NDI - nitrous direct injection

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Libor12 »

Nový rok si žádá nové projekty. :) v autě mám 75hp wet n2o kit proton od NX. Nevýhody tohoto systému jsou vcelku jasné a dané koncepci systému. Mezi ne patří vcelku velká spotřeba plynu,neefektivní plnění,použití od cca 2000 otáček,nemožnost řízení,plně otevřená klapka atd. Už několik týdnu mi zraje v hlavě myšlenka přímého vstřiku plynu do spalovací komory. Výhody přesné dávkování,efektivita,spotřeba plynu,plynulý nárůst výkonu použitelný od jakýchkoli otáček a polohy škrtici klapky. Původně jsem vymýšlel řešení jak to tam budu cpát přes zapalovaci svíčku,nebo kolem ní a podobné nesmysly. Jak dostat tekutý plyn do válce už mám vyřešeno. Použiji gdi vstřiky včetně lišty a ovládání z motoru se systémem d4d od toyoty. Operační tlak 30-230bar je dostatečný,reakce vstřiku také. Na čem jsem ovšem na mrtvém bodě je řízení. Buď nevidím přes les možnosti jednoduché řešení nebo nevím zkrátka kudy. Strejda google našel nějaký patent,pár diskuzi po nějakých fórech ale nikde žádné funkční řešení. Chtěl bych ten systém trochu zuniverzalnít. Plyn bych začal tak jako palivo u d4d vstřikovat ve chvíli kompresního cyklu po uzavření sacích ventilu. A teď ten problém. Řídit vstřiky a dopravit plyn ve správnou chvíli do válce není problém. Problém je že po jeho vstřiknuti bude chybět dostatek paliva. Pokud by to běželo celou dobu současně opět vše bez problémů,ten nastává tehdy když bude použito občas,a to jak ecu řídící dodávku paliva říct že v tu chvíli použití ho má dat víc. Nějaké nápady? Cokoliv koho napadne,třeba z toho něco bude. :) a když bude byl by to pravděpodobně první fungující systém přímého vstřiku n2o. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od 0martin0 »

co takhle pouzit linearni napetovy booster mezi map senzor a ecu rizeny podle mnozstvi n2o , a do ecu nalejt data jakoby motor byl nafukovanej treba na 4000mbar abs 3000mbar by byl prostor pro vzdch a 1000mbar by bylo n2o akorat to bude orisek... co se tyce korekci od RPM , IAT a podobne...

chtelo by to pobavit se primo s nekym kdo tvori ecu jestli by se nedalo postavit rizeni tak aby se neridilo podle tps nebo map senzoru ale podle poctu molekul kysliku ve spalovacim prostoru. nak tak ze by se nejdriv vzala MAP hodnota korigovana o IAT a RPM pak by se vzala hodnota delky vstriku n2o korigovana teplotou a tlakem a asi i schopnosti rozkladu n2o při spalovacim cyklu(orisek bude tuhle hodnotu vystihnout) no a po sumarizaci techto dvou nam vyjde pocet molekul kysliku pripravenych ke spaleni paliva ktere podle toho nadavkujeme

otazka je jak vubec na zacatku vystihnout jak n2o davkovat i kdyz to asi taky nebude tak zly... bude stacit TPS jako "pozadovany mk"
pak 2d mapa kde bude maximalni mk vs RPM no a rizeni probehne tak ze pokud na mk nebude stacit kyslik ze vzduchu vypocitany podle MAP RPM a IAT dofouknu tolik n2o aby mnozstvi molekul kysliku ve valci bylo dostatecne pro mk pozadovany ridicem via TPS
Naposledy upravil(a) 0martin0 dne 01 led 2012 22:02, celkem upraveno 1 x.

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od 0martin0 »

jeste lip nez pres MAP by to slo ridit u motoru s MAF jako primarni informaci o zatezi tam ti do toho vstoupi jen IAT

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Libor12 »

klasický dry systém funguje se zvýšením tlaku paliva ve chvíli aktivace a ecu dokoriguje dle ls. Vyřešila by to asi další jednotka plus vstřiky,jenže to by asi bylo dost složité na nějakou synchronizaci.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od 0martin0 »

a jak chces teda vytvaret pozadovanou hodnotu pro tu D4D jednotku?

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Libor12 »

já mám jen vstřiky a ovládací modul vstřiku. Pracují s napětím 65V,proto je nelze použít samotné. Samozřejmě ten modul ovládá klasický 5V Signál z řídící ecu. Kdyby to běželo současně nebyl by problém doladit směs i předstih na programovatelné ecu. Chtěl jsem to tam tlačit už smíchane,jenže tam by vznikal problém s expanzi plynu při smíchání a následně to dostat do válce. Dávkovat tekutý plyn přímo je asi nejlepší řešení,nadávkovat potřebné množství taky s pomocí vstřiku problém není. Jen to palivo. Držím se pořád myšlenky lineárně zvyšovat tlak paliva v závislosti na množství plynu ale nějak mi pořád uniká jak. K ovládání kdy a na jak dlouho otevřít vstřik bych použil třeba megasquirt. Na základě tlaku plynu se dá korigovat i doba otevření(množství plynu) ale kdo řekne ecu řídící normálně motor - dej víc paliva a zdůvodni to. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od 0martin0 »

no a co to udelat pres ten map senzor?

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Libor12 »

no zas tak jednoduché to nebude. :) kdyby ano,tak ten american co si to patentoval to nebude držet pouze v teoretické rovině. :) je to jak skládat hlavolam,nedá mi to pokoj dokud to nevyřeším. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Libor12 »

tak po pár hodinách počítání z rozměru trysek a použitých tlaku pro palivo 43psi a 950psi tlaku n2o je poměr 9.23 n2o ku 1dílu paliva,na což by mohlo opravdu stačit pouhé zvýšení tlaku paliva,tím že systém by se mohl spustit od jakýchkoli otáček,neměl by být problém řídit tlak pomocí změny napětí palivového čerpadla. Teoreticky....
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od LJay »

Ahoj Pane, jen tak od boku narychlo mně napadly dvě možný řešení, ale nevím jestli budou průchozí:

1) do serie před, nebo za regulátor tlaku paliva v liště zařadit elektromagnetický ventil, který by byl při chodu motoru otevřený naplno a tím pádem by byl tlak paliva v liště řízený jen tím podtlakovým regulátorem. Při aktivaci vstřiku plynu by se pak pomocí PWM ten ventil přivřel podle potřeby natolik, aby ti navýšil tlak v liště na potřebnou hodnotu.

2) mezi ecu a vstřiky zařadit piginu, která by po aktovaci vstřikování plynu podle potřeby prodlužovala dobu sepnutí vstřiků.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Svobda
Příspěvky: 183
Registrován: 10 pro 2009 00:06
Bydliště: KV kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Svobda »

Jedna blba otazka budou ty D4D vstriky stim vubec fungovat ? Nezadrou se ,nezalepi ? A kdyz nebudou bezet nebudou se prehrivat.
stavitelné podvozky www.DGR-PODVOZKY.cz
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Libor12 »

zatím jsem zkoušek vstřiky s plynem jen venku a nebyl problém. U d4d se používá jako alternativa sekvenční lpg a prázdné vstřiky nijak netrpí. Ljay piggy je stejné jako programovatelná ecu,muselo by to běžet současně. Ale ten nápad s elektromagnetem bude asi schůdný. K řízení bych použil asi msq a tlak paliva by se řídil podobně jako tlak turba.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od 0martin0 »

hele s tim prehrivanim to asi nebude tak uplne jednoduche, fsi predelane na plyn stejne skrz vstriky tlaci nejakou malou davku paliva prave aby se ochlazovali ale pravda je ze ty muzes klidne taky tlacit malou davku n2o neustale i kdyz otazka je na jak dlouho ti vydrzi lahev :)

a jentak mimochodem d4d je primej vstrik nafty ne? tam sou tlaky trosku jinde nez 30 az 230 bar.... myslim ze tam je to spis 30 - 230 MPa

ale jestli si vstriky zkousel a neco skrz ne protejka tak f poho... jinak bych se bal o prutok n2o aby byl vubec dostatecny

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:59, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Libor12 »

0martin0 píše:
a jentak mimochodem d4d je primej vstrik nafty ne? tam sou tlaky trosku jinde nez 30 az 230 bar.... myslim ze tam je to spis 30 - 230 MPa
tak označuje toyota jak benzin tak naftu. tohle mam http://www.globaldenso.com/TECHNOLOGY/t ... S10-11.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; jinak i delphi dela podobny system http://delphi.com/manufacturers/auto/po ... omogenous/" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od 0martin0 »

tak je o dobry :) taboo to co nevidet rozsekne :)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Libor12 »

rozcupuje moji teorii na souhlasky a samohlasky slovo od slova :lol: :lol: raději s tim vrtanim do hlavy počkam :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

0martin0
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2010 22:11

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od 0martin0 »

beztak je ten us patent jeho :)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:59, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Libor12 »

mockrát díky!! Tak nějak jsem se za tu dobu dopracoval k podobnému řešení,ale nemám tu nikoho kdo by mi to vyvrátil nebo potvrdil. Došel jsem i k tomu,že ten systém bude jednoúčelový bez možnosti jeho řízení univerzálně použít s jakoukoli ecu. S dávkováním n2o přímo do spalovacího prostoru pomocí gdi vstřiku souhlasís nebo je to pitomost? Docela se mi zamlouvá tenhle controller http://www.trickperformanceproducts.com/tpp_00019.htm" onclick="window.open(this.href);return false; že má display a dobře by se mi dal do auta k ostatním budíkum. Ty máš nějakou osvědčenou značku?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Beaver »

Taboo píše:...muzes take pozit k aktivaci N2O "Holy shit, Brian!" tlacitko, s kterym budes moci delat "Danger to manifold"...
OMG :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 15:00, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 15:00, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Beaver »

Obrázek

:lol:
Naposledy upravil(a) Beaver dne 13 led 2012 10:14, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Libor12 »

z čeho vznikne ten zpětný plamen? A děje se to u dry i wet systému?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 15:00, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Libor12 »

tak vozím v autě 2kg hasící přístroj. :) to stačí ne :D dobře,dobře tedy. Upouštím od myšlenky vstřikovat n2o do válců. :) ale,přesto bych systém nějak zefektivnil. Je lepší wet nebo dry system? Nyní používám jednu trysku pro 75hp před klapkou. Při spuštění systému se afr pohybuje pod 10:1. Podle použitých trysek a tlaku mi matematicky vyšlo afr 9.2:1. To je z důvodu bezpečnosti? Kolik je ideální afr. Lze při ladění jít třeba až někam k 11:1? U n/a motoru je lépe začít vstřikovat ve chvíli vyššího podtlaku v sani a nižších otáček nebo naopak? Konkrétně třeba můj motor ve chvíli WOT při 4000rpm má mírný podtlak 80kPa a při 3000rpm má 98kPa tedy atmosférický tlak kdy je lepší systém aktivovat? Při použití tryska/válec je dobře umístit trysky co nejblíže ventilum nebo naopak dále,aby se co nejvíce využil odběr tepla z expanzujiciho plynu? Díky za tvůj čas a odpověď. P.S. pokud by byla někde nějaká literatura v elektronické podobě tak bych ji uvítal,abych Tě nemusel otravovat otázkami na které bych možná našel odpověď tam. Děkuji
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 15:01, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Libor12 »

Taboo,tvoje vrozená skromnost mi vždy vyvolá úsměv na tváří. Ty knihy nemusíš číst,mohl by jsi být jejich autorem. a číst by je měli jiní :) i když nitrous nenávidíš a tvoje znalosti ohledně něho jsou limitované,jsou zhruba asi tak v poměru 95:5 tvoje a moje znalosti :lol: měl bych ještě otázku ohledně výběru trysek. Každý výrobce nabízí a prezentuje tu "svou" chráněnou patentem jako tu nejlepší. Jsou mezi nimi opravdu takové rozdíly nebo je to jen marketingový tah. Na svém voze používás jaký systém a typ? Na vašem corvette fóru kde je také obrázek který jsi zde postnul jeden člověk prezentoval zástavbu svého systému +800hp kde použil dvě trysky pro každý válec z důvodu dávkování a jestli jsem to správně přeložil k dávkování používá pwm výstup a ovládá s ním "proportional needle valve" čili proporcionální jehlovy ventil,ale nějak se nemůžu dopátrat co to vlasne je a jak funguje. Údajně poskytují až o 50% lepší "fine tuning" než klasické solenoidy. Měl tam i video ukázku nějakého software kde množství dávky bylo kontrolováno nejen standalalone ecu jako afr a předstih,ale zároveň měl kontrolu o VE motoru x RPM x množství vzduchu x zátěž a tlaku paliva a na základě toho kontroloval množství n2o přepínal mezi bližší a vzdálenější řadou trysek nebo aktivoval obě. Snažil jsem se to znovu najít ale nějak bez úspěchu :( nevím zda to byl nějaký vlastní nebo komerční soft. :(
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: NDI - nitrous direct injection

Příspěvek od Taboo »

Smazano
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“