Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8750
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
To jsem vsechno zkoumal a rekl jsem si ze radsi udelam C+E nez se hadat s nejakym kokotem a pak stat pred soudem/uradem... Kdyz si udelam C+E tak mam klid a nemusim se s nikym dohadovat. Je tak?
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
tak určitě
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
taky jsem psal primo na ministerstvo a došla mi stejna odpověd...
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8750
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Jaka teda? Kdyz mas souprava dohromady nad 3500kg tak musis mit CE? OMG tahle republika je fakt kokotinec.Fizzbiker píše:taky jsem psal primo na ministerstvo a došla mi stejna odpověd...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Jo, je to na kokot... Když máš B tak můžeš táhnout za čímkoliv do 3.5 tuny přívěs do 750 kg nebo složit soupravu z přívěsu těžšího než 750 kg a tažnýho vzidla tak, aby celek nebyl přes 3.5 tuny. Pokud se nepletu, tak nad 750 kilo to musí být bržděné. S B+E nemusíš brát takové ohledy, stačí aby vlek nebyl těžší než 1.5 násobek vlečného vozidla. Jinak řečeno, s řidičákem skupiny B je skoro nemožný tahat auta na podvalu, protože soupravu skoro vždycky přetáhneš maximálku soupravy. Osobně mi to přijde jako absolutní debilita, protože pokud si koupím lehkou odtahovku a naložím na to stejný auto co bych měl na vleku, tak se do limitu vejdu
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
presne tak s B+E muzes tahat za autem do 3,5 vlek ktery auto uveze dle udaje "na kouli"
takze treba sprinter 3,5t plus vlek 3,5t je 7t a stačí ti B+E ale pokud bys mel auto nad 3,5 potrebujes Cčko...
Pokud mas jen holé Bčko je to jak sem rikal muzes zaprahnout i vlek ktery vazi vic nez 750 (musi byt brzdeny) celková hmotnost vleku musi byt menší nez pohotovostní auta a součet celkových hmotností vleku a auta musí být do 3,5t.
takže i když budeš mít osobák co utáhne 1200kg ale pohotovostní má 1100kg a bude mit celkovou 1800 tahat to nemuzes protoze vlek je težsi nez prazdne auto... proste ten zakon psal nekdo kdo nema vubec paru. ale znam x lidi co vesele vozí protože maji soucet celkových do 3,5t...
rozhodne se oplati si to Ečko alespon "malé" (k Bčku) udělat...
takze treba sprinter 3,5t plus vlek 3,5t je 7t a stačí ti B+E ale pokud bys mel auto nad 3,5 potrebujes Cčko...
Pokud mas jen holé Bčko je to jak sem rikal muzes zaprahnout i vlek ktery vazi vic nez 750 (musi byt brzdeny) celková hmotnost vleku musi byt menší nez pohotovostní auta a součet celkových hmotností vleku a auta musí být do 3,5t.
takže i když budeš mít osobák co utáhne 1200kg ale pohotovostní má 1100kg a bude mit celkovou 1800 tahat to nemuzes protoze vlek je težsi nez prazdne auto... proste ten zakon psal nekdo kdo nema vubec paru. ale znam x lidi co vesele vozí protože maji soucet celkových do 3,5t...
rozhodne se oplati si to Ečko alespon "malé" (k Bčku) udělat...
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8750
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Mno.... Tak diky kluci...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Nenašel by se tu někdo, kdo by mi odtáhnul na platě jeden vrak z Prahy do Litvínova?
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
NOVELA VYHLÁŠKY O ŘIDIČSKÝCH PRŮKAZECH VÝZNAMNÉ ZMĚNY ROZSAHU SKUPIN ŘIDIČSKÝCH OPRÁVNĚNÍ (ÚČINNOST OD 19. LEDNA 2013)
V pátek 13. července 2012 byla ve Sbírce zákonů publikována vyhláška č. 243/2012 Sb., kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 31/2001 Sb., o řidičských průkazech a o registru řidičů, ve znění pozdějších předpisů.
Tato novela vyhlášky o řidičských průkazech nabývá účinnosti dnem 19. ledna 2013 a bezprostředně navazuje na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2006/126/ES o řidičských průkazech, v platném znění, a na zákon č. 297/2011 Sb., kterým byla uvedená směrnice promítnuta do zákona o silničním provozu. Tou se mimo jiné významně mění vymezení rozsahu jednotlivých skupin řidičského oprávnění.
Dosavadní řidiči se změn nemusí nijak obávat!
Důležité totiž je, že rozsah dosavadních řidičských oprávnění se v žádném případě od 19. ledna 2013 nezužuje. Naopak, pokud stejně označená skupina umožňuje řídit i vozidla, která s ní dříve nebylo možné řídit, dotkne se tato změna i stávajících řidičských oprávnění.
Rovněž jejich řidičské průkazy zůstávají nadále v platnosti na dobu, na kterou byly vydány (zpravidla s platností na 10 let), respektive do které je povinné provést jejich výměnu (u řidičských průkazů vydaných od 1. ledna 2001 do 30. dubna 2004 je stanovena jejich povinná výměna do 31. prosince 2013; starší řidičské průkazy už jsou dnes neplatné).
I. Rekapitulace hlavních změn v zákoně o silničním provozu od 19. ledna 2013
Skupiny motorových vozidel pro účely vymezení řidičského oprávnění nově vymezuje § 80a zákona o silničním provozu (od 19. ledna 2013) tak, že do skupiny
a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW;
b) A1 jsou zařazeny
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW;
c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem;
d) A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj,
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW;
e) B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni a), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží;
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg;
g) C1 jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 7 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg;
h) C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg;
i) D1 jsou zařazena motorová vozidla, jejichž délka nepřesahuje 8 metrů, s více než 8, ale nejvýše 16 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg;
j) D jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni i) s více než 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg;
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg;
l) C1+E jsou zařazeny jízdní soupravy, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 12 000 kg, složené
1. z vozidla uvedeného v písmeni g) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, nebo
2. z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 3 500 kg,
m) C+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni h) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg;
n) D1+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni i) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg;
o) D+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni j) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg.
Do skupiny T jsou pak zařazeny traktory a pracovní stroje samojízdné, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo.
Nově bude zákonem od 19. ledna 2013 vymezena též rovnocennost řidičských oprávnění, a to v § 91 následovně:
1. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu
a) A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,
b) A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a A2,
c) B1 opravňuje také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A1,
d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,
e) C opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny C1,
f) D opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny D1,
g) C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a C1+E,
h) D+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a D1+E,
i) C1+E nebo D1+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny B+E,
j) C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny D+E, pokud má držitel řidičské oprávnění pro skupinu D.
2. Řidičské oprávnění udělené pro kteroukoli skupinu s výjimkou skupiny T opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny AM.
3. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.
4. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW, s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3.
II. Hlavní změny ve vyhlášce o řidičských průkazech od 19. ledna 2013
Nová vyhláška přináší především nový vzor řidičského průkazu, který bude od 19. ledna 2013 vydáván. Od stávajícího vzoru se liší pouze v detailech (kromě správně uspořádaných hvězdiček na vlajce EU, které již nestojí na špičce, jde především o promítnutí nového vymezení skupin vozidel).
V nových řidičských průkazech se také nadále nebudou v kolonce 12 (na zadní straně) objevovat kódy 150 a 151, kterými bylo vyznačováno omezení rozsahu řidičského oprávnění na motocykly (kód 150 u skupiny A1 znamenal omezení do 50 cm3, kód 151 u skupina pak omezení do 400 cm3). K zápisu tohoto omezení se bude nově užívat harmonizovaný kód 79 podle směrnice 2006/126/ES (s uvedením rozsahu omezení v závorce, např. v podobě „79. (max. 400 cm3)“, takže mu nově budou rozumět i v jiných státech EU. V této souvislosti ale platí, že omezení řidičských oprávnění zaznamenaných kódy 150 a 151 zůstávají zachována i po 19. lednu 2013. V řidičských průkazech vydaných ode dne 19. ledna 2013 se tato omezení zaznamenají harmonizovaným kódem 79.
V pátek 13. července 2012 byla ve Sbírce zákonů publikována vyhláška č. 243/2012 Sb., kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 31/2001 Sb., o řidičských průkazech a o registru řidičů, ve znění pozdějších předpisů.
Tato novela vyhlášky o řidičských průkazech nabývá účinnosti dnem 19. ledna 2013 a bezprostředně navazuje na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2006/126/ES o řidičských průkazech, v platném znění, a na zákon č. 297/2011 Sb., kterým byla uvedená směrnice promítnuta do zákona o silničním provozu. Tou se mimo jiné významně mění vymezení rozsahu jednotlivých skupin řidičského oprávnění.
Dosavadní řidiči se změn nemusí nijak obávat!
Důležité totiž je, že rozsah dosavadních řidičských oprávnění se v žádném případě od 19. ledna 2013 nezužuje. Naopak, pokud stejně označená skupina umožňuje řídit i vozidla, která s ní dříve nebylo možné řídit, dotkne se tato změna i stávajících řidičských oprávnění.
Rovněž jejich řidičské průkazy zůstávají nadále v platnosti na dobu, na kterou byly vydány (zpravidla s platností na 10 let), respektive do které je povinné provést jejich výměnu (u řidičských průkazů vydaných od 1. ledna 2001 do 30. dubna 2004 je stanovena jejich povinná výměna do 31. prosince 2013; starší řidičské průkazy už jsou dnes neplatné).
I. Rekapitulace hlavních změn v zákoně o silničním provozu od 19. ledna 2013
Skupiny motorových vozidel pro účely vymezení řidičského oprávnění nově vymezuje § 80a zákona o silničním provozu (od 19. ledna 2013) tak, že do skupiny
a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW;
b) A1 jsou zařazeny
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW;
c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem;
d) A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj,
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW;
e) B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni a), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží;
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg;
g) C1 jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 7 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg;
h) C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg;
i) D1 jsou zařazena motorová vozidla, jejichž délka nepřesahuje 8 metrů, s více než 8, ale nejvýše 16 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg;
j) D jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni i) s více než 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg;
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg;
l) C1+E jsou zařazeny jízdní soupravy, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 12 000 kg, složené
1. z vozidla uvedeného v písmeni g) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, nebo
2. z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 3 500 kg,
m) C+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni h) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg;
n) D1+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni i) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg;
o) D+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni j) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg.
Do skupiny T jsou pak zařazeny traktory a pracovní stroje samojízdné, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo.
Nově bude zákonem od 19. ledna 2013 vymezena též rovnocennost řidičských oprávnění, a to v § 91 následovně:
1. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu
a) A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,
b) A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a A2,
c) B1 opravňuje také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A1,
d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,
e) C opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny C1,
f) D opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny D1,
g) C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a C1+E,
h) D+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a D1+E,
i) C1+E nebo D1+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny B+E,
j) C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny D+E, pokud má držitel řidičské oprávnění pro skupinu D.
2. Řidičské oprávnění udělené pro kteroukoli skupinu s výjimkou skupiny T opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny AM.
3. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.
4. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW, s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3.
II. Hlavní změny ve vyhlášce o řidičských průkazech od 19. ledna 2013
Nová vyhláška přináší především nový vzor řidičského průkazu, který bude od 19. ledna 2013 vydáván. Od stávajícího vzoru se liší pouze v detailech (kromě správně uspořádaných hvězdiček na vlajce EU, které již nestojí na špičce, jde především o promítnutí nového vymezení skupin vozidel).
V nových řidičských průkazech se také nadále nebudou v kolonce 12 (na zadní straně) objevovat kódy 150 a 151, kterými bylo vyznačováno omezení rozsahu řidičského oprávnění na motocykly (kód 150 u skupiny A1 znamenal omezení do 50 cm3, kód 151 u skupina pak omezení do 400 cm3). K zápisu tohoto omezení se bude nově užívat harmonizovaný kód 79 podle směrnice 2006/126/ES (s uvedením rozsahu omezení v závorce, např. v podobě „79. (max. 400 cm3)“, takže mu nově budou rozumět i v jiných státech EU. V této souvislosti ale platí, že omezení řidičských oprávnění zaznamenaných kódy 150 a 151 zůstávají zachována i po 19. lednu 2013. V řidičských průkazech vydaných ode dne 19. ledna 2013 se tato omezení zaznamenají harmonizovaným kódem 79.
Naposledy upravil(a) starter dne 12 úno 2013 13:06, celkem upraveno 1 x.
odtah od 7kč/km 731810210
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Nějakej odkaz na tu novelu?
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
byla to příloha Blesku ale už si nepamatuju den vydání
odtah od 7kč/km 731810210
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Ahoj všem, malinko to tady oživím..
Zvažuji pořízení BMW 530d E60 (jeden z prvních modelů - 160kW) na táhání podvalu s auty a pořád se nemohu rozhodnout, zdali vzít manuál a nebo automat. Oboje má svoje pro a proti, jaký je váš názor hlavně z hlediska životnosti a praktické využitelnosti převodovky při tažení podvalu? Spotřeba bude samozřejmě u automatu vyšší, ale tento aspekt bych neřešil.
Díky za odpověď..
Zvažuji pořízení BMW 530d E60 (jeden z prvních modelů - 160kW) na táhání podvalu s auty a pořád se nemohu rozhodnout, zdali vzít manuál a nebo automat. Oboje má svoje pro a proti, jaký je váš názor hlavně z hlediska životnosti a praktické využitelnosti převodovky při tažení podvalu? Spotřeba bude samozřejmě u automatu vyšší, ale tento aspekt bych neřešil.
Díky za odpověď..
Naposledy upravil(a) Envio dne 19 bře 2014 17:31, celkem upraveno 1 x.
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8750
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Me jakykoli sedan/kombik neprijde jako idealni vuz na tahani... Mas tam mechy, PDF, elektrika hapruje... E60ky uz nejsou zadny novoty... Tady zalezi co koupis za kus. Nic vic nic min. Automat je pro me nevyhodou ze ti klekne baterka / starter a skoncil jsi... S manualem to v nejhorsim nastrelis pres kvalt... Tot moje poznatky, ale jestli se budes motat kolem komina tak je to asi jedno...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
E60 V 530D v automatu měl kámoš co se tím živí dá se říct ve finále ji prodal a koupil si zas starou 530D v manualu . Duvod byl drahej servis E60 a velká spotrřeba . Stařenka je levná na údržbu spolehlivější a žere míň .
Já mam Primastara (Renault Trafic) 1.9 dci 60kw - Neni to žádnej závodník ,ale nejsi brzda ani s platem kopec vyjede v 90 kmh v poho ... ,ale do dodávky narveš krámy, prespíš , žere to prázdný 8 litrů , koule 2100kg . Etalon spolehlivosti to taky neni ,ale vzdy jsem zatim dojel i se zadrenim turbem z Brna do KV (teda bez vleku)
Já mam Primastara (Renault Trafic) 1.9 dci 60kw - Neni to žádnej závodník ,ale nejsi brzda ani s platem kopec vyjede v 90 kmh v poho ... ,ale do dodávky narveš krámy, prespíš , žere to prázdný 8 litrů , koule 2100kg . Etalon spolehlivosti to taky neni ,ale vzdy jsem zatim dojel i se zadrenim turbem z Brna do KV (teda bez vleku)
stavitelné podvozky www.DGR-PODVOZKY.cz
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
S 60kw trafficem a nalozenym podvalem 90 do kopce?
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8750
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Ani hovno. Galaxy 81kW vetsi vykon a s platnem z UK do tech nemeckejch stoupaku na trojku pekne 70.Rudi píše:S 60kw trafficem a nalozenym podvalem 90 do kopce?
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
- Květoslávek
- Příspěvky: 1601
- Registrován: 16 srp 2006 11:01
- Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Zemi ty ses taky za dva,porizek neasy:)
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi
Go HARD or Go Home!!!
Go HARD or Go Home!!!
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Co taháte že vám stačí 1,9t nebo 2,1 ? Nebo co váží vaše vleky ?
Já jsem bohužel mimo protože nejčastěji vozím e6x, e9x a mám trochu strach to vozit na 1,9t kouli ..
Popravdě se mi nechce kupovat X5 nebo touarega .. Ale tak nějak nevím co vzít aby to dalo e6x a e9x ..
Já jsem bohužel mimo protože nejčastěji vozím e6x, e9x a mám trochu strach to vozit na 1,9t kouli ..
Popravdě se mi nechce kupovat X5 nebo touarega .. Ale tak nějak nevím co vzít aby to dalo e6x a e9x ..
Dovoz aut ze zahraničí, Non-stop odtah, Kompletní péče o vozidlo (mytí, leštění, tepování, leštění světel), Zařízení STK, Diagnostika vozidel, Rychlé sjednání pojistky za fajn cenu, Servis.
Plzeň 775115675
Plzeň 775115675
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
tiguan ten utáhne 2400kg
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Napsal jsem to špatně, rád bych se vyhnul teréňákům nebo jak bych tu skupinu měl nazvat ...
Dovoz aut ze zahraničí, Non-stop odtah, Kompletní péče o vozidlo (mytí, leštění, tepování, leštění světel), Zařízení STK, Diagnostika vozidel, Rychlé sjednání pojistky za fajn cenu, Servis.
Plzeň 775115675
Plzeň 775115675
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
ahááá takže chceš placatý a co passat nebo něco podobně velkýho? to by mohlo taky utáhnout stejně
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Žádný placatý auto nemá na kouli víc jak dvě tuny.
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
To je přesně ono .. Možná bych nakonec sáhl po T5..
Dovoz aut ze zahraničí, Non-stop odtah, Kompletní péče o vozidlo (mytí, leštění, tepování, leštění světel), Zařízení STK, Diagnostika vozidel, Rychlé sjednání pojistky za fajn cenu, Servis.
Plzeň 775115675
Plzeň 775115675
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8750
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Presne tak... Platak je ideal 2000kg pro moje ucely... X5 ma 2300 takze taky zadna raketa.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Ta 4,4i X5 měla jen 2,3t ? To já blb myslel že 3,5t jako touareg .. Co jsem vyčetl tak T5 by měla mít 2,5t což je tak nějak ideál...
Co budeš kupovat po X5 ?
Řeknu rovnou u nás jsem klidně za allroadem tahal jeepa cherokeho V8 s plynem a ani mi to nějak netrápilo ale přecijen v německu to tak jednoduché není
Co budeš kupovat po X5 ?
Řeknu rovnou u nás jsem klidně za allroadem tahal jeepa cherokeho V8 s plynem a ani mi to nějak netrápilo ale přecijen v německu to tak jednoduché není
Dovoz aut ze zahraničí, Non-stop odtah, Kompletní péče o vozidlo (mytí, leštění, tepování, leštění světel), Zařízení STK, Diagnostika vozidel, Rychlé sjednání pojistky za fajn cenu, Servis.
Plzeň 775115675
Plzeň 775115675
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8750
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
Bohuzel "jen" 2,3 no... Jinak ciham po Sharanu/Galaxy/Alhambre 96kW 6q. Neni lepsiho auta na praci - funkcnost - proste NENI. Dojezd 1000km - check, 2000kg koule - check, vybava - check... Jen ten morče dyzajn, ale na to seru.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
vlek váží asi 480kg, takže občas často hraničící, ale aj v SRN zatim v klidu, ikdyž člověk lítá +-200-300kg a za T4 2tuny, stačí ikdyž samo, že 500kg navrch jako u synchra nebo T5 by bylo lepší a klidu
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
"morče dyzajn" to jsem se zase jednou pobavil ale když si představím obojí jak vypadá z boku, tak na tom něco bude....Zemi píše:Jen ten morče dyzajn, ale na to seru.
OT
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Jaký auto na tahaní aut na podvalu
az na to, ze toto je krecek polni fajn
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....