Ritchma píše:HondaMan - reakce na druhou část citace nějak nedává smysl, resp. on tim myslel úplně něco jinýho.
A vysvětlí mi už někdo jaký peníze by po mě poškozený měl vymáhat?
Druhá část reakce byla z větší části vtip/rýpnutí, ale pokud by nic neporušil, nikomu by nevznikla škoda, za kterou je odpovědný jedině VINÍK.
Poškozený po Tobě může vymáhat rozdíl oprávněných nákladů na nápravu škody a toho co mu vyplatila pojišťovna. Součástí oprávněných nákladů jsou i právní služby, půjčení vozidla, odtah...
Pojišťovna ale může říct, že Ti to či ono nezaplatí, přestože na to máš nárok (pojišťovna tvrdí že nárok nemáš). Pak se buď můžeš dohadovat s pojišťovnou, nebo to vymáhat po viníkovi nehody, jakožto osobě odpovědné za škodu.
Na tomhle principu fungují všechny "nehodové služby". Pojišťovně vyúčtují právní rady poškozenému, odtah, přistavení náhradního vozidla, náhradní vozidlo na několik dnů, řádně mastnou opravu vozu... Na tohle všechno máš ze zákona nárok.
Ve výsledku se z uraženého zrcátka za 5 tisíc může stát škoda za 20 (oprava 10, právní služby 5, odtah 2, půjčení náhradního vozidla 3...). To vymáhají na pojišťovně. Jsou pojišťovny které zacvakají, jsou pojišťovny, které řeknou Oprava byla max za 9 tis, odtah byl zbytečně daleko, stačil by za 1000, náhradní vozidlo neodpovídalo kategorii poškozeného, takže max 1500...) A lehce (v řádu procent) to pokrátí. A pak existují pojišťovny jako Direct, Triglav, Slavia, které neuznají právní služby, neuznají odtah, neuznají náhradní vozidlo, na škodu uplatní amortizaci 70% a vyplatí nehodové službě 3000 Kč. Ta protože se jí to nelíbí udělá bububu a když ani to nepomůže, tak to vymáhají po viníkovi. Jak tyto spory dopadají bylo již několikrát zmíněno.
Jak to funguje v praxi by Ti mohli povyprávět kluci co dělají autoskla. Když si u nich necháš vyměnit sklo na pojišťovnu, ještě Ti zaplatí, dají novou dálniční známku, kartu na benzin nebo jinou odměnu.