Plazmové zapalování

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od NeviM »

bo se domluv a panama z brisku a delejte to seriove jako soucast svicky, kdyz bude svicka s tim modulem jeden dil, usetri se hafo mista a jeste z tebe bude treba milionar a z brisku prvni firma co vyrabi plazmasvíčky 8)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

Semysak: jj epoxid od elchemca už na zalévání používám právě kvuli zvýšení elektrické pevnosti a odolnosti vůči vibracím. Když sem s tímhle projektem začínal tak mi ho poradil Libor a je to super věc.

O víkendu sem zjistil jeden svůj blbý omyl. Uplně sem totiž zapomněl, že se dělají svíčky dvou rozměrů a blb sem celou dobu operoval jen s tím větším rozměrem, protože zrovna tuhle svíčku používám při testech. Takže sem maximální venkovní průměr blokovacího modulu zvolil 25mm. Jenže pro ty užší svíčky nemůže být větší než 20mm. Naštěstí elektronika jako taková průměrem nepřesáhne 18-19mm, ale záměr vloži jí do trubičky a tu následně zalít epoxidem padá.
Nakonec sem to přehodnotil a zkusím to provést tak, že nejprve elektroniku zatáhnu teplem smrštitelnou bužírkou a pak to napustím epoxidem. Chci se totiž vyhnout nutnosti používat zalévací formy a udělat proces výroby co nejjednodušší (nejlevnější).

Dalším problém na který sem o víkendu narazil je nedostatečný odvod tepla, protože při zátěžových testech na ještě nezalitém modulu se mi cca. po 3 minutách při simulovaných 10 000 ot/min odpájí vždy určité součástky. K jejich poškození nedojde a po opětovné připájení funguje vše jak má. Celý problém je způsobený tím, že kvuli úspoře místa jsou tyhle součástky spojený rovnou vývody a né pájením na DPS takže je tam horší odvod tepla (po zalití epoxidem se to možná zlepší, ale chci mít jistotu, že se to nerozpojí). Napadlo mně spojovat je krimpovacíma spojkama na dráty. Kdysi sem viděl takový spojky ve tvaru C kde se vodicě k sobě přiložily bokem a pak se secvakly dohromady. To by bylo uplně ideální ale bohužel to teď nemůžu nikde najít. Tak kdy ste na to někde narazili, tak mi prosím dejte vědět.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od semysak »

no zalejvani v buzirce nevim prijde mi to dost sci-fi ze ten epoxid vleze vsude. podle me vlozeni modulu do hadice rozriznute podelne, zaliti epoxidem nebo silikonem, vytvrzeni a pote sundani ty hadice je easy az az.

pokud se Ti rozpajuji soucastky, je treba overit, jestli to neni poddimenzovane.napr jestli pouzite diody nejsou moc pomale nebo na maly proud, a podobne.

na vyvodech a prechodovych odporech je teda cca 180 stupnu, tka je to bud spatne propajeny nebo to proste nestiha, neprotece proud. zkusil bych pouzit bezolovnatou pajku, ktera ma o neco vyssi bod taveni cca 220 stupnu nebo sn + 0.7% cu asi 227 stupnu. co si pamatuju.

dale misto plosnaku muzes pouzit neco jako "thermal clad" misto laminatu je tam med nebo hlinik, vrstva keramiky a potom med na soucasky.

osobne bych to asi resil tak, ze bych udelal Tvuj blokovaci modul jako takovou dvojito svicku, z obou stran svickovou koncovnku a mezu tim modul + ten privod te DC path. modul by mel nejakou prirubu-pacicky a dal by se nekam hodit v motorovem prostoru. potom by si propojil puvodnim kabelem trba ten cop se vstupem modulu a vystup kvlaitnim medenym kabelem se svickou, to vse se standardnima koncovkama

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

Semysak: finální postup toho odlejvání ještě budu muset otestovat. Pokud to s tou bužírkou nebude průchozí, tak nezbyde nic jinýho než použít nějakou formu ať už třeba tu hadici, nebo sadrový negativ.

Součástky jsou dimenzovaný dostatečně. Na modulu co sem dělal pro Libora jsou použitý ty samý součástky bez jedinýho problému. Tady vzniká problém v tom, že sem musel maximálně zkrátit jejich vývody, takže každá součástka má jen cca 4mm vývod na který je z boku napájený vývod z druhé součástky, takže se to teplo nedokáže řádně rozptýlit a pak to dělá takovýhle brykule. Použití bez olovnatý pájky by mohlo pomoc, protože nejspíš stačí navýšit tepelnou odolnost jen o pár °C. Když snížím otáčky například na 7000ot/min, tak už s tím problém není.

Až mi Dimitar vrátí plazmu z testů, tak si zkusím pohrát ještě s omezením proudu, který by tomu mělo dost pomoc. Teď mám doma jen invertor co jsem dělal pro Libora a ten je nastavený na o dost větší výstupní proud a bohužel je zalitý, takže do nej nemůžu šáhnout abych to upravil.

Modul je koncipovaný přesně tak jak píšeš. Někde v tématu sem to snad už i popisoval (možná to bylo na jiným forů). Chtěl sem to udělat co nejuniverzálnější, takže modul půjde zapojit více způsoby. Modul jako takový je vlastně jen váleček který má z každý strany šroub M4, na který si můžěš připojit prakticky cokoliv.

1) pro motory s dostatečně zapuštěnou svíčkou to bude vypadat tak, že na přívodu bude terminál svíčky, na který napojíš fajfku s kabelem od rozdělovacě. Z druhý strany modulu pak bude konektor pro nacvaknutí na svíčku. V případě COP bude na přívodu místo terminálu našroubovaný protikus k vývodu z elektroniky COP (ještě musím přesně dořešit, protože sem zatím neměl žadný COP v ruce).

2) pro motory s málo zapuštěnou svíčkou, pak bude modul provedený tak jak píšeš tnz. z každý strany terminál svíčky a modul umístěný někde v motorovým prostoru. Na vstup připojíš fajku s kabelem od rozdělovače (případně COP) a na výstup napojíš fajfku s vysokonapěťovým měděným kabelem, který bude zakončený příslušnou koncovkou a napojený na svíčku.

3) poslední možnost bude zachování původního zapalování s tím, že se jen terminál svíčeky propojí s vysoko napěťovým měděným kabelem s výstupem blokovacího modulu a vstup modulu zůstane nepřipojený (zaizolovaný)
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Beaver »

NeviM píše:bo se domluv a panama z brisku a delejte to seriove jako soucast svicky, kdyz bude svicka s tim modulem jeden dil, usetri se hafo mista a jeste z tebe bude treba milionar a z brisku prvni firma co vyrabi plazmasvíčky 8)
Už to tu padlo - Brisk to nebude vyrábět, neboť by šlo o sebelikvidační výrobek. Ta svíčka pak přežije auto a kdo by si pak kupoval další svíce, když jedna sada by mu vydržela na furt :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Beaver »

Taboo píše: pocitejte s US kontinentalni demonstraci
Opatrne, aby LJay neuvrhnul na USA embargo :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:47, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Beaver »

Potom nemáš důvod k demonstraci :D Navíc když to teda klapne tak my budeme mít i nějaké ty svíčky, který tu plasmu snesou :D Jinak ale souhlasím s tím, že modul mimo svíčku má spíš výhody - jednak jednodušší výměna při poruše, jednak větší svoboda ohledně jejich rozměrů a nakonec dost možná i menší záhul pro ty moduly vlivem vibrací, tepla a případnému vlivu oleje a plynů přímo u motoru.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Libor12 »

jj,máte. Obě dvě jsou náš vzor. :) jenže obě dvě firmy si vzali za vzor pana Aarona ;) (dofam že mych 50usd užil ve zdraví :) ) ani jedno z těch modulů a je jedno jak jej firmy označují nefunguje na motoru co má víc jak 6000rpm. Všechno to běhá na sekačkách na trávu,velkých V8 ale ať to někdo z nich namontuje na 1.6vtec :) a nastane překvapení,ono to NEBUDE fungovat. A proč ne,tak to rozlouskl Ljay. Tomu to funguje a fungovalo pod zátěží 32000rpm. Dnes jsem doobjednal poslední součástky,takže jakmile přijdou otestuje ljay a jde to k tobě. Potom by bylo nejlépe na SEMA otevřít stánek vedle zmiňovaných firem a předvést jim to. :) Jinak Taboo moc díky. Opět jsi svým názorem přispěl k něčemu nad čím jsme dlouho váhali. 8)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

Taboo: to co popisuješ by nastat nemělo, protože sem to měl vymyšlený tak, že vršek modulu by byl vždy zároveň s hlavou a případná mezera mezi terminálem svíčky a konektorem by se korigovala pomocí distančního sloupku namontovanýho mezi konektor a modul. Modul by musel být vždy nahoře i kvuli tomu aby se na něj dal navlíknout gumovej klobouček zamezující vnikání nečistot do šachty a omezující vibrace.

Řešení který navrhuješ ty je samozřejmně logický a správný. Já se to snažil jen posunout na další level, aby to bylo trochu víc uživatelsky přívětivý při montáži a zároveň se snížilo riziko toho, že si člověk při nechtěným prodření kabelu šáhne do něčeho co by mu mohlo celkem uškodit. Bohužel se ale ukazuje, že takhle kompaktní řešení je pro domácí výrobu celkem náročný a nebylo by to zrovna moc "cost effective".

I přesto mi to nedalo a udělal sem menší úpravy na blokovacím modulu a díky nim sem se dostal na 7 a půl minuty při simulovaných 12 000 otáčkách, což už není vůbec špatný :) Ukázalo se přitom ale to, že ze svíčky se mi převádí přes středový pin dost značný množství tepla do toho modulu a z něho do součástek, což není zrovna dobrý a pokud bych to uzavřel ještě do kanálu v hlavě tak by se tím ještě víc snížilo chlazení a mohlo by to dělat problémy. Takže moduly skončí s největší pravděpodobností mimo hlavu a žádný protesty nebudeš muset pořádat :)
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:47, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Libor12 »

ano i s rezistory. Ta yttrium svíčka které jsem měl v autě,je mají. Samozřejmě pokud se použije bez zmenší to namáhaní modulu samotného,ale ljay se řídí heslem jednou stačí,dáme 3x tolik. :) s haltechem si určitě padnou do oka. :) to nejdůležitější je to pořádně ukostřit,ne kvůli funkci,ale kvůli bezpečnosti,což jsem podcenil. :( Tu ránu kterou jsem od toho dostal bych přirovnal k paralyzéru na nejvyšší výkon přímo na holé čelo. :D
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:47, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Libor12 »

ja zustal lezet před u auta zhruba 15minut,mam cca 2m a 95kg a byla to jen jedna jiskra,byt jich vic asi tu nepíšu :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Krosmen »

Taboo píše:Anebo aspon trvale paralyzovat jeji hlasivky :? (jeji mozek je uz vice-mene paralyzovan primo od narozeni) ?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Mike Mad »

manzelka nebo tchyne? :lol:
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:48, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

Taboo: ty tvoje odkazy na hliníkový lišty s COP a PAKOva (crx forum) fotka jednoho COP modulu mně přivedly na nápad jak ty blokovací moduly vyrobit a doufám, že teď už to bude bez protestů :)
Bude to nenáročný na výrobu, odolný a celkem dost univerzální. Koncepce bude podobná jakou u toho předešlýho blokovacího modulu, tzn. co kanál to modul. Jen bude tvarově jiný a nebude se to montovat do kanálů v hlavě. To jak bude modul vypadat je vidět tady na obrázku.
blok_modul.jpg
blok_modul.jpg (12.02 KiB) Zobrazeno 1938 x
Zapojit to půjde jak na rozdělovač, kdy budeš mít možnost volby jestli to namontovat někam do motorovýho prostoru a prokabelovat to podobně jako Aquapulser, nebo si vyrobíš hliníkovou lištu a přes ní to nasadíš přímo na hlavu jako při použití COP. Umístění modulů na hliníkový liště bude mít ještě jedno plus a to, že se do ní budou vychlazovat, takže se dost sníží tepelný namáhání.
montaz_01.jpg
montaz_01.jpg (24.67 KiB) Zobrazeno 1938 x
montaz_02.jpg
montaz_02.jpg (28.97 KiB) Zobrazeno 1938 x
Při použití COP necháš ty moduly někde v motorovym prostoru a natáhneš si od nich kabely k terminálům svíček. Přívod do modulů od rozdělovače, pak zůstane nepřipojený (zaizolovaný).
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od JRD McLAREN »

stym mojim wasted-sparkom ti to uz funguje ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

JRD McLAREN: bohužel sem se k tomu, ještě nedostal, kvuli tomu, že sem se teď celou dobu motal kolem návrhu finální verze blokovacího modulu. Modul už mám navržený a dneska pošlu objednávku na výrobu DPS. Až je budu mít pokupě, tak začnu testovat ten Waste Spark. Pokud ale potřebuješ to zapalování u vrátit, tak ti ho hned v pondělí odešlu.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Libor12 »

Ale nepotřebuje ho. :) on by to jen rád už měl v autě :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od JRD McLAREN »

no hned jak sa mi tam podari dostat motor..

modul mam este jeden..takze tento mozesh mat "naveky" ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:48, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

JRD McLAREN: děkuju za vstřícnost, ale stejně hned jak bude dotestováno tak ti modul vrátím.

Taboo: Vyrobit to jen s jedním přívodem pro použití s COP problém nebude.
Pokud by se ti to pod montážní lištu vešlo rozměrově (40x40x20mm) tak by se daly ty moduly uzpůsobit tak, že by neměly pevné kontektory, ale jen dva drátové výstupy na 20mm stranách. Jeden by si napojil na terminál svíčky a druhý na zdroj plazmy.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:48, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od LJay »

Taboo: OK, pokud trochu upravím vnitřnosti toho modulu, tak by to mělo jít zrealizovat i s těma konektorama přímo na bocích modulu. Nejdřív to ale otestuji s moduly, tak jak sem je navrhnul prvně, protože už je objednána výroba. Pokud to bude se vše osvědčí, tak bych pak navrhnul speciální moduly pro tvoje potřeby.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:49, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Plazmové zapalování

Příspěvek od Krosmen »

Taboo píše: Mym zamernym planem je naprosta destrukce nejakeho tovarniho motoru, nejlepe v podobe roztavenych pistu... :lol:
zvrácené choutky :-)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“