měření komprese
Moderátor: Idaho
měření komprese
jak se správně měří komprese? za tepla nebo studena (řekl bych za tepla, ale někde jsem četl že za studena) a se svíčkami v ostatních válcích nebo bez?
popřípadě radu, jak zjistit, proč žere auto olej? jestli turbama nebo motorem. koukal jsem na přední turbo a má trochu axiální vůli a v trubkách je trochu oleje, ale to bylo snad na všech těchto autech, co jsem měl kdy rozebrané a olej to nikdy nežralo.
popřípadě radu, jak zjistit, proč žere auto olej? jestli turbama nebo motorem. koukal jsem na přední turbo a má trochu axiální vůli a v trubkách je trochu oleje, ale to bylo snad na všech těchto autech, co jsem měl kdy rozebrané a olej to nikdy nežralo.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: měření komprese
bez svicek za studena. nejprve parkrat otocit motorem, potom merit... pak dej svicky ohrej motor a mereni zopakuj... motorem toc na kazdy valec stejne.. nezalezi ti jen na celkove odnote ale i jak rychle te odnoty dosahnes (pocitaje s ilejovym filmem na stenach valcu a dalsi
...

Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: měření komprese
pokud bude komprese nizka vstrikni trochu oleje do valce.. pokud se zvyši jsou krouzky KO.. pokud bude stale nizka netesni ti ventily... to se da ovsem zmerit pri sundanem sani ( vyfuku ) podtlakomerem na kazdem kanalu (vacutest) popripade az to rozdelas tak tesnost "na barvu"
pokud mas motor s mechanickym plnenim (turbo, kompresor) tak si zkontroluj odvetrani klikove skrine pokud je odvetrana do sani prez jednosmerny ventil... stava se ze se ventil pokazi a tlak vzduchu zacne tlacit do klikove skrine a tim ti zpusobi v motoru pretlak coz ma za nasledek vytlacovani oleje kolem gufer ale hlavne pres loziska v turbu az do vyfuku ci sani...
pokud mas motor s mechanickym plnenim (turbo, kompresor) tak si zkontroluj odvetrani klikove skrine pokud je odvetrana do sani prez jednosmerny ventil... stava se ze se ventil pokazi a tlak vzduchu zacne tlacit do klikove skrine a tim ti zpusobi v motoru pretlak coz ma za nasledek vytlacovani oleje kolem gufer ale hlavne pres loziska v turbu az do vyfuku ci sani...
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: měření komprese
no a někdy kroužky dle naměřenejch tlaků jsou v pohodě, hlava taky a olej to žere stále - problém stíráky a odtokový kanály v pístech jsou zasraný napeklým karbone a neodváděj olej.. tento stav dokáže dost potrápit... a pak konstrukční chyba, kdy někdo opoměl vyvrtat odtokový díry do pístů:)
Re: měření komprese
jestew je dobry mit pripojenou nabijecku, aby to melo dostatecny otacky a nezkreslovalo to, jinak se da obcas videt na driky ventilu jestli na nich neni steklej olej, pokud jo, tak to zere olej pres simerinky na ventilech
cabrio bukvice
Re: měření komprese
dííky kluci, v tejdnu se na to měření vrhnu, musím někde splašit budík. nicméně teď jsem jen zběžně koukal, že to možná bude jen banalita, protože je skříplá hadice mezi odvětráváním a tím ventilem. nicméně nepochopil jsem uplně princip toho odvětrávání, protože jde hadice z klikovky, pak se rozdvojí a jedna větev jde přímo do trubky sání před turbem a druhá taky, akorát jde ještě přes ten ventil. no a skřípnutý je to mezi rozdvojením a ventilem. jen tedy nechápu, na co je tam ten ventil, když to jde i mimo něj.
večer to vyměním a zkusím.
jinak všiml jsem si, že auto začne fakt pořádně čoudit až po chvíli, takže by to teoreticky mohl být ten natlakovaný olej. neměl jsem to ještě ohřátý, tak nemůžu podle budíku říct, jestli je tlak vysokej
kompresi budu ale měřit tak jako tak
večer to vyměním a zkusím.
jinak všiml jsem si, že auto začne fakt pořádně čoudit až po chvíli, takže by to teoreticky mohl být ten natlakovaný olej. neměl jsem to ještě ohřátý, tak nemůžu podle budíku říct, jestli je tlak vysokej
kompresi budu ale měřit tak jako tak
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: měření komprese
tak bohužel tou hadicí ani ventilem to nebylo, čoudí to pořád stejně a tlak oleje je v pořádku. nechal jsem to chvíli běžet, kdyby byl ve výfuku zbytek oleje, nicméně s rostoucí teplotou to hulí víc, až dost brutálně...
zejtra seženu ten budík a změřim komprese.
jinak ještě by mě zajímala ta věc s teplotou motoru. proč se měří komprese za studena když správné těsnosti by mělo být dosaženo až za tepla?
zejtra seženu ten budík a změřim komprese.
jinak ještě by mě zajímala ta věc s teplotou motoru. proč se měří komprese za studena když správné těsnosti by mělo být dosaženo až za tepla?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: měření komprese
mer ji za studena i za tepla. Ten rozdil taky dost rekne. Jinak s otvrama pro odvod oleje z podkrouzku me honza doplnil dobre, na to sem si nevzpomel. Ale tak ci onak to znamena rozborku motoru. Sezen si hodinky a zmer vule na ose turba.
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: měření komprese
Hlavně při měření sešlápni plyn aby byla klapka otevřena naplno
Re: měření komprese
tak jsem to dnes změřil a kompresní tlak je brutálně nízký...
po vstříknutí oleje do spalováku (na píst) se tlak většinou zvýšil. po ohřátí motoru se tlak také zvýšil. tlak za tepla s olejem jsem nedoměřil
na ventily jsem taky nekoukal, protože na to je potřeba rozebrat celé sání vzhledem k tomu, že budou tedy KO pístní kroužky, tak se už stejně bude dělat GO motoru, pokud není k mání ještě nový
po vstříknutí oleje do spalováku (na píst) se tlak většinou zvýšil. po ohřátí motoru se tlak také zvýšil. tlak za tepla s olejem jsem nedoměřil
na ventily jsem taky nekoukal, protože na to je potřeba rozebrat celé sání vzhledem k tomu, že budou tedy KO pístní kroužky, tak se už stejně bude dělat GO motoru, pokud není k mání ještě nový
- Přílohy
-
- kompresni tlak.JPG (17.73 KiB) Zobrazeno 7173 x
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: měření komprese
narust tlaku s olejem je minimalni... zamer se hlavne na ventily
shod hlavu, zabrus ventily a udelej gufera... 


Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: měření komprese
je pravda, že kompresní tlak je násobek kompresní poměr krát atmosferický tlak? takže pokud je CR 7,6:1, tak by měl být kompresní tlak zhruba těch 7,6?
jinak motor půjde stejně ven, takže pokud nevyjde novy motor od hartge tak budu dělat GO motoru...
jinak motor půjde stejně ven, takže pokud nevyjde novy motor od hartge tak budu dělat GO motoru...

3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: měření komprese
počítáš blbě. měl si otevřenou klapku naplno,pořádně nabitou baterii? ? jak dlouho si motorem otáčel ? divil bych se,s takovými výsledky ,že bys vůbec nastartoval
Re: měření komprese
ano, plně otevřenou klapku, baterii nabitou, palivo zakazano, motorem jsem otáčel vždy 4x. víckrát nemělo smysl, protože komprese byla už na maximu
jak mám tedy počítat?
jak mám tedy počítat?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: měření komprese
ta iotevrena klapka skoro nema vyznam... na novych autech je stejne elektricka a jednotka ji neotevre a tak se to meri se zavrenou... hele sezen si nekoho kdo ma proudove kleste a osciloskop
a zmer si dynamickou kompresi primo pro kazdy valec 


Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: měření komprese
tohle ale neni novy auto a ma to samo na lanko
to je jedno, budu delat GO

to je jedno, budu delat GO

3x Renault Safrane Hartge Biturbo