Nový rok si žádá nové projekty.

v autě mám 75hp wet n2o kit proton od NX. Nevýhody tohoto systému jsou vcelku jasné a dané koncepci systému. Mezi ne patří vcelku velká spotřeba plynu,neefektivní plnění,použití od cca 2000 otáček,nemožnost řízení,plně otevřená klapka atd. Už několik týdnu mi zraje v hlavě myšlenka přímého vstřiku plynu do spalovací komory. Výhody přesné dávkování,efektivita,spotřeba plynu,plynulý nárůst výkonu použitelný od jakýchkoli otáček a polohy škrtici klapky. Původně jsem vymýšlel řešení jak to tam budu cpát přes zapalovaci svíčku,nebo kolem ní a podobné nesmysly. Jak dostat tekutý plyn do válce už mám vyřešeno. Použiji gdi vstřiky včetně lišty a ovládání z motoru se systémem d4d od toyoty. Operační tlak 30-230bar je dostatečný,reakce vstřiku také. Na čem jsem ovšem na mrtvém bodě je řízení. Buď nevidím přes les možnosti jednoduché řešení nebo nevím zkrátka kudy. Strejda google našel nějaký patent,pár diskuzi po nějakých fórech ale nikde žádné funkční řešení. Chtěl bych ten systém trochu zuniverzalnít. Plyn bych začal tak jako palivo u d4d vstřikovat ve chvíli kompresního cyklu po uzavření sacích ventilu. A teď ten problém. Řídit vstřiky a dopravit plyn ve správnou chvíli do válce není problém. Problém je že po jeho vstřiknuti bude chybět dostatek paliva. Pokud by to běželo celou dobu současně opět vše bez problémů,ten nastává tehdy když bude použito občas,a to jak ecu řídící dodávku paliva říct že v tu chvíli použití ho má dat víc. Nějaké nápady? Cokoliv koho napadne,třeba z toho něco bude.

a když bude byl by to pravděpodobně první fungující systém přímého vstřiku n2o.
