friktion-tek
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: friktion-tek
Přesně tak,taky se snažím šetřit a proto používám Kuttenkeuler 10W40 za 500,- 5l,+ ceratex za 600,-.
Já v žádný zázrak nevěřím,a používám jen to co jsem si odzkoušel a mám ověřeno v nejednom případě,že je funkční.
Nijak nezpochybňuji účinnost Oleje,který používáš,ba naopak a oceňuji výrobce,že přidává přísadu do oleje a prodává přímo v jednom.
Já v žádný zázrak nevěřím,a používám jen to co jsem si odzkoušel a mám ověřeno v nejednom případě,že je funkční.
Nijak nezpochybňuji účinnost Oleje,který používáš,ba naopak a oceňuji výrobce,že přidává přísadu do oleje a prodává přímo v jednom.
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:05, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
Třeba u na s v Evropě je výrobce aut Renault a v jejich servisním manuálu k modelu Laguna 1.9TDi je uvedena výměna nějakého zázračného long life oleje po 30000km a díky tomu i u mě v okolí zkolaboval nejeden motor po ujetí 150 tis.km.Zatim, i presto, ze v kazdem servisnim manualu kazdeho vozu je uveden nejen druh, ale take i trida (a mnohdy i doporucena znacka) vyzadovaneho oleje a intervaly jeho vymeny, tak ani v jednom neni nikde nejen uvedeno, ze by ten motor nejake olejove prisady vyzadoval, ale zadne olejove prisady tam nejsou ani v nejmensim ani doporucovany.
V celem svete existuji miliony motoru s 200,000+ najetych mil bez nejakych olejovych prisad,
Stejně tak jako existuje miliony aut v celém světě,které po ujetí tohoto množství mil a už jsou ve šrotu z důvodu závady motoru.
Napsal jsem ti realný příklad,ale ty ho nechceš vidět.Nic jsem uměle nevytvořil,ale mě to problém vyřešilo.A takových příkladů znám několik ze svého okolí.Jednoduse, tvrzeni a myslenky vyrobcu tech olejovych prisad se zatim nijak neslucuji s realitou, takze nezbyva, nez ten udajny "problem" umele vyrobit - kdyz se uz prislo s jeho resenim.
Používáš opravdu zábavné příklady,které jsou tak trochu "mimo mísu".Na zaklade necich myslenek bych si take mohl dat do sani elektrickou vrtulku a k uspore paliva si na jeho hadici pripevnit magnet.
Ano pokud by jsi to odzkoušel a fungovalo to,ta proč ne.Já jsem si to odzkoušel a funguje to.To už jsem psal několikrát,bohužel marně.
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Re: friktion-tek
I kdyby takový test existoval,stejně bys jej zpochybnil jako vše kolem toho.Nevím proč jej tedy vyžaduješ.Az je nektery z tech vyrobcu bude schopen podlozit objektivnimi testy komprese valcu, tlaku oleje a opotrebeni jednotlivych komponentu identickych motoru po ujeti 200,000+ mil, tak ty myslenky budou mit aspon nejakou uroven duveryhodnosti.
Stejně tak na základě tvých myšlenek tady píšeš,že něco nefunguje.Kolik přísad,jaký typ jsi použil v praxi.Popiš jak nefungovali a pak tady plkej.Jednoduse, tvrzeni a myslenky vyrobcu tech olejovych prisad se zatim nijak neslucuji s realitou, takze nezbyva, nez ten udajny "problem" umele vyrobit - kdyz se uz prislo s jeho resenim.
Na zaklade necich myslenek bych si take mohl dat do sani elektrickou vrtulku a k uspore paliva si na jeho hadici pripevnit magnet.
Francouzi mají jedno přísloví,které se sem hodí:"Když nevíš ,tak mlč."
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Re: friktion-tek
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: friktion-tek
no myslím že se najdou opět dva tábory,jeden co to odsuzuje druhý co to spokojeně používá. Můj motor který jsem vyndal z auta měl najeto 400000 km a komprese byly jen o 0.5baru nižší než kterou uvádí manuál jako horní. V životě žádnou přísadu neviděl,jen kvalitní olej. Ono to je taky o přesností a kvalitě výroby motoru. Co se přísad týká,používám zmiňovaný LM s mos2 a z přísad bych dal maximálně ethos na bázi esteru do paliva. Ono když se na to složení olejů podíváš tak většinu těch extra prodávaných přísad už obsahují. Mě jen zarazilo to že tenhle produkt má všemožné certifikace narozdíl od jiných.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: friktion-tek
mě by hlavně zajímalo to složení ceratecu, to že ho vyrábí liqui moly je pro mě známka kvality, ale nelíbí se, že nevím nic o složení, a na obalu toho cerateku (možná na letáku k němu) bylo že obsahuje mikrokeramická tuhá maziva, mě osobně tuhá maziva do motoru nevadí, neviděl jsem samomazací keramiku, budiž, ale nedůvěru ve mě vzbuzuje slovo mikrokeramický, pod tím si hned představím pastu na lapování ploch, proto bych si to do motoru nedal já, ale protože to je od liqui moly, není v mé moci ani v mých zkušenostech tohle dementovat či vyzdvihovat, proto jsem se komentáře okolo ceratecu nezůčastnil a hlavně jsem spokojen s jejich mos2, který pokládám za velice špičkový proti opotřebení
jinak pokud ty mikrokeramická tuhá maziva jsou sloučeninami nitridu boru, tak bych to i doporučil
jinak pokud ty mikrokeramická tuhá maziva jsou sloučeninami nitridu boru, tak bych to i doporučil
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: friktion-tek
jifo pokial to beresh tak, ze po pouziti pripravku zlepsis vlastnosti oleja, co je teda u niektorych pripravkov aj skutocnost....
a predlzis tym jeho zivotnost, kedze znizis jeho opotrebenie pocas prevadzky.. tak potom ANO z tovjho pohladu mas urcite pravdu.
ale stale je tu X faktorov, co mozu zapricinit znicenie motora, pripadne aj znehodnotenie oleja, ci uz prisadu mal alebo nie...
stale je tu "otazka" ci su tieto zlepsene vlastnosti oleja vobec prospesne/potrebne pre dany motor.....
a stale to skonci tym padom u tej ekonomickej stranky celej veci, ...
kolko a na jak dlho ma bude prevadzka toho motora stat, ...
su totiz motory, ktore uz vyrobca vyrobil tak, ze budu po 250tkm KO, a ziadny vybrus sa na nich robit nedaaa...
a ani ziadny pridavok do oleja na tejto skutocnosti nic nezmeni ....
iste aj ja poznam pripady, a mam to dokazane meranim kompresie, kde motor ktory papkal cca 1l oleja na 10tkm z kompresiou mierne pod 8 BAR
po pripravku v oleji (Engine Flush) prestal po cca 1500km dymit na modro, a kompresia sa zlepsila na cca 9.2 BAR..
bolo ale treba po tych 1500km opatovne vymenit olej, filter, dalsiu vymenu skratit na polovicu, a motor najzdil takmer 370tkm ...
teda ttato procedura tomu urcite pomohla...
no aj napriek tomu ja nemam ziadnu potrebu davat akekolvek prisady do oleja, ....
nadalej budem liat "obycajny olej" prislusnej triedy a specifikacie, co predpisal vyrobca motora..
..urcite neplanujem z mojim autom najazdit 250tkm, a urcite viem, ze sa moze vyskytnut cokolvek, co posle motor do kytek...
(tolko pohlad druhej strany)
a predlzis tym jeho zivotnost, kedze znizis jeho opotrebenie pocas prevadzky.. tak potom ANO z tovjho pohladu mas urcite pravdu.
ale stale je tu X faktorov, co mozu zapricinit znicenie motora, pripadne aj znehodnotenie oleja, ci uz prisadu mal alebo nie...
stale je tu "otazka" ci su tieto zlepsene vlastnosti oleja vobec prospesne/potrebne pre dany motor.....
a stale to skonci tym padom u tej ekonomickej stranky celej veci, ...
kolko a na jak dlho ma bude prevadzka toho motora stat, ...
su totiz motory, ktore uz vyrobca vyrobil tak, ze budu po 250tkm KO, a ziadny vybrus sa na nich robit nedaaa...
a ani ziadny pridavok do oleja na tejto skutocnosti nic nezmeni ....
iste aj ja poznam pripady, a mam to dokazane meranim kompresie, kde motor ktory papkal cca 1l oleja na 10tkm z kompresiou mierne pod 8 BAR
po pripravku v oleji (Engine Flush) prestal po cca 1500km dymit na modro, a kompresia sa zlepsila na cca 9.2 BAR..
bolo ale treba po tych 1500km opatovne vymenit olej, filter, dalsiu vymenu skratit na polovicu, a motor najzdil takmer 370tkm ...
teda ttato procedura tomu urcite pomohla...
no aj napriek tomu ja nemam ziadnu potrebu davat akekolvek prisady do oleja, ....
nadalej budem liat "obycajny olej" prislusnej triedy a specifikacie, co predpisal vyrobca motora..
..urcite neplanujem z mojim autom najazdit 250tkm, a urcite viem, ze sa moze vyskytnut cokolvek, co posle motor do kytek...
(tolko pohlad druhej strany)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:06, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
a je to tady
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:06, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
však proto byl první lolek, přesně jsem něco podobného čekal, že to tak dopadneTaboo píše:Ja jsem s tim nezacal . Zadny z mych motoru sice nema zadne problemy i presto, ze v nich jen menim olej - a nekdo mi tady bude tvrdit, ze vim hovno, protoze si do nich nenalivam nejake zazracne sracky, ktere mne ty neexistujici problemy vyresi a ty bezproblemove motory opravi... Co k tomu rici ?kentoya píše:a je to tady
prostě nepochopil, že jsi mu napsal, že to pomoct může, ale že to není potřeba, a pak ještě pár detailů schovaným jen tak v řádcích, ty používáš zcela běžný olej, nebo esterový, popř s nitridem boru, či nějaký speciální?, protože já taky občas napíšu že používám běžně dostupný olej a přitom je to olej s MoS2, který pro statisíce lidí běžný není
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:07, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
no já právě protože jsem mohl rozebrat svoje motory které jsem skládal, a zkoušel jsem několik typů šálů, tak mi nejlépe vychází ten MoS2 se šálama s duraglide, protože po cca 50 000 v průměru na zvýšených výkonech, jsem měl po MoS2 nejmenší opotřebení, v podstatě šály vypadaly jako nové, bez nějakých zásadních třecích ploch, které při normálním běžném oleji tam již byly, sice šály v pohodě i po normálním oleji, ale troufám si tvrdit, že ten MoS2 prodlouží životnost na klice tak o třetinu, na stěnách válců či kroužky jsem nějak neměřil a komprese byly v celku podobné, takže tady asi 50 000km nebylo dostačujících na nějaký závěr, anebo to prostě nemělo vliv
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: friktion-tek
Pokud si ho koupíš je na krabici nalepeno složení v češtině.Uhodl jsi je tam hexagonální nitrid bóru,mimo jiné.kentoya píše:mě by hlavně zajímalo to složení ceratecu, to že ho vyrábí liqui moly je pro mě známka kvality, ale nelíbí se, že nevím nic o složení, a na obalu toho cerateku (možná na letáku k němu) bylo že obsahuje mikrokeramická tuhá maziva, mě osobně tuhá maziva do motoru nevadí, neviděl jsem samomazací keramiku, budiž, ale nedůvěru ve mě vzbuzuje slovo mikrokeramický, pod tím si hned představím pastu na lapování ploch, proto bych si to do motoru nedal já, ale protože to je od liqui moly, není v mé moci ani v mých zkušenostech tohle dementovat či vyzdvihovat, proto jsem se komentáře okolo ceratecu nezůčastnil a hlavně jsem spokojen s jejich mos2, který pokládám za velice špičkový proti opotřebení
jinak pokud ty mikrokeramická tuhá maziva jsou sloučeninami nitridu boru, tak bych to i doporučil
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: friktion-tek
skoda ze sa mi nexe davat dole olejovu vanu... ked uz mam dole hlavu..
by som sa pozrel ze co tych 11trpm spravilo stymi salami na Valvoline 5W50
by som sa pozrel ze co tych 11trpm spravilo stymi salami na Valvoline 5W50
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: friktion-tek
Protože ani ty se jím neřídíšProc se jim teda sam neridis ?
Žádná z těch tebou prezentovaných škol ti nijak nepomohla k lepšímu myšlení a slušnému chování.Možná bys mohl zkusit psychologii.Ja ty motory stavim, mel jsem jich za tu dobu nespocetne mnozstvi rozebrano a videl jsem jejich opotrebeni jak po pravidelne vymene oleje, tak po jejim zanedbavani a take i po pouziti tech vsemoznych zazracnych sracek - a mam dokonce na to i diplomy automobiloveho a mechanickeho inzenyrstvi ze tri ruznych univerzit, ktere jsem absolvoval. Muzes rici to same - anebo jsi jen dalsi Internetova ovce, ktera jen tupe zastava a opakuje to, cemu slepe uverila na strankach vyrobcu tech vsemoznych zazracnych sracek?
Očividně máš asi nějaký problém se sebou,když si tady musíš honit svoje Ego..
Nestačí jen číst,ale taky to vnímat a pochopit.Všechno už tady bylo napsáno a není potřeba psát další vysvětlení.Odkud teda ta tva "expertiza" a vedomosti prichazi? Kdyz uz mas tak rad ty prislovi, tady je jedno Americke: "If it ain't broke, don't fix it". Mozna, ze kdyby jsi se o ten svuj motor staral tak, jak mas, tak by jsi s nim zadne problemy nemel a nemusel pote do neho lit zadne sracky. Pro cele miliony lidi to totiz takhle bez problemu funguje.
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:08, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:08, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
já se osobně snažím všemožně všem vymlouvat že oleje 10w60 nejsou pro běžný provoz, ani při zvýšeném výkonu motoru a stejně to tam všichni lejou tak jako jiní lejou zázračné aditiva, tak stejně se všem snažím že 5w40 není syntetika ani když je na obalu napsáno vyrobeno syntetickou cestou, prostě jsou věci které nevysvětlíšTaboo píše:Pokud i po 100,000 mil muzes pozorovat nejake abnormalni opotrebeni lozisek klikove hridele anebo dokonce i te klikove hridele samotne, tak se jedna o mnohem zavaznejsi problemy, protoze by tam v zadnem pripade (stejne jako v pripade lozisek ojnic) nemelo dochazet k jakemukoliv kov-na-kov kontaktu a ty loziska by mely byt naopak od klikove hridele neustale oddeleny vrstvou oleje. Z opotrebeni tech lozisek se toho da velice presne vycist, co se v tom motoru delo, at uz od opotrebeni zpusobene detonacemi, nizkym tlakem oleje, jeho rozlozenim a ztratou jeho mazacich schopnosti anebo deformaci samotne klikove hridele zpusobene neefektivnim tlumenim harmonickych vibraci. To same o opotrebeni povrchu sten valcu... Proste, z celkoveho stavu toho motoru se da velice presne usoudit, jak s nim bylo zachazeno. Smutnou skutecnosti byva, ze lidi se snazi usetrit na pravidelnych vymenach oleje a pote, co v nem dojde k nadmernemu opotrebeni anebo i poskozeni jeho vnitrnich komponentu, do nej lijou ty vsemozne sracky. Na druhou stranu, ja mam casto moznost videt (zejmena japonske) motory s 150,000+ mil, 5-10% leakdown, jejich lozisky bez jakehokoliv nadmerneho opotrebeni a stenama valcu s naprosto neporusenym crosshatching... proste na urovni novych motoru hned po zabehu. Nejhorsi, co nekdo muze delat, je menit olej jen treba jednou rocne anebo pouzivat oleje s velkym tepelnym rozmezim (ktere obsahuji vyssi procento stabilizatoru) v nejakem naivnim presvedceni, ze s nemi ten motor bude nejak lepe pracovat. Dukazem muze byt treba to, ze pokud se nekomu zavazne pokazi motor pod zarukou, tak ta mu (aspon v USA) neni uznana pokud nemuze predlozit ucty za vymeny oleje v predepsanych intervalech v kvalifikovanych servisech. Pokud navic jeste hrde prohlasi, ze do toho motoru lil nejakou tu zazracnou sracku jako DuraLube anebo Slick50, tak ho z toho servisu vyhodi a bude si za ten motor bude platit sam. Nekteri lidi ti ale budou i nadale namlouvat, ze vyrobci tech motoru o nich vi hovno a nechapou, jak jsou ty zazracne sracky pro ne dobre...kentoya píše:no já právě protože jsem mohl rozebrat svoje motory které jsem skládal, a zkoušel jsem několik typů šálů, tak mi nejlépe vychází ten MoS2 se šálama s duraglide, protože po cca 50 000 v průměru na zvýšených výkonech, jsem měl po MoS2 nejmenší opotřebení, v podstatě šály vypadaly jako nové, bez nějakých zásadních třecích ploch, které při normálním běžném oleji tam již byly, sice šály v pohodě i po normálním oleji, ale troufám si tvrdit, že ten MoS2 prodlouží životnost na klice tak o třetinu, na stěnách válců či kroužky jsem nějak neměřil a komprese byly v celku podobné, takže tady asi 50 000km nebylo dostačujících na nějaký závěr, anebo to prostě nemělo vliv
jinak k těm mým šálům, přestože jsem odstranil hlavní řemenici, ve které je pohlcovač harmonických a nahradil ji duralovou, tak ty šály stejně vypadaly lépe jako od jiných kterým věřím že olej měnili, jinak jaký je tvůj názor na hliníkové šály, slyšel jsem, že vydrží větší zatížení, ale nesnesou jakoukoliv nečistotu, osobně když jsem je zkoušel asi v pěti motorech, tak na dvou odešly velmi rychle, na dvou stále běhají a jeden se mi vrátil díky detonacím, s dírou v pístu, bordel ve vaně, a klika vypadala jako po lapování, šály jako nové a měly najeto cca 35 000km, tak nevím, v podstatě jsem je zavrhnul, ale cosi ve mě hlodá jak to s nima je, jinak podle tabulek většiny výrobců mi to ukazuje že obyč hliníkové jsou horší a přesto je hodně lidí používá, tak se ptám a dík za odpověd
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:08, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
O to smutnejsi pro mne bylo, kdyz jsem pozadoval vymenu filtru v ATM u me RAV4 kdyz jsem jel na vymenu oleje a koukali na mne jako na blazna, ze proc menim filtr, kdyz oni to pry nikdy nikomu nemeni.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: friktion-tek
prosím tě nejsem si jist, ale ty ACL jsou duraglide 780, nebo jsou to ty acl sport, protože ACL duraglide 780 používám měly by být třívrstvé a jsem s nima nejvíce spokojen, zatím jsem na lepší nenarazil, tak mě zajímá jestli ještě náhodou ACL nedělá lepší šály (pokud zapomenu na sport) než používám,Taboo píše:S tepelnym rozmezim oleje to je vpodstate stejne, jako treba s pneumatikama, kde letni pneumatiky nebudou dobre v zime, zimni v lete a celorocni nejlepsi ani v lete, ani v zime. Cim uzsi tepelne rozmezi oleje, tim mene je v nem stabilizatoru a tim lepsi mazaci schopnosti v tom tepelnem rozmezi ma. Proto je nejlepsi volit tepelne rozmezi v zavislosti na rocnich obdobich a jejich teplotach.
My pouzivame vyhradne Clevite a ACL Tri-Metal loziska, jejichz zakladem je zatvrzena ocel a pote vrstvy mede, niklu a slitiny olova, mede a stannum. Tyto loziska vydrzi 12,000PSI zateze. V pripade poskozeni a opotrebeni vpodstate vsech lozisek je na vine v 45% necistota oleje, proto jeho pravidelnou vymenu zadne zazracne sracky nikdy nenahradi. Ono se neni tak tezke dovtipit, ze pokud jsou slozky tech zazracnych sracek shopny prilnout ke stenam valcu a hrideli, tak jsou schopny prilnout take ke kovovym supinkam v oleji a navzajem je vazat k vytvoreni necistot jeste vetsi velikosti. Co se tyka prisad napriklad Teflonu, ten se tavi pri 800*F, zatimco olej v beznych motorech dosahuje maximalne 250*F. To same s prisadama parafinu, kde kazdy zajiste vi, jak se parafin chova pri jeho schlazeni. Proste nic nijak nenahradi castou vymenu oleje, coz je to nejvetsi "tajemstvi" dlouhe a bezproblemove zivotnosti motoru, ktere spousta lidi naprosto zanedbava. Clovek muze do spinave mydlove vody pridavat kolik mydla chce, ale tech necistot v ni se tim nijak nezbavi...
díky studnice vědomostí
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: friktion-tek
Taboo: neznas nahodou pricinu, proc motory subaru EJ20 (STI) se tak casto zadiraji na klikovem mechanizmu?
Treba se zadre jen na jedinnem Big-end oku ojnice, zbyla loziska jsou "jako" nova.
Nez jsem se stal, dnes jiz take nestastnym, majitelem, tak jsem jen pocital havarie motoru znamych, ve svete atd.
Treba se zadre jen na jedinnem Big-end oku ojnice, zbyla loziska jsou "jako" nova.
Nez jsem se stal, dnes jiz take nestastnym, majitelem, tak jsem jen pocital havarie motoru znamych, ve svete atd.
S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
Re: friktion-tek
S těma ložiskama mě to táké zajímá, Duraglide i Race od Acl jsou trimetalové. Vy používáte jaké ty RACE? Nebo jaké použít při stavbě go motoru (Honda B18C5,C6) budu brát že to není turbo stavba ale jen NA. Jakké je poté nejvhodnější použít? Předpokládaný výkon pouze něco kolem 230-250ps max. Otáčky cca 9500. Mám doma RACE ložiska, je na škodu jejich použití i v obyč. street aplikaci? Nebo je můžu bez obav použít, slyšel jsem že jsou příliš tvrdé a je lepší použít Duraglide, ale mám je doma...
Re: friktion-tek
S olejema je to také pořád dokola, ale říkáš že je vhodnější (honda motor) použít olej v rozmezí 10w30,10w40 jak třeba 5w40,0w40,5w50, on mazací plán je u každého výrobce jiný a každý doporučuje něco jiného..a popravdě málokdo dokáže říct, jaký olej a jaké viskozity by byl pro ten motor vhodnější.. Na toto téma bylo a bude snad vžycky mnoho názorů a různých odpovědí..
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:09, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:09, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
ono je rozdíl jestli je tam nitrid boru, nebo jestli ty mikrokeramická tuhá maziva jsou nitrid boru, to že tam je nitrid boru vím, ale jak jsem psal slovo mikrokermický ve mě vzbuzuje nedůvěru že se jedná jakoby o lapovací pastu, ale kdyby na tom ceratecu bylo napsáno čistý olej čtvrt litru s dávkou nitridu boru pro cca 5 litrů motorového oleje, tak to okamžitě doporučím, protože nitrid boru je dle mě jedna z věcí která překonala MoS2jifo píše:Pokud si ho koupíš je na krabici nalepeno složení v češtině.Uhodl jsi je tam hexagonální nitrid bóru,mimo jiné.kentoya píše:mě by hlavně zajímalo to složení ceratecu, to že ho vyrábí liqui moly je pro mě známka kvality, ale nelíbí se, že nevím nic o složení, a na obalu toho cerateku (možná na letáku k němu) bylo že obsahuje mikrokeramická tuhá maziva, mě osobně tuhá maziva do motoru nevadí, neviděl jsem samomazací keramiku, budiž, ale nedůvěru ve mě vzbuzuje slovo mikrokeramický, pod tím si hned představím pastu na lapování ploch, proto bych si to do motoru nedal já, ale protože to je od liqui moly, není v mé moci ani v mých zkušenostech tohle dementovat či vyzdvihovat, proto jsem se komentáře okolo ceratecu nezůčastnil a hlavně jsem spokojen s jejich mos2, který pokládám za velice špičkový proti opotřebení
jinak pokud ty mikrokeramická tuhá maziva jsou sloučeninami nitridu boru, tak bych to i doporučil
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: friktion-tek
pls king jsem nenašel v trimetalu pouze v hliníku (pokud je to stejný king) o zrovna tyhle kink v hliníku jsem zkoušel použít v pěti motorech, tak jestli náhodou nedělají ještě něco jiného, či se nejedná o dvě firmy, pak jsem ještě zkoušel federal (druhé slovo asi mogul) s obsahem olova v té horní vrstvě a na hlavní se nebojím použít, na ojnice se mi moc nechce, ale jinak celkem spokojenost, a taky jsem zkoušel sunico, v podstatě nemůžu nadávat ani na jedny, ale vítězí u mě ACL s duraglide 780Taboo píše:My pouzivame jak Duraglide, tak ty Race bez jakychkoliv problemu. Ja opravdu nevim, jestli je mezi nemi nejaky zasadni rozdil v jejich tvrdosti, ale ty Race se zdaji byt o neco volnejsi (coz neni na skodu) a my je volime predevsim pro turbo aplikace (jak street, tak strip) s prihlednutim k jejich o neco vyssim maximalnim zatizeni moznym, vyssim teplotam oleje a roztazitelnosti materialu. V kazdem pripade ani s jednim druhem nemuzes jit spatne a i ta Race verze bude spolehlive pracovat k tve plne spokojenosti. ACL, Clevite anebo King jsou vsechno velice dobre a kvalitni znacky...jdmteg píše:S těma ložiskama mě to táké zajímá, Duraglide i Race od Acl jsou trimetalové. Vy používáte jaké ty RACE? Nebo jaké použít při stavbě go motoru (Honda B18C5,C6) budu brát že to není turbo stavba ale jen NA. Jakké je poté nejvhodnější použít? Předpokládaný výkon pouze něco kolem 230-250ps max. Otáčky cca 9500. Mám doma RACE ložiska, je na škodu jejich použití i v obyč. street aplikaci? Nebo je můžu bez obav použít, slyšel jsem že jsou příliš tvrdé a je lepší použít Duraglide, ale mám je doma...
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz