Zdar,
koukal jsem že mám v papírech u svýho nově kooupenýho ojetýho Focuse kombi, že je to M1 "Montážní" a v poznámce dovětek, že je vybaveno přepážkou atd., s tím, že se má za to, že se tato demontáž považuje za přestavbu.
Přepážku nemám a ani ji tam mít nehodlám a navíc v nové vyhlášce (56/2001Sb.) je, že se mřížka z N1 dá prostě demontovat (svépomocí, bez papírování), ne? Je to stejně i u toho M1 "montážní"?
Neřešil bych to, kdybych teď nešel na evidenčku, tak aby se tam v tom nerejpali, když to mám takhle psaný v TP.
Míst k sezení je psaných i reálně klasicky 5.
Předem díky moc za radu.
M1 montážní - "přestavba" na M1 osobní
Moderátor: Idaho
M1 montážní - "přestavba" na M1 osobní
Naposledy upravil(a) MSG dne 31 srp 2011 17:07, celkem upraveno 1 x.
MSG
Re: M1 montážní - "přestavba" na M1 kombi
Takže si odpovím sám, kdyby to někoho zajímalo, přestavba u M1 Motážní bejt musí, u N1 ne. Shodl se na tom inspektorát, STKs, i Min.dopravy.
Takže se časem ještě podělím o zážitky z přestavby...
Takže se časem ještě podělím o zážitky z přestavby...
MSG
Re: M1 montážní - "přestavba" na M1 kombi
Takže dneska jsem úspěšně "dopřestavěl"...
Jelikož je to celkem oser, tak se podělím o postup. Je zhruba takovýto:
Kdo to dělá, co je potřeba?
Přestavbu zapisuje do papírů příslušný dopravní inspektorát (DI) - instituce vaší obce. Je-li v obci více DI, tak se tomu většinou věnuje pouze jeden vybraný. První krok je tedy zjistit, jaké pracoviště DI to dělá. V Praze je to pracoviště Dopravně správních agend (DSA), tj. registr vozidel v Praze 1, Jungmannova 35/29, 2. patro č. dv. 242.
Na onom pracovišti vám úředník, který to bude dělat (většinou technik), řekne, co bude od vás chtít.
Zde je mírný problém, protože kromě obecně povinných věcí napsaných ve formuláři to může být i řada dalších věcí, které "uzná za vhodné", takže se to může lišit město od města.
V případě přestavby M1 Montážní na M1 osobní je potřeba de facto jen tzv. přestavbová STK.
Technik s kterým jsem telefonoval jako prvním, chtěl navíc ještě doklad o odborné přestavbě, která ale nemusela být z autorizovaného servisu (prostě jakýkoliv servis). Pak jsem ale šel další týden pro formuláře a jiný technik mi tvrdil, že je potřeba vyjádření of. zastoupení značky o tom, zda se to vůbec přestavět dá a pokud ano, tak že řeknou jak - a pošlou do autorizáku. Ten první technik tam nebyl. To mě celkem nasralo
(of. zastoupení Ford za tohle chce 3500 Kč, židi
), takže jsem šel za jejich šéfem, který tam sice bohužel také nebyl, ale chytl jsem jeho až nečekaně ochotného kolegu. Ten mi v zásadě sdělil, že obojí mají bohužel pravdu a že je na šéfovi, co bude chtít. Ten pak následně potvrdil, že pro můj typ prostinké přestavby vyjádření of. zastoupení netřeba.
Vlastní přestavba
Abych měl papír od nějakýho servisu, nechal jsem si "odborně vymontovat" montážní výbavu, což byla ona mřížka, nějaký úchyty na montážní výbavu a fólie, ve fordu Frolík&Rataj v rámci pravidelný prohlídky a rozvodů. V autě byla jen ledabyle vložená mříž, to ostatní jsem už neměl, ale na fakturu jsem chtěl uvést, že se demontovalo vše.
Svině, vzali si za to 1,5h práce, teda 742Kč přitom to mohlo trvat tam 20 min. max.
Přestavbová STK
Následně jsem hledal přestavbovou STK. To není každá a každá přestavbová má zase jiný podmínky. Takže chce obvolat více STK a ptát se na podmínky. Některá STK chtěla, aby to demontoval autorizák, jiná řekla ať si to vymontuju sám; nějaká to chtěla ještě vážit (a zacálovat to), další chtěli rovnou udělat emise atd. Zbylo pár rozumných (bez emisí, vážení a demontáž svépomocí), kde by zase dost rozptyl v ceně - od 1500 Kč do 2500 Kč.
Nakonec jsem vybral STK v Praze na Černém mostě, kde je přímo v kontaktech uveden technik (p.Žižkovský), který to dělá. Zavolal jsem mu a jelikož se po telefonu zdál ok, tak jsem šel tam. Cena byla jen 1500Kč a jednání bylo super, rychlé a bez problémové, takže max. spokojenost.
Podání žádosti
Pak následovalo dávání do kupy všech podkladů.
Vyplnil jsem formulář, připojil pěkný úvodní dopis, fakturu od forda za demontáž, přestavbovou STK, techničák a šel na DI. Zde jsem byl předem dohodnut, že moji žádost spracuje ten technik, co nechtěl to dobrozdání od of. zastoupení. Dotyčný rozumný technik se jmenuje Petr Šustr, Petr.Sustr@cityofprague.cz; tel.: 236 00 5424.
Zápis změn
U techniků se moc nečeká, takže přijetí žádosti bylo okamžité. Následně mají 30 dní na to, aby to zpracovali. Já jsem to měl druhý den. Pak jsem si proto k němu došel - dostane klasický formulář pro změnu zápisu v TP, ale zadní strana byla už od něj předvyplněná na PC, ohledně toho, co se tam má přepsat.
Horší situace je dole na hale, kde jsem čekal asi 2h. Pak mi paní na přeážce přepsala TP a vydala nový OTP (ORV). Jako bonus mi technik přiznal tuhle STK jako klasickou, takže mi ji prodloužili o klasický 2 roky. Zkušenost s technikem byla tedy taky dobrá.
Celkem ta sranda stála:
demontáž: 742 Kč (ale dá se i levněji)
STK: 1500 Kč
správní poplatek: 1000 Kč
- mínus: něco málo, že si mi prodloužila STK, cca asi o 15M a snad za pár korun prodám tu mříž, takže celkově je to nějak okolo 2000-2500 Kč
Tak doufám, že to někomu pomůže...



Jelikož je to celkem oser, tak se podělím o postup. Je zhruba takovýto:
Kdo to dělá, co je potřeba?
Přestavbu zapisuje do papírů příslušný dopravní inspektorát (DI) - instituce vaší obce. Je-li v obci více DI, tak se tomu většinou věnuje pouze jeden vybraný. První krok je tedy zjistit, jaké pracoviště DI to dělá. V Praze je to pracoviště Dopravně správních agend (DSA), tj. registr vozidel v Praze 1, Jungmannova 35/29, 2. patro č. dv. 242.
Na onom pracovišti vám úředník, který to bude dělat (většinou technik), řekne, co bude od vás chtít.
Zde je mírný problém, protože kromě obecně povinných věcí napsaných ve formuláři to může být i řada dalších věcí, které "uzná za vhodné", takže se to může lišit město od města.
V případě přestavby M1 Montážní na M1 osobní je potřeba de facto jen tzv. přestavbová STK.
Technik s kterým jsem telefonoval jako prvním, chtěl navíc ještě doklad o odborné přestavbě, která ale nemusela být z autorizovaného servisu (prostě jakýkoliv servis). Pak jsem ale šel další týden pro formuláře a jiný technik mi tvrdil, že je potřeba vyjádření of. zastoupení značky o tom, zda se to vůbec přestavět dá a pokud ano, tak že řeknou jak - a pošlou do autorizáku. Ten první technik tam nebyl. To mě celkem nasralo



Vlastní přestavba
Abych měl papír od nějakýho servisu, nechal jsem si "odborně vymontovat" montážní výbavu, což byla ona mřížka, nějaký úchyty na montážní výbavu a fólie, ve fordu Frolík&Rataj v rámci pravidelný prohlídky a rozvodů. V autě byla jen ledabyle vložená mříž, to ostatní jsem už neměl, ale na fakturu jsem chtěl uvést, že se demontovalo vše.
Svině, vzali si za to 1,5h práce, teda 742Kč přitom to mohlo trvat tam 20 min. max.
Přestavbová STK
Následně jsem hledal přestavbovou STK. To není každá a každá přestavbová má zase jiný podmínky. Takže chce obvolat více STK a ptát se na podmínky. Některá STK chtěla, aby to demontoval autorizák, jiná řekla ať si to vymontuju sám; nějaká to chtěla ještě vážit (a zacálovat to), další chtěli rovnou udělat emise atd. Zbylo pár rozumných (bez emisí, vážení a demontáž svépomocí), kde by zase dost rozptyl v ceně - od 1500 Kč do 2500 Kč.
Nakonec jsem vybral STK v Praze na Černém mostě, kde je přímo v kontaktech uveden technik (p.Žižkovský), který to dělá. Zavolal jsem mu a jelikož se po telefonu zdál ok, tak jsem šel tam. Cena byla jen 1500Kč a jednání bylo super, rychlé a bez problémové, takže max. spokojenost.
Podání žádosti
Pak následovalo dávání do kupy všech podkladů.
Vyplnil jsem formulář, připojil pěkný úvodní dopis, fakturu od forda za demontáž, přestavbovou STK, techničák a šel na DI. Zde jsem byl předem dohodnut, že moji žádost spracuje ten technik, co nechtěl to dobrozdání od of. zastoupení. Dotyčný rozumný technik se jmenuje Petr Šustr, Petr.Sustr@cityofprague.cz; tel.: 236 00 5424.
Zápis změn
U techniků se moc nečeká, takže přijetí žádosti bylo okamžité. Následně mají 30 dní na to, aby to zpracovali. Já jsem to měl druhý den. Pak jsem si proto k němu došel - dostane klasický formulář pro změnu zápisu v TP, ale zadní strana byla už od něj předvyplněná na PC, ohledně toho, co se tam má přepsat.
Horší situace je dole na hale, kde jsem čekal asi 2h. Pak mi paní na přeážce přepsala TP a vydala nový OTP (ORV). Jako bonus mi technik přiznal tuhle STK jako klasickou, takže mi ji prodloužili o klasický 2 roky. Zkušenost s technikem byla tedy taky dobrá.
Celkem ta sranda stála:
demontáž: 742 Kč (ale dá se i levněji)
STK: 1500 Kč
správní poplatek: 1000 Kč
- mínus: něco málo, že si mi prodloužila STK, cca asi o 15M a snad za pár korun prodám tu mříž, takže celkově je to nějak okolo 2000-2500 Kč
Tak doufám, že to někomu pomůže...
MSG