Turbo... neco ale chybi... Poradte!

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Wheelman píše:Tak jsem byl dneska u táty v garáži a na stole měl tyhle turba rozebraný dvě, nevim co jim bylo nebo nebylo, ale pravděpodobně jsou z VW, nejspíš z Caravelly T4 2,5 TDi Kdyby jsi chtěl ten housing tak zjisti jekej Garett to je a já se poptám jestli tam nemá nějaký KO!
Nevim co to za typ. :lol: Nikde neni nic napsanyho...


Jinak panove... :lol: Tuhle zimu se bude delat jina vec nez Turbo ci Kompressor... :wink: Bude se delat GO motoru, snizovat hlava, upravovat ventily, lestit uplne vsechny kanaly ktery se daji a jeste se bude predelavat sani... Taky by mela prijit jina prevodova skrin = kratsi, ale to si musim jeste rozmyslet... Uz je to domluveny a Honda jde po Silvestru do dilny...

Vim ze motor po techto upravach bude mit vysokou kompresi, ale na sezonu 2006 je i tak jemne planovan onen kompressor... Sezona 2005 bude jeste v duchu 1600ccm... :lol:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Vysoka komprese + kompressor = :?

strýt.fakrrrr povida ze "NOU"... :lol:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Jestli nechceš udělat ze zážehového motoru vznětový tak to opravdu nepůjde. To se musíš rozhodnout zda budeš honit výkon tím že zvýšíš kompresy a nebo budeš honit výkon turbem a budeš muset kompresy snížit. S kompresí 10,5:1 už není prostor pro turbo
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

leon4x4 píše:Jestli nechceš udělat ze zážehového motoru vznětový tak to opravdu nepůjde. To se musíš rozhodnout zda budeš honit výkon tím že zvýšíš kompresy a nebo budeš honit výkon turbem a budeš muset kompresy snížit. S kompresí 10,5:1 už není prostor pro turbo
Uz ted v "serii" ma 9.5:1... Vypada to zatim na tu atmosferickou cestu... :(
I kdyz Turbo dela hezky zvuky... :)
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Turbo... neco ale chybi... Poradte!

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo... neco ale chybi... Poradte!

Příspěvek od Zemi »

Taboo píše:
Zemi píše:Co s tim? Je to pouzitelny? Je to GARRETT ("prej" ze SAABu)... Jsem ho nasel nekde v seniku u me na baraku... :roll:

Jakou ma pripadne hodnotu???
I could tell you, but the pictures don't load. :(
Me fungujou... 8)
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo... neco ale chybi... Poradte!

Příspěvek od leon4x4 »

Zemi píše:
Taboo píše:
Zemi píše:Co s tim? Je to pouzitelny? Je to GARRETT ("prej" ze SAABu)... Jsem ho nasel nekde v seniku u me na baraku... :roll:

Jakou ma pripadne hodnotu???
I could tell you, but the pictures don't load. :(
Me fungujou... 8)
Tak mu je pošli mailem a třeba ti Taboo poradí :wink:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo... neco ale chybi... Poradte!

Příspěvek od Zemi »

leon4x4 píše:
Zemi píše:
Taboo píše: I could tell you, but the pictures don't load. :(
Me fungujou... 8)
Tak mu je pošli mailem a třeba ti Taboo poradí :wink:
Uvidime co napise, ale me ten web vazne jde...

@Taboo: Pokud ti to nejede, dej mi sem prosim mail a ja ti to poslu... 8)
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Turbo... neco ale chybi... Poradte!

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

OK, to turbo je Garrett T3 s 45-trim wheel, nejspise ze Saabu anebo Volva. To turbo je schopno zasobyt jen okolo 22 lbs vzuchu, coz je dostatek jenom pro nejakych 200-220 koni.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Taboo píše:OK, to turbo je Garrett T3 s 45-trim wheel, nejspise ze Saabu anebo Volva. To turbo je schopno zasobyt jen okolo 22 lbs vzuchu, coz je dostatek jenom pro nejakych 200-220 koni.
Hehe diky moc... 200-220PS by mi stacilo... :lol: 8) 8) 8)
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Taboo píše:To turbo neni ale zrovna nejlepsim vyberem pro FWD Hondu. On je velice male a i presto ze ma rychly spool-up, tak mu dojde dech daleko pred redline. On je urceno pro mid range RPM a pomerne nizky boost a jeho efficiency jde prudce dolu nad 18 psi of boost. Pro FWD Hondy jsou whodnejsi trochu vetsi turba jako treba nektery T3/T4 hybrid, s kterym clovek kontroluje wheelspin (diky pomalejsimu spool-up) a zaroven muze ten motor zasobit potrebnou masi vzduchu az k redline bez boost drop-off anebo snizeni te efficiency toho turba.
No ja jsem premyslel nad tim ze takhle "maly" Turbo nemuze nakrmit az 8000 rpm...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Zemi píše:Vysoka komprese + kompressor = :?

strýt.fakrrrr povida ze "NOU"... :lol:
Ti dam stryt.fakrrr :lol:
Vysoka komprese+kompressor=knocking
Jinak, Celica ma kompresi 11.5:1 a kompressor tlaci 0.4baru.
Samozrejme se specialne prispusobenou ECU.

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

street.racer píše:
Zemi píše:Vysoka komprese + kompressor = :?

strýt.fakrrrr povida ze "NOU"... :lol:
Ti dam stryt.fakrrr :lol:
Vysoka komprese+kompressor=knocking
Jinak, Celica ma kompresi 11.5:1 a kompressor tlaci 0.4baru.
Samozrejme se specialne prispusobenou ECU.
No vidis ze to jde... :lol:

GX to snad zaridi... :?:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Zemi píše:
street.racer píše:
Zemi píše:Vysoka komprese + kompressor = :?

strýt.fakrrrr povida ze "NOU"... :lol:
Ti dam stryt.fakrrr :lol:
Vysoka komprese+kompressor=knocking
Jinak, Celica ma kompresi 11.5:1 a kompressor tlaci 0.4baru.
Samozrejme se specialne prispusobenou ECU.
No vidis ze to jde... :lol:

GX to snad zaridi... :?:
:smich: Urcite, neboj :smich:

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:47, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

street.racer píše:
Zemi píše:
street.racer píše: Ti dam stryt.fakrrr :lol:
Vysoka komprese+kompressor=knocking
Jinak, Celica ma kompresi 11.5:1 a kompressor tlaci 0.4baru.
Samozrejme se specialne prispusobenou ECU.
No vidis ze to jde... :lol:

GX to snad zaridi... :?:
:smich: Urcite, neboj :smich:
Jo zkurvit umí cokoliv :D

Proboha od kdy je počítačová firma zároveň osvědčenej ladič?

Jsou to nuly a všichni jim to žerou.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Taboo píše:Ackoliv staticka komprese ma vliv na detonacni limit toho motoru, ten detonacni limit je stejne tak ovlivnen zejmena by design of the pistons and the combustion chambers of the head. Pak tam jsou variables jako camshafts a jejich casovani (ktere ovlivnuje dynamickou kompressi), predstih zapalovani, kvalita jiskry, teplota a hustota vduchu a paliva, kvalita paliva a palivo/vzduch mixu, etc. Protoze kazdy motor je trochu jiny, nejaky motor Hondy muze mit vissi detonacni limit s vyssi kompressi, nez treba nejaky stary Chevy motor s nizsi kompressi. Ackoliv cim vyssi ten detonacni limit je a tim vyssi kompressi ten motor muze mit, ten samy turbo motor s tim samym detonacnim limitem a s vysokou kompressi bude moci vyrobit mene horsepower, nez stejny motor s mensi kompressi. Duvodem je, ze do motoru s mensi dynamickou compressi muze clovek nacpat vice paliva a vduchu pod vetsim tlakem, nez je ten detonacni limit dosahnut. Turbo proste falesne zvetsuje objem toho motoru. Kdyz clovek vezme 2.0L motor a pretlakuje ho v pomeru 2:1, tak spali stejne mnozstvi paliva a vytvori stejnou horsepower jako non-turbo 4.0L stejne dynamicke komprese. Kdyz to pressure ratio bude 2.5:1, ten vykon toho motoru bude podobny jako u non-turbo 5.0L. Problemem je, ze to plati pouze v pripade kdy ten motor je pod tlakem toho turba. Jakmile ten motor neni pod tlakem, tak se chova uplne stejne jako kazdy jiny non-turbo 2.0L a ta nizsi komprese ma za nasledek min horsepower. Vpodstate, ta dynamicka komprese u turbo motoru je vzdycky jen kompromis mezi horsepower off boost a maximalni horsepower ten motor je schopny vyrobit pod tlakem, nez dosahne svuj detonacni limit. Proto, kdyz nekdo stavi street, rally anebo autocross car, s kterym nejezdi jen porad pod tlakem, tak trochu vyssi dynamicka komprese je zadouci i presto, ze ten motor nebude schopen dosahnout stejneho vykonu pod tlakem jako jiny motor s nizsi dynamickou kompresi. Naopak, kdyz clovek stavi drag car, ktery je pouzivan neustale jen pod tlakem toho turba, ta nizsi dynamicka komprese mu dovoli nacpat do toho motoru vic vzduchu a paliva.
Obecne, pri pouziti na bezny benzin, staticka komprese pro street car mezi 8:1 a 9:1 se jevi jako nejvyhodnejsi kompromis. Mnohe motory snesou i 9.5:1 anebo 10:1, ale to "ladici okno" se muze stat dost male, ale jak jsem rekl, ono zalezi na tom, na co ten motor je urceny - a kazdy motor ma jiny detonacni limit.
JA se ti divím, že máš náladu vysvětlovat jim o co jde. Jsou tu většinou jen dvě skupiny lidí: První který jen kecaj, ale nic neudělaj a druhý který si nenechaj poradit a skoustu toho skazí. Já na to jsu tak, že když něčemu nerozumím (a je toho pořád hodně) tak o tom čtu a učím se než to pochopím a pak to teprve dělám.
Ptal jsemsee na nějakou firmu co by měla watercut nebo lasercut machine a delaji exhaust....... a vyjde to skoro stejne jako kdybych to koupil v USA.
Koukal jsem k BoostLogic a mají tam koplet kit za 3700 a fuel kit za 1900

Obrázek

a porovnání seriových turb v TTC modu s T67 je poměrně dobrý. Alespoň mně se líbí jak výkon tak průběh. NA te fotce se píše že tam bylo 9PSI ale bylo tam 20PSI.

Obrázek
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

1.8T

Příspěvek od 1.8T »

Pěkně jste se rozpovídali, ale když se vrátím k původnímu dotazu co s tím turbem tak bych to viděl asi takhle: Vzhledem k tomu, že jsi ho našel doma v "seníku" tak nevím jestli je vůbec vhodné o dalším využití diskutovat. Ono turbo je dost háklivé na vlhkost atd takže nějaké uskladnění bez předchozí konzervace znamená jeho smrt. Navíc když si tam tak samo leží tak ho někdo musel předtím odněkud vymontovat (asi proto že bylo v perfektním stavu :D )
Nejdřív si zjisti kolik by stála repase (montovat turbo, které je v háji je jak jistě uznáš nesmysl) možná by se našel v nějakém servisu na opravy turbodmychadel i zbytek. Každopádně v tom stavu jak to leží je hodnota nulová (pokud to teda někomu nepošleš na dobírku jako překvapení) :wink:

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

no jo no,leon 4x4 vono to neni tak jednoduchý,jelikož anglicky neumim ani slovo,tak se těžko nějaká literatura zabejvající se spalovacíma motorama najde,nebo blbě hledám....Já sem i jeden čas hodně silně uvažoval že bych šel na vejšku techniku je to obor technologie spalovacích motorů,to mě fakt brutusně zajímá,ale peníze...Teď by na to bylo,ale neni na to čas....
Až budu mít doma lancii,tak pečlivě prozkoumám jaký to turbo T3 tam je,jestli stačí na výkon okolo 300PS samo,že napíšu bližší info k motoru....

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“