aretace vačky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

aretace vačky

Příspěvek od tom28 »

Ahoj mám jeden dotaz...... vzhledem k tomu že jsem rovnal blok hlavu a dával jiné těsnění, počítám že vzdálenost mezi klikou a vačkou se trochu změmí.... nakolik to bude jiné ještě nevím, ale počítal jsem tak nějak dopředu se stavitelným rozvodovým kolem......"v rámci performance nastavení :wink: " Vtip je ale v tom ,že vačka nemá žádnou aretační polohu...... její fabrickou polohu znám podle rysky co je na orig rozvodovém kole versus ryska na hlavě, ale zkrátka když to kolo vyměním za štelovatelné, jsem prostě bez možnosti kontroly polohy vačky. Myslím že při napínání řemenu mohu tak vše opět rozhodit..... dívám se na ten problém špatně, nebo prostě bez pevné aretce to je nemožné. díky

Uživatelský avatar
menyjak
Příspěvky: 144
Registrován: 14 bře 2011 18:12
Bydliště: Český Krumlov

Re: aretace vačky

Příspěvek od menyjak »

udělej si někam čárku :) já při výměně rozvodů používam víc fix než aretace :D :D
Mitsubishi Colt 2.0 4G63
Mitsubishi Colt Gti -->>project 4G63T AWD
Mitsubishi Eclipse 1G LPG - daily car

jezdit s dieselem je jako být gay, je to čím dál běžnější ale nikdy to nebude dobré :P

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: aretace vačky

Příspěvek od tom28 »

dobře mám rozvodové kolo přidělanmé na vačce a v hlavě motoru. Nastavím rozvodové kolo na rysky. Teď to rozvodové kolo sundám nasadím štelovatelné kde je taky ryska. To je všechno v pohodě do chvíle kdy nasadím rozvodák a budu chtít napnout řemen, protože pokud jsem změlil vzdálenosti mezi klikou a vačkou dojde ke skrácení vzdálenosti a tím k ponatočení vačky "někam" mimo její "základní polohu"
.......musel bych si označit přímo vačku vs hlava, ale vzhledem k velikosti průměru vačky mi to nepřijde jako ideální..... No asi budu vymyslet jak tu vačku udržet při napínání v jedné poloze.....

RedX
Příspěvky: 48
Registrován: 16 kvě 2010 12:43

Re: aretace vačky

Příspěvek od RedX »

přepočítej si změnu vzdálenosti na řemenu na úhel natočení vačky a pak prostě udělej korekci na tom stavitelnym kole..

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: aretace vačky

Příspěvek od honza 2.0 16v »

pod 1 či více domečků vačky dej planžetu a domky opatrně utáhni.. vačka se ti zaaretuje v pozici, že jseš schopnej napnout řemen... a upravit štelovací kolečko taky, aby si měl na každou stranu možnej stejnej pohyb...

nejrychlejší řešení.. pak teda nachat si yvrobit domky místo horních dílů ložisek, co budou mít v sobě vyfrézovanej tvar vačky a bouto to emchanicky aretovat-tj. stejně jako u přípravků na rozvody u některejch automobilek..

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“