spatne tlaky ve valcich

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Hasis »

delal jsem go motoru, motor zacal po 4tkm klepat, tak jsem sehnal druhy spodek(blok, klika, ojnice, pisty). do toho bloku jsem vlozil vlozky z predesleho, pisty jsem vybral ty lepsi, pistni krouzky taky z predesleho(dal jsem je zpet do vlozek, v kterych byly, takze pomichane byt nemuzou) a hlavu pouzil taky z predesleho motoru. vse poskladal, nastartoval a zjistil, ze vse neni ok. promeril jsem tlaky. 0,9,3,3(+-). myslel jsem si, ze je to zatvrdlyma hydrostelama. tak jsem sudnal vacky, hydrostely vycistil(zatvrdle byly temer vsechny :D) a poskladal zpet. zacnu merit tlaky a zas to same. hlavu je taky komplet udelana...srovnana, zabrousene sedla, natlakovana. hlava uz je hodnekrat srovnana a snizena o cca 1mm. ptze jsem daval na motor 45ky webry, tak jsem kvuli vetsimu sani delal nabehy v kanalech aby tam nebyla hrana. kanaly jsem si zacpal navlhcenou hadrou a ja blbec ji tam nechal delsi dobu, takze kanaly v miste sedla ventilu zcernaly. dal hlavu znova na zabrouseni sedel(borec rikal, ze s tim mozna bude problem, ale pokusi se to nejak zabrusit. kdyz jsem si ji od nej bral, nerikal, ze by byl z necim problem). muze byt problem tam? jak malo staci, aby ventil nedosedal a tlak nebyl v jednom valci zadny a v ostatnich jak jsem psal vyse... nebo nenapada vas jeste, co zkusit, co zmerit atd.?

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od kentoya »

když mi nesedí ventily a profukují, mívám tlak okolo 3 bar, i na prodetonovaném pístu jsem měl tlak skoro 1 bar, nulu jsem na motoru ještě neviděl a to dokonce ani tehdy když jsem zkoušel kdesi cosi a podařilo se mi vložit do hlavy celý mechanismus ovládání ventilů tak že byly stále 3mm otevřené, (neskládal jsem to já, ale skládalo se to podle toho jak jsem řekl, akorát jsem špatně spočítal jeden úhel a bylo to) a když jsem šel změřit kompresi po složení, byly tam cca 2 bary a hned mi došlo, kde mistr tesař udělal díru

takže ty tlaky 3 bych viděl na ventily, ten tlak nula, že jsi zapoměl píst ve skříni :lol:

ps nemyslím to zle
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Hasis »

no to nevim. kdyz ten motor nejak nastartuju, ze jaks taks bezi, tak me to prave z te komory, kde je tlak 0 chlusta benzin ven :D

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:29, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Hasis »

no rekl bych ze utika pres ventily, ptze uz toho valce, kde mam tlak 0, jde videt jak benzin lita ven z karburatoru

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:30, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Hasis »

o krouzky jsou ok. jeste aby ne:) maji nalitano 4t to same vlozky....
ty hydrostely maji taky nalitano 4t. ale rok lezely na stole, v rukach pruzily normalne. muze presto byt nekde chyba u nich? jeste jsem na aute daval silnejsi pruzinu do pumpy a vetsi kolecko na kliku, aby byl tlak hned v nizsich otackach. nevim kolik to dava max, ptze budik ukazuje jen do 8baru:D, muze to delat to? s timhle vylepsenim jezdi vice lidi, ale nikdo problem nemel

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Libor12 »

vysoký tlak oleje by mohla být příčina nezavření ventilu. Jenže aby jsi toto vyloučil je třeba udělat to co Ti tu napsal Taboo. Vyhodit vačky a změřit komprese. Pokud budou víš že na vině jsou hydra. Jinak já plánuji olejovy systém rozdělit na více části s různými tlaky pro každou část.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Hasis »

no pokud by to bylo tim vysokym tlakem, tak musi byt pricina jeste v necem, kdyz se tenhle uprage na tehle motorech dela normalne a jezdi bez problemu.....
no kdybych mel vic moznosti a zkusenosti, tak bych urcite taky laboroval:)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Libor12 »

chce to prostě krok za krokem. No zvýšení otáček čerpadla přinese určitě vyšší tlak. Běžné motory pracují v rozmezí 1-6bar. S tím počítají i ty hydra. Ty říkáš že jsi přes 8bar. Ty jsi navíc ještě přitvrdil regulátor tlaku který je na něco nastaveny. To že to někomu pracuje bez problémů může být i tím že má olejove čerpadlo za zenitem a jen tou úpravou dosáhl na původní hodnoty.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od crazyape »

Tlak 0 na jednom valci na motoru po GO resil kamarad....nakonec to byly zatuhle hydra jestli si dobre pamatuju

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Hasis »

libor: ted me na otazku cim presne dosahnu pruzinou a kolem odpovedeli toto:
no seriová pružina udrží 5 barů než otevře a ta z 2,0 až při 6, jinak kolečko a pumpa ovlivňují jenom průtok a rychlost náběhu tlaku s otáčkama..
crazypape: to me jako prvni napadlo taky. hydra byly zatvrdle vsechny, procistil jsem je, zacaly pruzit, ale zmeny zadne... mozna o torsku vetsi tlak v ostatnich valcich

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od JRD McLAREN »

no vola ci netesnost u mna momentalne vyzera takto..
http://195.28.90.62/dohc/c20xe/DSCN1565s.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://195.28.90.62/dohc/c20xe/DSCN1566s.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

a teda tlaky boli 6-0-2-5, chod horko-tazko na 3valce, motor trebalo roztiahnut..
starter to nenatocil...

tlak 0 je podla mna urcite netesny ventil ..alebo vsetky netesne...
ked motor dlksie bezal, neutraslo sa to do normalu ..??
mne po vymene novych hydro, tiez nesiel nastartovat, a potom sa horko tazko udrziaval v chode..
pomohlo "pohupavanie" otacok ,..kedy si hydro a ventily sadli...

potom uz len to co radi Taboo..
natlakovat valec kompresorom (ci flasou CO) cez otvor sviecky
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Hasis »

jrd mclaren...presne jak rikas.... sice jsem to pomoci dvou baterek ale za delsi dobu nastartoval, chod jak rikas. nevedel jsem co s tim je, tak jsem to radeji moc dlouho nastartovane nemel. motor se sice stacil zahrat ale po chvili jsem to zastavil. zitra zkusim nastartovat a dyl pohoupavat otacky jak rikas....
halva je komplet udelana....prebrus vent., natlakovana, srovnana, tak snad je ok. v tom valci, co mas na fotkach si mel pri teto vuli jaky tlak?
a je taky pravda ze od doby, co jsem udelal go, starter sarter tak tak otaci motorem...
to co radil taboo ti nejak zazracne pomohlo k vyreseni problemu nebo jen zjisteni zavady?

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Libor12 »

představ si olejovy systém motoru jako pneumatiku čerpadlo jako kompresor a regulátor tlaku oleje jako když tu pneumatiku píchnes. Při určitých otáčkách dává kompresor určitý tlak zrovna tak jako čerpadlo ty tu pneumatiku máš děravou tak jako regulátor tlaku když ale otáčky zvýšís tak kompresor začne tak jako čerpadlo dávat víc oleje ale díra v pneumatice tak jako v regulátoru zůstane stejná nebo se ještě zmenší v tvém případě pružinou. I když pneumatika bude utíkat tak jako olej přes regulátor tlak se bude díky dodanému množství zvyšovat. Na tom samém principu fungují hydra. Pochopil? Za určitých okolností může být vysoký tlak oleje kontraproduktivní.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ftedy zistis ci tie valce tesnia...
pri pustani tlaku do valca to bud bude drzat tlak, ..
alebo to bude fucat vyfukom, fucat sanim .. co su vadne ventily..
alebo to bude fucat cez odvetranie motora, co su vadne piestne kruzky/ci piesty ..

pokial to nikade nejako extremne fucat nebude, tlak nekao rapidne klesat nebude,
tak su ventily OK, kruzky OK ,.. a problem je len vo voli na hydro-dvihatku..
ak to teda budesh tlakovat pri tych zmontovanych vackach...
na mojom motore trvalo cca 30 po zahriati, nez tie hydro-dvihatka sadli..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:30, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne tlaky ve valcich

Příspěvek od Hasis »

tak uz je to nejspis vyreseno. ventily uz byly tak zbrousene, ze nemely zadnou hranu aby se neupalily a hlavne diky tomu nebylo mezi vackou a hydr. zadna vule. proto byly porad otevrene :roll:

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“