nastavení vačky 280/280 škoda
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
nastavení vačky 280/280 škoda
Měl bych dotaz na škodovkáře,mám vačku 280/20 na felicii,auto rapidně ožilo ale já si nejsem jist jestli jsem správně vačku nastavil-dal jsem ji jako originál a donesla se ke mě informace že by se měla nastavit na jiný počet článků....Jak to je?Bohužel nevím kdo je výrobcem vačky.....
Motor táhne už od volnoběhu ale nad 3500 rapidně strácí dech.....
Motor táhne už od volnoběhu ale nad 3500 rapidně strácí dech.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
a mas ji na MPIcku?protoze jestli ano,tak co ja vim tak se ma precipovat motor...
ale jestli nemas,tak promin za OT
ale jestli nemas,tak promin za OT

Yamaha FZ1 N
Kawasaki ZX10R
Kawasaki ZX10R
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
nastavení správné, prostě a jednoduše málo benzínu 

Re: nastavení vačky 280/280 škoda
MPi felina-výborně takže softík dořešime......to jsem potřeboval vědět 

krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
např. do TAZ 1500 mi s vačkou přišel i přesazenej klínek pro správný nastavení...
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
ja bych rekl ze to urcite musis presadit protoze vacky 280° maji vetsinou casovani ventilu nekde jinde co tak jen z hlavy vim tak 280° se pohybuje kolem casovani ventilu IO/IC 30/70 EO/EC 70/30
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
Teď narážíme na dva problémy...
1.Vačka není přebrušovaná je to výrobek-nevím koho tudíž jelikož je motor jednovačkový tak překrytí ventilů je dané její geometrií....
2.jak se změní ale její časování poté když je hlava o 2mm snížena.....Teoreticky je tím změněn kompletně cyklus i přes to že zachovám načasování z výroby....
1.Vačka není přebrušovaná je to výrobek-nevím koho tudíž jelikož je motor jednovačkový tak překrytí ventilů je dané její geometrií....
2.jak se změní ale její časování poté když je hlava o 2mm snížena.....Teoreticky je tím změněn kompletně cyklus i přes to že zachovám načasování z výroby....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
1. - Ak je vacka "finalny vyrobok", tak aj klinek bude nasadeny na spravnom mieste, na spravne casovanie,
(pri pouziti "seriovych rozvodovych koleciek")
2. - pri znizeni hlavy na OHV sa zmeni casovanie ..???
EDITED:
a jak uz tu bolo spomenute, pri MPI tam nedostanesh nad 3500ot dost benzinu...
riesia to vacsimi vstrekovacmi...co ale zase "huuuliiiii z vyfuku" pod tych 3000
(to su take tie "huraaaaa-system" upravy, co v tejto republike seci robia)
(pri pouziti "seriovych rozvodovych koleciek")
2. - pri znizeni hlavy na OHV sa zmeni casovanie ..???

EDITED:
a jak uz tu bolo spomenute, pri MPI tam nedostanesh nad 3500ot dost benzinu...
riesia to vacsimi vstrekovacmi...co ale zase "huuuliiiii z vyfuku" pod tych 3000
(to su take tie "huraaaaa-system" upravy, co v tejto republike seci robia)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:37, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
u šáde má snížení hlavy vliv pouze na životnost šroubů na nastavení vůle ve vahadlech...
je dobrý domečky vahadel podložit sílou materiálu rovnou snížení.. pak se ten šroubek tolik neláme a nemá tendenci se přerazit o hranu rozvodový tyčky...
což je príma věc, jednou to roztáhnout do omeovače a pak zjišťovat proč to jede na 3:) a pak zjistit že se tam stalo tohle
pokud to je nějaká "lepší" vačka, tak si určitě musel dostat doporučený Kompresní poměr a doporučený nastavení...ale když o ní nevíš nic, zaútoč na toho od koho ji máš...pokud to je 50 překup, tak smolík.
je dobrý domečky vahadel podložit sílou materiálu rovnou snížení.. pak se ten šroubek tolik neláme a nemá tendenci se přerazit o hranu rozvodový tyčky...
což je príma věc, jednou to roztáhnout do omeovače a pak zjišťovat proč to jede na 3:) a pak zjistit že se tam stalo tohle

pokud to je nějaká "lepší" vačka, tak si určitě musel dostat doporučený Kompresní poměr a doporučený nastavení...ale když o ní nevíš nic, zaútoč na toho od koho ji máš...pokud to je 50 překup, tak smolík.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
Taboo bavime sa o tomto: http://195.28.90.58/dohc/Mino/subalbum_1.html
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:38, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
je to konstrukce z 40-50 let, ale s drobnými obměnami se to vyrábí(ělo) doposud..
vložky jsou do bloku vsazený, těsní přes měděnej kroužek, vršek těsní přes klasický těsnění, v případě hard core úprav na zápich.. problém je při vrtání větším jak 77 to už je síla stěny dost slabá (víc jak 78mm se do aut nedělá)
jsou ale i podobné motory -TAZ 1500 používaný ve sportovních stříkačkách (oblíbenej požární sport) a tam se používají vrtání od 72 po 82mm ale s vrtáním nad 80 jsou už specifický potíže s materiálem atd..protže ta vložka je pak jak papír.
podobnou konstrukci mají alfa romeo V6 motory, ty mají též vkládané vložky
vložky jsou do bloku vsazený, těsní přes měděnej kroužek, vršek těsní přes klasický těsnění, v případě hard core úprav na zápich.. problém je při vrtání větším jak 77 to už je síla stěny dost slabá (víc jak 78mm se do aut nedělá)
jsou ale i podobné motory -TAZ 1500 používaný ve sportovních stříkačkách (oblíbenej požární sport) a tam se používají vrtání od 72 po 82mm ale s vrtáním nad 80 jsou už specifický potíže s materiálem atd..protže ta vložka je pak jak papír.
podobnou konstrukci mají alfa romeo V6 motory, ty mají též vkládané vložky
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
no ono posledna modifikacia, ktora sa montovala do vozu Skoda Fabia tusim do r.2004
mala objem 1.0 ( 72x61,2mm) a 1.4 ( 75,5x78mm), a spodne uchyty hlavnych lozisk
uz boli "jeden kus s ramom", drzalo to na sruboch hlavnych lozisk a sruboch olejovej vany
teda nieco ako block guard ...
malo to hydro-dvihatka...a podobne moderne blbosti ...
a z takehoto motoru vedia "machry" dostat aj vyse 110hp
mala objem 1.0 ( 72x61,2mm) a 1.4 ( 75,5x78mm), a spodne uchyty hlavnych lozisk
uz boli "jeden kus s ramom", drzalo to na sruboch hlavnych lozisk a sruboch olejovej vany
teda nieco ako block guard ...
malo to hydro-dvihatka...a podobne moderne blbosti ...
a z takehoto motoru vedia "machry" dostat aj vyse 110hp
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
nějak málo:) v tomto "OHV veteránovi" z fobie má kámoš skoro 150PSů:) v sosnový mu za boha nemohl ujet 280PS PUG 306 třídy Formule 2 jezdící velkej mistrák...JRD McLAREN píše:no ono posledna modifikacia, ktora sa montovala do vozu Skoda Fabia tusim do r.2004
mala objem 1.0 ( 72x61,2mm) a 1.4 ( 75,5x78mm), a spodne uchyty hlavnych lozisk
uz boli "jeden kus s ramom", drzalo to na sruboch hlavnych lozisk a sruboch olejovej vany
teda nieco ako block guard ...
malo to hydro-dvihatka...a podobne moderne blbosti ...
a z takehoto motoru vedia "machry" dostat aj vyse 110hp
- mildatuning
- Příspěvky: 259
- Registrován: 07 říj 2007 16:00
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
280/280 neni pro MPi vhodne. Tato vacka nepracuje na MPI optimalne. Vetsina lidi doporuci okolo 272.
Idealne koupit vacku a k ni uzpusobenou RJ , Cimbu, motor excel.
Idealne koupit vacku a k ni uzpusobenou RJ , Cimbu, motor excel.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
som myslel 1,3MPI ...ze okolo 110 ..aj ked poznam jednu rapidku zo 117hp a 120nu zo 120hp ..
(pri povodnom objeme 1,3)
pripadne az by nekdo xel 16V verziu ..

pripadne az by nekdo xel 16V verziu ..

- Přílohy
-
- motrŠ100_16V.jpg (186.31 KiB) Zobrazeno 6478 x
-
- motrŠ100_16Vtitle.jpg (80.16 KiB) Zobrazeno 6478 x
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
jjj slysel jsem o tom nekde se k tomu kua musej valet plany 

TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
teda nevim, ale mam za to, ze to je klasickej motor s vlozkama nebo ne? jak jinak by tam ty vlozky mely drzet? treba ja to mam uplne stejne, akorat se mi ty vlozky nedotykaj - jsou uplne kulaty, coz jsem jeste na jinem motoru nevidel.Taboo píše: Wow! To je zvlastni (a pro mne zajimavy) motor... Podobnou konstrukci vidim poprve. Jak tam ty valce/vlozky drzi? To jsou pouze sevreny mezi tim blokem a hlavou? Jak se znam, tak bych tam ze vseho nejdriv mlatil nejaky "block guard" anebo delal aspon nejake "posting"
... Z ktereho to je roku?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
Mno Taboo to myslel tak ze ty vlozky nejsou lisovane ani nic podobneho jsom tam proste normalne vlozene bez presahu a drzi je tam hlava... neznam tvuj motor ale ty jestli mas vlozky tak je tam mas urcite nalisovane a nebo tam zadne vlozky nemas pac mas normalni monoblock z litiny...bóďa píše:teda nevim, ale mam za to, ze to je klasickej motor s vlozkama nebo ne? jak jinak by tam ty vlozky mely drzet? treba ja to mam uplne stejne, akorat se mi ty vlozky nedotykaj - jsou uplne kulaty, coz jsem jeste na jinem motoru nevidel.Taboo píše: Wow! To je zvlastni (a pro mne zajimavy) motor... Podobnou konstrukci vidim poprve. Jak tam ty valce/vlozky drzi? To jsou pouze sevreny mezi tim blokem a hlavou? Jak se znam, tak bych tam ze vseho nejdriv mlatil nejaky "block guard" anebo delal aspon nejake "posting"
... Z ktereho to je roku?
EDIT:
Taboo ten motor ma hlavni problem v nedostatecnem ulozeni klikovky...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
Tak napřed k tématu. Je otázka co to je za vačku, od koho a jakým způsobem vznikla. Pokud je to obyč přebrus s bídným zdvihem, tak to nebude stát za nic a už vůbec ne na MPI. Přebrus z originálu jde pořádně udělat včetně načasování tak do cca. 270° (osobně mám 265/258° zdvihy 6,5/6,3mm). Nad 270° používá pořádný výrobce tovární polotovar pro sériovou vačku s kterým si vystačí do cca. 280 - 290°a nad 290° už je to na kompletně nový výkovek. Navíc na 280tku pokud je to pořádná vačka už nestačí sériové ventilové pružiny a je potřeba dát tvrdší. Načasování vačky v bloku znamená buď si udělal rozvodové časovací kolo s nastavitelným seřízením a nebo vačku na sériových rozvodech správně naklínkovat. Sám jsem podle KP, hlavy, karburátoru dostal k vačce přesazený klínek: http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_uplo ... -25_71.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Poslední věc je, že vačka po přebrusu se musí tepelně upravit, měla ta Tvá šedivo/mléčné zabarvení?
Co se týče obecně dle těchto motorů, tak jak se Taboo divíš té konstrukci, ono to zas tak špatné nebylo a motoráři z VW se k nám nechápavě jezdili dívat na to, jak se dělá hliníkový blok a hodně dlouho to neuměli udělat. 3 x uložená klika taky zas takový problém není jak tu někdo napsal a pokud je vše sváženo a uděláno dobře vydrží to jak 8000rpm v národních formulích se 155HP, tak i 190HP a 220Nm ve variantě s turbem a to vše při objemu 1289ccm...
Jinak vrtání jsem udělal bezpečně i 78mm, ale musí se rozvrtat blok a vyrobit nové vložky. když je někdo prase a ztenčí sériovou vložku, tak se pak nesmí divit, že to soudkovatí...
Co se týče obecně dle těchto motorů, tak jak se Taboo divíš té konstrukci, ono to zas tak špatné nebylo a motoráři z VW se k nám nechápavě jezdili dívat na to, jak se dělá hliníkový blok a hodně dlouho to neuměli udělat. 3 x uložená klika taky zas takový problém není jak tu někdo napsal a pokud je vše sváženo a uděláno dobře vydrží to jak 8000rpm v národních formulích se 155HP, tak i 190HP a 220Nm ve variantě s turbem a to vše při objemu 1289ccm...
Jinak vrtání jsem udělal bezpečně i 78mm, ale musí se rozvrtat blok a vyrobit nové vložky. když je někdo prase a ztenčí sériovou vložku, tak se pak nesmí divit, že to soudkovatí...
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:38, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Květoslávek
- Příspěvky: 1601
- Registrován: 16 srp 2006 11:01
- Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
2taboo:doporučuju Ti se svézt v nějakém takovém prdítku jako je třeba 130RS,nebo 130LR, nebo v tomto:) http://www.foltyn.cz/car/skoda120LS.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi 
Go HARD or Go Home!!!

Go HARD or Go Home!!!
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:38, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
Není mi známo, že by se vačka nějak přenastavovala..... jen mě trochu tedy zaráží tvůj vjem že motor rapidně ožil........ nechápu jak, když takováhle vačka svým překrytím ventilů ukazuje na to že její opravdové klady by jsi měl poznat především od 3,5 tis výš.Krosmen píše:Měl bych dotaz na škodovkáře,mám vačku 280/20 na felicii,auto rapidně ožilo ale já si nejsem jist jestli jsem správně vačku nastavil-dal jsem ji jako originál a donesla se ke mě informace že by se měla nastavit na jiný počet článků....Jak to je?Bohužel nevím kdo je výrobcem vačky.....
Motor táhne už od volnoběhu ale nad 3500 rapidně strácí dech.....
Kamarád měl tuším 280 vačku a k tomu nějakej weber a motor makal hlavně tam kde už seriová vačka dělá z motoru "mrtvolu"
Nevím jak u felicie, ale pro lepší funkci se vyměňovali ventilové pružiny

Re: nastavení vačky 280/280 škoda
Četl jsi můj příspěvek? Pokud ano, tak by Tě to známo bylo... Vačka se v bloku vždy musí načasovat, dokonce se pro ten účel dělá nastavitelné časovací kolo na rozvodech jako třeba tohle: http://www.tym-motorsport.cz/cz/Motory- ... odova-sada" onclick="window.open(this.href);return false;tom28 píše:Není mi známo, že by se vačka nějak přenastavovala...
a nebo to natvrdo vyřešit klínkem když víš o kolik a kam.
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
aha ten jsem nečetl....... tak to bude v těch klínkách. Stavitelná kola znám, ale v aplikaci u těchto motorů jsem se s tím nesetkal....
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
tom28: Ono to moc lidí nepoužívá a nebo ani nezná, ale jak říká kamarád ve správném načasování vačky se může schovávat klidně 5 - 8HP a to se bavíme o 140 - 150HP 1,3l motorech. Bohužel u OHVčka musí prsa dolů, takže vypustit olej, zvova přetěsnit a je to taková nevděčná práce než se to vyladí. Pokud od výrobce přímo víš o kolik jí přesadit na danou konfiguraci, tak je to sranda. Je to problém hlavně broušených vaček, které se nedají udělat tak aby to sedlo přesně vůči klínku, ale mnohdy se to netrefí ani na vačku z polotovaru a nebo seženeš třeba vačku na 4klapku se vstřikama a chceš to dát na karbce a to už zas chce malinko jinak. Je to věda a chce to dobrého motoráře. 

- Květoslávek
- Příspěvky: 1601
- Registrován: 16 srp 2006 11:01
- Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
golden czech hands-aneb myslím si že úměrně stáří,rozpočtu a totalitnímu režimu bylo s podivem co ti kluci dovedli.700kg-140hp-motor vzadu za nápravou-myslím že zajímavá kombinace.rád se chodím dívat na závody do vrchu a vždy se těším na tyto starý škodovky.mají cosi do sebe...ale nenutím Ti svůj názor..je to toiž něco jinýho než jsi zvyklý v USA-malý objem:) (joke)
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi 
Go HARD or Go Home!!!

Go HARD or Go Home!!!
Re: nastavení vačky 280/280 škoda
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:39, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.