Rekonstrukce - bytové úpravy

Pokec nejen o autech...

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce - bytové úpravy

Příspěvek od NeviM »

m.artty píše:Já jsem se na ty turbošrouby ptal z toho důvodu, že jsem se nedávno účastnil celkem zajímavé přednášky na toto téma. Jejich použití ve výsledku zavrženo nebylo, ale ani doporučeno. Existují lepší způsoby - plechové úchytky.

Jde o to, že turbošroub okno pevně zafixuje a není umožněna dilatace. Sice tam se nejedná o žádné velké změny, ale nějaké tam pořád jsou. Tím pádem je v rámech napětí a může chocházet ke kroucení. Proto se stává, že některá okna nejdou seštelovat a prostě je pořád lehce cítit, že táhne.
Narozdíl od úchytek, které zajistí fixaci v rovině interiér-exteriér (kde je žádoucí) a v rovině okna je uložení volné a tím pádem může docházet k dilatacím.
Jako teoreticky to s tou dilatací je pravda, prakticky už nikoliv. To, že některý okna nejdou seštelovat, má jeden jedinej důvod, jsou na hovno namontovaný a při montáži jsou ty rámy rovnou zkřížený, nebo zprohejbaný natolik (čemuž se dá krásně zamezit tím co jsem asi trochu zmatečně napsal v předchozím postu, v případě potřeby to dovysvětlím pořádně) + plus je to hlavně o prasáckym přístupu, kde kriplovi stačí, že bublina ve vodováze je "někde mezi riskama", že ani ten dost velkej rozsah možnosti štelování nestačí. Packy maj nevýhodu například v tom, že jsou tepelnej most, nebo že to okno moc pevně nedržej právě a časem se ti klidně hne, nebo že Ti dokonale znemožněj perfektně odizolovat prostor mezy rámem a stavebním otvorem, jak co se tepelný izolace táče, tak hlavně co se difůzní uzavřenosti týče (pokud se na baráku řeší) a tam je veškerá izolace kurva důležitá, páč to jsou nejslabší místa baráku. Ta dilatace je při běžných rozměrech oken (a dveří samozřejmě, ja tomu říkam okna obecně) v řádu maximálně několik málo metrů totálně zanedbatelná. A když jsou nějaký větší sety v těch řádech metrů, tak máš zase v nich dilatační mezery (mimochodem po tepelně izolační stránce taky většinou úplně na píču řešený i u špičkovejch výrobců). Podívej se jakou máš mezeru mez rámem okna a křídlem, je to několik milimetrů a to na ní několikanásobně stačí. Samozřejmě ty síly ve výsledku můžou zpusobit i kroucení rámu, ale to je naprosto zanedbatelný, vzhledem k těsnění, který má rozsah stlačitelnosti taky v řádu milimetrů atd. Prostě pokud nejde okno doštelovat, tak je to buď tím, že to člověk neumí a nebo že bylo okno zkřížené rovnou při montáži. Ono je to všechno o přístupu, já namontoval zatím stovky oken (no možná to jde už do tisíců) a z toho 95 % jsem nemusel štelovat vůbec, to je úplně nejlepší varianta, pak máš na případné doštelování po "sednutí" budovy ještě plný rozsah. Pokud je okno namontováno tak, že už po montáži musíš některý prvky naštelovat někde skoro na hranici rozsahu, aby vůbec nějak fungovalo, tak se dá očekávat, že to v budoucnu bude dělat problém, ale rozhodně za to nemůže dilatace, ale "sednutí" baráku. Věř mi, že turbošouby jsou mnohem lepší řešení, než packy.
Jako nerad se chvástám, ale postavil jsem desítky dřevostaveb. Přišel jsem k tomu jak slepej k houslím, ale objevil jsem v tom svůj talent. Na prvním baráku jsem byl jen jako brigádník a vatoval jsem půdu a na třetím už jsem byl stavbyvedoucí, protože prostě mi to v těhle věcech pálí a úplně každou věc, u který je potřeba přemejšlet, jsem vymyslel a udělal mnohem líp a efektivnejc, než lidi z party, který měli mnohaletý zkušenosti, ale prostě neměli ten přístup a snahu, nebo nevim. A to bylo v německu podle jejich certifikátů, kde jsou úplný kreténi a nepřevezmou Ti barák například kvůli tomu, že míří očka šroubů na objímkách svodů každý jinym směrem (to si nedělám prdel, opravdu jsem zažil), takže tam si opravdu nemůžeš dovolit sebemenší principielní chybu v důležitejch věcech. A já na těch barákach dělal úplně všechno, od kreslení výrobních plánů, po vnitřní malbu, ale věci jako fasáda jsem si jen vyzkoušel abych věděl, že to umím a pracovně jsem se věnoval právě těm zodpovědnejm detailům a pak různejm specifickejm špekům. kteý se vždycky nějaký na každym baráku vyskytnou. V česku je stavebnictví naprostá anarchie, taky podle toho ty baráky vypadaj. Jestě jsem v životě na těch barákách nic neposral a naopak jsem opravoval stovky věcí po kokotech. BTW. kluci, kterejm jsem šéfoval mě většinou dost nesnášeli, že jsem píčus a všechno po nich chci dokonalý (prtože to se prostě po všech stránkách vyplatí nejvíc), ale zase jsem měl vždy u všech (a byly jich desítky, za těch asi 7 let, co to dělám) okamžitě autoritu proto, že prostě viděli, co umím. A omlouvám se za "machrování", ale nekecám ani hovno, jen mám rád perfektní práci a snažím se Ti ukázat, že v tomhle fakt vím o čem mluvím, kdybych si to jen myslel, tak napíšu, že to je můj názor, ale tohle prostě vím.

Jinak ještě doporučuju věnovat se u oken parapetním lištám, které jsou i u oken od špičkových firem nejslabším článkem. Já pěním i komory v lištách, ale jejich nejslabší misto je jejich spodek, protože maj rantl na vnitřní straně a rantl na vnější a tím tvořej jednu komoru, hlavně že se chástaj 9 komorama v liště, ale že pod ní je jedna, už neřešej, takže podpěnit ty lišty mi přijde nezbytný, ale skoro nikdo to nedělá, teda aspoň u rovnýho dřeva a snad i ytongu, u šišatejch cihel si snad doufám moc lidí nedovolí to aspoň nepodpěnit.. A pak si hlavně taky pohrát s prostorem pod vnějším parapatem, kde většina montérů nechá prostě díru, já to opět pěním. Když si vezmeš sílu stěny a její izolační vlastnosti, tak přesně tyhle místa jsou proti tomu fraška. A pak se lidi divěj, že se jim rosej okna, špalety, parapety, je to prostě tím, že si rosný bod přivedou až dovnitř.

A sorry za slohovku, jen mám teď čas, tak se snažím pomoct, když mám s čím ;)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce - bytové úpravy

Příspěvek od NeviM »

BIGPAPA píše:a barák z roku 1911 se ještě pořád pohybuje?
podle toho, jaký má podloží, základy, vlhkost a její rozdíly podle podmínek atd, ale turbošroubama nic nezkazíš ;) Akorát bacha na přístup k montáži, viz slohovka :lol:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Jord
Příspěvky: 2108
Registrován: 17 čer 2004 22:52
Bydliště: Panelový dům
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce - bytové úpravy

Příspěvek od Jord »

Tak sem taky postnu svůj progress, zatím, co se do Vánoc stihlo, moc toho není :D
http://www.jordanidis.cz/bytt.jpg
...

Odpovědět

Zpět na „Pokec“