Palivové mapy

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové mapy

Příspěvek od Libor12 »

Taboo píše:Octane booster (anebo bych mel spise napsat "zvyseni oktanoveho cisla") povoli pouziti agresivnejsiho predstihu zapalovani a/anebo vyssiho tlaku turba se zamerem oddaleni detonaci. Ta mala nadobka prodavana na cerpacich stanicich a v obchodech neudela v plne nadrzi paliva ale nic. Pokud ma nekdo zajem o opravdu podstatne zvyseni oktanoveho cisla paliva prisadami (a mnohem levneji), ze kterych se ten predrazeny octane booster skutecne sklada, pouzijte Toluene anebo Xylene (anebo MTBE - methyl-tertiary-butyl-ether), trochu (15-20%) "mineral spirits" (pro rozpusteni usazenin) a trochu (2-3%) prevodoveho oleje (pro lubrikaci cerpadla a injectoru) v pomeru okolo 1:3 s beznym benzinem. My zcela bezne michame Toluene anebo Xylene s beznym benzinem az do pomeru 50:50 coby nahrazku za C16 vysoko-oktanove palivo. Toluene ma R+M/2 114, Xylene 117.
a tady http://www.gnttype.org/techarea/misc/octanebooster.html" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové mapy

Příspěvek od JRD McLAREN »

..to je potom vôňa ked sa to nastartuje.... :rock:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové mapy

Příspěvek od Libor12 »

ÓÓÓ ano a jaká :rock: :rock: Ješte doplním,mineral spirit - USA taky stodart ředdidlo, v UK a u nás se tomu říká white spirit a v drogerii se to jmenuje lakový benzín.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové mapy

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ja pojdem zajtra skusit tie mapy co som porobil ..na okruh..
aj to blikatko co mam zbastlene..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

kaulik
Příspěvky: 7
Registrován: 14 říj 2012 11:40

Re: Palivové mapy

Příspěvek od kaulik »

Tak ja to zkusim takhle 10l toluen,2 l spirit 2dcl olej převodový +30l 100 octan benzin.Proč převodový a ne motorový nebo ricinový.Fakt nic nehrozí motoru?

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové mapy

Příspěvek od Libor12 »

V tom je právě ten vtip,mícháš si vysokooktanové palivo sám,takže použij normální ba91 nebo 95. Ten olej nějak moc neřeším,prostě tam šplouchnu co mam po ruce,ale je fakt že všude všichni uvádí převodovy. Toulen,xylen,mtbe ktere se vyrabí z metanolu jsou přísady ktere tam dava sam vyrobce paliv,konkretne shell používá mtbe ve svem power racing100. Motoru to nijak neublíží,nedelas nic jineho nez ze si prisady das sam. Oni jsou samozrejme omezeni ruznymi normami,my ne :lol: leju to do auta 50000 a krom te vune se nic nedeje. :rock: a tady jeste prispevek ohledne tohoto
Taboo píše:
tom28 píše:Děkuji ti moc za odpověď protože jsi jeden z málá lidí na foru který na taková témata odpovídá
No problem, you're very welcome 8) .

"Mineral Spirits" je redidlo. Rika se tomu take Stoddard redidlo anebo take "white spirit". Pro namichani toho octane booster neni ale bezpodminecne nutne (pridava se tam jen pro rozpousteni usazenin pri dlouhodobem pouziti). Vpodstate, jen pokud smichas "premium" benzin s Xylene anebo Toluene v pomeru 3-2:1, tak dosahnes octanoveho cisla nad 100 (AKI - (R+M)/2). Muzes take pridad trochu oleje pro automaticke prevodovky pro lubrikaci cerpadla a injectoru, ale stejne jako to Stoddard reditlo, bezny benzin uz tyto prisady obsahuje, takze pro kratkodobe pouziti nekde na sprintech to neni opravdu nutne. Xylene a Toluene by mely byt k dostani i v CR v obchodech s laky a barvami coby redidla. My je u nas kupujeme v hardware stores jako Menards anebo Lowe's.
Vpodstate jen vezmi plasticky "rezervni" kanister, dej tam 3 litry toho nejlepsiho benzinu ze stanice, pridej 1 litr Toluene a trochu oleje pro automaticke prevodovky. Trochu tim zatrep aby se to promichalo, nalej to do co nejprazdnejsi nadrze, chvili s tim jezdi anebo to nechej bezet (aby se spotreboval ten obycejny benzin v potrubi a liste) a pote jen pomoci distributoru anebo CAS sensoru posun predstih zapalovani o par stupnu dopredu... :wink:

Co se tyka E85, jeho oktanove cislo se u nas casto nespravne uvadi coby 105 (RON) - i presto, ze ve skutecnosti odpovida jen nekde mezi 94-96 (R+M)/2. Premium benzin je (u nas) 91-93 (R+M)/2 (coz je na podobne urovni jako Evropsky 95-98 RON benzin), takze E85 zase takovy velky zazrak (z pohledu performance), ktery by si "zaslouzil" oddeleny palivovy system (jako treba methanol), zase neni... Proti jeho trvalemu pouzivani v pripade snadne dostupnosti se ale neda samozrejme nic namitat - anebo vybavit ten vuz dvema nezavislymi palivovymi systemy prave z duvodu nesnadne dostupnosti toho E85 (= muj pripad). Pokud je ten E85 pro nekoho trvale snadno dostupny, proc ho nepouzivat trvale jen s jednim palivovym systemem :? ?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

kaulik
Příspěvky: 7
Registrován: 14 říj 2012 11:40

Re: Palivové mapy

Příspěvek od kaulik »

Tak dik.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové mapy

Příspěvek od Libor12 »

Dřív jsem to tam lil jen kvůli použití N2O ale ted při dynamickém kompresním poměru 16:1 musím bud tohle nebo alespon trvale vstřikovat vodu s metanolem 30 a 50cc tryskou
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: Palivové mapy

Příspěvek od Mr. Grimes »

Taboo dekuju, nevedel jsem ze u nekterech motoru je potreba tak velka/mala korekce. Libore taky dekuju, dobre cteni o aditivech. K tomu MAF myslim ze jsem to napsal spravne, rekl bych ze ma rezervu na nejake jemnejsi doladeni. Rychla matematika- jen kdyz sjedu se svym autem k mori, tak cpu do motoru o 3,5% airmass vice. A sekvence? Pokud nemas nejaky veliky vstriky, tak uz od cruise podminek stejnak topis zavreny ventily (ne ze by to bylo spatne). Ale jinak svata pravda, pri vetsi uprave a malych duty cycle bude rozdil znat 8).
A proc nepouzivas sekvenci i na studeny motor? Nic me nenapada.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové mapy

Příspěvek od Libor12 »

Mr. Grimes píše:A proc nepouzivas sekvenci i na studeny motor?
protože potřebuji bohatší směs,mam to jako sytič,a sekvenčni neni pro to moc vhodné.
Mr. Grimes píše: A sekvence? Pokud nemas nejaky veliky vstriky, tak uz od cruise podminek stejnak topis zavreny ventily (ne ze by to bylo spatne). Ale jinak svata pravda, pri vetsi uprave a malych duty cycle bude rozdil znat
jinak...roztoč motor přes 10000rpm a zkus plně sekvenční a poté skupinové vstřikování. Schvalně co uvidíš na vykonu motoru.Ono uzpři 8000 budou 2+ reakční časy vstřiku problém. Z principusystemu nedosahnes takove presnosti jako se sekvenci,nehlede k tomu že doladit skupinové vstřikovaní k optimalnimu afr je složitější
Mr. Grimes píše:Rychla matematika- jen kdyz sjedu se svym autem k mori, tak cpu do motoru o 3,5% airmass vice.
ano,jenže maf je respektive ten odpor te ohřívané mřízky nebo dratu je počítan ve vztahu k objemove geometricke propustnosti toho vlastniho telesa vahy. Příklad voda - teply řídký vzduch - malo kyslíku,olej -studeny vzduch - více kyslíku ale objemove pořád protece treba 10l,zmeni se jen hustota - mass nespravne prekladana pouzivana v tomto vztahu pro objem,hmotu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: Palivové mapy

Příspěvek od Mr. Grimes »

To Libor: Proc neni sekvence vhodna? (znam naroky teplotniho obohaceni)
No ja sekvenci nemam a pritom mam taky jen jeden reakcni cas, jedno otevreni vstriku za 2otacky, jestli jsi to myslel takhle.
A ten MAF, promin mas pravdu nedoslo mi to :oops: , to znamena ze potrebuje jeste snimac na barometrickou korekci pro spravnou funkci.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové mapy

Příspěvek od JRD McLAREN »

..ktoru nam dokaze splnit nejaky MAP (100kPa), zapojeny len tak do luftu ... :mrgreen:
..teda nezapojeny...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové mapy

Příspěvek od Libor12 »

Mr. Grimes píše:To Libor: Proc neni sekvence vhodna? (znam naroky teplotniho obohaceni)
No ja sekvenci nemam a pritom mam taky jen jeden reakcni cas, jedno otevreni vstriku za 2otacky, jestli jsi to myslel takhle.
.
ted jsem zase spletl pojmy já. Skupinove jsem zaměnil za simultánní,tedy 2x za 720st. Já používám na studeném motoru prostě Při startu a zahřívání 2x 720 všechny vstřiky. až od určité teploty kdy se AFR stabilizuje kolem 13 na volnoběh což je mezi 40-60st ECT přechazím na plnou sekvenci. Ale není to podmínka,takhle to prostě používám já. Diskuzí na tema vhodnosti sekvence a polosekvence - skupiny je na netu mraky a každý si bude hájit to sve.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: Palivové mapy

Příspěvek od Mr. Grimes »

Svata pravda, sam planuju prechod na sekvenci, benefity tu jsou, ale nevim jestli to nenecham az s jinym motorem. Jinak znam i lidi, kteri provozuji simultalni s 1*720, nechci ale videt jejich volnobeh a treba akceleracni obohaceni :? .
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové mapy

Příspěvek od Alfoun »

Me tu zaujalo vlastni michani vysokooktanoveho paliva. Mam jednu otazku jestli je white spirit pro smes dulezity a nebo jestli se muze vypustit. Dik
Zkousel jsem sekvencni vstrikovani a nikdy jsem nezjistil,ze by to melo oproti batch nakou vyhodu. Motor bezi uplne stejne, emise jsou stejne, spotreba je stejna. Je uplne jedno jaky stupen zacatku nebo konce vstrikovani se nastavi. Porad to bezi stejne. To je muj poznatek z 5ti let praxe mapovani motoru.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové mapy

Příspěvek od NeviM »

sorry za OT, ale neda mi to :lol: to, ze vidim Taboo opet prispivat, mi udelalo asi tak nejvetsi radost, ze vsech nejvetsich radosti za poslednich x mesicu :lol: a i kdyz nas "tresta" anglictinou, tak aspon mam duvod se snazit ji trochu zlepsit :lol: a pak bych jen rad upozornil na skutecnost, ze komunisti vladnou v CR od roku 1948 dodnes nepretrzite, kez uz by to konecne pochopilo vic lidi. Jedine dva prinosy sametove revoluce byly otevreni hranic a otevreni trhu. A to se jeste ten trh otevrel trochu vic pro ty "rovnejsi" nez pro vsechny ostatni :roll: no ale tak nejak zacinam verit, ze to co se tu deje, uz nemuze mit dlouhyho trvani 8)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové mapy

Příspěvek od Libor12 »

Alfoun píše: je white spirit pro smes dulezity a nebo jestli se muze vypustit
jak už psal Taboo v benzínu samotnem je a ja ho tam dávám jen pokud ho mam. Ja to mícham v 20l kanystru.
Alfoun píše:Zkousel jsem sekvencni vstrikovani a nikdy jsem nezjistil,ze by to melo oproti batch nakou vyhodu.
No abych pravdu řekl tak muj poznatek je ze na itb to staci tak do 7000rpm. Nad ně to opravdu musíš všechno sladit,protože jsou pak místa kdy to ten benzín vraci ven misto aby ho to tahlo do valce,ono takovych mist je tam vic i pod 7 ale čím větší rpm,tím větší rezonanční kmity a kdybych neměl na liště fuel dumper tak bez něj by se tos nad ani nenaladilo,tak proto ta sekvence ale na jedné klapce to asi bude jedno. Jak říkam,našel jsem si svoji metodu,vím kudy do toho,vysledky jsou tak proč to měnit. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“