nízkotlaké přeplňování

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tom28 »

Ahoj chtěl bych oturbit Na motor, ale cílem není plnit co nejvíc a sypat do toho penize horem spodem. Vím co to obnáší udělat takovou funkční přestavbu a to právě nechci. Původně jsem chtěl vylepšít Na motor "vačky svody apod." Ale jen zmiňovaná úprava už by vyšla na cca 30 tis se ziskem třeba 15-25 koní. Naopak chci ponechat motor v "Na" konstrukci se serivou kompresi, a případné navyšování výkonu "což je v případě Na motoru vačky svody, sání apod." nahradit mírním přetlakem v sání a tím dosáhnout nárustu výkonu jako kterého bych docílil instalací tak drahých komponentů motoru.
Myslím přetlak 0,1-0,3 baru. Nemám osobní zkušenost, ale z různých zdrojů by takové malé přeplňování měla seriová jednotka zvádnout "korekci dodávky paliva."
Mám jen dotaz, kolik se pohybuje IAT při takovém přeplňování a jestli je Ic přínos "respective jestli je nutností a bude se podílet nějakým zásadním dílem na výsledku.
Nechci turbit do vysokých výkonů. Pouze tím krokem docilit stejného a možná trochu většího výkonu jak laděná atmosféra. "bez tak zavratných investic jako je "vačka, svody sestiklapka, upravená hlava apod.
díky za odpovědi

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od blázen »

oh už zase :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od Libor12 »

hoď si korunou a rozhodni se co chceš. Zadarmo nebude ani jedno. Z čeho že to chtel ten Rudolf II vyrábět zlato? :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tom28 »

nikdo neřekl že mám jedno auto a nevím co chci? Víc projektů a víc cílů a možnosti ........ :wink:
laděnou atm. mám a stále na ní pracuji .......

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od elviiis »

Myrneho preplnovani muzes dosahnout vhodnou konstrukci sani 8) pokud je to pokus a neva ze to umre dej na to turbo poootevri VG a pohlidej aby na budiku byla cca 0 tzn oproti atmosce tam bude pretlak a mozna to bude fungovat civicu jsme testli 0.5bar chvili to fungovalo nez motor zezral elektrody :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Kein
Příspěvky: 1537
Registrován: 08 zář 2007 13:39
Bydliště: In the ghetto

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od Kein »

Libor12 píše:hoď si korunou a rozhodni se co chceš. Zadarmo nebude ani jedno. Z čeho že to chtel ten Rudolf II vyrábět zlato? :lol:
Ze švestek :alien:
http://www.tuzingforum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.infobaden.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tiesto112
Příspěvky: 48
Registrován: 29 lis 2010 10:03
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tiesto112 »

Ahoj, začínám trochu šťourat v problematice úprav N/A motorů ať už přeplňováním nebo ne. Mám AR 166 s motorem 3,0 V6. Kdybych se rozhodl jít cestou přeplňování tak bych pravděpodobně volil mechanicky poháněný kompresor. Firma Autodelta co tyto auta upravuje používá kompresory rotrex C30 a strká ho kamsi nahoru nad rozvody. Mě napadlo umístit kompresor místo kompresoru klimatizace.

Obrázek

Chtěl bych dosáhnout jen malého přetlaku kolem 0,3 bar bez úpravy zbytku motoru. Pouze bych to chtěl sladit se sériovou řídící jednotkou a na brzdě. Nárůst bych si sliboval tak 30-40 koní (220 série).
Trochu jsem obeznámen s touto problematikou a starosti by mi dělal MAP senzor. Jak se to v tomto případě řeší? Použije se nějaký jiný který je určen pro přeplňované motory nebo se nějak ,,oblbne" ten co tam je. Někde jsem četl že se tam dá nějak upravit napětí takže senzor si myslí že při 2,5V je tlak 0,5 ale skutečný je 1. A při 5V si myslí že je absolutní tlak a přitom je 1,5. Snad jsem nenapsal blbost ale snad tomu někdo porozumí :) Otázka je jestli tam nějaký je. Jak by měl vypadat? Je to něco z těch 3 hadiček? Protože jinak na sání kromě váhy vzduchu a odfuku z klikovky nic není.

Obrázek

Jaké jsou další věci krom ECU které by se s přetlakem vzduchu hádali? Co na to Lambda?
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od NeviM »

lidově "váha vzduchu" je právě ten senzor VAF/MAF/MAP 8)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
tiesto112
Příspěvky: 48
Registrován: 29 lis 2010 10:03
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tiesto112 »

Jo ták :) No a dá se s tím tedy něco dělat?
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od NeviM »

určitě dá, ale sám mam v techle vecech jeste docela bordel :) takze jsem napsal jen to co si myslim, ze vim stoprocentne a do zadnejch vetsich akci se poustet nebudu a radsi si pockam kdo ze zkusenejsich k tomu co napise ;)
Naposledy upravil(a) NeviM dne 30 lis 2012 10:44, celkem upraveno 1 x.
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
OttoNR
Příspěvky: 70
Registrován: 08 zář 2006 09:12
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od OttoNR »

vaha vzduchu je MAF - mass air flow
MAP je manifold absolute pressure a na AR by mal vyzerat nejak takto
Obrázek

http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor" onclick="window.open(this.href);return false;
SAAB 9000 AERO 2,3T`96-ecu MAPTUN stage 5, TD04HL-19T, siemens 630cc inj.,3bar MAP, 3"JT vyfuk, K&N filter, SPEC clutch...
SAAB 9000 AERO 2,3T`95-komplet po GO

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ja podla fotiek, pokial dobre vidim, tak je tam MAF. (vaha vzduchu)

co sa riadenia motoru tyka, tak bud sa upravi povodna mapa, alebo sa pouzije Piggy-Back..
alebo komplet nieco ine.. (standalone ecu)

jak uchytit kompresor, ..to je asi vec toho, "aky KIT" ci konkretny kompresor k tomuto motoru kupis.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
tiesto112
Příspěvky: 48
Registrován: 29 lis 2010 10:03
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tiesto112 »

Koupi samostatné jednotky jsem se chtěl vyvarovat. Přeci jen ta jednotka bude mít nějaké rezervy aby to pobrala ne?
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od NeviM »

aha, ja myslel ze vaha se obecne nazyva vsechno co zjistuje mnozstvi/tlak vzduchu v sani, tak jsem zas chytrejsi :) Jinak to jak jsi psal o ty zmene signalu z MAP, to se asi podle me spis tyka osazeni vetsima vstrikama, tak aby ecu upravila dobu vstriku pro optimalni AFR a nemels moc bohatou smes, pac vetsima vstrikama ti toho samozrejme za stejnou dobu projde vic. A to by prave resil nejakej ten piggyback, kterej ten signal mezi MAP a ecu upravi podle toho jak to naladis. Pokud takovy veci resit nebudes, tak se spravny AFR vyresi asi tou upravou map v origo ecu (jestli to u ni jde, nevim) a v tom pripade podle me potrebuje ta ecu znat spravny hodnoty tlaku v sani, pokud ty vstriky a vsechno ostatni zustane seriovy. Nevim teda jestli ma ten MAP nejakej maximalni pracovni rozsah, kterej by ti prestal stacit pri tom zvysenym tlaku v sani. Lambdu bys musel resit sirokopasmou taky asi jen v pripade piggyback nebo standalone ecu, abys mel pro ne info o AFR, kazdopadne jestli je v sani podtlak nebo pretlak ji je celkem jedno, kdyz je ve vejfuku.
Dost mozna jsem napsal nejakou kravinu, tak prosim o opravu ty znalejsi ;)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
tiesto112
Příspěvky: 48
Registrován: 29 lis 2010 10:03
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tiesto112 »

Podle toho obrázku tam asi MAP nebude. Nic takového tam není. Jestli z toho nejdou hadičky tak tam neni. A když se budeme bavit už o konstrukci, jaký kompresor by byl nejvhodnější? Existuje nějaký výpočet podle kterého bych zjistil jak průměr řemenice tak typ kompresoru který by byl dostačující případně jen jeho parametry?
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od NeviM »

tiesto112 píše:Podle toho obrázku tam asi MAP nebude. Nic takového tam není. Jestli z toho nejdou hadičky tak tam neni.
MAP poznas jednoduse podle toho, ze neni primo v sani jako restriktor, ale nekde mimo a vede do nej jen tenka hadicka odnekud z manifoldu, nebo je na nem primo "prilepenej". MAF ti částečně trčí v sání, aby ti prochazel vzduch pres nej.
Naposledy upravil(a) NeviM dne 01 pro 2012 23:28, celkem upraveno 1 x.
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
tiesto112
Příspěvky: 48
Registrován: 29 lis 2010 10:03
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tiesto112 »

Já nevim řekl bych že to tam neni. Předpokládám že to bude mít nějaký štekr a nic takovýho na sání ani za ním není. Mrkni sám, ale podle mě tam nic nebude což by bylo jedině dobře.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od blázen »

AFM :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od NeviM »

no na fotce je dohromady videt celkem hovno, ale to v ty plastovy casti sani s dvouma stahovackama vedle sebe, je podle me MAF, jestli to neni nahodou teplotni cidlo, jakoze nejspis neni... ale rikam, ja jsem taky student, chce to nejakyho ucitele tady kua :lol:
blázen píše:AFM :lol:
nechapu, vysvetli pro negramoty pls. :lol:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
tiesto112
Příspěvky: 48
Registrován: 29 lis 2010 10:03
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tiesto112 »

Jestli myslíš ty bílý stahovačky jak z toho vede ten štekr tak to je váha.
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od NeviM »

tiesto112 píše:Jestli myslíš ty bílý stahovačky jak z toho vede ten štekr tak to je váha.
aha, v tom pripade jsem nepochopil, na co ses ptal :) jestli tam je MAF (vaha), tak MAP tam uz nejspis nebude, opet si nejsem jistej, ale pochybuju, ze se delaj motory s MAF i MAP zaroven, oboje zajistujou ecu info pro rizeni AFR, akorat jinym zpusobem, tak mi neprijde logicky, aby tam bylo oboji :)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
tiesto112
Příspěvky: 48
Registrován: 29 lis 2010 10:03
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tiesto112 »

Tak to sem nevěděl :) V tom případě sem teď já za blbce :D
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od NeviM »

tiesto112 píše:Tak to sem nevěděl :) V tom případě sem teď já za blbce :D
jako nedelam si iluze, ze nebudu taky, az si tu precte nekdo znalejsi co jsem psal vejs v tom komentu, kde jsem se trochu rozepsal, pac jak se znam, tak aspon nejaka kravina se tam najde urcite :lol: no to je jedno, od toho to forum ma bejt, abychom se od tech lepsich a ze svych chyb neco naucili :wink:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
tiesto112
Příspěvky: 48
Registrován: 29 lis 2010 10:03
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tiesto112 »

Přesně tak :wink:
Ale zpět k tématu. Jakým způsobem lze oblbnout váhu když tam budu pouštět přetlak vzduchu? Nebo jak by se to mělo chovat?
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od kentoya »

váha neboli AFM které tam máš pokud je v dobrém stavu, je velice přesná, není potřeba měnit za nic jiného
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Lukáš.N
Příspěvky: 66
Registrován: 22 črc 2011 22:03
Bydliště: Skoropolsko

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od Lukáš.N »

tiesto112 píše:Přesně tak :wink:
Ale zpět k tématu. Jakým způsobem lze oblbnout váhu když tam budu pouštět přetlak vzduchu? Nebo jak by se to mělo chovat?
Dát ji před turbo/kompresor ?

Uživatelský avatar
tiesto112
Příspěvky: 48
Registrován: 29 lis 2010 10:03
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tiesto112 »

Takže myslíš že když tam pustím větší než atmosférický tlak (za předpokladu že nebude velký) že si to samo upravý požadovanou dávku paliva a motor to bezproblémů pobere? Je mi jasný že dokud to nezkusím tak se to nedozvíme ale z čistě teoretického hlediska možností té váhy vzduchu jestli je to možné.
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso

Uživatelský avatar
tiesto112
Příspěvky: 48
Registrován: 29 lis 2010 10:03
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tiesto112 »

Lukáš.N píše:
tiesto112 píše:Přesně tak :wink:
Ale zpět k tématu. Jakým způsobem lze oblbnout váhu když tam budu pouštět přetlak vzduchu? Nebo jak by se to mělo chovat?
Dát ji před turbo/kompresor ?
To nemůžu ne? Jednotka by si myslela že má normální tlak vzduchu a dávkovala by tak normální množství paliva což by znamenalo chudou směs když by tam bylo mnohem víc vzduchu nebo ne?
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od JRD McLAREN »

no tak kukni sa za chvilku do toho druheho temau...
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 30 lis 2012 19:23, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
tiesto112
Příspěvky: 48
Registrován: 29 lis 2010 10:03
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nízkotlaké přeplňování

Příspěvek od tiesto112 »

Koukal sem, ale stejně to nechápu :oops:
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“