23.10.2006 - to jsem si koupil své první auto. Za lidových 18.000,- Kč to byl epesní Kadett E Hatchback 5dvéř. v barvě stalbsilber. Auto bylo "skoro fplný palbě" kromě kůže, klimy, BC, vyhřívaných sedaček, elektrických zrcátek, ABS, otáčkoměru, litých kol, mlhovek a airpytlů. Ale mělo to centrál a volant ze starší verze GSi! A to se přece počítá

V té době už měl trošku rezavé lemy a jak se později ukázalo neměl kus podlahy u řidiče a na obou stranách vzadu a taky zadní kapsy a kus nosníku (


S původním jednobodem Multec, 1300ccm, 44kw jsem jezdil poměrně spokojeně, spotřeba kolem 6.5 litrů (dokud neodešla lambda). To jsem byl ještě na střední takže se na to daly poklice, žluté potahy sedadel z VW (hehe

Další step forward byl nákup alu kol. Moc peněz nazbyt nebylo takže výběr byl omezený. Nakonec jsem kápnul na Keskiny KT1 7,5/9x16. Jejich stav byl mírně řečeno tragický, ale postupně se daly trošku dokupy, vyleštily a tím, že se stejně musely vyvařovat lemy se i nadvařily aby tam 9x16 ET 15 vešly

Dál přišly maličkosti jako nové autorádio, sedačky Recaro z verze Frisco a také jsem foukl origo Clubácké předface nárazníky do černa. Rozsypaný tlumič výfuku se nahradil univerzálem od Remusu, vyměnil origo zadní světla za dobové Irmscher v tmavém provedení a dopředu se nastěhovala žlutá mlhovka a bílé blinkry z GSi. To byl rok 2009.
V té době jsem začal chodit na Univerzitu, brigád přibylo a tak jsem začal uvažovat, co dál. V té době přišla nabídka na koupi motoru C20NE (2.0 8v 85kw) od Lukina a tak jsem se rozhodl, že když už si to teda hodlám nechat a dál spravovat, tak s pořádným motorem. Mezitím mi to 1,3i motor pod kapotou značně usnadnil tím, že spáchal harakiri v podobě záseku olejového čerpadla. Z 8v jsem splašil i Recaro GSi interiér pro 5dv. (tapce plus všecky sicny Recaro), prahové lišty na 5dvéřa a Check control.
Ale protože já nemůžu nic dělat jednoduše a vše se pod mou taktovkou musí komplikovat tak se stalo to, že když jsem Kadetta očesal na holou karoserii a s kamarádem jsme se tam chystali nacpat NEčko přišla Corleonovská nabídka - taková, která se neodmítá. Na netu se objevil inzerát na místního Kadetta GSi na kterého jsem už pár let koukal. Šlo o stejný model jen s motorem C20XE (2.0 16v 110kw). Původně ho chtěl Tiger.s do Corsy ale nakonec mi jej přepustil (díky kamaráde


A tím začla fáze 2. Motor 2.0 16v byl osazen Cosworth hlavou (ta narozdíl od hlav Kolben Schmidt nemá tendenci praskat vlivem použitého materiálu. Navíc Coscast hlavy mívají i blok a střeva od Cosworthu co jsem se dočetl a tudíž celkově ten motor vydrží daleko víc než Kolbeny i když znám dost lidí co jsou s nima spokojeni....) a jak mi bylo řečeno, nebyl s ním ani s 245.000 km na krku sebemenší problém. (Na vztek všem, co tvrdí, že tyto motory se sraly.... nepravda! ). Byly na něm nové rozvody, nikde nic neteklo, startoval na brnk a tak se nastěhoval i s převodovkou pod kapotu bývalé 1,3i. Z GSi, zvané díky své barvě karkule, se na můj vůz dále nastěhovaly GSi nárazníky, výfuk, těhlice, volant, digi přístrojovka, zadní kotoučová náprava, přední brzdiče ATE, kotouče Brembo Max, mlhovky, olejový chladič a pár dalších věcí na které jsem určitě zapomněl.... Výměnu motoru jsme realizovali u kamaráda, který má s těmito motory velké zkušenosti a během pár dní bylo hotovo. Jediný problém byl s nižš příčkou předního čela takže se musel použít chladič z 8v. Jinak je vše „plug'n'play“. GSi maj taky jinak řešenou nádrž, je tam externí čerpadlo, kdežto 1,2-1,8 mají čerpadlo v nádrži. Vyřešilo se to šalamounsky, čerpadlem z Astry F 1,6 16v, ta ho má interní ale silnější a tak v poho utáhne C20XE.
Pak už nastalo laborování u mě v garáži s podvozkem, kastlí atd. Brzdiče se rozebraly, vyměnily se prachovky, gumičky a natřely se na zeleno. Řízení bylo vyměněno za servo z Astry. Zadní náprava i přední persony byly očištěny a natřeny černým alkytonem. Přišly nové čepy, kosti stabilizátorů a ty se natřely na modro (styl ne

Od Marttyho jsem nabral Fridrich power-cap místo SFI boxu sání, což by mělo hnout s výkonem o pár kw výše. V Německu to mívaly auta s C20XE zapsaný v TP (stejně jako já, jen to v česku asi už zapoměli přepsat) a tam ten motor měl 115kw, ale to je u motoru se čtvrt mega na krku po dvaceti letech provozu spíše relativní hodnota a nějak mě to ani netrápí, hlavně NGK V-Line.
Letos v zimě mám v plánu konečně zprovoznit el. okénka a el. zrcátka, a hlavně nalakovat, na což se chystám již déle ale nejdřív nebyly penízky a teď zas nemám už možnost používat 2. auto a něčím musím jezdit do práce. Takže to asi nechám na zimu... A na jaře je v plánu ještě výměna kol za nějaké 7x15. Nejlépe něco dobového nebo něco v racing looku, neb už mě nebaví se děsit patníků když mi trčí lem kola ven. Výhledově pak vyměnit výfuk za origo hliníkový kterýmu by se vyleštily koncovky. Tím by s vyjímkou kol mělo být auto ve víceméně sériovém stavu, což byl tak nějak účel. I co se laku týče, tak přijde opět ten stejný který tam je, jde jen o to, že místní ožralci si mé auto pletou s barem, nebo boxovacím pytlem takže je potřeba opravit všecky promáčkliny a šrámy. V neposlední řadě mám senhaný Board Computer jen musím počkat až se ke mně dostane.
Samotnou výměnu motoru a elektriky jsem nedělal přímo já, já byl jen "podržráčna" neb to bylo moje poprvé (a naposled) ale jinak zbytek jsme dělali v garáži s kamarádem mechanikem, bez něj bych to asi nezvlád tak se mu tímto klaním, že mě při tom nezabil, těch cigár co nad tím nervama chudák vykouřil

A nakonec bych si dovolil jednu citaci z básně E. A. Poea Raven (Havran) – „Nevermore“

Kdo to dočetl až sem ten má můj obdiv... ještě pár fotografií jak šel vývoj....
