Fabia RS - vzduchový filtr, kit sání
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Fabia RS - vzduchový filtr, kit sání
Ahoj všem, měl bych dotaz...
Mám Fabii RS I, r.v.2006 a chci si koupit "lepší" vzduchový filtr nebo rovnou komplet cely kit sání. Avšak nevím, zda je kit sání přes léto vhodný, když jsou vedra jako hrom...zda není lepší koupit pouze samotný vzduchový filtr např. KN apod. Pokud někdo má celý kit sáni, jestli by mohl třebas hodit nějaké foto jak je nej uložit pod kapotu aby to sálo co nejméně tepla apod., prostě nějaké zkušenosti. Je mi jasné, že každý bude tvrdit něco jiného, ale aspoň mě to třeba usměrní. Budu rád i za přesný název kitu a značku, i co se týče zapojení váhy vzduchu apod.
Díky moc za odpovědi, jsem v tomhle amatér:-)
Mám Fabii RS I, r.v.2006 a chci si koupit "lepší" vzduchový filtr nebo rovnou komplet cely kit sání. Avšak nevím, zda je kit sání přes léto vhodný, když jsou vedra jako hrom...zda není lepší koupit pouze samotný vzduchový filtr např. KN apod. Pokud někdo má celý kit sáni, jestli by mohl třebas hodit nějaké foto jak je nej uložit pod kapotu aby to sálo co nejméně tepla apod., prostě nějaké zkušenosti. Je mi jasné, že každý bude tvrdit něco jiného, ale aspoň mě to třeba usměrní. Budu rád i za přesný název kitu a značku, i co se týče zapojení váhy vzduchu apod.
Díky moc za odpovědi, jsem v tomhle amatér:-)
Re: Fabia RS - vzduchový filtr, kit sání
osobne bych dal jen vlozku.. oni precijenom ten filter box delali lidi, kteri maji nejake vzdelani a vedej proc to udelali takhle 

ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf
Re: Fabia RS - vzduchový filtr, kit sání
Takze prehodil bych OEM trubku z cela do filtr boxu za seratackou z ibizi ARL (tusim neco pres 2000Kc, ale je overene ze to ma na funkci rostlinare vliv-je to zminenen i dole v clanku ), a pri kazde vymene oleje (10tis km ) dej kvalitni originalni papirovy filtr. Nic lepsiho nevykoumas, nekdo dava BMP filtry (takovej ten carbonovy konus) ale co vim tak vsichni na DP doporucuj casteji menit papirak.
Na vahu ani vedeni vzduchu bych nesahal. Kdyz budes mit stesti bude vysledek neznatelny, kdyz smulu oddelas si vahu a zbytecne zaseres sani bordelem.
http://hothatchclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=255" onclick="window.open(this.href);return false;
Co se tyka uprav sani je toho dost napsano zde. Nedes se toho ze tam na tech grafech neni videt zlepseni. Ridici jednotka ho totiz potlacuje a treba to sladit s hodnotami v softwaru. Kazdopadne spolu s vyfukem jen tato uprava udela 18% v "nasem" pripade mozna trochu mene, protoze oproti 77kw roomsteru mame uz (nebo spis jeste) "stredni velkou hadici do filtr boxu "
Odkaz:
http://www.autospeed.com/cms/A_112211/article.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak vzhledem k tomu ze mas turbomotor tak teplotu ti podstatne ovlivnuje intercooler, ktery je u Fabie hloupe reseny malym ctvereckem v podbehu. tim padem k nemu jde malo vzduchu a i pri seriovych hodnotach vozu jsou v lete teploty dost vysoko
Tim padem nic moc EGT apod. Pokud mas hluboko do kapsy vyrizni v podbehu odvetrani aby si mu trosku pomohl. Pomaha nahrat to horkovzduskou a vyriznout tam jakoby zabry.
Pokud mas vic penez bylo bu dobre IC vcetne vedeni vymenit za FMIC coz je to same jen vpredu vozu kde se IC lepe chladi. Jedna z variant Plug and Play zde:
Odkaz:
http://www.hothatchshop.cz/skoda/fabia- ... it-14.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak to vypada u me na aute:

Nasazen:

Origo vs. Forge:

Pokud toto udelas mas uz slusnej zaklad na chip. Do budoucna i na vetsi upravy

http://hothatchclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=255" onclick="window.open(this.href);return false;
Co se tyka uprav sani je toho dost napsano zde. Nedes se toho ze tam na tech grafech neni videt zlepseni. Ridici jednotka ho totiz potlacuje a treba to sladit s hodnotami v softwaru. Kazdopadne spolu s vyfukem jen tato uprava udela 18% v "nasem" pripade mozna trochu mene, protoze oproti 77kw roomsteru mame uz (nebo spis jeste) "stredni velkou hadici do filtr boxu "
Odkaz:
http://www.autospeed.com/cms/A_112211/article.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak vzhledem k tomu ze mas turbomotor tak teplotu ti podstatne ovlivnuje intercooler, ktery je u Fabie hloupe reseny malym ctvereckem v podbehu. tim padem k nemu jde malo vzduchu a i pri seriovych hodnotach vozu jsou v lete teploty dost vysoko


Pokud mas vic penez bylo bu dobre IC vcetne vedeni vymenit za FMIC coz je to same jen vpredu vozu kde se IC lepe chladi. Jedna z variant Plug and Play zde:
Odkaz:
http://www.hothatchshop.cz/skoda/fabia- ... it-14.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak to vypada u me na aute:

Nasazen:

Origo vs. Forge:

Pokud toto udelas mas uz slusnej zaklad na chip. Do budoucna i na vetsi upravy

" www.autowerks.cz "
Re: Fabia RS - vzduchový filtr, kit sání
Jinak kdyz uz resime sani, mel by si zaslepit, ci zcela vyradit EGR ventil, ktery prepousti spaliny zpet do motoru (ekologie, rychlejsi zahrivani). Da se to resit pomoci zaslepek a ventil nechat, nebo to nahradit cele kitem opet od Forge, nebo si to doma yrobit sam. Opet posilam fotky ze sveho vozu.
Je nutna uprava v ridicim systemu! Mas uz novy software, takze ti to bude hazet chybu motoru (sice jen informativni, ale kdo by mel rad svitici zlutou ikonku ze?)
Odkaz na shop:
http://www.hothatchshop.cz/skoda/fabia- ... t-182.html" onclick="window.open(this.href);return false;
fotky meho reseni:
Takhle jsem mel zadelanej EGR a to jsem na tom hodne dobre, kolikrat je tam dira jak prst:

Tohle je me reseni sipek si nevsimej jsou z navodu:

Postup vymeny:
http://hothatchclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=570" onclick="window.open(this.href);return false;
Odkaz na me v projektech:
viewtopic.php?f=116&t=106500" onclick="window.open(this.href);return false;
Btw. bylo by fajn rict co tim sledujes? chces se dostat nekam vis, nebio jen ulevit serii? Jake mas plany?
Je nutna uprava v ridicim systemu! Mas uz novy software, takze ti to bude hazet chybu motoru (sice jen informativni, ale kdo by mel rad svitici zlutou ikonku ze?)
Odkaz na shop:
http://www.hothatchshop.cz/skoda/fabia- ... t-182.html" onclick="window.open(this.href);return false;
fotky meho reseni:
Takhle jsem mel zadelanej EGR a to jsem na tom hodne dobre, kolikrat je tam dira jak prst:

Tohle je me reseni sipek si nevsimej jsou z navodu:

Postup vymeny:
http://hothatchclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=570" onclick="window.open(this.href);return false;
Odkaz na me v projektech:
viewtopic.php?f=116&t=106500" onclick="window.open(this.href);return false;
Btw. bylo by fajn rict co tim sledujes? chces se dostat nekam vis, nebio jen ulevit serii? Jake mas plany?

" www.autowerks.cz "
Re: Fabia RS - vzduchový filtr, kit sání
Ahoj, díky za odpovědi. Abych řekl pravdu, sháněl jsem RS I, která nemá moc nalitané, je netknutá pod kapotou a říkal jsem si, že mi bude stačit tak, jak sjela z výrobní linky...jenže....
prostě člověk chce po čase něco více, ale nechce měnit auto. Takže jsem šel na brzdu abych zjistil jak na tom je motor, poté nechal přehrát software řídicí jednotky na cca 170 cvrčků, což mi "stačí", ale tak nějak bych rád motoru a všemu ulehčil a třebas i o něco navýšil výkon. Nerad bych ale něco dělal na úkor životnosti, tudíž mě jen napadá změna okolo výfukového potrubí, sacího potrubí atp. Tudíž sbírám informace a jen uvažuji co se dá a nedá...Je mi jasné, že každa sranda něco stojí...Né, že bych chtěl šetřit každou korunu, ale zase do toho nechci navalit hříšné peníze abych se ve výsledku vozil v autě za skoro půl milionu, to už bych si raději koupil něco lepšího seriového:-) Takže si ještě pročtu názory a zkušeností těch, co už RS I mají, něco vyzkoušeli a hlavně co se osvědčilo. Nehodlám si koupit nějaký filtr ve tvaru hřib na tržnici za 300,-kč a říkat si, jak nemám něco extra pod kapotou. Prostě jdu jen do toho, co vím, že bude mít pozitivní vliv, ale zase nehodlám asi vrazit 20tis do intercooleru, výfukového potrubí 25 tis atp.
Né, že by si to moje "fabka nezasloužila":-) Snad mi rozumíš:-)


- Sova
- Příspěvky: 3475
- Registrován: 07 lis 2006 04:03
- Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen
Re: Fabia RS - vzduchový filtr, kit sání
KN, Green atpod. určitě znáš...
Přihodím co sem našel
JR KVW23
http://www.jrfilters.com/images_produit ... /KVW23.pdf
http://www.jrfilters.com/
Přihodím co sem našel

JR KVW23
http://www.jrfilters.com/images_produit ... /KVW23.pdf
http://www.jrfilters.com/
Cléon & Fonte
Re: Fabia RS - vzduchový filtr, kit sání
Poslal jsem ti veci ktere mam na aute ja. Je mozne vse resit homo-domo, s jinym FMIC treba z ciny a koupit i levne silikonove hadice a spachat to v garazi. Urcite to bude mit vetsi efekt jak originalni IC (ten pri 170HP teda rozhodne nestaci a mel bych obavu=vazne uz je slabej i na serii!). Ja jsem to nechtel pac jsem chtel zachovat predni vyztuhu bez rezani, chtel jsem FMIC v originalnim uchyceni atd.
Jinak 170HP je na serii tak akorad. Protoze mas 2006 uz asi nemas KKK ale Garrett turbo, takze to by mohlo drzet nejakou chvili na tvem vykonu. Kazdopadne zalezi take na krouticim momentu aby se ti casem neodporoucela dvouhmota, casem urcite dostane za usi i lamela..Zalezi jak jezdis. Kazdopadne to je hudba budoucnosti, dle meho. Pokud by si dal ten FMIC co mam ja tak tech 230HP by to mohlo uchladit, za predpokladu ze by si dal hybridni turbo. Ja pujdu cestou originalniho turba Garrett 1749 VB z ARL motoru a rad bych neco kolem 200HP.
Pokud budes chtit vic jak 170HP uz to chce rozhodne jine turbo. FMIC uz melo davno byt! (minimalne vyrezany podbeh!) Chtelo by to uz i lamelu s HDS (posles lamelu do http://www.renovak.cz" onclick="window.open(this.href);return false; +700Kc a oni ti poslou zpet lamelu co snese vetsi kroutici moment). Pomalu bych premyslel o podvozku (ja jsem spokojen z HP-sporting - 20tis vcetne pruzin-mozna bych umel levneji) a brzdach (dal bych 312mm kotouce a brzdice s O1RS)
Podvozek
http://www.hpsporting.cz/?k=3#p5" onclick="window.open(this.href);return false;
Vyfukove potrubi bych doporucil od blueflamu, nebo se dela o malilinko drazsi od milteku. Oboje se dela i vcetne katalizatoru i bez a je to opet plug and play. Bohuzel kazda sranda neco stoji. Na druhou stranu to je vyzkouseny, spocitany, ma to svary jake to ma mit, je to kvalitni material a effekt je zarucen. Vse je v prumeru cca 60mm takze zase do nejakych 250HP rezerva.
Vyfuk:
http://www.hothatchshop.cz/skoda/fabia-6y-99-07/vyfuk" onclick="window.open(this.href);return false;
Pak je moznost vykuchat katik, nahradit trubkou a funguje to take, ale ja osobne budu volit miltek
Proste kdyz neco delam rad to delam poradne. A tak to mam se vsim. Hold jsem magor, pokud ses sikovnej, mas garaz a zkusenosti, delej si to sam, efekt je o neco malo stejnej. Nebo to dej nekomu at ti to levne udela, ale muzes narazit za svini, nebo kup drahe vyrobky plug and play
To je na tobe 
Tady jeste vlozka do filtru. Ma ji tam hodne lidi co znam, ale ja radsi origo papirak jak jsem psal.
Vlozka:
http://www.hothatchshop.cz/skoda/fabia- ... i-885.html" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: U HHS bych mozna neco umel jit dolu, to same mozna u HP
Edit2: Vse je o penezich. Pokud chci kone musim mit penize, nebo si umet poradit. Pri tvem setupu bych se vykaslal uplne na sani a menil filtry (sani z cupry co jsem psal se stejne projevi po cipu) a resil bych nejak FMIC, pac ty teploty tam budou v lete dvojnasobne a treba u EGT to prej hazi taky moc nehezky cisla uz v serii
Urcite bych vyhodil EGR, ten te bude stat 1500Kc odstraneni chyby a par stovek za zaslepky..A pokud dal nechces investovat, tak to prd 
Jinak 170HP je na serii tak akorad. Protoze mas 2006 uz asi nemas KKK ale Garrett turbo, takze to by mohlo drzet nejakou chvili na tvem vykonu. Kazdopadne zalezi take na krouticim momentu aby se ti casem neodporoucela dvouhmota, casem urcite dostane za usi i lamela..Zalezi jak jezdis. Kazdopadne to je hudba budoucnosti, dle meho. Pokud by si dal ten FMIC co mam ja tak tech 230HP by to mohlo uchladit, za predpokladu ze by si dal hybridni turbo. Ja pujdu cestou originalniho turba Garrett 1749 VB z ARL motoru a rad bych neco kolem 200HP.
Pokud budes chtit vic jak 170HP uz to chce rozhodne jine turbo. FMIC uz melo davno byt! (minimalne vyrezany podbeh!) Chtelo by to uz i lamelu s HDS (posles lamelu do http://www.renovak.cz" onclick="window.open(this.href);return false; +700Kc a oni ti poslou zpet lamelu co snese vetsi kroutici moment). Pomalu bych premyslel o podvozku (ja jsem spokojen z HP-sporting - 20tis vcetne pruzin-mozna bych umel levneji) a brzdach (dal bych 312mm kotouce a brzdice s O1RS)
Podvozek
http://www.hpsporting.cz/?k=3#p5" onclick="window.open(this.href);return false;
Vyfukove potrubi bych doporucil od blueflamu, nebo se dela o malilinko drazsi od milteku. Oboje se dela i vcetne katalizatoru i bez a je to opet plug and play. Bohuzel kazda sranda neco stoji. Na druhou stranu to je vyzkouseny, spocitany, ma to svary jake to ma mit, je to kvalitni material a effekt je zarucen. Vse je v prumeru cca 60mm takze zase do nejakych 250HP rezerva.
Vyfuk:
http://www.hothatchshop.cz/skoda/fabia-6y-99-07/vyfuk" onclick="window.open(this.href);return false;
Pak je moznost vykuchat katik, nahradit trubkou a funguje to take, ale ja osobne budu volit miltek



Tady jeste vlozka do filtru. Ma ji tam hodne lidi co znam, ale ja radsi origo papirak jak jsem psal.
Vlozka:
http://www.hothatchshop.cz/skoda/fabia- ... i-885.html" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: U HHS bych mozna neco umel jit dolu, to same mozna u HP

Edit2: Vse je o penezich. Pokud chci kone musim mit penize, nebo si umet poradit. Pri tvem setupu bych se vykaslal uplne na sani a menil filtry (sani z cupry co jsem psal se stejne projevi po cipu) a resil bych nejak FMIC, pac ty teploty tam budou v lete dvojnasobne a treba u EGT to prej hazi taky moc nehezky cisla uz v serii


" www.autowerks.cz "
Re: Fabia RS - vzduchový filtr, kit sání
Ahoj, chtěl bych se jen zeptat kde sehnat záslepku na EGR ale jen čistě ten plíšek rád bych zachoval chcípací klapku. Na její odstranění sem nečet moc dobrý věci? Díky
Re: Fabia RS - vzduchový filtr, kit sání
Ahoj, vím že to do tohohle vlákna nepatří ale zajímalo by mně jestli na Fabii RS jdou brzdy z OI RS bez výměny těhlice nobo jestli je třeba mněnit i těhlici?
Díky
Díky