Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma
Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
Trošku jsem se díval po vozících na pracanta protože někdy všechno uvést na 1x ani nejde a trochu jsem narazil.
Ve velkém TP mám nejvyšší tech. příp. hmotnost přípojného vozidla jen 650kg (bržděný), ale vyrobci na netu dělají koule na dachnu i 1350kg, tak mě zajímá jestli neví někdo co je směrodatné u zapisování TZ do TP. Když už nějaky vozík tak bych chtěl aspoň nějaky kam frknu i nějaké malé auto jako seicento apod.
Dík
Ve velkém TP mám nejvyšší tech. příp. hmotnost přípojného vozidla jen 650kg (bržděný), ale vyrobci na netu dělají koule na dachnu i 1350kg, tak mě zajímá jestli neví někdo co je směrodatné u zapisování TZ do TP. Když už nějaky vozík tak bych chtěl aspoň nějaky kam frknu i nějaké malé auto jako seicento apod.
Dík
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
zkus to případně rovnou v originál u Dachny, jestli ti nezapíšou víc na tažný než máš v TP, může to bejt třeba jenom blbě opsaný a i tak se tam vejdeš případně s nějakým podvalem blbě nebo tak bo samotnej vlek váží 400-500kg, k tomu cento má taky určitě 900kg, takže budeš tak tak na hranici 

VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
- petanek192
- Příspěvky: 393
- Registrován: 31 led 2010 15:21
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
u podvalu se bere celkova hmotnost coz je 2000-2500kg tzn ze ani praznej ho nemuzes tahat !!!
Švédská kvalita...to není turek u mašiny v Německu co si myslí, že DAS auto se spokojí se svým jménem z dob co to dělal Herr Němec
Saab 2,3Turbo AERO , POWERFLEX , EBC , WEBASTO , NIVOMAT
Saab 2,3Turbo AERO , POWERFLEX , EBC , WEBASTO , NIVOMAT
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
neříkám přímo podval, myslel jsem spíš něco takového http://auto.bazos.cz/inzerat/30294054/plato-plosina.php" onclick="window.open(this.href);return false; + aby to mělo sundavací bočnice.
Asi budu musel zavolat do <> no...
Asi budu musel zavolat do <> no...
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
Už jsem to řešil tisíckrát a tak vím jak to je bez pověr a fám.
Tak je to tak, že pokud máš celkovou přípustnou hmotnost na kouli třeba 650kg, lze za ním tahat vše co se vejde do této hmotnosti.
Tedy když za to připojíš podval který má pohotovostní 450kg (celkovou 1500kg) tak můžeš naložit jen 200kg nákladu. Trochu na prd ale můžeš. Pokud ti bude policajt chtít dát pokutu, musí ti zvážit vlek a dokázat, že táhneš víc než co smíš.
Jde různé pohledy na různé zákony a předpisy. Co se týká technické způsobilosti je to jak jsem psal. Co se týká určení celkové hmotnosti soupravy za účelem stanovení poplatků jako třeba mýto nebo dálniční známka, bere se součet maximálních hmotností. A další pohled je z hlediska řidičského oprávnění, tam je to také zapeklité. A poslední věc ještě požadavek na to, že tažené vozidlo nesmí být nikdy těžší než tažné.....
Tak doufám že v tom máš guláš, ale nejlepší je si to vždy nastudovat z příslušných zákonů, ty si vytisknout a vozit sebou v autě. Pokud ti pak policajt bude tvrdit něco jiného, tak to vytáhneš a ve vší slušnosti ho poučíš a vysvětlíš mu to. Pokud bude trochu chápavý tak jedeš dál, pokud ne tak to necháš jít do správního řízení a tam vyhraješ.
Tak je to tak, že pokud máš celkovou přípustnou hmotnost na kouli třeba 650kg, lze za ním tahat vše co se vejde do této hmotnosti.
Tedy když za to připojíš podval který má pohotovostní 450kg (celkovou 1500kg) tak můžeš naložit jen 200kg nákladu. Trochu na prd ale můžeš. Pokud ti bude policajt chtít dát pokutu, musí ti zvážit vlek a dokázat, že táhneš víc než co smíš.
Jde různé pohledy na různé zákony a předpisy. Co se týká technické způsobilosti je to jak jsem psal. Co se týká určení celkové hmotnosti soupravy za účelem stanovení poplatků jako třeba mýto nebo dálniční známka, bere se součet maximálních hmotností. A další pohled je z hlediska řidičského oprávnění, tam je to také zapeklité. A poslední věc ještě požadavek na to, že tažené vozidlo nesmí být nikdy těžší než tažné.....
Tak doufám že v tom máš guláš, ale nejlepší je si to vždy nastudovat z příslušných zákonů, ty si vytisknout a vozit sebou v autě. Pokud ti pak policajt bude tvrdit něco jiného, tak to vytáhneš a ve vší slušnosti ho poučíš a vysvětlíš mu to. Pokud bude trochu chápavý tak jedeš dál, pokud ne tak to necháš jít do správního řízení a tam vyhraješ.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- petanek192
- Příspěvky: 393
- Registrován: 31 led 2010 15:21
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
takze rikas ze kdyz sem mel za autem na tazne max 1100kg brzdenych plato o vaze 600kg a celkova 2500kg .....
policie stim mela hrozny problem podotikam ze to plato bylo prazdne
policie stim mela hrozny problem podotikam ze to plato bylo prazdne

Švédská kvalita...to není turek u mašiny v Německu co si myslí, že DAS auto se spokojí se svým jménem z dob co to dělal Herr Němec
Saab 2,3Turbo AERO , POWERFLEX , EBC , WEBASTO , NIVOMAT
Saab 2,3Turbo AERO , POWERFLEX , EBC , WEBASTO , NIVOMAT
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
Jde vidět že o tom něco víš. Můžeš mi poradit jak je to ohledně řidičáku? Pokud tahám vlek, který je na 1100kg, musím mít Ečko? Nebo podle čeho se to řídí? Díkyleon4x4 píše: A další pohled je z hlediska řidičského oprávnění, tam je to také zapeklité.
Hujdaj a sempl klever
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
celkova hmotnost vleku nesmi byt vetsi nez pohotovostni hmotnost auta a soucet celkove hmotnosti auta a vleku (celkova soupravy) nesmi byt vetsi nez 3500kg pak ti staci Bčko...
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
Díky
, takže idu do autoškoly...

Hujdaj a sempl klever
- petanek192
- Příspěvky: 393
- Registrován: 31 led 2010 15:21
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
a my co Ecko mame ???
napsal sem to blbe
takze za auto ktere ma 1800 na kouly muzu dat plato o vaze dejme tomu 400kg a na nej auto s vahou do 1400kg podotikam ze celkova hmotnost vleku bude 2000-2500kg ????
napsal sem to blbe

Švédská kvalita...to není turek u mašiny v Německu co si myslí, že DAS auto se spokojí se svým jménem z dob co to dělal Herr Němec
Saab 2,3Turbo AERO , POWERFLEX , EBC , WEBASTO , NIVOMAT
Saab 2,3Turbo AERO , POWERFLEX , EBC , WEBASTO , NIVOMAT
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
jo
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
pokud mas jen Bčko tak se ridis tim co sem psal... na to jak mas nebo nemas nalozeny vlek se nehraje...
stejne tak nesmis pprestrelit udaje na kouli...
jak bylo psano vyse precost si zakony... neni prece duvod abych je tu opisoval...
resi se vzdy aktualni hmotnosti ty celkove se resi jen pokud se jedna o ridicke opravneni nebo treba mytné poplatky atd
stejne tak nesmis pprestrelit udaje na kouli...
jak bylo psano vyse precost si zakony... neni prece duvod abych je tu opisoval...
resi se vzdy aktualni hmotnosti ty celkove se resi jen pokud se jedna o ridicke opravneni nebo treba mytné poplatky atd
- petanek192
- Příspěvky: 393
- Registrován: 31 led 2010 15:21
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
dekuji to sem chtel slyset



Švédská kvalita...to není turek u mašiny v Německu co si myslí, že DAS auto se spokojí se svým jménem z dob co to dělal Herr Němec
Saab 2,3Turbo AERO , POWERFLEX , EBC , WEBASTO , NIVOMAT
Saab 2,3Turbo AERO , POWERFLEX , EBC , WEBASTO , NIVOMAT
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
Ještě jedna věc, opravdu nehraje roli, jestli je vlečka na 750kg nebo větší? Hodně lidí mi právě říká, že pokud je vlečka nad 750kg, musí být Ečko. Díky
Hujdaj a sempl klever
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
znovu a pořád dokola, číst snad umíš ne? 

VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
Ano, číst umím, chtěl jsem se jen zeptat, zda je to fáma nebo ne, o nic jiného nešlo. Hold raději se zeptám, když si nejsem úplně jistý. Tak sorry

edit: Takže mám za to, že to je fáma a je to jak napsal Fizzbiker za což mu dík


edit: Takže mám za to, že to je fáma a je to jak napsal Fizzbiker za což mu dík

Hujdaj a sempl klever
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
petanek192 píše:takze rikas ze kdyz sem mel za autem na tazne max 1100kg brzdenych plato o vaze 600kg a celkova 2500kg .....
policie stim mela hrozny problem podotikam ze to plato bylo prazdne
A s čím měli konkrétně problém ? Po stránce technických přepisů žádný nebyl. Mohli jste řešit řidičák, dálniční známku atd.... ale ne překročení nosnosti tažného zařízení.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
Promiň to je zrovna ta nejsložitější otázka, to z rukávu nevysypu. Hraje tam roli celková, ta musí být do 3500kg jednoznačně. Počítá se to z celkových hmotností, ne okamžitých. a ještě tam jsou nějaká omezení........ (výpočty) zkus to najít dá se to vygooglit na ministerstvu dopravyBolo1 píše:Jde vidět že o tom něco víš. Můžeš mi poradit jak je to ohledně řidičáku? Pokud tahám vlek, který je na 1100kg, musím mít Ečko? Nebo podle čeho se to řídí? Díkyleon4x4 píše: A další pohled je z hlediska řidičského oprávnění, tam je to také zapeklité.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
Bolo1 píše:Ještě jedna věc, opravdu nehraje roli, jestli je vlečka na 750kg nebo větší? Hodně lidí mi právě říká, že pokud je vlečka nad 750kg, musí být Ečko. Díky
Dříve to tak bylo, nyní to je jinak.
Dříve jsi měl jen A,B,C,D,E,T a nazdar.
Nyní máš
B+E
C1+E
C+E
T+E
atd..... prostě opičárny
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
co ma googlit?? vzdyt sem mu uz odpovedel:leon4x4 píše:Promiň to je zrovna ta nejsložitější otázka, to z rukávu nevysypu. Hraje tam roli celková, ta musí být do 3500kg jednoznačně. Počítá se to z celkových hmotností, ne okamžitých. a ještě tam jsou nějaká omezení........ (výpočty) zkus to najít dá se to vygooglit na ministerstvu dopravyBolo1 píše:Jde vidět že o tom něco víš. Můžeš mi poradit jak je to ohledně řidičáku? Pokud tahám vlek, který je na 1100kg, musím mít Ečko? Nebo podle čeho se to řídí? Díkyleon4x4 píše: A další pohled je z hlediska řidičského oprávnění, tam je to také zapeklité.
Fizzbiker píše:celkova hmotnost vleku nesmi byt vetsi nez pohotovostni hmotnost auta a soucet celkove hmotnosti auta a vleku (celkova soupravy) nesmi byt vetsi nez 3500kg pak ti staci Bčko...
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
Jen se ještě zeptám na názvosloví.
Celková hmotnost = hmotnost kterou by mi ukázala váha?
Nikdy jsem neměl pořádek v tom, jestli sčítám čísla z TP nebo z reálu.
Celková hmotnost = hmotnost kterou by mi ukázala váha?
Nikdy jsem neměl pořádek v tom, jestli sčítám čísla z TP nebo z reálu.
Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor
Uvidíme co z toho poskládám
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor
Uvidíme co z toho poskládám

Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
Celková = pohotovostní + užitečná
okamžitá = pohotovostní + náklad
pohotovostní = minimální (u vleku, u auta je to s 2/3 nádrže, 75kg řidič a 25kg nákladu)
okamžitá = pohotovostní + náklad
pohotovostní = minimální (u vleku, u auta je to s 2/3 nádrže, 75kg řidič a 25kg nákladu)
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tažné zařízení 1350kg, nejvyšší příp. 650kg
Díky leone 

Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor
Uvidíme co z toho poskládám
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor
Uvidíme co z toho poskládám
