Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyhody

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyhody

Příspěvek od JRD McLAREN »

na "popud" jedneho zdejsiho .... zakladam ... bla bla bla bla

Takze by ma zaujimali skusenosti niektorych z vas, s roznymi druhmi skrtiacich klapiek.

Co sa konstrukcneho prevedenia tyka, tak su asi najpouzivanejsie
"motylikove" - Butterfly
"supatkove" - Slide
s ktorymi som mal moznost prist to styku,

este mame k dispozicii valcekove - barrel, ci twin barrel, a rozne ine konstrukcie,
ktore som ale "v tychto koncinach" nevidel a nemal sancu prist s nimi do styku.

(je tu niekto taky, co by mal s nimi skusenosti ..?? )
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od honza 2.0 16v »

pravítko je v pohodě -to člověk dokáže vyrobit i doma pokud má přístup k základnímu strojnímu vybavení, tak jediné náklady bude plotna vhodného materiálu -duralová plotna 12mm vhodnejch rozměrů, mosazná deska, a 4 lineární ložiska, nebo teflonový pásky
další výhodou je minimální (=nulová) restrikce při maximálním otevření, oproti klasickým klapkám, kde vadí osička a samotná klapka tvoří turbulence a zmenšuje průtočnej průřez...zlepšení je použít upravenou osičku která drží klapku z 1 strany, nebo obrobit na co nejmenší průřez...

(obrázky jak sem tvořil u sebe na coupe z 56mm na 60mm kde po úpravě osičky odpovídá průtočnýprůřez 64mm s klasickou osou http://www.fiatcoupe.ic.cz/images/ourca ... C10796.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.fiatcoupe.ic.cz/images/ourca ... C10799.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.fiatcoupe.ic.cz/images/ourca ... C10800.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; a nebo karbec http://img10.rajce.idnes.cz/d1001/3/321 ... raz026.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; http://img10.rajce.idnes.cz/d1001/3/321 ... raz028.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;)


viděl sem na motorech F1 obě varianty -jak pravítko- 1 a oboustraný, kdy se otvíral kanál od prostředka (ne od jedné strany..), tak klasickou klapku -a to buď klasickou kde je osička a těleso klapky, nebo obráběnou, kde jsou klapky součástí osičky a samotné sání je 2 dílné..tato varianta je co se týče průtočného průřezu lepší jak předchozí a hlavně můžeš mít libovolnej tvar kanálu často ovál kvůli víceventilové technice...

fotku oboustranýho pravítka mam tu: http://img4.rajce.idnes.cz/d0405/7/7229 ... M_4588.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (ferrari F1 V12)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od JRD McLAREN »

Honzo dik ...

nikto dalsi nema nic ..??
ma zaujimaju hlavne tie BARRELky...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od JRD McLAREN »

jaajha.... kua mrtvo...

Obrázek

Obrázek

alebo system "uzavierka fotoaparatu" ..


alebo teda aj fajnove "motylikove" bez stredovej osky..

Obrázek Obrázek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od Simmy »

já když sem tohle řešil, tak mě napadl právě ten iris systém a později sem si ověřil, že se to i používá. Zaujal mě právě z toho důvodu, že i při malém otevření klapky je zachovaný "kruhový" profil a navíc přímo v ose kanálu. Je kravina psát něco o zachování laminárního proudění, když prostě krajní vrstvy narazí do kolmé bariéry, nicméně proud u osy, který má největší rychlost, zachovává svůj směr (teoreticky, prakticky ho turbulence krajních vrstev samozřejmě rozhodí). Další věc je ta, že tahle úvaha asi nemusí mít velký význam u víceklapkových systémů, kde naopak homogenizace směsi vlivem turbulencí není vyloženě na škodu, spíš to bude o tom, co má větší přínos, jestli něco jako airflow nebo právě ta lepší atomizace směsi.

co do téhle teorie promlouvá dále, je technická realizovatelnost toho iris systému. lepší by možná bylo, kdyby se skutečně podařil kruhový profil i při částečném otevření klapky

Obrázek
Obrázek

tzn. lepší než toto

Obrázek
u čehož asi nejde vycházet z konstrukce pro fotoaparáty, na které není nějaký požadavek pro mechanickou robustnost a těsnost, v sání přecijen nějaký podtlak při zavření klapky bude ... což potom nahrává spíše řešením, jako je toto


no ale možná že taky vymýšlím kraviny :) jen jsem to tak nedávno nosil v hlavě, tak jsem to sepsal a diskuse na tohle téma by mě samotného zajímala



EDIT: vkládal jsem nějaké obrázky, v editaci je vidím, ale po odeslání se nezobrazí? chyba snad jen u mě

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od Libor12 »

podle měření by ty hrany vadit nemusely http://www34.homepage.villanova.edu/ste ... rottle.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od JRD McLAREN »

Další věc je ta, že tahle úvaha asi nemusí mít velký význam u víceklapkových systémů, kde naopak homogenizace směsi vlivem turbulencí není vyloženě na škodu, spíš to bude o tom, co má větší přínos, jestli něco jako airflow nebo právě ta lepší atomizace směsi.
toto je prave ta vec, co ma najviac zaujima...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od Libor12 »

Třeba hasselgren u 4age používá vstřiky na puvodním místě. Ty turbulence při častečném otevření klapky budou mít větší přínos než prutok http://hasselgren.com/billet-barrel-throttle-valve/" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od kozorozecek »

sistem kuloveho kohoutu se mi libi ale při přeplnovanych motorech ke už překažku čini i IC ma to nejaky přinos??
pak by me zajimalo jak moc tesni takova klapka dokaže udržet přetlak jedne atmo???nebo se přes bude stracet tlak (mam takovou použitou jako obtokovou)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od Libor12 »

Tak konečně jsem se dostal k tomu abych vyrobil několik vzorku škrticich klapek(slide,motýlek s plnou osou,úprava "honza16V",barell) a nechal změřit průtok a rychlost. Škoda že Taboo některé příspěvky smazal a tak tady teď nemůžu citovat jeho slova v tom smyslu že "je to hledání řešení NIKDY NEEXISTUJÍCÍHO problému. Výsledek rozdílu měření v přepočtu na stejnou průtočnou plochu rychlosti proudění a tlakové ztráty je NAPROSTO ZCELA ZANEDBATELNÝ a není ani 1%!! Změny tvaru a proudění klapek naprosto plně dostačují i otáček motoru přes 20000rpm. Jako regulační prvek naprosto s výraznou převahou jak v přesností tak linearitě průtoku je motýlek. Takže Taboo díky.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od JRD McLAREN »

...zeby ovladanie pomocou casu a zdvihu otvorenia ventilu ... :?:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od tholis »

Dle mého taboo myslí převaděč spojitosti..jinak si to nemohu vysvětlit :lol:
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od JRD McLAREN »

nee.... :lol:

mna napada este jedno riesenie...
ale nepovim..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od Libor12 »

Taboo víš jak to je. Člověka prostě zvikla ta hromada informací od výrobců itb jak skvěle a proč to jejich řešení je zrovna to nejlepší a tak si rekneš : třeba je na tom něco pravdy. Bohužel není. Všechno jsou to lži nebo šikovné manipulace s čísly a průtoky jakých nikdy nemůže klasický spalovací motor dosáhnout. Možná nějaká turbína nebo tak. Ale tam zas není potřeba klapkla. Ta tvoje myšlenka má souvislost s regulaci průtoku nebo průtokém samotným a jeho rychlosti?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od posero »

a teď budem všuchni celou noc přemýšlet :lol:
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 16:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od JRD McLAREN »

Taboo píše:...ze clovek nemuze ani uverit, ze to drive nevidel... :wink:
..to bude tou clonou na optike...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od Libor12 »

Taboo,jeste mi rekni ,ze je to pouzitelne jen na atmo motoru a ja jdu v pondeli na patentovy urad :rock: Myslim ze Jrd trefil hrebicek na hlavu. Ono uz se to pouziva na motoru - jen jinde. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od posero »

řešení je spousta, teď které je to správné :D
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od tom28 »

nevím zda jsem v obraze ale nejlepší konstrukce škrtící klapky je taková že vlastně žádná není...
regulace množství směsi do motoru jak psal jdr... ale to už tady dávno je......valvetronic u bmw...

Tady je pěknej článek http://www.lpg-obchod.cz/caste-dotazy-l ... m-ventilu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od Libor12 »

a nejen u bmw. Ovšem díky složitosti nastavení a výroby celého systému trpí řadou poruch. Neviděl jsem motor s timotn systémem,který by bez jeho poruchy najel alespoň 100k km. Slibovaný výkon až 14% také nikde. :) toyota tento systém nazývá valvematic a nejrozšířenější objem 1.6 má o 30koní méně než měla jejich 1.6 už v roce 97. :) ale tady jsme rozebírali klapku jako regulační prvek s jeho výhodami a nevýhodami.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Skrtiace klapky - konstrukcne prevedenia - vyhody/nevyho

Příspěvek od honza 2.0 16v »

např. i Multiair od Fiatu...

http://en.wikipedia.org/wiki/MultiAir" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“