ludia by ma zaujimali vase skusenosti, ci pstrehy, nazory..
a pouzitie "seriovej olejovej pumpy" na vysokych otackach povedzme 8000-8500rpm
(pre hondy bezny redline)
ake su rizika (hoci to tusim) , mozne potiaze, spravanie sa motora, tlaku oleja a pod. blbosti..
nemusite mi pisat ze to mozem zadret, alebo ze to nepojde, a pod.
>>
Olejova pumpa a vysoke otacky
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Olejova pumpa a vysoke otacky
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejova pumpa a vysoke otacky
problém s funkčností neni ani takovej jako s kvalitou oleje při takovejch rychlostech...
kvalita myslím množtsví bublinek,který se do oleje dostane daný rychlým oběhem při těchto otáčkách, rozstřikem od klikovy, pístů atd.... bublinky pak způsobujou kavitaci na ložiskách a erozi materiálu...
jedinej problém může bej u samostatnýho náhonu olejovýho čepadla - pokud je řešen jako např. u škody favorit a spol ozubeným převodem- zde se může nakrucovat hřídílka (pomůže opracování - zbavení ostrých hran, zkvaitnění povrchu, zušlecgtění), nebo opotřebovávat ozubení (dodatečná tryska mazání pomůže)
u čerpadel nasazenejch přímo na KH (např 2l fiat) neni problém
problém bublinek řeší mazání se suchou skříní - seriový (nebo jiný, trochu výkonější) čerpadlo je použitý pro odčerpávání oleje z vany do nádrže, kde se olej zbavuje vzduchu a odtud pomocný čerpadlo nasává a tlačí relativně "čistej" olej do motoru
kvalita myslím množtsví bublinek,který se do oleje dostane daný rychlým oběhem při těchto otáčkách, rozstřikem od klikovy, pístů atd.... bublinky pak způsobujou kavitaci na ložiskách a erozi materiálu...
jedinej problém může bej u samostatnýho náhonu olejovýho čepadla - pokud je řešen jako např. u škody favorit a spol ozubeným převodem- zde se může nakrucovat hřídílka (pomůže opracování - zbavení ostrých hran, zkvaitnění povrchu, zušlecgtění), nebo opotřebovávat ozubení (dodatečná tryska mazání pomůže)
u čerpadel nasazenejch přímo na KH (např 2l fiat) neni problém
problém bublinek řeší mazání se suchou skříní - seriový (nebo jiný, trochu výkonější) čerpadlo je použitý pro odčerpávání oleje z vany do nádrže, kde se olej zbavuje vzduchu a odtud pomocný čerpadlo nasává a tlačí relativně "čistej" olej do motoru
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejova pumpa a vysoke otacky
nevím přesně co máš na mysli. Já ho mám na kh točím 9k a pohoda. Na novém motoru jsem použil čerpadlo od TOGA. Měl jsem problémy s tlakem kdy při redline bylo třeba 8bar a do 2k byl kolem 1.5bar. To jsem vyřešil dvoustupňovým regulátorem tlaku oleje a teď už od nastartování po redline drží konstantně tlak 5bar s čímž jsem spokojen. Bublinky jsou problém. Dobrým a levným řešením je použití pletiva cca 1mm oka a oddělení kh od vany a zbytek bublinek se odstraní filtrem. Amsoil mi v tomto ohledu prokazuje dobrou službu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejova pumpa a vysoke otacky
tak aby sme sa teda bavili o konkretnej veci..
mam na motore taketo cerpadlo, ktore pri hi-rpm nedopadne dobre..


pracujem na zaobstarani si takehoto ZLET/ZLEH

treba sice upravit trubku, ale to je ten najmensi problem..

Kavitacia je rozhodne jednou z veci, ktorej sa dost obavam, kedze pri hustejsom oleji je dost velke riziko,
ze by nestihal pritekat tam kam maaa, a tak rychlo ako maaa.... (samozrejme nahanacky za studena neprichadzaju v uvahu)
Tiez ma zaujimali aj hodnoty tlaku oleja, Libore diky, nemam zatial ponatia, ako by som u mna vyriesil dvojity regulator.
na odstranenie bubliniek ma napadlo pouzit dratenku, ale to sitko je lepsi napad..
Este uvazujem o zvyseni objemu olejovej vane, pripadne vyrobenie nejakeho dalsieho sacieho kosa okolo trubky
na odchytavanie bubliniek, cim by teda malo byt zaistene, aby v okoli trubky bol "cisty olej"
mam na motore taketo cerpadlo, ktore pri hi-rpm nedopadne dobre..


pracujem na zaobstarani si takehoto ZLET/ZLEH

treba sice upravit trubku, ale to je ten najmensi problem..

Kavitacia je rozhodne jednou z veci, ktorej sa dost obavam, kedze pri hustejsom oleji je dost velke riziko,
ze by nestihal pritekat tam kam maaa, a tak rychlo ako maaa.... (samozrejme nahanacky za studena neprichadzaju v uvahu)
Tiez ma zaujimali aj hodnoty tlaku oleja, Libore diky, nemam zatial ponatia, ako by som u mna vyriesil dvojity regulator.
na odstranenie bubliniek ma napadlo pouzit dratenku, ale to sitko je lepsi napad..

Este uvazujem o zvyseni objemu olejovej vane, pripadne vyrobenie nejakeho dalsieho sacieho kosa okolo trubky
na odchytavanie bubliniek, cim by teda malo byt zaistene, aby v okoli trubky bol "cisty olej"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejova pumpa a vysoke otacky
na tvůj motor se nevyrábí performance pumpa? Dvoustupňový regulátor jsem vyrobil velice jednoduše. Do toho těla regulátoru oleje kde je pružina a pist přes který teče olej zpět do vany jsem původní díru zaslepil a udělal dvě nové menší. Větší olej náplň pomůže určitě ale pokud bude v motoru neustále podtlak,nemusíš se obávat tvoření bublin.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejova pumpa a vysoke otacky
bohuzial jedine co som nasiel, su kolecka do pumpy..
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vau ... /Page-2-20
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vau ... /Page-2-20
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/