komaxit vs silentbloky

Plasty, spoilery, čirá optika, neony, zadní lapmy, křídla a tak dále, to najdete v této kategorii.

Moderátoři: Fáboš, Jardafox

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od bóďa »

pfff, tak já už nevim :D

vždyť kastle se taky máčí v těch všech sajrajtech až svařená ne? :)
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od Simmy »

karoserie se svařuje už z pozinkovaných plechů

vtuni
Příspěvky: 245
Registrován: 16 úno 2008 15:20
Bydliště: prostějoVW

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od vtuni »

nevím cenu toho zinkování... protože jsem to každý řešil někde jinde... a tak různě po známostech atd.. navíc jsem to dělal jak jsem psal v roce 2009 ..
nějakej komaxit bez zinku jsem platil ted nedávno j ..takže to mám zhruba v paměti...

jinak já tu nápravnici shnilou neměl..což je ten základní rozdíl.... spek
ale podle mě je to zbytečný...
ba naopak... podle ELSY se na nápravnici a nápravě nesmí provádět žádné dodatečné svařovací práce... proč asi ..
protože se to dodatečným vařením muže co... zkroutit... (ale ted se bavím o konkrétní nápravnici co mám na autě.. nemám páru jak máte konstrukčně řešený vaše nápravnice..)
což taky není ideální... :mrgreen: a pro mě je daleko menší zlo mít origo svařenou rovnou nápravnici.. v originál znění..která mi možná za 10 let začne zevnitř reznout...než mít nápravnici vyzinkovanou i zevnitr, nakomaxitovanou i zevnitř... zkroucenou jak paragraf se svárama pochybné kvality....

jasný určitě se to bude dát svařit i tak aby se to neprohřálo...a nezkroutilo... určitě se dá sehnat firma, která zkontroluje pevnost a strukturu svárů v rentgenu... atd... všechno je otázka peněz, času a úsilí... a pro mě nejlepší řešení je... to mít takhle a až to za 10 let, jestli vůbec někdy začne kvýst.. tak koupím za litr druhou nápravnici... opískuju nazinkuju, nakomaxituju... vystříkam vnitřek... přelisuju 2 siletnbloky...a mám na dalších 10 let pokoj....
nebo si udělám nebo koupím trubkovou závodní... :lol:
a za prachy, co bych utratil za tuhle dle mýho "zbytečnou" úpravu... si koupím na auto něco jinýho
mám to nakomaxitovaný od roku 2009 fotka je dělná letos... takže asi tak...


boda..a když už se s tím chceš takhle... "mr.." zaobývat.. tak bych to viděl..rozebrat.. opískovat..nazinkovat, nakomaxitovat.. svařit.. a znova nakomaxitovat přes ty sváry.... :wink: ale jak píšu podle mě zbytečný peníze, čas i práce.... pokud to není nějakej ultra unikát radši sežen nápravnici v dobrým stavu...
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on vimeo http://vimeo.com/34409682

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od kucik »

Teda odbodovat nápravu bych si netroufl, podle mě ji pak už nikdy nedáš stejně. Cenu zinkování taky fakt nevím, budu to řešit přes kamaráda, který mi to zajistí, takž eto bude neofiko.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od bóďa »

úúú, dostáváme se do debat, který mě fakt nebavěj :D
a to je že se nápravnice zkorutí, ztratí pevnost a kdesi cosi.... ať mi nikdo neříká, že je lepší prohnilá hnusná nápravnice než nazinkovaná, nakomaxitovaná svařená znovu na bodech a ještě různě provařená a tím vyztužená. o "rovnosti" snad už radši nebudu mluvit vůbec...
podle mě prostě nesmyslný nesmysly, teorie a polemizace :D. nedělam to pro NASA, ani nesvařuju klikovku, takže řešit rentgen nápravnice pro svaření mi přijde fakt NAPROSTO mimo mísu....
přijde mi to asi tak jako názor že co je origo (klidně rozpadlý na úplny hovna), tak je lepší než nově vyrobený nebo zrepasovaný. nebo že obroušením zvětralý vrstvy světel a následnym rozleštěním se bude paprsek světla špatně lámat a oslňovat. nebo že jsem šílenec ohrožující bezpečnost nevinnejch lidí, když dám brzdy z jednoho modelu na druhej. to jsou vždy teorie.. :mrgreen:

ok, kdybych to řešil na nějaký auto na který se dá koupit nová nebo jetá a na kterym by tak notoricky nehnila, tak to neřeším, ale řeším to na auto, kterejch se vyrobilo 806 a který budu renovovat asi tak do posledního (nazinkovanýho) šroubku a nehodlám to dělat stylem "na vrch huj, ve spod fuj", což zvenku nakomaxitovaná a zevnitř shnilá nápravnice bezesporu je.....

jinak klepíř si vždycky pozinkovanou vrstvu před svařováním obrušoval, aby to šlo svařit...

připadám si jak na fóru nějaký značky.. :roll:
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

vtuni
Příspěvky: 245
Registrován: 16 úno 2008 15:20
Bydliště: prostějoVW

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od vtuni »

hele, co to máš za spešl auto kterejch se vyrobilo jen 806 . :shock: .?? :shock: to stavíš tatru MTX ..ne.. :D
jako jeslti to máš shnilý... a nikde to sehnat nejde..tak stejně nemáš na výběr...

to, že je to lepší zhnilý jsem ani já ani nikdo jinej nikde nepsali.. psal jsem, že já jsem to zhnilý neměl...( jaksi to za těch 7 let od výroby nestihlo... :mrgreen: )
a když bych to měl shnilý, tak bych koupil novou.. to že máš spešl auto, na který nejde nikde nic sehnat.. (patrně ani nový u výrobce ) .. je jaksi problém, který 99% lidí řešit nemusí a tak se ke stejnýmu problému můžou postavit naprosto odlišně...
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on vimeo http://vimeo.com/34409682

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od Tead »

V tom s tebou souhlasím boďo...zajímalo by mě kolik z Vás si dělá geošku potom co veme někde nějakou díru apod.asi by ste se divili co to s tím dělá...pokud bude mít trpělivost svářeč tak se mu to nezkroutí přece jen ta nápravnice není 0,5 plech...spíš je teda otázkou jestli bude co k sobě vařit až to opískuješ 8) :lol: o tom jestli se to vyplatí nebo ne nemá cenu se bavit - alespoŇ já chápu jakým stylem auto děláš a dokážu se vžít proč do toho jdeš takhle 8)
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od bóďa »

jasný, vdyť já taky neříkám, že to máš dělat stejně jako mám v plánu já, jen se snažím vysvětlit, že nemá cenu mi rozmlouvat abych tuhle nápravnici rozebíral, protože podle mě je to holej nesmysl :wink:. jinak přední nápravnici taky budu dělat jen zvenku, protože ta skoro nerezne a dá se běžně sehnat. ta zadní je ale díky čtyřkole spešl a má mizernou antikoro úpravu, takže je KO skoro na všech autech. a když už něco dělám, tak to chci udělat pořádně...

je to safrane biturbo, ale není moje, pro někoho ho stavím :wink: . a tater MTX se bohužel vyrobilo jen 5 :cry:

tead: asi tak 8) a jak píšeš, bůhví, co z toho po opískování zbyde, taky myslím, že to bude chtít minimálně místy dovařit, popřípadě více vyztužit, pokud z toho plechu zbyde nějaké pozlátko :wink:
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

vtuni
Příspěvky: 245
Registrován: 16 úno 2008 15:20
Bydliště: prostějoVW

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od vtuni »

já tomu taky rozumím... 8) jestli je to tak, jak píše.. že není možnost sehnat druhej zdravej /novej díl....tak mu nic jinýho nezbývá...

ale u "normálního auta" je to blbost.. se s tím takhle trápit, když to můžeš koupit nový / zdravý..

a to je ta nápravnice vzadu fakt úplně jiná..??. že to není postavený na nějaké společné platformě ještě s něčím...že to z ničeho nevycházelo..a nic na to nenavazovalo např. Vel Satis nebo tak něco.... i když u francouzů je možný všechno :mrgreen:
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on vimeo http://vimeo.com/34409682

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od bóďa »

vtuni píše:navíc mi neříkej, že i když těch safranů bylo vyrobeno jen 806 kusů .. že je třeba ta nápravnice úplně jiná... že to není postavený na nějaké společné platformě ještě s něčím...že to z ničeho nevycházelo..a nic na to nenavazovalo např. Vel Satis nebo tak něco.... i když u francouzů je možný všechno :mrgreen:
k tomuto snad jediný... :smich2: :smich2: :smich2:
to neni koncern :lol:
(ale neber to špatně)


jen abys to špatně nepochopil, 806 bylo vyrobenych biturb.. :wink: coz je verze safrane

ale dost OT bych řekl :wink:
Naposledy upravil(a) bóďa dne 14 pro 2012 21:01, celkem upraveno 1 x.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od Tead »

Abych byl pochopen dobře - ta část z mýho předchozí příspěvku - o tom jestli se to vyplatí nebo ne nemá cenu se bavit - byla myšlena tak, že takováhle operace se nikdy vyplatit nemůže 8) ale když člověku nic jinýho nezbyde...
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od bóďa »

tak jasný, jsme ale na tuning foru a snad každej alespoň trochu rozumně uvažující člověk nemůže očekávat, že co do auta nasype coby koníček, tak to už mu nikdo nezaplatí, pokud to teda není nějaká velká rarita :?:
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od Simmy »

s tím rozbodováním bych si taky jistý nebyl ... nehledě na to, že při jakékoliv upravě a to i pří pískování se ti to může dokroutit a budeš to těžko dopasovávat, každopádně, když už bych to pak vařil zpět, tak bych to bezkompromisně dovařil výztuhama ... kvuli trvanlivosti a když už to má byt předělávané, at je to aspon tužší (nemluvě o tom, že za ty roky bude část materiálu pryč, jak sám říkáš) ... co bych ale určitě zvážil místo pískování, když už to budeš mít na prvočinitele, tak je chemické odrezení ... nebudeš mít takový úběr materiálu, prostě pujde pryč jen zoxidovaný materiál, které už je tam stejně k ničemu, ale plný matroš zůstane ;) možná o něco dražší, ale rozhodně efektivnější ... zpětné svaření bych pak už asi nevolil bodama ... bodové svařování v autoprůmyslu je tam hlavně kvůli efektivitě sériové výroby ... takže bych na nápravnici normálně nasázel housenky, což nápravnici opět zpevní (karoserie závodních aut se taky převařujou kvůli tuhosti)

pokud ta připomínka o broušení zinku svářečem byla na mě, tak z mojí hlavy to není, podívej se např. do škodovky, jak se karoserie vyrábějí ;) takže to s tím forem jedné značky snad taky nebylo na mě :)

no jinak rentgeny svarů už jsou fakt extrém, nicméně podle mě je reálně riziko, že se ti to pokroutí jak při upravách, tak při svařování a můžeš pak mít potíž dostat to zpět uplně bez potíží

na druhou stranu tomuhle rozumím, stavím auto uplně stejně ;)

vtuni
Příspěvky: 245
Registrován: 16 úno 2008 15:20
Bydliště: prostějoVW

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od vtuni »

jasan... chápu. :wink: ..spíš jsem chtěl upozornit na různá úskalí s tím spojená...ty když nemáš jinou možnost...
pokud není ani možnost koupit novej díl... ( to asi půjde ....ale bude stát nesmysl...)
tak nemáš jinou možnost.... u sehnatelnýho dílu je to kravina..
to že jsme na tuning foru víme, návratnost investicí neočekáváme.. :D ale zase nemá cenu se tady pouštět do nesmyslných investicí..
(ted to vztáhnu konkrétně na sebe.... že tohle provádět s nápravnicí na G-IV, kterou má každá jedničková octa, G-IV, bora, A3, S3, audi TT, seat leon, seat toledo, .a bůhví co ještě... nehledě k četnosti těhle aut. :lol: ... je kravina.... :wink: ) a vyhozený peníze ..to asi uznáš sám....

asi stejně jako si nakomaxitovat výztuhu palubní desky... :mrgreen:
DSCN2178.JPG
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on vimeo http://vimeo.com/34409682

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: komaxit vs silentbloky

Příspěvek od bóďa »

Simmy:
určitě, zpětné navaření jsem myslel díry po odvrtání provařit, jako to dělá 99 % klempířů na kastli, když se mění nabodované díly a k tomu to ještě místy svařit housenkami na kraji plechů, popřípadě někde dodanými plechy vyztužit :wink:

s tím zinkem a svářením nevím, je možné, že při origo bodovém svařování tam zinek nevadí, ale při vaření CO nebo TIG apod si myslím že je to nereálné. když to půjde, tak se to podle mě stejně opálí. nejsem ale svářeč.... to samozřejmě nejdřív zjistím

forum urcite znacky bylo mysleno ze na techto forech vetsinou resej ze co neni origo, tak je špatně a veškeré úpravy ku prospěchu věci jsou pro ně nemyslitelný a hodný odsouzení... nejednou jsem se tam s tím setkal. jak jsem spal, když jsem se někde zmínil o tom, že mám na svém autě větší přední brzdy z jiného auta, tak jsem byl vrah maminek s kočárkama, protože ty brzdy tam přece nepasujou... no a vše co není tak jak vyjelo z fabriky (akorát po 25 letech v provozu), je špatně.. tak to mi právě přišlo podobný s tím vařením nápravnice, rentgeny apod. :)

vtuni: nová se u dealera koupit nedá, tak jako dnes už většina dílů na tohle auto a když byla, tak samozřejmě za nesmysl. mám možnost nové z francie za 600 euro, ale za prvé tolik jen za nápravnici dát nemůžu, za druhé ona už ta nová vypadá hnusně :lol: a za třetí mít na ní už těch 600 euro, tak to si jí radši nekreslim a vyrobím z hliníku :D
jinak taky dobrej blázen 8) (ta palubka)
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Odpovědět

Zpět na „Exteriér - styling a elektronika“