Start mapa pre ECU

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

No su ti iste sikovnesi nez ja..
takze by mi nekto mohol povedat ci stymito mapami motor nastartuje,
a teoreticky by vydrzal bezpecne bezat na volnobehu ...

Bezime v Alpha-N, teda RPM+TPS na ITB, mozno casom pridam MAP pre nizzsie otacky..
(poznam aj ine skratky :mrgreen: )
Přílohy
basic_setup.jpeg
basic_setup.jpeg (198.22 KiB) Zobrazeno 3139 x
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 03 čer 2011 19:28, celkem upraveno 2 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od Libor12 »

podle mého je předstih ok,palivo bude asi dost bohaté,tam bych trochu ubral,ale někde tam bude ještě nastavení pro start-obohacení za studena a volnoběh jako takový. Hlavně si před prvním spuštěním zkontroluj mechanické nastavení všech čidel a předstihu. Používás rozdělovac nebo cam/cas? Sekvenční vstřik?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

jo obohatenie tam je.. podla CTS..
tiez IAC sa da celkom dobre ladit..

cidla budem calibrovat zajtra, rovnako aj montaz WBO2..

prim.triger by som mal mat vdaka petrovi007 spravne..
camsync zatial neni, teda je HAL v rozdelovaci, a cely rozdelovac pojde het...
vstreky pojdu sekvencne, IGN je wasted spark, takze by to malo bezat,..
akurat ecu nebude vediet, kedy je na rane 1 ci 3 valec..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:24, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

to je nejaka zakladna mapa, co som kdesi nasiel..
CR je asi 11.5-12:1..

predstih dam potom urcite iny a inac ...
a tiez som si vedomi toho, ze pri nizssih otackach/zatazi je vhodne afr 14:1
a pri vysokej ist k 13-12.5:1 ...

ja s tym asi aj tak k niekomu zabehnem..
lem v prvom rade by som chcel aspon nastartovat...
cidlo na EGT nemam, takze by som tu stym len zbytocne laboroval..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

a kua .. nemame Cranking :kladivo:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

taaaak sa mi dneska uspesne podarilo nenastartovat....
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od Alfoun »

Na sekvencni vstrikovani potrebujes cam sensor,rekl bych. Nejdriv bych udelal wasted a pak resit sekvencni. V tech mapach pro fuel a AFR mas vse obracene(vzhuru nohama :D
Ignition mapa se ti moc nepovedla,ale motor s ni nastarujes.
Kolik degree mas nastaveny pro crank sensor?
Posli software a mapu,zkusim se ti na to podivat.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

idem na wasted spark...
este raz to kontrolujem...
mapu Lamdy som uz prerobil ..
a predzapal je tiez konzervativnejsi..


poslem mapy..
zatim dik..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od Alfoun »

Mel jsem na mysli batch vstrikovani a pak resit sekvencni pro ktery potrebujes cam sensor.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

no cisto teoreticky ...
s wasted-spark modulom by to malo fungovat sekvence aj bez cam trigger (home) signalu..
vstrekovac teda vstrekne palivo .. ale ecu nevie ci je na rane 1. alebo 4. valec..
v kazdom pripade by zmes (palivo+vzduch) valec mal tak ci tak nasat..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
pet007
Příspěvky: 46
Registrován: 29 pro 2009 09:50
Bydliště: Liberec

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od pet007 »

Samozrejme ze wasted spark funguje i bez CAM trigru.
Jinak, jednoduchou pouckou je, ze na valci, kde je jiskra (saci ventily vzdy zavreny: at uz je to kompresni cyklus nebo vejfukovej) se muze vstrikovat benzin. Ted je jedno, co je lepsi, funguje oboje.
Konkretne pro Vems doporucuju poradi vstriku a jiskry nasledujici (odkzouseno s wasted spark modulem Bosch 100 200 a dual civkou) (C20XE/LET samozrejme)
porad vstriku: 2-1-3-4 (u vemsu v tabulce vstriku od spoda)
poradi jiskry: 2&3-1&4-2&3-1&4 (I259-5 jsou fyzicky valce 1&4, I259-4 ten zbytek tj.2&3 )
ref tooth: 0-30-0-30
UP: uz sem ti to posilal pres icq, ale dam to i sem :) nastavovat Vems chces aspon 6 vyskojech skol :-d

Obrázek

UP1: Injector PWM DC musi byt 100% a 25.5ms peak time pro HI z vstriky
Naposledy upravil(a) pet007 dne 27 dub 2011 22:10, celkem upraveno 2 x.
Opel AstraF 2.0t - 270kW

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od Alfoun »

A v injector settings mas u injector PWM DC nastaveno kolik procent?
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

No mne to stale pinda ze mam chybne VE Ign a Lamda tabulky ..."v zavislosti na kpa" ..
a to pri tom vobec nepouzivam MAP ...

tabulky mam vykreslene TPS/RPM ...
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 28 dub 2011 13:06, celkem upraveno 2 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no uz to vrciiii...
jak wartburg...

EDITED:
Alfoune DIky... uz som na to prisiel...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

takze znova nahrany firmware, novy deafult config...
nanovo natukany cely "Base setup"..
a tabulky hned vyzeraju trocha inac..niez boli tie "pozostatky zo stareho firmware"..

a cele to dopadlo takto: http://195.28.90.62/dohc/c20xe/DSCN1601.AVI" onclick="window.open(this.href);return false;
Přílohy
basic_setup1.jpeg
basic_setup1.jpeg (230.63 KiB) Zobrazeno 2632 x
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od Alfoun »

Takhle to ma nakou logiku 8) Jedna otazka proc mas tabule ukonceny 81? Spis by to melo byt 0-100 ne? Nemas moznost pripojit podtlakovy senzor? Lepe se to pak ladi. Dej vedet az budes mit konecnou verzi.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

no..nechapem presne jak to funguje..
ale takto to ber ecu ze od81 do nasledujucen vyssej hodnoty pouzije prisluznu VE z tabulky..
a v podstate 100 je maximum .. a mat tabulku z cislami od 100 "do kolko ..?? " to by nemalo vyznam..

tie osi aj tak prerobim.. este musim nakalibrovat WBO2 ..lebo to ukazuje len volake vykivy... a nic rozumne


MAP a ITB nejdu moc dohromady ..
aspon som nevidel nikoho, kto by mal ITB a pouzival MAP
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od Alfoun »

Pokud bych pouzil jenom TPS tak jedine od tech dejme tomu 3 az do 95-100. U MAP sensoru mam pocatek 28kpa a konec 97kpa.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

ono hentia os TPS je naprd..
nekdoze clovek utrafit pedalom ani 3 ani 5 ..
mam naslapnute 3 a trocha pridam mam 7 az 9..
tiez je tam 2x hodnota 16....
musim najprv nejako rozumne spojazdnit volnobeh..
a nejake to "popojizdeni" cca do 2500ot/min..
a potom sa mozem ist vozit..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
pet007
Příspěvky: 46
Registrován: 29 pro 2009 09:50
Bydliště: Liberec

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od pet007 »

Samozrejme ze osa y (at uz MAP ci TPS) musi pokryvat cely rozsah snimace (senzoru) !! Tzn. pro MAP 250kPa by mela mapa koncit na 250kPa i kdyz je max provozni tlak napr. 210kPa, to samy (a predevsim) u TPS musi zacinat na 0% a koncit na 100%. Kroky udelat podle toho, kde chceme jemneji ladit mapu. Ale u TPS nahulit treba nejak takle 0-5-10-15-20-30-40-50-60-75-85-100% Kazdopadne mezi hodnotama osy Y, ktery sme zadali, ECU interpoluje; takze to neznamena kdyz mame plyn 6% a v mape je 5 a az pak 10% ze si s tim ECU nevi rady :)
Pro nektery ECU je spis prave problem, ze "pracovni bod" motoru vyjede mimo mapu, tzn. napr MAP osa Y konci na 210kPa a aktual tlak je 215kPa. A tim padem nema z ceho interpolovat. V lepsim pripade vezme hodnoty z posledniho radku, tj. z tech 210kPa, v horsim to zacne delat brikule.
Opel AstraF 2.0t - 270kW

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

no TPS som momentalne nahulakal 3.5.10.15.20.25.32.49.58.65.72.79.86.95
otacky su 600.800.1000.1500.2000.....7500

a hovoris teda ze TPS dat o 0 do 100, hoci pri TPS 98 ci 100 uz bude velmy maly zanedbatelny rozdiel..
kedze tam uz je mrtvy chod klapky, z hladisla jej konstkucie.. (kedze oska je sirsia nez motylik v klapke)
ja som zatial mal dojem..ze vemska tu x0 a z0 jakosi bere od zakladu...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
pet007
Příspěvky: 46
Registrován: 29 pro 2009 09:50
Bydliště: Liberec

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od pet007 »

Kazdopadne jak se pise napr. tady http://www.randomexploits.com/projects/ecu/alpha-n.htm" onclick="window.open(this.href);return false;, tak u AlphaN je dulezity udelat jemnejsi mapu kolem cruising area, tzn. cca 1-15% plynu, pak vejs uz to nemusi bejt tak jemny. Kdyz je dobre nakalibrovanej TPS senzor, musis dosahnout v provozu 0-100%. 0% je pak radek, ze kteryho ecu jede pri idlovani.
Opel AstraF 2.0t - 270kW

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Start mapa pre ECU

Příspěvek od JRD McLAREN »

Ludia viete mi nejako poradit ..
jako si relativne bezpecne nasimulovat detonacie ...??

teda jake asi otacky, tps ..??

potrebujem si jaksik nakalibrovat knock chip, lebo "overene internetove navody" su naprd..
BOSCHacky mikrofon je zameneny za SIEMENSa ..a teda zvuk je odost lepsiiii...jasnejsi..
takze bandpas filter a freq.analyzer by uz mohli nieco ukazat... (freq je cca 6.94khz)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“