Snížení hlavy , komprese atd.

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Snížení hlavy , komprese atd.

Příspěvek od F.I.K »

Otevřu trošku starší téma, protože mi přijde zbytečný zákládat další. Po dlouhém přemýšlení jsem se rozhodl, že upustím od lehkého přeplnování a půjdu cestou atmosféry, jde o motor XU10j4RS.

Vačka bude Přebroušená z původní 272° (215°- 1,1) se zdvihem 10,5mm na 288° (238° - 1,05) a zdvihem 11,2mm (snad je to napsaný správně, ještě sem ty čísla moc nevstřebal). Budou se lícovat kanály na hlavě, výfuk je průchozí 60mm a na konec půjde naladit jednotka. A teď k věci, bylo mi řečeno, že bych měl zvednout kompresi z původních 10,4 na aspoň 11. Dokázal by mi někdo jen tak od boku říct, jak moc bude zvýšení komprese při těchle úpravách znát? Jiné písty dávat nebudu a blok se mi taky zrovna moc snižovat nechce. A o snižování hlavy už sem si tu taky lecos přečet, tak nevim. :oops: Nerad bych to odbyl, když už to budu mít rozhozený.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení hlavy , komprese atd.

Příspěvek od honza 2.0 16v »

kompresní poměr nutně zvyšovat nemusíš... ale nevyužiješ plnej potenciál toho novýho profilu VH

novej kompresní poměr by měl bejt takovej, aby "zbytkovej objem" při pohybu válce do HU po uzavření ventilu s novou vačkou byl minimálně stejnej jako v seriovým stavu... protže písty vytlačuje nasátou směs z5 do sání díky delší době otevření ventilu...

existuje na to jednoduchej vzorec... kterej silze odvodit
Přílohy
a.JPG

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Snížení hlavy , komprese atd.

Příspěvek od F.I.K »

Dík, snad se přez to nějak prokoušu. 8) Už mám z těch čísílek hlavu jak pátrací balon.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“