BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 01 říj 2012 17:37
BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
Cau lidi uz od mala se vrtam v BMW ,tak sme postavili M50B25 Vanos ,,podle me nejlepsi motor co bmw udelalo 2,5 L 24V Vanos 141kw v serii. ...Mám kovanej ojnice a pisty, vstriky z bmw 535i turbo z BMW TDS ,,ume fouka 1,5baru .. intercooler 900mm x 380mm x 78mm ,vse hadice SAMCO , Blow off HKS original . vsude nova cidla . palivove cerpadlo BOSCH 5bar 300L/h . ..........ridici jednotka byla nalazena na atmosferu . ..pred nandani turba mel motor 178kw ... a tocil 7250ot/min . ---- Turbo ma zavarenou regulaci na volnobeh fouka 0,2bar ... ..no proc pisu .....auto sme postavili vse drzi .. nastartuju a motor se zahreje a muzu ho tocit do 7200ot s 1,5baru ....... nic neskube motor ladne bezi .... ale auto rozjedu a proste nad 3tis otacek jakobyste vytahli klic ze zapalovani ........
..za kazdou radu ci dotaz budu rad . popripade na facebooku http://www.facebook.com/JarmilVonPrdel" onclick="window.open(this.href);return false; .... ... foto je zde http://jarmilvonprdel.rajce.idnes.cz/BM ... s_Turbo_92" onclick="window.open(this.href);return false;
..za kazdou radu ci dotaz budu rad . popripade na facebooku http://www.facebook.com/JarmilVonPrdel" onclick="window.open(this.href);return false; .... ... foto je zde http://jarmilvonprdel.rajce.idnes.cz/BM ... s_Turbo_92" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
hrozná prasárna... chudák auto..
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- Tiger.s
- Příspěvky: 2575
- Registrován: 17 lis 2005 11:44
- Bydliště: Téměř Pilsen :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
Tak jestli je ten motor kovanej jak by mi bylo fuk v čem ho naladím a pak ho dát někam jinam. Ono pokud nechal original řízení motoru tak se nedivím že to nejde .
Co takhle málo benzínu, jenej předstih a spoustu dalšího???

89´Corsa A Sport (motor nebudu psát
)
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up

01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
jestli jsem to pochopil dobře, tak na volnoběh bez záteže to jde vyakcelerovat až na 7200 otáček a při rozjezdu v zátěži to klekne u 3 tisíc?
Jestli je to tak, tak zrejmě proto, že motor zátěži je uplně něco jiného než v akceleraci bez zátěže....
Podle mě jedna z krytérii pro jednotku je prostě už na 3 tisících nepřijatelná tak to klekne..... už jsi byl na diagnostice? Píše něco?
viděl bych to v té jednotce... signaly knock senzorů, předstih, tlak paliva, bohatost směsi......
co to vlasně dělá když to klekne? jde to hned nastartovat, nebo to jen polkne a spadnou otáčky a zase to do 3 tisíc jede?
Jestli je to tak, tak zrejmě proto, že motor zátěži je uplně něco jiného než v akceleraci bez zátěže....
Podle mě jedna z krytérii pro jednotku je prostě už na 3 tisících nepřijatelná tak to klekne..... už jsi byl na diagnostice? Píše něco?
viděl bych to v té jednotce... signaly knock senzorů, předstih, tlak paliva, bohatost směsi......
co to vlasně dělá když to klekne? jde to hned nastartovat, nebo to jen polkne a spadnou otáčky a zase to do 3 tisíc jede?
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
,,, ... na neutral tlaci turbo 1,5 baru?
,,, ... ---
krutě řešenej vejfuk


krutě řešenej vejfuk


3x Renault Safrane Hartge Biturbo
- Tiger.s
- Příspěvky: 2575
- Registrován: 17 lis 2005 11:44
- Bydliště: Téměř Pilsen :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
0,2Baru 

89´Corsa A Sport (motor nebudu psát
)
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up

01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
bez zátěžě 1.5 bar????
ta regulace na tom turbu neni jen tak pro nic zanic
a to že ti to nejde na 3tis otáček bych tipnul na to že to prostě nemá dost benzínu.


Mitsubishi Colt 2.0 4G63
Mitsubishi Colt Gti -->>project 4G63T AWD
Mitsubishi Eclipse 1G LPG - daily car
jezdit s dieselem je jako být gay, je to čím dál běžnější ale nikdy to nebude dobré
Mitsubishi Colt Gti -->>project 4G63T AWD
Mitsubishi Eclipse 1G LPG - daily car
jezdit s dieselem je jako být gay, je to čím dál běžnější ale nikdy to nebude dobré

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
hele ty a nemáš tam náhodou pořád sériovou řídící jednotku? 

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
napsal jsi to přímo v dotazu
jednotka byla nalazena na atmosféru
a dal si turbo, které tlačí 1,5 baru
asi takhle při zátěži na atmosféře máš při 3000 točkách na předstihu +- 35-40 stupnů
při turbu by jsi měl mít předstih při 1,5 baru +- 10-15 stupnů
takže ti to dělá to, že se směs zapálí před úvratí a taky maximální progrese tlaku ve válci je místo 15-17 stupnů za úvratí někde momentálně okolo 5až 1 stupen před úvratí
bud rád, že se ti ten motor zatím nerozletěl a mazej upravit předstih a množství paliva do jednotky, pokud už ovšem není pozdě, to že to máš kovaný, nic neznamená, je teoreticky možné, že vše skončí v koši a pojedeš znovu
PS: a bmw mělo minimálně jeden motor lepší
jednotka byla nalazena na atmosféru
a dal si turbo, které tlačí 1,5 baru
asi takhle při zátěži na atmosféře máš při 3000 točkách na předstihu +- 35-40 stupnů
při turbu by jsi měl mít předstih při 1,5 baru +- 10-15 stupnů
takže ti to dělá to, že se směs zapálí před úvratí a taky maximální progrese tlaku ve válci je místo 15-17 stupnů za úvratí někde momentálně okolo 5až 1 stupen před úvratí
bud rád, že se ti ten motor zatím nerozletěl a mazej upravit předstih a množství paliva do jednotky, pokud už ovšem není pozdě, to že to máš kovaný, nic neznamená, je teoreticky možné, že vše skončí v koši a pojedeš znovu
PS: a bmw mělo minimálně jeden motor lepší
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 01 říj 2012 17:37
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
sem rad ze ste mi takle napsaly nazory , delame to sami v dilne ... to auto nad tri proste vypne.jak pustis plyn tak zase jede nez zase das 3tis..... to stim predstihem ma hlavu a patu ... dekuju za odpovedi ... ja mel nejvetsi strach ztoho vanosu . jestli on proste na 3tis nak spatne nenatoci tu saci vacku a jeto v prdeli ... diagnostiku sem si objednal tak si to napichnu hned jak pride a napisu co to dela . daval sem i sirokopasmovou lambdu tak bych mohl zjistit i pomer smesi . dotoho skousim sehnat i vetsi vstriky . cerpadlo semi zda slusny bosch 5bar 300L/h ........ teprve se dotoho dostavam a chtel bych seto vse naucit ,......jen fakt nemam paru jak udelat ten predstih ,,, nekde sem to kdysi videl na youtube ze se to da napajet primo do ridici jednotky a nedela se to softwarove ... a chudak auto .ktomu nemam co rict .. az to bude hotove kasle bude bmw E21.
ps. pro me je best S38 B38 z m5 e34 ale to je pro me zatim moc drahy ..
ps. pro me je best S38 B38 z m5 e34 ale to je pro me zatim moc drahy ..
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
bmw tech lepsich motoru udelalo mnohem vic, ale u M50b25 hraje prim pomer uzitnost,spolehlivost,vykon vs cena...
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 01 říj 2012 17:37
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
Presne tak . ja bmw miluju tech motoru je plno ale vetsina v takovy cene co si nemuzu dovolit...........
Napadla me takova vec , nezlepsilo by se to kdybych vymenil vacku ? za ostrejsi ? nemam fakt ted 20tis na komplet ridici jednotku zavodni ..... jeto sice skoda asi byto bylo uplne jine kafe ja vim , ale omezujou me ted finance.
Napadla me takova vec , nezlepsilo by se to kdybych vymenil vacku ? za ostrejsi ? nemam fakt ted 20tis na komplet ridici jednotku zavodni ..... jeto sice skoda asi byto bylo uplne jine kafe ja vim , ale omezujou me ted finance.
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
Turbo z TDS? To snad ne.. 

-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 01 říj 2012 17:37
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
Tak mam jeste 2 a jedno IHI , a zatim tlaci krasne a zavarena regulaco to neresim ja chci max vykon i kdyz to vydrzi par jizd to turbo , ale jezdi to bez haubny tak se aspon trochu chladi
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
Jestli chceš maximální výkon ta použij vhodné turbo.
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 01 říj 2012 17:37
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
tak je z dizlu no , ja vim ze se to nema delat ale mam je zadarmo tak to nejak opravdu neresim , tlaci 1,5baru na volnobeh 0,2 a hadice mam o prumeru 76,2mm od turba do klapky , je me jasny ze ho asi pretacim ale zatim drzi a mam jich dost tak az to az to auto rozjedu ,nasetrim na naky hovado z nakladaku
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
rad bych dal LIKE za kratkej vejfuk a vyvedeni nad predni kolo, ale nevim jak se to dela, zde na foru
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
Libor jak je natom ta nasa jednotka a TURBO ..??
..uz by to mohlo fachat aj na tom ne ...
na "pocutie detonacii" su najlepsie sluchatka..
ja si prave bastlim LED intikator, a vazne bych pri plneni nad 20st nesiel.. jak pisal Kentoya
..uz by to mohlo fachat aj na tom ne ...
na "pocutie detonacii" su najlepsie sluchatka..
ja si prave bastlim LED intikator, a vazne bych pri plneni nad 20st nesiel.. jak pisal Kentoya
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
ano,umí už i turbo. Novou verzi sw mas v mailu. jsou tam poupravene nektere veci a tuším že dnes už se v BA montuje do auta na 20teho slovakiaringJRD McLAREN píše:Libor jak je natom ta nasa jednotka a TURBO ..??
..uz by to mohlo fachat aj na tom ne ..
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
jestli tam máš turbo z tds, tak ti to nahoře stejně nepojede, nestihnou odtékat výfukové plyny, zadusíš to v palici a budeš přehřívat motor až ti jebne
a ten tlak turba na volnoběh, vysvětluje právě to malé turbo, které se hodí možná tak na corsu 1,0 litru a i tu bude dusit na úplném vršku
a ten tlak turba na volnoběh, vysvětluje právě to malé turbo, které se hodí možná tak na corsu 1,0 litru a i tu bude dusit na úplném vršku
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
hele me přijde že je to turbo na ten motor strasne maly klasicky benzinovy turbo motor ma na volnobeh kolem -0,5 barJarmil Prdel píše:tak je z dizlu no , ja vim ze se to nema delat ale mam je zadarmo tak to nejak opravdu neresim , tlaci 1,5baru na volnobeh 0,2 a hadice mam o prumeru 76,2mm od turba do klapky , je me jasny ze ho asi pretacim ale zatim drzi a mam jich dost tak az to az to auto rozjedu ,nasetrim na naky hovado z nakladaku
a tim že je to turbo tak "titerny" pro ten motor opravdu staci volnobezne otacky aby ti tlacil 0,2 bar a pod plnym plynem na neutral 1,5 a pak jsme u celehe problemu auto ti jede jen do 3000 otacek protoze tam je strop kde je schopno turbo plnit pak uz to turbo ztraci !!!
jen pro tvou predstavu ja mam DAIHATSU CHARADE GTti turbo 101 ps serie obsah 993ccm jako upgrade turba se pouziva turbo z dizlu oplu frontera, daihatsu rocky .... 3,1 obsah !!!!!!!!!!!!!! na muj 993ccm !!! a pak jde jit vykonem pres 200ps... jen tak pro zajimavast z jakeho obsahu je to turbo co mas namontovane 2,0 2,5 ??? aby ti dobre fungovalo turbo z dizlu na 2,0 benzin osahu potreboval by jsi turbo z dizlu 5,0 a vyše teoreticky by se to dalo vyresit kdyby jsi dal turba 2 ale porad by byly mala tet ti jede auto do 3000 otacek das 2 turba a pojede ti do 6000. ber to tak proc maji naftove motory mensi turba je to jednoduche maji kompresni pomer 20:1 a benzin 10:1 vetsi kompresni pomer dela to ze jsou pak ve valci vetsi tlaky silnejsi vyfukove plyny proroztocení turbodmychadla a zase na druhou stranu naftove motory toci max 4500 otacek tudis male turbo bohate staci plnit naftovy motor.
snad je to z me srany pro tebe pochopitelne jinak sorry za preklepy a chyby jsem po nocni
snad se bude darit.

DRS Daihatsu Racing Service
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 01 říj 2012 17:37
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
Dekuju sem rad ze mi to takle nekdo napise .budu tedy schanet turbo z nakladaku
a pak se uvidi dal .. ale ten predstih asi sam neudelam co ? to proste sem nahranej jak bata s drevakama.....takle kdyz mito vysvetlite chapu . dekuju za kazdou radu .

-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 01 říj 2012 17:37
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
muzu to tedy udelat regulaci ? ze to povolim at tedy funi min ? a plyny pudou okolo a ne cele skrz vrtuli ? aspon trochu nez sezenu velke turbo ? jeto treba vtipny ale muzu mit turbo z tatry 815 v8
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
regulace ti nepomuze turbo opravdu velice male spis nez turbo z tatry bych dalklidne 2 turba z 3,0+ obsah disel..
DRS Daihatsu Racing Service
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 01 říj 2012 17:37
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
muzu mit jeste jedno to same turbo .... v garazi mam turbo IHI z 3litru ale dat kazde jine je asi na prd,taky me napadlo roztecet to jedno turbo tim druhym ,ale to nevim co by to udelalo ... asi je fakt lepsi dat turbo na tri valce ... ja se v koutku mysli bal ze ta vyfukova cast je proste mala pro 6valcu ... a turbo z nakladaku co ma vyfuk 10cm to by mohlo byt dobre ne ? ale zase roztocil bych ho ? ...
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
jestli můžu radit, tak to zahoď a nevymýšlej zbytečné složitosti...... natož cpát na 3 válce jedno turbo a na druhé 3 jiné...... tímhle stylem se prostě nikdy nedostaneš kam asi chceš..... a jestli jo tak určitě né s takovým turbem...jestli tě zajímá jeho maximální výkon musíš prostě použit turbo, které začíná "dýchat" někdě nahoře nástup třeba u 3 tis otáček a výš...
M50b25 je motor, kterej je záměrně konstruovaný na výkon kolem 6,5 tis. S turbem z tds z toho uděláš benzínový motor s chartakteristikou turbodiesla. Zátah od spodu maximální plnící tlak na 1800 otáčkách a pak už bude motor jen "uvadat" protože jak už tady tuším někdo psal ten výfukový housing se prostě od určitých otáček začne chovat jako špunt....turbo se ti rozsvítí jak žárovka a tím že bude brzdit odvodu spalin prostě bude zbytečně tavit motor.
Je to jednoduché..... podívej jakým průměrem odcházejí z toho tds turba spaliny...... měl jsem ho doma a vím že to je opravdu malý průměr. Když by to byl třeba průměr 25 mm.....tak si představ jak u tohodle motoru v atmosferickém podání těch všech 6 svodů z hlavy svedeš do jednoho výfuku a pak tam navaříš trubičku o průměru 25 mm ... no a tím by ti měly odcházet spaliny z motoru o oběmu 2,5 litru s otáčkami 6,5 tis......
Jak jsem psal měl jsem ho doma a poslal jsem ho dál. A pořidil něco většího..... možná až moc, ale já mám v hlavě přeplňovaný motor s vyšší statickou kompresí , kde bude turbo pouze dopovat horní hranici otáček.....Ale to je zatím taková spekulace bez ověřeného výsledku......
Jestli chceš něco co bude fungovat, musíš prostě použít větší turbo. Určitě se tady najdou lidé kteří ti třeba poradí s výběrem, ale počítej že to bude nějaký holset nebo garett. V tomto případě budeš asi rozbíjet prasátko.....
A jestli to budeš nějak odlazovat na seriové jednotce, bude to prostě makačka která ve finále asi stejně nebude makat dobře....
tohle jsem měl doma ...... napravo od středového uzle je vidět, čím spaliny prochází....u tds

no a tady vidíš zase vlevo výfukový housing, který sem tam loupnul.....ten vlastně rozhoduje, kde se to bude točit


M50b25 je motor, kterej je záměrně konstruovaný na výkon kolem 6,5 tis. S turbem z tds z toho uděláš benzínový motor s chartakteristikou turbodiesla. Zátah od spodu maximální plnící tlak na 1800 otáčkách a pak už bude motor jen "uvadat" protože jak už tady tuším někdo psal ten výfukový housing se prostě od určitých otáček začne chovat jako špunt....turbo se ti rozsvítí jak žárovka a tím že bude brzdit odvodu spalin prostě bude zbytečně tavit motor.
Je to jednoduché..... podívej jakým průměrem odcházejí z toho tds turba spaliny...... měl jsem ho doma a vím že to je opravdu malý průměr. Když by to byl třeba průměr 25 mm.....tak si představ jak u tohodle motoru v atmosferickém podání těch všech 6 svodů z hlavy svedeš do jednoho výfuku a pak tam navaříš trubičku o průměru 25 mm ... no a tím by ti měly odcházet spaliny z motoru o oběmu 2,5 litru s otáčkami 6,5 tis......
Jak jsem psal měl jsem ho doma a poslal jsem ho dál. A pořidil něco většího..... možná až moc, ale já mám v hlavě přeplňovaný motor s vyšší statickou kompresí , kde bude turbo pouze dopovat horní hranici otáček.....Ale to je zatím taková spekulace bez ověřeného výsledku......
Jestli chceš něco co bude fungovat, musíš prostě použít větší turbo. Určitě se tady najdou lidé kteří ti třeba poradí s výběrem, ale počítej že to bude nějaký holset nebo garett. V tomto případě budeš asi rozbíjet prasátko.....
A jestli to budeš nějak odlazovat na seriové jednotce, bude to prostě makačka která ve finále asi stejně nebude makat dobře....
tohle jsem měl doma ...... napravo od středového uzle je vidět, čím spaliny prochází....u tds

no a tady vidíš zase vlevo výfukový housing, který sem tam loupnul.....ten vlastně rozhoduje, kde se to bude točit



Naposledy upravil(a) tom28 dne 03 říj 2012 21:19, celkem upraveno 6 x.
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
to je na nic chte to 2 stejne turba chce to jit na jísotu a ne porad experimentovat... u turbodmychadel jako takovych rozhoduje velikost saci a vyfukove turbiny a take velikost saci a vyfukove casti.
takzvany TRIM je pomer kola mezi jeho vetsim a mensim prumerem
Příklad :
GT2871R turbodmychadlo má kolo kompresoru s níže rozměry.
Induktor průměr = 53,1 mm
Exducer průměr = 71,0 mm


dale na cem zalezi je takzvany Compressor / R a Turbine / R viz obr :
jedna se vlastne o delku zakriveni saci a vyfukove casti od stredu turba ( zjednodusene receno )

Compressor / R - Kompresor výkon je poměrně citlivý na změny v A / R. Větší / R tělesa jsou někdy používány k optimalizaci výkonu s nízkými boost aplikací, a menší / R se používá pro vysoké boost aplikace. Nicméně, jak tento vliv A / R o výkonu kompresoru je menší, tam nejsou A / R možnosti jsou k dispozici pro kompresory pouzdra.
Turbine / R - turbíny výkon je značně ovlivněny A / R v krytu, protože se používá pro úpravu průtočné kapacity turbíny. Použití menší / R zvýší rychlost výfukového plynu do turbíny. To poskytuje zvýšenou turbínami při nižších otáčkách motoru, což má za následek rychlejší boost vzestupu. Nicméně, malé / R také způsobuje tok pro vstup do kola více tangenciálně, čímž se snižuje maximální průtočné kapacity kola turbíny. To bude inklinovat ke zvýšení protitlak ve výfuku, a tím redukovat motorovou schopnost "dýchat" účinně při vysokých otáčkách, což nepříznivě ovlivnilo špičkový výkon motoru.
Naopak, bude používat větší / R snížení rychlosti výfukového plynu, a zpoždění boost vzniknout. Průtok ve větším A / R bydlení zadá kolo ve více radiálním způsobem, zvyšuje se kolo účinnému průtočné kapacity, což vede k nižší zpětný tlak a lepší výkon při vyšších otáčkách motoru.
je toho opravdu hodne ja se toudle problematikou zabyvam jen okrajove takze pokud jsem neco uvedl spatne klidne me opravte ...
tobe bych urcite poradil zmerit kola na turbodmychadlech a orientovat se podle katalogu http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... bochargers" onclick="window.open(this.href);return false;
je tam velice hezky popsano podle rozmeru na jaky obsah vyuziti i na pozadovany vykon
takzvany TRIM je pomer kola mezi jeho vetsim a mensim prumerem
Příklad :
GT2871R turbodmychadlo má kolo kompresoru s níže rozměry.
Induktor průměr = 53,1 mm
Exducer průměr = 71,0 mm


dale na cem zalezi je takzvany Compressor / R a Turbine / R viz obr :
jedna se vlastne o delku zakriveni saci a vyfukove casti od stredu turba ( zjednodusene receno )

Compressor / R - Kompresor výkon je poměrně citlivý na změny v A / R. Větší / R tělesa jsou někdy používány k optimalizaci výkonu s nízkými boost aplikací, a menší / R se používá pro vysoké boost aplikace. Nicméně, jak tento vliv A / R o výkonu kompresoru je menší, tam nejsou A / R možnosti jsou k dispozici pro kompresory pouzdra.
Turbine / R - turbíny výkon je značně ovlivněny A / R v krytu, protože se používá pro úpravu průtočné kapacity turbíny. Použití menší / R zvýší rychlost výfukového plynu do turbíny. To poskytuje zvýšenou turbínami při nižších otáčkách motoru, což má za následek rychlejší boost vzestupu. Nicméně, malé / R také způsobuje tok pro vstup do kola více tangenciálně, čímž se snižuje maximální průtočné kapacity kola turbíny. To bude inklinovat ke zvýšení protitlak ve výfuku, a tím redukovat motorovou schopnost "dýchat" účinně při vysokých otáčkách, což nepříznivě ovlivnilo špičkový výkon motoru.
Naopak, bude používat větší / R snížení rychlosti výfukového plynu, a zpoždění boost vzniknout. Průtok ve větším A / R bydlení zadá kolo ve více radiálním způsobem, zvyšuje se kolo účinnému průtočné kapacity, což vede k nižší zpětný tlak a lepší výkon při vyšších otáčkách motoru.
je toho opravdu hodne ja se toudle problematikou zabyvam jen okrajove takze pokud jsem neco uvedl spatne klidne me opravte ...
tobe bych urcite poradil zmerit kola na turbodmychadlech a orientovat se podle katalogu http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... bochargers" onclick="window.open(this.href);return false;
je tam velice hezky popsano podle rozmeru na jaky obsah vyuziti i na pozadovany vykon
DRS Daihatsu Racing Service
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
desne se mi libi jak tu vsichni hazi ruzne rady a podobne... Proc to neudelat hne dporadne? zjistit kolik motor potrebuje vzduchu a s pomoci kompresorovych map jednotlivych dmychadel vybrat nejlepsi moznost??? pro toho kdo kompresorovou mapu nikdy nevidel je to toto:
- Přílohy
-
- phpThumb_generated_thumbnailgif.gif (74.92 KiB) Zobrazeno 5198 x
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
juraj tak nahod nejakou mapu turba kterou by jsi pouzil .. hmm ono se v tom vsem vyznat není zas tak moc jednoduchy...
DRS Daihatsu Racing Service
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo
delas si srandu? jak mam vedet jeho kompresni pomer (s kovanyma strevama) a dalsi veci? navic nehodlam venovat hodiny casu necemu co nema uzitek... at si k tomu sedne sam, tak tezke to neni 

Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."