Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Příspěvek od dark »

Cau upravci, a ted mluvim spise k tem co uz par motoru delali.

Existuje nejaka obecna definice, pokud mate upravene vacky ktere maji jine casovani(tedy nejen zdvih a ostrost) nez seriove vacky, mate k nim stavitelna rozvodova kola, jak nastavit pocatecni spravnou hodnotu?

Nekdo mi rikal, ze se ladi strih ventilu na tusim ctvrtem valci, pokud je na prvnim valci pist v horni uvrati, ale to se preci sakra musi lisit vyrobce od vyrobce, ne ?

Samozrejme si s tim muzu zajet na brzdu a tam postupnyma zmenama nastaveni casovani vacek zjistit co je nejlepsi pro mid-end power a top-end power, ale zajima mne, kde se bere zakladni nastaveni. O predstih mi samozrejme ted nejde.
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

Uživatelský avatar
Maco
Příspěvky: 436
Registrován: 20 zář 2004 13:14
Bydliště: Niedere Tatra
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Příspěvek od Maco »

dark píše:Cau upravci, a ted mluvim spise k tem co uz par motoru delali.

Existuje nejaka obecna definice, pokud mate upravene vacky ktere maji jine casovani(tedy nejen zdvih a ostrost) nez seriove vacky, mate k nim stavitelna rozvodova kola, jak nastavit pocatecni spravnou hodnotu?

Nekdo mi rikal, ze se ladi strih ventilu na tusim ctvrtem valci, pokud je na prvnim valci pist v horni uvrati, ale to se preci sakra musi lisit vyrobce od vyrobce, ne ?

Samozrejme si s tim muzu zajet na brzdu a tam postupnyma zmenama nastaveni casovani vacek zjistit co je nejlepsi pro mid-end power a top-end power, ale zajima mne, kde se bere zakladni nastaveni. O predstih mi samozrejme ted nejde.
Ked niekde kupis vacku/ky tak ten co to predava,by mal vediet nastavenie vacky ako na sani,tak aj na vyfuku napr u Schricka dostanes nastavenie vaciek v baleni.
Samozrejme ze k spravnemu nastevenie je treba mat nastavetelne koliecka.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

rozhodně byhc nejdřív zkusil hledat něco/někoho na netu se stejnejma vačkama a kolama a jak je má nastavený, nebo zkusil najít doporučení výrobce vačky jaký udělat časování a pak to třeba postupně doladit na brzdě..

já mam např. vačky natvrdo, tedy žádný stavitelný rozvodový kola a podle parametrů co tu mam , tak když je porovnám s lidma v zahraničí, nebo s výrobcema vaček na můj motor tak , když si najdu VH zhruba stejných parametrů tak plnej zvdih vačky je na můj motor se zhruba podobnejma parametrama od 105 do 110° před u vejfuku a po u sání (doufám že ted nemelu sračky :lol: ) a jám mam 106/107 na vačky 294/285

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

A ty jsi tam doteď měl pevný rozvodový kola a ostré vačky? Nebo jsi zakoupil vačky i se stavitelnýma kolama?

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Příspěvek od dark »

ostry vacky+rozvodovy kola, ted to jde na motor, nastaveni vacek od vyrobce neni k dispozici.
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

předpokládám, že jsi si koupil vačky od nějakého výrobce, který je vyrábí přímo na tvůj vůz, a jelikož ten výrobce je vyrábí na tvůj vůz, tak počítá s tím že použiješ vačková kola, která jsou na tvém voze hned z výroby, tolik k nějakému nastavování,

osobně jsem stavitelná vačková kola neviděl, ani jsem nepídil po tom, zda je někdo vyrábí, ale většinou je vačkové kolo nasazeno na hřídeli a proti prokluzu je zajištěno perem, a pokud se mění časování otvírání, tak se upravuje právě pero, že je horní část oproti spodní posunuta např o půl milimetru, a věř mi že při tomto způsobu ladění na motorové brzdě, tě to vyjde na takový balík, že je lepší koupit z japanu naladěný motor a vyjde to levněji, protože než přesadíš vačková kola a nastavíš rozvody tak je čtvrt dne fuč
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

předpokládám, že jsi si koupil vačky od nějakého výrobce, který je vyrábí přímo na tvůj vůz, a jelikož ten výrobce je vyrábí na tvůj vůz, tak počítá s tím že použiješ vačková kola, která jsou na tvém voze hned z výroby, tolik k nějakému nastavování,

osobně jsem stavitelná vačková kola neviděl, ani jsem nepídil po tom, zda je někdo vyrábí, ale většinou je vačkové kolo nasazeno na hřídeli a proti prokluzu je zajištěno perem, a pokud se mění časování otvírání, tak se upravuje právě pero, že je horní část oproti spodní posunuta např o půl milimetru, a věř mi že při tomto způsobu ladění na motorové brzdě, tě to vyjde na takový balík, že je lepší koupit z japanu naladěný motor a vyjde to levněji, protože než přesadíš vačková kola a nastavíš rozvody tak je čtvrt dne fuč
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

ne všechny rozvodový kola jsou jištěny perem, já má na svém autě také nastavitelný rozvodový kola už z výroby, roz. kolo je přichyceno k vačkové hřídeli šesti šrouby a v roz. kole jsou oválné díry které umožnují nastavení kola vůči hřídeli. Na základní nastavení je přípravek, který zafixuje vačky, klika se dá na značku, a dotáhnou se ty šrouby v kolech a je hotovo.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

já tam mám zase středící trn a čtyři šrouby a pero na klikové hřídeli a na vačkách to přesadit nejde, jedině na klice
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Příspěvek od Taboo »

dark píše: Existuje nejaka obecna definice, pokud mate upravene vacky ktere maji jine casovani(tedy nejen zdvih a ostrost) nez seriove vacky, mate k nim stavitelna rozvodova kola, jak nastavit pocatecni spravnou hodnotu?
Jiste. Potrebujes k tomu "degree wheel" (kolo s uhly, ktere se docasne nasadi na klikovou hridel) a "pointer" (kus dratu coby bod reference), "piston stop" (pomoci ktereho zjistis presne TDC a nastavis to degree wheel na nulu) a "dial indicator" (Marauder mi rekl jak se to rekne cesky, ale zapomel jsem), kterym meris zdvih ventilu. Casto se pouziva docasna sada slabych pruzin ventilu (urcenych jen pro ucel nastaveni casovani vacky), ale da se bez nich obejit. Po urceni TDC nastavis kola vacek tak, aby osy jejich maximalniho zdvihu vzhledem k TDC odpovidaly udajum vyrobce (bez ohledu na "duration"). K tomu se samozrejme pouziva stejna metoda, jako ke zjisteni TDC, kde se u tech vacek zaznamenavaji uhly otevreni a zavreni na obou stranach profilu pri naprosto stejnem zdvihu a pote se vydeli dvema. Pro dosazeni maximalni presnosti je nejlepsi pouzit aspon dvou bodu zdvihu na obou stranach profilu kazde vacky (ale cim vic, tim lip).
Duvod k casovani vacek pomoci stavitelnych rozvodovych kol (anebo offset keys) je fakt, ze zadne dva motory nejsou naprosto stejne. Tloustka tesneni hlavy, vyska ulozeni vacek v hlave (treba po jejim snizeni) a klikove hridele v bloku dokazou posunout casovani vacek i o nekolik stupnu a vacky i tech nejlepsich vyrobcu jsou pote po instalaci jen velice zridka kdy spravne nacasovane.
Co se tyka samotneho lazeni casovani danych vacek, tak se vychazi z teorie overovane na dynometru. Nahodne krouceni rozvodovymi koly bez znalosti jak casovani otevreni a zavreni ventilu a jejich prekryti ovlivnuje charakteristiku a prubeh vykonu motoru je proste to same, jako by nekdo se zavazanyma ocima nahodne kroutil volantem a ocekaval, ze nejenze zustane na trati, ale zajede i rekordni cas. Clovek proste musi vedet co chce dosahnout a PROC toci jednim anebo druhym rozvodovym kolem dopredu anebo dozadu.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Příspěvek od MarauderZ28 »

for dark: já nevím, ale neměl jsi tyhle informace shánět dřív než něco koupíš a pak brečíš, že nevíš co s tím, jako se obávám, že tohle Ti v čr nikdo neudělá tak jak má bejt a pokud tak za takovou řepu že si z toho cvrkneš do textilu ...

jinak ten "dial indicator" = úchylkoměr ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dark »

Marauder: :D ja nebrecim, jen jsem si potreboval neco overit.

Taboo: Diky moc za to cos napsal.
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Příspěvek od Břéťa »

Mohl by mi nekdo kdo uz vacky nastavoval napsat postup jak to spravne udelat? Neco uz tu napsal Taboo, ale potreboval bych to vic do podrobna, krok za krokem. Veci ktere jsou k tomu potreba mam. Udaje k vackam od vyrobce jsou tyto:

clearance [cl] INTAKE 0.00mm EXHAUST 0.00mm
duration [0.1mm+cl] INTAKE 292° EXHAUST 284°
duration [1.0mm+cl] INTAKE 255° EXHAUST 247°
valve lift [cl=0] INTAKE 11.25mm EXHAUST 11.25mm
cam lift INTAKE 5.70mm EXHAUST 5.70mm
peak angle INTAKE 104° EXHAUST 104°
timing [1.0mm+cl] INTAKE 24/51° EXHAUST 47/20°
lift at TDC [cl=0] INTAKE 3.95mm EXHAUST 3.40mm
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Příspěvek od JRD McLAREN »

az som si neni isty ci ti to napisem spravne...

v prvom rade treba zmerat volu medzi piestom a ventilom v hornej uvrati
musi byt vacsia ako 3,95mm pri sacom a 3,40mm pri vyfukovom ventile (+0.5mm je "ideal" miera)
(pozri moj projekt, niekde tam patlam gyt na piest...)

zakladne nastavenie kolies potom spravist tak, ze pri TDC musi byt saci ventil zatlaceny dole o 3,95mm..
spravnost nastavenia potom urobish na uhlovom kole (uhlomer na kluke)..
pri otvoreni ventilu o 1mm ti musi uhlomer ukazovat 24st pred TDC (btdc) a pri zatvarani a zdvihu 1mm musi ukazovat 51st za TDC (atdc)

(snad som teraz nenapisal kravinu .. :mrgreen: ,ale moje som tak nastavoval a jazdi to)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Příspěvek od Břéťa »

Diky, nikdo dalsi to nedelal? :wink:
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Příspěvek od Břéťa »

Jak se resi vule na novem nenatlakovanem hydraulickem zdvihatku? V tuhle chvili nemohu zmerit zadnou miru (1mm nebo tech 3,95mm), kdyz se mi nejdriv stlaci zdvihatko a pak teprve ventil.
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“