
Jednoho krásného slunečného dne jsem dostal možnost projet v té době asi jedinou schopnou GSičkovou Astru v republice, jednoho zdejšího člena, který momentálně vlastní ještě lepší stroj než tehdy. Bylo rozhodnuto o další hračce. A těsně po zimě 2010/2011 jsem sepsal smlouvu s ďáblem a koupil červenou, vybledlou, odřenou, zanedbanou, smradlavou Astru GSi16V s C20XE s několika nepochopitelnými úpravami, sliskanými pneu, nevyváženými koly atd atd.
Po cestě proběhla zastávka na palivo a kafe a nakonec jsme dojeli s velkou slávou domů, kde začal cvakat motor. Po asi dvou vyjížďkách, kdy cvakaly hydra se bohužel cvakání proměnilo v dost výrazné tlučení a motor odešel i na spodku. Tedy auto 14 dní doma a motor K.O. Každopádně to neodradilo od renovace a začali dost rozsáhlé opravy.
Během těch cca 2 let co auto mám jsem s ním najel cca 1000km. Za to proběhly všechny tyto opravy a úpravy:
- Generální oprava motoru - šálky, písty, kroužky, kompletní hlava, všechna těsnění nová - fatální chyba po 200km.
- Výměna motoru za jiný- čištění, rozvody, nová těsnění, modding, pochopitelně filtr, olej Castrol.
- Kompletní generálka karosérie. Vyvaření zadních kapes, zadních podběhů, předních podběhů, podlahy a prahů
a to v nerezi + vyvaření víčka nádrže.
- Kompletní obroušení a očištění spodku karoserie a nakonzervování dutin + podvozku.
- očištění a obroušení karosérie pod nárazníky a opět antikorozní nástřik.
- Výměna nádrže, palivového filtru.
- Repas celé zadní nápravy. Nový nástřik, červený stabilizátor, stříbrné těhlice.
- Výměna zadního omezovače brzdného účinku a repas ruční brzdy.
- Výměna kotoučů a desek + repas brzdičů - žlutý komaxit, nové vodíci tyčky, pružinky, opravná sada
gumiček a odvzdušňováky.
- Výplach a nahrazení celého brzdového média za DOT4.
- Komletní repas přední nápravy - výměna všech silentbloků, spodních kulových čepů, čepů řízení, dorazů a
prachovek předních tlumičů, horního uložení, stabilizátoru.
- Instalace štelovatelného podvozku na zakázku HP Sporting.
- Výfuk - leštěné svody, rezonátor, středový tlumič a vzadu org. Remus.
- Odpojené ETC, zakázkový sací domeček místo SFi boxu, Simota filtr s karbonovým štítem, svíčky NGK dvoujiskřiště. Kompletní modding motorového prostoru.
- Zadní a přední rozpěra v laku karoserie.
- Lakování karosérie opět do původní barvy Opel 547 - zadní nárazník, kufr, zadní blatníky, kapsy, zrcátka, kliky, lišty
střechy, přední blatníky , maska atd. - momentálně dolakováváno přední dveře, prahy, přední nárazník a kapota.
- Zakoupení GM výstražného trojúhelníku, lékárničky a sady žárovek. Nových GM světýlek do zadního nárazníku. Vše
SMD LED osvětlení. Nové přední mlhovky, přední Bosch světla a motorky. Nové skla zrcátek, kabinový filtr, vzpěry kapoty,
centrál na dálku..
V interiéru:
- Polokožené sedačky s originálními GSi středy, červenočerné kožené manžety řadičky a ruční brzdy. Kompletní podsvícení
interiéru a přístrojů, budíky Indiglo s plasma podsvícením. Koberečky s logem GSi16V. Volant, chrom GM kličky z VeBe.
- Dvoje kola AEZ Dion 15x7 s pneu Toyo Proxes T1R 195/50
a
Rial LeMans 16x7 s pneu Pirelli Pzero Nero 195/45.
A spoustu spoustu dalších věcí... určitě jsem kupu věcí vynechal...
