
no nic, auto jsem koupil v roce 2011 asi po půl roce co jsem rozsekal svoje první auto, které jsem měl téměř do šroubku nové. měl jsem štěstí, protože bylo za dobrý prachy, s motorem jakej jsem chtěl, v barvě kterou jsem chtěl, v německu a málo jetý. jediná závada byla vada automatický převodovky, kterou bych stejně nechtěl a která aspoň pořádně snížila cenu auta. podotýkám, že tento motor se do tohoto auta s manuálem nemontoval.
Moje první plánovaná úprava byla přestavba na manuál za použití některých dílů z laguny, do které se motor s manuálem dával, některých dílů ze safrana a některých dílů vlastní výroby. Kromě jednoduchého přeházení dílů to tedy znamenalo předělání elektriky, skládání vlastních poloos, výroba vlastních držáků motoru atd. Nakonec se všechno povedlo a vše mám dokončeno. Dále jsem chtěl do auta dát vše z předchozího, nabouraného auta. První jsem na autě (víceméně doteď) řešil technické věci, a protože s autem stále jezdím, šlo to pomaleji než na předchozím autě. První úprava po přestavbě na manuál byla zástavba pneumatického podvozku. Pokud si někdo myslí, že pneumatický podvozek je o tom, že "se to pěkně houpe", tak je na omylu. pro mě je to hlavně o bezpečnosti, jistotě a větším pohodlí. nechápu to, ale je ten podvozek je opravdu úplně někde jinde, než obyčejné tlumiče. je sice v základním nastavení tvrdší, ale přesto pohodlnější, prostě vyrovnává nerovnosti úplně jiným způsobem. další věc je, že se mnohem méně naklání a průjezdy zatáčkami jsou taky o něčem jiném. tento podvozek je víceméně rozdělen na dvě části a to část pneumatická, která obstarává světlou výšku (samozřejmě se s tím i dost razantně mění vlastnosti auta, tuhost atd.) a část elektronická, kde jsou na každém tlumiči dva elektromagnety, díky kterým podvozek volí v režimech normál/komfort/sport. O tom, jak ten podvozek „žeru“ trochu svědčí to, že jsem ho do auta namontoval, i když na něj nebyla vůbec žádní příprava, protože se jedná o facelift a tam se už nedával. musel jsem tedy všechnu elektriku atd. natahat znovu. S podvozkem trochu experimentuji co se třeba nastavení výšky a jiných věcí týče.
Jinak třeba přední brzdy, které jsou origo 280 mm, které má dneska asi tak každá nákupní taška vzadu, jsem vyměnil za 308 mm plné kotouče brembo, s nimiž to teď brzdí naprosto perfektně (spíše až moc) a jiné brzdy na toto auto bych snad už ani nechtěl.
Jak už jsem psal, auto jsem doteď uváděl nejdříve do perfektního technického stavu, takže takové věci jako nové čepy, silentbloky, poloosy, atd atd ani neuvádím. Co jsem nekoupil nové, dal jsem nejlepší, co mám k dispozici z několika mnoha aut na náhradní díly, mezi nimiž je třeba moje předchozí auto, na kterém jsem měl najeto něco kolem 2500 km. Protože podle mě není moc perspektivní upravovat tento motor, hraju si spíš s takovými „blbostmi“ jako s podvozkem a vzhledem, do kterého jsem se zatím moc nepouštěl třeba až na interiér, který mám z nejvyšší výbavy, kde je kožené asi tak skoro všechno a to co není, tak budu nechávat obšít. Zatím asi jediná viditelná „stylingová“ změna byly nejdřív 17“ kola z verze biturbo, které jsem vyleštil a letos na jaře je nahradila 18“ BBS kola, která jsem sháněl asi tak dva roky a které jsem prostě chtěl. kola jsou 8x18 a mám na tom 225/40, za což se trochu stydím (chtělo by to širší), protože je to mezní rozměr, který bych na to dal, nicméně na některá auta se to dává sériově. Při použití 235 mi totiž nevyšel žádný profill na zachování stejného obvodu kola.
co na autě plánuji z technických věcí je, pokud bych sehnal šestistupňovou převodovku (která by se bohužel dala použít je n z clia V6 nebo avantime – obojí asi utopie), dále tvrdší silentbloky předních ramen, potom vyrobit přídavnou řídící jednotku pneumatického podvozku, která bude víceméně obstarávat rozšiřující funkce nastavení (možnost nastavit další tři výšky podvozku tlačíkem a možnost kontroly tuhostního režimu atd. – tuhost se přepíná sama a řidič sériově nemá (kromě citu) možnost poznat, jestli se auto nachází v „normálu“, „sportu“ (pokud nezmáčknete sami tlačítko sport) nebo „komfortu“) a pak už je stylingtuzing v podobě nárazníků z biturba, některých věcí v laku a pravděpodobně změnu barvy.
kromě toho co jsem tu vypsal jsem asi na autě udělal pár věcí, který jsem zapomněl a asi tak milion věcí, co ani nestojej a zmínku. moje „filozofie“ na toto auto je, že nejlepší úprava je ta, kdy normální člověk nepozná, že je auto jakýmkoli způsobem upraveno nebo do něj „něco nepatří“, pokud možno vše vypadá jako z fabriky, ale přesto je vylepšeno
proč ne výkon? na to chci (bi)turboauto 4x4 nebo zado.