"jemné" úpravy motoru

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

"jemné" úpravy motoru

Příspěvek od bóďa »

zakládám další ze stupidních témat s otázkou jak nejlevněji zvýšit výkon.
motor PSA 3,0 24v 190 PS (renault safrane, espace, laguna, peugeot 406, citroen xm, nasledna generace 207 PS laguna II, peugeot 406, peugeot 607, peugeot 407, citroen c5 a clio v6 230/255 PS a nesmysly jako venturi biturbo)

takže až odbrzdím motor, zjistím kolik je toho pochcípaného a až se dostanu zpět na sériový výkon, má vůbec cenu řešit takový blbosti, o kterých jsou tak rozporuplný názory o jejich účinnosti jako vybroušení (ne leštění) kanálů, slícování se sáním, řešení nějakého sání (velký airbox?), výroba odlehčených řemenic na rozvody i příslušenství? jediná taková zásadnější věc, co mě napadla je vstřikování vody. jak je to s jeho účinností, vlivu na životnost motoru atd? když předpokládám, že nějakou instalaci by mi do detailu vyvětlil prodejce (myslím, že to někdo odsud prodává).
chtěl bych se dostat na výkon tak 210 koní (zbožné přání :)), tedy sériový výkon novější generace. vím, že by bylo jednodužší tam ten novější motor dát, ale zas ten můj má najeto 80 tkm a už se s timhle autem nechci pouštět do žádnejch větších akcí. vejfuk mám sériovej, žádnej bastl u kterýho výkon třeba ztratím nechci a 30 tkč za výfuk na tohle auto nedám.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od Krosmen »

vyrábím zakázkové výfuky z nerezi s cenou od 8000.- dle tlumičů a koncovek.Bez svodů....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od Stanley »

.
Naposledy upravil(a) Stanley dne 24 led 2017 18:13, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od Libor12 »

místo vstřikovaní vody,vody metanolu tankuj E85. Vstřikovaní vody se na se používá na vysokokompresních atmo motorech k oddálení detonaci a zagresivněni předstihu. Ty nemáš možnost bez prog ecu toto udělat takže vyhozené peníze. Přínos ochlazení vzduchu se nevyrovná investici.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od ladis.biker »

měřil jsem jednu P406 coupe s tímhle motorem a měl 212 koní a 269 Nm, bohužel si nepamatuji co tam měl za úpravy, kontakt na něj taky nemám, jen vím, že byl z Jičína
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm

Uživatelský avatar
Tiger.s
Příspěvky: 2575
Registrován: 17 lis 2005 11:44
Bydliště: Téměř Pilsen :)
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od Tiger.s »

Když se dělali výkonější verze toho motory nebylo by od věci zjistit co je na nich jinak a třebas poschánět něco z nich :)
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát :D )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od Beaver »

Krosmen píše:vyrábím zakázkové výfuky z nerezi s cenou od 8000.- dle tlumičů a koncovek.Bez svodů....
Myslím, že pro něj by mělo větší smysl spíš udělat právě nové a pořádné svody, výfukem až tak moc nezíská.

Ten zbytek (leštění kanálů, slícování sacího potrubí s hlavou, apod.) ti moc nepomůže, ale pro dobrej pocit to udělat samozřejmě můžeš. Jelikož máš ale velký a těžký auto, doporučil bych případně i pouvažovat nad kapotou z karbonu a nějakém rozumném odlehčení. Vyřezat nějaké "zbytečnosti" pod tapecem je navíc zadarmo :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od bóďa »

Krosmen píše:vyrábím zakázkové výfuky z nerezi s cenou od 8000.- dle tlumičů a koncovek.Bez svodů....
a je tam nějakej zaručenej výsledek?
Beaver píše:Ten zbytek (leštění kanálů, slícování sacího potrubí s hlavou, apod.) ti moc nepomůže, ale pro dobrej pocit to udělat samozřejmě můžeš. Jelikož máš ale velký a těžký auto, doporučil bych případně i pouvažovat nad kapotou z karbonu a nějakém rozumném odlehčení. Vyřezat nějaké "zbytečnosti" pod tapecem je navíc zadarmo :wink:
no právě, taky si myslim, že by mi to nepomohlo. odlehčovat ale v plánu nemám, zatím spíš trochu přitěžovat, protože budu dávat ještě trochu těžší interiér než tam je. věci z karbonu už mi přijdou jako takový dolazování odlehčení, protože si nemyslim, že poznám, když budu mít o 7 kg lehčí kapotu :)
Stanley píše:Tak z origo filtr boxu se snaž přitáhnout rouru k dobře ovzdušněnému místu a do boxu třeba sportovní filtr vložku, Simota je levná a má dobré filtry třeba. Do výfuku místo katu si dej hi-flow katalyzátor, nějaké lepší svíčky. Místo vstřikování vody spíš alky injection (alkohol, methanol). Jestli to u tebe jde, že máš velké rezervy v motoru tak zvýšit kompresní poměr třeba nižším těsněním pod hlavu a zároveň nechat hlavu zarovnat. Pak určitě hurá na chiptuning, nejlépe asi Bitpower u nás.. aby to všechno fungovalo ok.
téměř o všem, co jsi napsal, jsem zatím četl jen samé rozporuplné názory o jejich účinnosti / neúčinnosti / přítěži

Libor12 píše:místo vstřikovaní vody,vody metanolu tankuj E85. Vstřikovaní vody se na se používá na vysokokompresních atmo motorech k oddálení detonaci a zagresivněni předstihu. Ty nemáš možnost bez prog ecu toto udělat takže vyhozené peníze. Přínos ochlazení vzduchu se nevyrovná investici.
teďka s tim byl jeden kluk na sraze a teda vubec se mi to nelibilo. chod motoru dost zvlastni, udajne to jede lepe (subjektivni pocit) a víc to žere...

ladis.biker píše:měřil jsem jednu P406 coupe s tímhle motorem a měl 212 koní a 269 Nm, bohužel si nepamatuji co tam měl za úpravy, kontakt na něj taky nemám, jen vím, že byl z Jičína
a nevíš, jestli tam neměl náhodou už ten novější motor?
Tiger.s píše:Když se dělali výkonější verze toho motory nebylo by od věci zjistit co je na nich jinak a třebas poschánět něco z nich :)
jj, na tom pracuju :)

mám rok na to vyladit auto tak, abych byl ve sprintu alespoň nastejno jako biturbo. to je můj cíl a myslim si, že celkem reálnej. vím, že by se toho dalo hodně dohnat snížením váhy, ale to jsem si mohl koupit jednohubku... myslím si, že 210 koní by na něj mělo stačit.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od ladis.biker »

ladis.biker píše:
měřil jsem jednu P406 coupe s tímhle motorem a měl 212 koní a 269 Nm, bohužel si nepamatuji co tam měl za úpravy, kontakt na něj taky nemám, jen vím, že byl z Jičína
a nevíš, jestli tam neměl náhodou už ten novější motor?
nevím jaký typ tam měl, ale papírový výkon říkal tuším 190 koní.
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od bóďa »

tak jinak, otázka na ty zkušenější... co byste udělali, abyste z motoru dostali těch 210 koní?


ještě jsem neměl čas zjistit co je jiný na tom novějším motoru...
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

no pravdepodobne ine sanie a / alebo aj vyfukove zvody
mozno aj vackove hriadele, prip. iba rozvodove kola mozu byt troska ine...


katalog ND nenapovie ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od kentoya »

bych ho nafoukl na dvakrát 200hp

většinou atmo úpravy jsou dražší jak turbo či kompresor
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od bóďa »

já vim já vim, ale tohle chci fakt jako pohodlnyho sviznyho mazla a na foukání už mam vyhlídnutýho něco jinýho (fouknutýho, což ale přijde ještě jednim šnekem :D )... ono to stejne nema smysl hnat na vyssi vykon, kdyz je to predokola atd... takze proste chci nekde nasbírat 15-20 koní, tak řešim, jestli má vůbec cenu zabejvat se takovejma drobnostma jako sání který přidaj 0,001prd PS
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od kentoya »

podle mě jsou to vyhozený mony za celkem nic moc
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od Ritchma »

7kg rozdíl na kapotě asi moc nepoznáš, ale těch 15-20ps se taky nějak šíleně neprojeví. Podle mě to budou vyhozený peníze tak jako tak....
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od bóďa »

šíleně se to neprojeví, ale nějak ano. tak jako třeba rozdíl mezi starým 3,0 170 PS a tímto 190 PS. ten rozdíl chci tedy ještě zvětšit a vyrovnat se trochu pochcípanému biturbu. jak jsem psal, nechci žádnej extreme, ale trochu to auto "zesvižnět".

hledal jsem na netu nějaké ty válcové zkušebny a našel jsem tuto na Zbraslavi, která dělá i chiptuning za celkem nízkou cenu s měřením před a po a slibujou nárust na cca 200 PS. svěřili byste tam auto nebo ne? http://www.mereni-vykonu.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

chci tam co nejdřív zajet nechat si to odbrzdit. pokud by to bylo chcíplý, tak bych jel dopryč a nechal bych si vyčistit a seřídit vstřiky u jetservis.cz a pokud by byl výkon na +- sériový hodnotě, tak bych si to možná nechal rovnou chipnout, ale nejsem zvyklej nechat někoho chmatat na svoje auto, tak bych si ho nerad nechal zkurvit...
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od Krosmen »

co máš termínem zaručený výsledek namysli....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od bóďa »

něco jako že mi řekneš "odhaduju že ti to přidá x koní", tak abych těch x koní navíc třeba naměřil na brzdě a nenaměřil 0,5 koně a nemuselo mě štvát, že jsem vyhodil prachy za nerez vejfuk, když mám teď sériovej, ale naprosto v cajku :D
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od Krosmen »

nejvíc vše ovlivňuje průchodnost výfuku,největších nárůstů se dociluje u vyššího objemu válců a počtu válců s více větvemi a tím i více katalizátory.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
MatesK
Příspěvky: 36
Registrován: 24 dub 2009 10:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od MatesK »

bóďa píše:mám rok na to vyladit auto tak, abych byl ve sprintu alespoň nastejno jako biturbo.
Kdyby to bylo biturbo, kde uvidis na budíku, ze plni aspon tech 0,5 , tak to podle me neni realny ne?! :lol: :idea:
Nebo aspon si myslim, ze tech dalších 70 koní, tě vždycky dát musí. Ale zase je to 4x4 tak do toho uz nevidim, jestli se to ještě teda nějak dělí ten výkon prakticky.

dokud proste neuvidim BI s budikem na Bary, tak je pro mě mrtvý...videl jsem jich samozrejme min jak ty, ale vsechny co sem videl, byli chciply....Max, Ivan, to černý z praglu....vždycky ty lidi řikaj, jak to jede a pak zjistis, ze například maj IC v hajzlu, asi tak vsichni ....


Já jako naprostej amatér, si myslim, ze jestli ti jde fakt o 20koní, tak první zajet na brzdu. Pak to nejlevnejší je zprůchodnit vejfuck - Kat, koncovej tlumic pryč a krátký sání - filtr u klapky a nic přednim. Pak na brzdu, to si myslim ze par koni z tohodle vyleze.
No a potom má cenu se zabývat ostatním(vyloženě úprava motoru), jelikož nic z těch náročnějších úprav neuděláš bez úpravy ECU, která levnějš, jak za 10tkč asi nebude ne(plus samotná úprava motoru)?!
V6i 18"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od kentoya »

v podstatě jsi schopen koně na atmošce nahnat nejlevněji tak, že za prvé zvedneš komprese a za druhé přesně naladíš předstih a k němu směs, tyhle dva body ti zvednou nejvíce kobyl a teprve potom k tomu vačky, výfuk apod

už z výroby bude výfuk trošku naddimenzovaný co se týká průtoku, ovšem zadní díl tok plynu zpomalí, pokud nechceš investovat do plnoprůtokových co nejméně ohýbaných trubek, tak vyhod katy a koncáky nahrad čímkoliv co trochu dýchá, aby jsi mohl jít s tím výkonem někam, nějakej ten hříbek na sání, aby se tomu lépe dýchalo a potom ty kompres a naladit, ale bez naladění předstihu to stejně nemá smysl, nějakej chip kde nějaká firma zkusmo něco natentí je o ničem, čili tlaková čidla na max progresi upravit předstih a potom AFR, a na tom třílitru to může být podstatně víc než bys čekal, a když tam dáš hned trošku déle otevřené vačky, pro lepší výplach, hlavně s vyšším zdvihem, aby jsi zvýšil volumetriku palice, uděláš jen dobře, a pokud na kterejkoliv bod nemáš peníze či lidi, tak se na to vybodni, protože jen tak orientačně a z paty vytaženo, podle toho co jsem napsal tak ti třeba naskočí za 50 000 padesát kobylek - litr kobylka, a když něco obejdeš tak dáš třeba 30 000 a kobylek bude jen deset
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od bóďa »

mates:
dobre, mysleno stejně jako ivanovo biturbo :). který aspon neni uplna mrtvola. pokud bych bral ze bych se dostal na tech 210 koni a starsi biturbo ma 262 koni, tj. rozdil 52 koni by mohla dohnat nizsi vaha myho auta a pouze predokola (tedy zadny dalsi prevod do boku). zrovna včera jsem koukal do prospektů toho tátovýhoi vysněnýho lexuse a je tam celkem hezky vidět, jak o několik desítek kilowatt výkonější, ale taky o pár set kilo těžší model ve 4x4 má horší zrychlení.
bohužel váha se mi zvýší (těžší interiér, nárazníky, brzdy, tlumiče....), ale pořád nebudu tahat 4x4 :wink:

s tema biturba, ty turba jim tech 0,55 tlacej, jenze do atmosfery, pac do sani uz nedojdou, kdyz si to porad kupujou lidi aby "meli biturbo" a nikdo z nich neni schopnej udělat asi tak nejzákladnější věc a vyměnit ty rozsračkovaný "gumotextilní" hadice za nový silikontextilní, zavařit intercooler prošoupanej od sahar a celý to potrubí natlakovat...

kentoya:
"zvedneš komprese" znamená co? snížit hlavy (ojnice nebo písty na tomhle autě dělat fakt nechci)? výfuk neni duplex, je spojený před katem, za katem středový tlumič a koncák. myslíš tedy použít sport kat, střed nechat a místo koncáku sport tlumič nebo vyhodit uplně? na sání mam vyhlídlou tu "houbu" od HKS. fakt bohužel nemám a neznám nikoho, kdo by mi to byl schopnej naladit. mě tak napadlo, nebylo by lepší koupit megasquirt a naladit to celé znova?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: "jemné" úpravy motoru

Příspěvek od 0martin0 »

a nebylo by nejlepsi poridit si "rozumne" natryskovane vstrikovani n2o ?

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“