Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Progresss
Příspěvky: 1018
Registrován: 11 pro 2007 08:46

Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Příspěvek od Progresss »

Ahoj, předem chci poprosit moderatory o promazávání OT, posměchu o prdítku atak 8)

Chtěl jsem se zeptat zdejších tunerů na rozdíly v motorech atmosferických a s kompresorem.

Jde o to že už docela dlouho uvažuju o tom že bych zkusil pumě trochu pomoct právě kompresorem a když jsem se o to dneska začal zajímat trošku víc, první co jsem našel je že motory s kompresorem mají jíné písty..

Abych byl trochu konkrétnější chtěl bych použít komponenty z C230 kompresor. Motor z pumy bez problému vydrží 120kw(racing puma) - serijová má 92 8) Já bych se spokojil s hodnotou kolem 150hp, předpokládal jsem že s nízkým plnícím tlakem by to mohlo šlapat bez úprav ŘJ.

Myslíte že je toto reálné ? případně nějáký úskalí toho? Zdá se mi to poměrně "jednoduché" na množství HW úprav (proti turbu).

Díky za odpověd 8)

Takeshi
Příspěvky: 3575
Registrován: 01 úno 2006 20:32
Bydliště: PilsN
Kontaktovat uživatele:

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Příspěvek od Takeshi »

poladíš motor 100tis
špéra 20tis
nevydrží to spojka převodovka 50tis
pak brzdy podvozek 50 tis
a stejně se to bude furt srát
nakonec to bude neprodejný
našetři a Kup si za rok focuse ST nebo něco rovnou s turbem 8)

Progresss
Příspěvky: 1018
Registrován: 11 pro 2007 08:46

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Příspěvek od Progresss »

Jestli se toto ukáže jako naprostej nesmysl na podzim koupím FOCUSE ST mk1 8)

Jinak nechtěl jsem z ní dělat závoďák, jen jí trochu zrychlit v přímce :wink:

Takže jsem s těmato věcma vůbec nepočítal a jediný co zatím má jsou brzdy z mondea ST. Jinak za 50 bych měl do pumy asi 10 převodovek :lol:

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Příspěvek od kony5 »

Písti jsou nižší nebo s vyhloubením uprostřed...prostě aby jsi dosahl nižšího kompresního poměru kvuli dodání vzduchu pod tlakem - přeplnění... Žadné nizkorozpočtové přeplňování neexistuje :D ..začneš stavět motor a když už davaš tohle nové tak dáš i tamto a když už to dávaš nové tak tam dáš něco pořádného a tak to pokračuje až v motoru zahučí 100tisic a furt to nejede...začarovaný kruh..

Uživatelský avatar
xciba
Příspěvky: 1694
Registrován: 30 pro 2010 22:12
Bydliště: Praha

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Příspěvek od xciba »

nevejde se treba do pumy 2.0 duratec z mondea mk3?ten by tam byl skoro ideal vykon to ma 108kw a je jich docela dost 8)
Vauxhall omega 2.5V6 ->VXR edition -> crazy omega https://www.youtube.com/watch?v=cd65a5H3yHI -> MV6
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Příspěvek od blázen »

Zrovna na ty písty sahat nemusíš,osobně bych na tvým místě ale koupil focus ST, to je cesta se zaručeným výsledkem a ne katastrofou.
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Progresss
Příspěvky: 1018
Registrován: 11 pro 2007 08:46

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Příspěvek od Progresss »

Motor z mondea by tam šel 8) Co jsem koukal v anglii tak dávaj duratec + turbo :lol: Jenže do tohoto jsem se právě pouštět nechtěl tím bych to auto právě "znehodnotil" měl jsem asi "trochu" špatnou představu že by to bylo prakticky plug and play - koupit sání z pumy, kompresor z medáka. Vyhodit kompresor klimatizace a pak "trochu" vaření litiny atd..

V případě že by to nefungovalo, prodávalo se atd tak bych tyto komponenty prostě vyměnil za sérijové..

Se začarovaným kruhem to vidím když někdo dělá velké úpravy.. Já si právě předem chtěl napřed všechno promyslet, proptat se, nakoupit komponenty a pak si "hrát" ale nesnažit se to honit do nekonečna, ale udělat právě jen to nutné..

Pravda je že STčko focus má 170 koní v serii s váhou jen o pár kilo větší než puma + má navíc dveře a je novější :lol: Zde bych s logikou byl asi u konce, ale chtěl jsem prostě něco vyzkoušet :oops:

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Příspěvek od JRD McLAREN »

no co sa tyka povodnej ECU..
tak ide o to ci meria talk v sacom potrubi MAP ...alebo mnozstvo pretekajuceho vzduchu MAF
s MAP by mohol byt problem, ze by ECU nevedela pracovat s pretlakom vzduchu v sani.

pokial si to chces len tak skusmo zmontovat..
tak smelo do toho... nikto ti asi predom nepovie ako sa to bude spravat..

piesty zatial urcite riesit nemusis...
"oturbene Hondy" funguju s plniacim tlakom do 0.5baru aj na seriovych vnutornostiach
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Příspěvek od Sova »

jen tak pro zajímavost...předesílám, že sem ten topik nikdy celý nečetl, takže nevím jestli mu to jezdí a jestl to tam má...ale zběžně podle fotek asi jo :D
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=15&t=28857
Cléon & Fonte

Takeshi
Příspěvky: 3575
Registrován: 01 úno 2006 20:32
Bydliště: PilsN
Kontaktovat uživatele:

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Příspěvek od Takeshi »

problem je že by ses třeba dostal na 150k,pak bys ale potřeboval 180 atd
viděl jsem projekt borce,měl káčko , nejdřív 150k pak 170,to nestačilo dal tam motor z RSmk1 a lehce doladěný na 230
a snad před pul roku jsem koukal že tam měl big turbo na 270k :D
ne fakt neupravovat a jen měnit auto :)

Progresss
Příspěvky: 1018
Registrován: 11 pro 2007 08:46

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Příspěvek od Progresss »

Problém by pak byl, že než dodělám školu můžu chtít koní třeba milion :lol: Toto mi přišlo docela "rozumný" v rámci toho něco si zkusit a autu trochu pomoct, jen právě to jestli mu pomůžu jsem chtěl znát názor i ostatních :lol:

Ono se nato asi vybodnu a opravdu si raděj koupím to STčko spek


ALE eventuálně kdybych dotoho chtěl jít.. Auto má MAF, dal bych kompresor z MBčka kde origo tlačí 0.5bar a s ničím nehýbal .. Je tedy reálný že by to takto fungovalo a auto rozumně jelo ?

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Přeplňování kompresorem - rozdíly v motorech.

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ked to ma MAF.. teoreticky hej..
otazka je kde ma ECU "ten vrchny mantinel" ...
a "do kedy" bude stihat palivova sustava ...


ci by to potom nepotrebovalo nejaky ten "chip" ..
a dvihnut tlak paliva...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“