck

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

Díky. Bohužel jsem neměl kde kopírovat a nikdo se k tomu ani nevyjádřil,inspiroval jsem se u leteckých turbínových motorů se sběrem olejove mlhy. Vana už je ve výrobě a i čerpadlo bude 5stupňové zubove z turbínového leteckého motoru.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

Taboo nečekám od přechodu na suchou klikovou skřín ani hp,když nějaký přibude tím lépe. Hlavní důvod je neštastné řešení seriové vany a její výšky = neuplná možnost využití podvozku. Druhý důvodem je udržet stabilní tlak oleje za všech podmínek. Na seriové má už ted čerpadlo problem s občasným přisátím vzduchu při 9000rpm. Můj zámer je jít na 10500 a potom bych zkusil jít na 12500-13000rpm. Všichni úpravci tohoto motoru (TRD,TODA atd) doporučují při otáčkách nad 10000 konverzi na suchou klikovou skřin. Vezmu li v úvahu fakt že klínovité zúžení mezery mezi čepem
a pánví ložiska vyvolává vysoký tlak,který „vytlačí“ čep na vrstvu oleje,takže mezi čepem a pánví nastává kapalinové tření. Tento vysoký tlak (80 až 100 MPa)vytváří sílu, která působí proti síle pístu,vyvolané působením spalovacího tlaku na plochu pístu (její hodnota je určena násobkem těchto veličin) uvedené hodnoty platí pro oblast kolem 7000rpm a podle mých výpočtů se bude pohybovat někde kolem 130-150Mpa nemůžu si dovolit výpadek dodávky oleje byť jen sekundový,měl by dost drastické následky. Jinak díky za tip 8) ,toto řešení se mi bude hodit pro můj druhý motor.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

Ten kam chci tu tvoji doporučenou vanu je 22R od Lc engineering a tu skříň chci na 4a-ge big port/tvis druhá generace. Identický zesílený 5 žebrovy blok,klika atd se používaly i pro 4agze což je kompresor. Prozatím se chystám ke konverzi kitem od toda racing cca 200hp/10500rpm a pokud to bude fungovat mám připraveny další a tam bych chtěl použít úpravu trd formula atlantic 240/12500rpm.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od tsin »

to mas z cecilky?
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

To 22R přijde do cecilky ra61 :) a to 4a pokud se zadaří bych prozatím nechal v "trochu" upraveném autě,ne vzhledem :) a pokud situace bude příznivá rád bych ho v budoucnu použil při stavbě repliky.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

Ano celý ten mazací systém není vhodně vyřešen. Věc se má asi tak... Začal jsem přesně tak jak říkáš. Olejové čerpadlo nahradil silnějším a posunul koš až na dno té vany s plochým sítkem. Jako čidlo tlaku používám piezoelektrické s okamžitou odezvou v ms se zapisem do grafu pro pozdější vyhodnocení. Při jízdě po dalnici tlak ok stabilní i při 9000rpm. Jakmile ovšem dojde na zatáčky,stoupaní,klesání tak v pásmu od cca 7300 - 9000rpm začne docházet ke ztrátě tlaku,kdy sice ručička budíku zareaguje poklesem ale ne úplně k nule. Při analýze grafu ovšem vidím až 0.5s skokové ztráty tlaku až k 0. To podle mě znamená,že je v tu chvili čerpadlo bez oleje. Po přečtení různých zdrojů,které popisují podobné problémy jako mám já jsem se uchýlil k řešení suché skříně. Vanu jsem navrhl zcela plochou s ohledem na klikovou hřídel,takřka kopírující její poloměr otáčení s rezervou cca 2mm čili jsem udělal jakýsi tunel o kterém už jsem psal a ptal se na tvůj názor. Vytvořily se tak 4 samostatné komory s odvodem oleje jejichž dno a strany bloku budou potaženy sítem pro zkapalnění rozvířené olejové mlhy která se použivá u let. turbínových motorů. to čerpadlo taktéž ze stejného zdroje a je elektrické s regulací výkonu. S tím kompresorem mě napadá spousta věcí,ale mžeš mi ještě trochu napovědět? Trochu mimo,ale také to souvisí s tímto motorem. Takhle jsem navrhl sací ventil. Trochu plošší než dodává toda.
Přílohy
ventil 4age.jpg
ventil 4age.jpg (14.34 KiB) Zobrazeno 3894 x
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

Taboo píše: Podivej se treba na York 210 - a napadne te hodne veci, ktere se s tim A/C kompresorem da delat :lol:
:respect: :potlesk: :potlesk: :poklona: ale trvalo mi to než mi to docvaklo :oops: :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od honza 2.0 16v »

co takhle řešit problém se skokovými poklesy tlaku Accusumpem, či něčím podobným? s úpravou vany na "wing" (zvětšení objemu přivařením křídel..) by to mohlo být zajímavý řešení...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

Taboo píše:
Libor12 píše:No nicméně jsem dnes vzal tužku a papír a kalkulačku a budu dělat "dry sump" jak mi poradil Taboo.
Ja verim, ze s tim 9K RPM 4AGE to bude opravdu nejlepsi reseni uz jen diky faktu, ze tovarni olejove cerpadlo neni pro podobne otacky motoru stavene. Ziskas tim nejenom presnou a nezavislou regulaci tlaku oleje v bloku a hlave, ale soucasne take spolehlivost pri odstredivych silach a pote i moznost regulace podtlaku v klikove skrini. Navic, ty externi cerpadla jsou velice jednoduche a nijak zvlast narocne na vyrobu, daji se snadno v pripade nutnosti prestavet bez zasahu do motoru a jejich charakteristiky prizbusobit danym potrebam. Ja si ted zrovna s necim podobnym take trochu pohravam... :lol:
takže bych pokračoval asi zde. Na rovinu přiznávám,že mnou zde prezentovaný návrh a vyrobena plochá vana se 4mi oddělenými komorami a sítem nebyl nejšťastnější nápad a řešení. Mazání bylo nakonec horší než původní. Takže jak již nastíníl Krosmen,chceme dělat ocelovou. Přínos hliníkové vidím v akorát v tom že hliník může působit jako pasivní chladič. Celé kromě čerpadla(asi bude 3stupňové) to bude naše výroba. Nechal jsem se inspirovat vanou trd. Tedy dva odsavaci s žlábkem uprostřed. Taboo jak jsi to tenkrát myslel s tím kompresorem york210? Použít ho na odsávání a zároveň s ním tlačit olej zpět? Tak jsem to pochopil,ale nějak mi to nepřišlo moc proveditelné. Díky
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

Předem děkuji!
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Libor12 »

tak otázka vany vyřešena. :) tady jsem našel pár schémat. http://www.aviaid.com/schems/scems.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ale mám další otázku,respektive už jsem ji položil. Jak určit poměr saci a tlakové části? Jak vysoko umístit nádrž oleje? Je to jedno,nebo by měla být v nějakém poměru výšky vůči vaně?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

RedX
Příspěvky: 48
Registrován: 16 kvě 2010 12:43

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od RedX »

Libore myslim že majitel týhle mazdy by ti mohl nějaký know-how poskytnout, občas postuje na 323f foru, je v pohodě.
http://klematekrallye.cz/fotogalerie.ph ... 8&pageid=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá kliková skřín

Příspěvek od Krosmen »

RedX píše:Libore myslim že majitel týhle mazdy by ti mohl nějaký know-how poskytnout, občas postuje na 323f foru, je v pohodě.
http://klematekrallye.cz/fotogalerie.ph ... 8&pageid=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Hezká práce !!!
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“