BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od tom28 »

Juraj píše:delas si srandu? jak mam vedet jeho kompresni pomer (s kovanyma strevama) a dalsi veci? navic nehodlam venovat hodiny casu necemu co nema uzitek... at si k tomu sedne sam, tak tezke to neni :-)

tak ty se mi líbíš.... mluvíš o tom jak všichni mluví obecně a nakopíruješ se nějakej graf z garettáckej stránek..... víc obecnej jsi už ani nemohl být :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
beck
Příspěvky: 541
Registrován: 26 čer 2007 18:14
Bydliště: Hrochov/Prostějov/Brno

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od beck »

sezen dve turba z z una 8)
Müller Motorsport & Customs - Autoservis Prostějov
- servis, lakovna, karosárna, svařování plastů, geometrie, klimatizace , zajistení stk
- rámování, renovace veteranu, tuning a offroad upravy + shop, výroba z lamina a uhlíku

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Libor12 »

Juraj píše:delas si srandu? jak mam vedet jeho kompresni pomer (s kovanyma strevama) a dalsi veci? navic nehodlam venovat hodiny casu necemu co nema uzitek... at si k tomu sedne sam, tak tezke to neni :-)
kompresni pomer motoru je ti prg vyberu turba ukradeny. Vybrat spravne turbo pro toho kdo v ni umi cist co a kam dosadit je to prace na 10min. Jak se v mape cte je tu psane minimalne 3x
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Jarmil Prdel
Příspěvky: 29
Registrován: 01 říj 2012 17:37

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Jarmil Prdel »

Hned sem o neco chytrejsi . sem moc rad ze trochu sveho casu venujete me . zato am dekuju .

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od kentoya »

FilipGTti píše:
Jarmil Prdel píše:tak je z dizlu no , ja vim ze se to nema delat ale mam je zadarmo tak to nejak opravdu neresim , tlaci 1,5baru na volnobeh 0,2 a hadice mam o prumeru 76,2mm od turba do klapky , je me jasny ze ho asi pretacim ale zatim drzi a mam jich dost tak az to az to auto rozjedu ,nasetrim na naky hovado z nakladaku
hele me přijde že je to turbo na ten motor strasne maly klasicky benzinovy turbo motor ma na volnobeh kolem -0,5 bar
a tim že je to turbo tak "titerny" pro ten motor opravdu staci volnobezne otacky aby ti tlacil 0,2 bar a pod plnym plynem na neutral 1,5 a pak jsme u celehe problemu auto ti jede jen do 3000 otacek protoze tam je strop kde je schopno turbo plnit pak uz to turbo ztraci !!!
jen pro tvou predstavu ja mam DAIHATSU CHARADE GTti turbo 101 ps serie obsah 993ccm jako upgrade turba se pouziva turbo z dizlu oplu frontera, daihatsu rocky .... 3,1 obsah !!!!!!!!!!!!!! na muj 993ccm !!! a pak jde jit vykonem pres 200ps... jen tak pro zajimavast z jakeho obsahu je to turbo co mas namontovane 2,0 2,5 ??? aby ti dobre fungovalo turbo z dizlu na 2,0 benzin osahu potreboval by jsi turbo z dizlu 5,0 a vyše teoreticky by se to dalo vyresit kdyby jsi dal turba 2 ale porad by byly mala tet ti jede auto do 3000 otacek das 2 turba a pojede ti do 6000. ber to tak proc maji naftove motory mensi turba je to jednoduche maji kompresni pomer 20:1 a benzin 10:1 vetsi kompresni pomer dela to ze jsou pak ve valci vetsi tlaky silnejsi vyfukove plyny proroztocení turbodmychadla a zase na druhou stranu naftove motory toci max 4500 otacek tudis male turbo bohate staci plnit naftovy motor.


snad je to z me srany pro tebe pochopitelne jinak sorry za preklepy a chyby jsem po nocni
snad se bude darit. :mavani:
tučné je špatně výfukové plyny u benzínu mají vyšší teplotu - tím pádem mají větší objem
správně jsou však otáčky při 7000 točkách na benzínu, spotřebuješ skoro 2x tolik vzduchu jako na naftě při 4000
kompresní poměr jak jsi psal je hlavně o účinnosti motoru a čistě teoreticky čím vyšší kompresní poměr, tím méně vzduchu a paliva ti stačí na stejný výkon
turbodmychadlo neroztáčí síla plynů, ale teplo a roztažnost plynů, čistě teoreticky ale nepřesně, se to dá napsat kinetická energie výfukových plynů
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Mr. Grimes »

Nemuzes si dam dat turbo jaky chces, turbo musi odpovidat motoru. Spocitej si PR a CFM a podle toho najdi mapu vhodneho turbodmychadla, pro zacatek zkus mapy z motoru s podobnym obsahem. Nebo z financnich duvodu si videl CFM dvema a sezen si dve turba co tomu budou odpovidat. Spatne vybrane turbo je mnohem horsi nez zadne turbo. Vsadim se ze mas backpressure jako prase, tak ti to ani nemuze jet, je to vic restriktor nez turbina (pokud budes mit kompresorovou stranu spravne, tak predpokladam ze turbinova strana uz bude dostacujici).
A (no neveril bych ze to nekdy reknu :lol: ) pouzij prosimte alespon nejakej piggyback. Na tenhle junkyard project bych strcil rising rate fuel pressure regulator (EDIT: na fotkach je nejakej aftermarket FPR )- to by melo stacit na nejakej nizsi plnici tlak, ale radsi si spocitej, neznam specifikace tvych vstrikovacu atd...
Je super ze se do neceho takovyho pustis, ale priste nejdriv teorie. Pro zacatek ti bude urcite stacit Maximum boost od Corky Bell, tam by ses mel dozvedet jak turbo a WASTEGATE :nono: pracuje, jak na turbo mapy a proc muzes znicit svuj motor behem desetiny vteriny.
Naposledy upravil(a) Mr. Grimes dne 05 říj 2012 09:49, celkem upraveno 1 x.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Jarmil Prdel
Příspěvky: 29
Registrován: 01 říj 2012 17:37

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Jarmil Prdel »

Sem rad ze me venujete trochu svyho casu ..

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Mr. Grimes »

kentoya píše:turbodmychadlo neroztáčí síla plynů, ale teplo a roztažnost plynů
Zaramovat, prekvapuje me kolik lidi si mysli opak.
Jeste me tak napadlo, turbodmychadlo urcene pro naftovy motor bude mit spatny pomer turbina/dmychadlo nez pro benzinovy. Rekl bych ze bez "hybridizace :lol: " to nepujde.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Mr. Grimes »

Jarmil Prdel píše:Sem rad ze me venujete trochu svyho casu ..
Kazdej nekde zacinal. Bylo by ode me hloupy ti rict at se na to vykasles atd. Ale hodne predbihas teorii. Nejdriv prace pak zabava :) .
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od LiberaleMiguel »

proc vsude jinde kdyz nekdo napise, ze chce neco oturbit tak mu napisete at se na to vysere a koupi neco silnejsiho a tady rozdavate rady jako na bezicim pasu ? Nechapu tendle pristup.... (nemyslim tim svuj projekt, ale treba projekt co tu byl od Stanleyho)

Sezen radsi normalni benzinove turbo a nelaboruj z nemyslama z nakladaku apod 8) Jinak na seriove ridici jednotce to taky asi fungovat nebude, chce to rozbit prasatko a koupit nejakou ;-) a ladeni asi taky nezvladnes jen tak doma v garazi jestli jsi to nikdy nedelal.... Ale drzim place at se povede, podobne "silenosti" ja rad :D
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
miras3000
Příspěvky: 580
Registrován: 02 pro 2011 21:04
Bydliště: kousek od Mostu

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od miras3000 »

jestli to nebude tím,že má aspoň kováno a nepřeplňuje 1,4i ,... :)

výsledek by mohl stát za to ,když už máš písty,... tak bych na ostatních věcech nešetřil (ecu,turbo a vstřiky), tlak1,5 Bar je docela randál, to bych se bál pustit do motoru bez naladění na turbo :(
na turba z una se vybodni,pač maj vstup před turbínový kolo sotva na malíček :D měl jsem je na benzínovým třílitru, no a kusy výfukovýho těsnění lítali vzduchem ,než jsem pořádně vyjel :D ,potom pod hlavou :D :D pískali sice hezky ,ale taky jsem měl pocit ,že tlačí už za volnoběhu. jestli chceš dvě turba ,zkusil bych z 1.8T
hlavně ta práce,všechno dvakrát,... pakárna a na nic
jsem zvědavej jak to dopadne a držím palce 8)
Opel Astra F C20XE

Uživatelský avatar
Ultima
Příspěvky: 462
Registrován: 19 dub 2007 07:40

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Ultima »

myslim ze 2xT25 ci T28 treba z nissanu, nebo single T03/T04 ci T04e pripadne hitachi CT26 z toyoty nebo K26-27 od audi bude tak akorat...

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Kdyz tlacis tak do 0,6 tak kovani nepotrebujes ;-) (jak u ktereho motoru) a Stanley stavi 2,7 V6

Dve turba jsou podle me zbytecna mrdacka navic, 2x vic potrubi, jine sani, jiny IC atd atd. Navic by ty turba musely byt oba ve stejne dobre kondici aby fungovaly stejne, aby to nedelalo bordel. Zustal bych u singleturbo, hlavne at je benzinove
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
miras3000
Příspěvky: 580
Registrován: 02 pro 2011 21:04
Bydliště: kousek od Mostu

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od miras3000 »

nemyslel jsem tím ,že kování na malý tlaky není třeba, jen jsem tím chtěl říct, že když už majitel má kováno a měl na tomto motoru turbo ,který aspoň nějak tlačilo,... proto lidi poradí,vidí už nějaký hodnoty . To znamená, že s nějvětší pravděpodobností tu lidem nebude mazat med kolem huby, ale rozjezdí to :wink:

tady jedna stavba,kde jsou popsaný i komponenty
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1601278" onclick="window.open(this.href);return false;
Opel Astra F C20XE

Jarmil Prdel
Příspěvky: 29
Registrován: 01 říj 2012 17:37

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Jarmil Prdel »

budu setrit penize na to abych to dodelal poradne . takle sem vtom za batoh....

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Jarmil Prdel píše:budu setrit penize na to abych to dodelal poradne . takle sem vtom za batoh....
8) 8) 8)
Kolik ocekavas vykon kdyz do toho chces tlacit 1,5b ?

miras: asi jsi na ten Stanleyho projekt nenarazil....ale mel tam rozepsane vsechno dopodrobna, vsxechny komponenty, vsechno co a jak´, vetsinu veci uz mel doma a stejne ti idioti tady mu tlacili at se na to vysere, ze to nema smysl. No nic, skoda dal resit....
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Jarmil Prdel
Příspěvky: 29
Registrován: 01 říj 2012 17:37

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Jarmil Prdel »

vykon ? netusim .bez turba sem mel 230koni , samosvorny diferak ze 750 V12 vetsi a silnejsi bmw nedela ...spojku SACHS kovokeramickou . brzdy ze 750 V12 olej Castrol 10w60 svicky mam NGK RACING. vstriky BOSCH EV1 440cc (drive 220) a origo sou snad 160. Cerpadla mam dve origo v nadrzi a zavodni BOSCH 300L/h 5Bar . hadice origo SAMCO a veden vzduchu antirkoro 76,2mm itercooler vetsi uz taky nejde nato bmw . zadni napravu mam svarenou . kasli vyrezanou a zpevnenou . nadrz mam zavodni s pancirovejma hadicema 8mm prumer vnitrni . zpetny venityly na cerpadlech.regulator paliva mam zavodni do 10baru ...v aute ,volant GT2i . skraceny mechanismus na razeni .. budiky na teplotu oleje ,tlak oleje . napeti.tlak paliva . tlak turba pretlak i podltak . bzdy maji teflonove hadice . kotouce ferodo racing . desticky ferodo ds . pisty a ojnice PPM Racing. do 800koni .blow off HKS II . podltakove hadice take SAMCO . v sani neni ani krokovy moturek na volnobeh .. vaha vzduchu z m3 . cidlo na teplotu vzduchu taky m3......

Jarmil Prdel
Příspěvky: 29
Registrován: 01 říj 2012 17:37

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Jarmil Prdel »

jo mit zavodni ridici jednotku ..... ale penize penize . elektriku zvladam v pohode nebojim se toho to pozapojovat . jen to mit sakris

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Posetri na poradne turbo a na ridic jednotku, myslim ze s tim co uz tam mas se to celekm vyplati. Kdyztak zkus napsat Stanley-mu, muze ti to zkusit objednat z US, mohlo by to vyjit levneji 8)
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Juraj »

jine turbo, jednotku a hlavne predelej ten prasacky vyfuk :-D pak to cele dej do E28 a bude to parada :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Mr. Grimes »

LiberaleMiguel píše:Kdyz tlacis tak do 0,6...Dve turba jsou podle me zbytecna mrdacka navic, 2x vic potrubi, jine sani, jiny IC atd atd. Navic by ty turba musely byt oba ve stejne dobre kondici aby fungovaly stejne, aby to nedelalo bordel...
:roll: nesmysly
To Jarmil: No je to na tobe, ale s jednotkou se priprav na velky vydaje a hodne starosti. Pokud ses ochotnej do toho jit tak 8) . A jestli ne tak se to da doskladat i k rozumny pojizdnosti nejakou pigginou za par korun + vhodny turbo/a.
A mas teda veliky vstriky, to mas stahnutej tlak paliva nebo se to topi v benalu?
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Jarmil Prdel
Příspěvky: 29
Registrován: 01 říj 2012 17:37

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Jarmil Prdel »

tlak mam okolo 2,5baru kdyz dam vic tak tim kklidne chcipnu motor muzu ty pumpy zapnout jednotlive, nebo spolu .

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od kentoya »

Mr. Grimes píše:
kentoya píše:turbodmychadlo neroztáčí síla plynů, ale teplo a roztažnost plynů
Zaramovat, prekvapuje me kolik lidi si mysli opak.
Jeste me tak napadlo, turbodmychadlo urcene pro naftovy motor bude mit spatny pomer turbina/dmychadlo nez pro benzinovy. Rekl bych ze bez "hybridizace :lol: " to nepujde.
tak nějak, i když použít to půjde za určitých okolností
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Libor12 »

jak uz tu padlo,idealni by byla ct26 ze supry,ne z celicy ta ma o 2mm mensi kompresor,nebo t3/04. Oboji mam doma a eventuelne se muzem domluvit na prodeji. V utery se podivej na stranky http://www.imfsoft.cz" onclick="window.open(this.href);return false; a najdes tam plne programovatelnou ecu master ignition verze 8.1.2 a myslim ze prekvapi i cenou.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Jarmil Prdel
Příspěvky: 29
Registrován: 01 říj 2012 17:37

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Jarmil Prdel »

Zdravicko . tak sem dostal od kluku v dilne darek turbo HOLSET HX50 W prave se repausuje . a jedine co musim koupit sou ty futyrka kluzny . mam pocit mosazny ??? . natomdle turbu to cele udelam . svody a poradny vyfuk pak ridici jednotku . doufam ze se podari jeto turbo jako krava s internim westgate

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od blázen »

Sežem mapu a zjisti zda je vhodný, dělat to naslepo je nesmysl. Může se stát, že vhodne nebude, ba i hůř, třeba si to turbo i zničíš..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Jarmil Prdel
Příspěvky: 29
Registrován: 01 říj 2012 17:37

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Jarmil Prdel »


Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od NeviM »

cetl jsem si to od zacatku a mam takovej dotaz ohledne toho zavarenyho wastegate. Kdyz to udelam na nejakym normalnim turbu odpovidajicimu parametrum motoru, tak si predstavuju, ze se stane to, ze se to turbo roztaci s roustocima otackama motoru do cim dal nesmyslnejsich otacek ( nevim treba klidne hodne pres pul milionu rpm) a rozlitne se/roztece bud rovnou, nebo brzo?? Sem si tak rikal, ze kdyz uz pri objemu spalin treba pri 3000rpm se zacne wastegate otevirat pac dosahlo nastavenyho maximalniho boostu, tak ze treba pri 6000rpm se musi tocit treba dvakrat rychlejc, ne? samozrejme pokud neberu v potaz fuelcut (kterym asi ecu pro atmosferu nedisponuje), kterej jsem si myslel ze se dela prave z duvodu, kdyby nejakym zpusobem selhalo otvirani wastegate. Nebo to takhle nefunguje?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od Libor12 »

kdyz na spravne zvolenem turbu odpojis nebo zavaris wg nestane se nic,turbo proste jen dosahne sveho maximalniho plniciho tlaku a prutoku a nepretoci se. Pokud das ale turbo mensi,a pozadavek vzduchu je vetsi tak turbo pretocis a dojde k jeho poskozeni nebo uz je v potrubi jako restrikce. Naopak velke turbo nebudes schopen vubec dostatecne roztocit tak aby se dostalo do nejakeho efektivniho plneni.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E34 525 is 24V Vanos Turbo

Příspěvek od NeviM »

Libor12: diky :) jen jenom jeste, jestli to teda spravne chapu, tak to pak proste zacne brzdit teda kompresorova cast, ktera se dostane na maximum moznyho mnozstvi prutoku vzduchu?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“