Zdar,
před časem se mi rozsvítila na Focusu I. (1.6 Zetec benzín, r.v. 2002) kontrolka činnosti motoru. "Zresetování" odpojením baterie nepomohlo - sice kontrolka zhasne, ale jakmile člověk vypne na čas motor, rozsvítí se znova.
Na dignostice v neautorizáku pak zjistili chybu lambda sondy.
Jakej další postup?
Chápu že návštěva autorizáku a výměna obou lambd by byla nejjednodušší, no platit 4500Kč per lamda (jsou tam 2) se mi fakt nechce...
Jaká je alternativa?
Zkusit zjistit jaká to je a vyměnit jen jednu? Jak se pozná, které to je? Nebo jsou nějak zpárovaný je lepší vyměnit obě?
Dále, prý se tam dá dát nějaká univerzální lamba (od bosche?) asi za půlku ceny... máte s tím zkušenost?
Pokud bych tam dával tu neorigo, může zůstat ta druhá origo?
Dále - co katalyzátor - může bejt v prdeli taky? Nerad bych aby mi ze servisu volali "pane, katalyzátor je taky výměnu, máme to udělat?" Co stojí kat a je nějaký neorigo?
Poslední věc - kam s tim jít?
Napadlo mě, že by to mohla dělat nějaká firma, co se specializuje na výfuky, třeba Spei (mám je za rohem).
Předem díky moc za info.
špatná lambda - výměna?
Moderátor: Idaho
Re: špatná lambda - výměna?
Hele, to jste nikdo neřešili lambdu?
Nemusí to bejt nutně na forda... prostě jen co s tím...

MSG
Re: špatná lambda - výměna?
diagnostika ti to řekne, jinak špatný lambdy jsou prý horší než nefunkční
Trabant, VW Golf, MX 5
Re: špatná lambda - výměna?
Tak nakonec byl v prd.. kabel na přední lambdě a to tak, že se nedal už napojit. Překousaný od nějaký krysy nebo co...
MSG