minimální síla dna pístu?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

minimální síla dna pístu?

Příspěvek od honza 2.0 16v »

viz nadpis - spíše pro zkušenější motoráře... budu tropit takový zvěrstvo..
stavím motor na takový hobby ježdění (víkendové svezení, občas slalom, vrch), s minimálními náklady, takže maximum využití seriových dílů, ale s úpravami na pro mne dostupných obráběcích strojích - soustruh, frézka...

Seriový písty maj kompresní výšku 38mm, s tím, že v pístu je 2mm hluboké vybrání s průměrem 53mm., síla dna je cca 8,5mm ve prostřed, u krajů logicky 10,5mm+ ještě rádius na vnitřní straně..

v rámci úprav přemejšlím, že bych písty snížil o ty 2mm (a zároveň blok), čímž vylezu z 10,5:1 na KP 11:5:1

klesla by mi hmotnost pístu o nějakých 23g.. snížením o 2mm by ale téměř zaniklo vybrání pro ventily hluboké 2,5mm (no a ještě by se snížením KV posunul střed toho vybrání..) (sníženm pístu o 3mm byhc byl na odlehčení skoro 35g)

takže bych musel zas vyrobit minimálně 2,5mm hluboké vybrání ( spíše bych ještě 1-2mm přidal, pro případné použití lepších vaček v budoucnu..) tím bych se ale dostal na sílu dna pod vybráním cca 8,5mm-4mm a bojím se, že ty 4mm materiálu už moc nevydržej, sic jde pouze o lokální zeslabení...

je ta síla v nejhorším případě cca 4mm OK (díky přechodovým radiusům tam bude trochu víc..)? nebo se na to mam vyprdnout:)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: minimální síla dna pístu?

Příspěvek od Libor12 »

osobně jsem nikdy takovou úpravu neřešil. Šel jsem vždy cestou hi comp pistu pokud byly dostupné pokud ne,nechal jsem vyrobit. Jednou jsem zkusil pro zvýšení komprese dovarit spalovací prostor,dle Taboovi rady. Obecně(můj názor) si myslím že pist respektive jeho dno bude dostatečné i po tom co provedeš zamýšlenou úpravu. Při explozi působí síla na celou plochu pistu kde se rozloží,daleko větší namáhaní je v oblasti čepu. Pokud máš ty věci snadno dostupné tak bych to asi zkusil. Co jiného než díra ve dně pistu se může stát. V nejhorším případě si pak necháš udělat zakázkové na míru.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: minimální síla dna pístu?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 08 srp 2014 16:37, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: minimální síla dna pístu?

Příspěvek od honza 2.0 16v »

No zakázkový řešit u tohodle motoru nechci, přecijenom auto má teď cenu 5tis a dávat do něj motor v hodnotě 100 mi přijde trochu škoda :lol: (ono i těch 50 na kterejch budu ve finále není málo spek ..ale alespoň to bude dobře zgenerálkovaná a lehce oživená serie )...
V hlavě moc místa na řáďění s Tigem není...navíc tu chci zachovat naprosto seriovou, krom úpravy ventilů a sedel+ začištění výrobních nedostatků..což je takovej minimální standart u všch našich motorů...

Kdyby mi totiž hráblo, tak se vrátím k 8v hlavě a tuhle 16v použiju pro další vývoj na coupe...

Časování rozvodů neřeším, tam nevidím problém... dělený rozvodový kola mam co mi zbyly z nějakýho "šrotu" a na druhým motoru kde mam též nižšší blok, jsem použil 2 napínací kladky, každou z 1 strany..

Každopádně sem vyhrabal v dokumentaci pro úpravy těchto motorů, že síla dna pístu může jít u kovanejch na min. 4mm u a 6mm u odlitků aplikací NA...což v místě přechodu ze dna do stěn pístů díky poměrně velkýmu přechodovýmu rádiusu zřejmě bude... zkusím jeden ze záložních pístů říznout vejpůl a uvidím :wink:

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: minimální síla dna pístu?

Příspěvek od kentoya »

já ve svém starém motoru použil asi toto
turbo motor má statickou kompresi 1/8,5
atmo 1/11

vzal jsem písty z atma a jelikož hlava šla dolů dvě desítky, to samé blok, a nechtěl jsem dávat vysoké těsnění, tak jsem se rozhodl snížit písty, ten kraj zůstal cca 9mm, na ten jsem nešahal, a vrch, který byl předtím 7,5, jsem snížil na trouštku cca 5,5 a udělal rádius a vyleštil a zůstala mi komprese cca 1/10,2

písty vydržely 50 000km +- a odešly na kroužcích, když jsem se se svou 1,8 honil s audinou4,2 benzín, která sice ve výsledku měla na dálnici vyšíí max, ale na rozjezdech jsem měl navrch já, a jak jsme se honili, tak mi nevydilo že mám přehřátý olej, ale nepočítal jsem s tím, že dojedeme do zácpy a nebudu moct ten olej nechat schládnout volnou jízdou, a tak to odesraly kroužky a poškodily píst mezi kroužkama

takže jen at víš, ty písty jezdily v serii na cca 150Nm já je snížil a dal jsem motoru cca 340Nm, netvrdím že to bylo ideální řešení, ale fungovalo to
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“